גמילה מסטרואידים לאחר הפסקת דופק

צומבה1

New member
גמילה מסטרואידים לאחר הפסקת דופק

אזכצפוי לא התפתח ... והפסקתי הדרגתית סטרואידים. ירדתי לאחר 4 שבועות פרדניזון 10 , 5 ימים ל-5 מג ואז 5 ימים 2.5. מרגישה זוועה כמה ימים. לא יודעת מה קשור למה. מיגרנה הסטרית של 3 ימים שנעלמה ושבה אחרי יומיים, בחילות וחולשה וממש דכאון. המליצו לי לחזור לקחת סטרואידים ולהוריד שוב בהדרגה אבך זה מפחיד אותי לא פחות. לא ניתן לדעת אם מה שאני חווה קשור להריון, הפסקתו או הסטרואידים. אה. גם הופיע לי חם נמוך 3 ימים. אמורה לקחת ציטוטק אבל מחכה מעט לשיפור התסמינים והחם. מישהי חוותה ? ראיתי גם שאסור ציטוטק וסטרואידים. בר חווה טוען שאין בעיה ... ממש מיואשת מאיך שמרגישה... כבר מתחילת הטיפול של השאיבה למחזור הארור הזה הרגשתי זוועה ואז סימפטומי הריון וגירוי יתר ועכשיו זה. אולי הגוף כבר מותש ?? אשמח לשמוע אם מישהי חוותה משהו דומה בהקשר להפסקת הריון או הפסקת פרדניזון. תודה
 
משתתפת בצערך, צומבה

קיוויתי עבורך, שתשארי בפורום השני ושההריון ימשיך ויסתיים בידיים מלאות.
לא יודעת לענות על שאלתך, אבל מחזיקה אצבעות עבורך שהחלק הפיזי יהיה מאחוריך בשלום בהקדם.
 
כל כך עצוב

ובאמת שאין לי מושג מה עושים עם הפרדניזון.
מה ההתוויה נגד שילוב של פרדניזון וציטוטק? מה הסכנה בשילוב שלהם?

אני עדיין בדעה שאם את מתכוונת להשתמש בציטוטק, כדאי לגשת לבי"ח ושהם ינחו אותך על אופן השימוש (פומי או וגינלי) ובמידה והם בפרוטוקול וגינלי - הם כנראה יבצעו את ההחדרה בעצמם.
גם נוהל מועד הביקורת שונה בכל בי"ח, אבל לטעמי כדאי להגיע לביקורת כ-48 שעות אחרי המנה הראשונה.

מבואסת כל כך עבורך, שהטלטלה והדרמה מסתיימות בייאוש וכאב.
 

צומבה1

New member
תודה מרעישה יקרה

עם כל מה שאת עוברת עוד יש לך כח לענות לי? מעריכה את זה מאודדדדד... אני באמת בסדר נפשית. מוטרדת מכל מה שאני מרגישה פיזית ורק רוצה להיות אחרי זה. בר חווה הנחה לקחת בוקאלית וזה נשמע סיוט אבל מקווה שיהיה יעיל. מקווה שלא יפיל אותי לגמרי ופשוט יעבוד... וגינלי פעם שעברה לא עשה לי כלום ויצא שלם אחרי 10 ימים... הם מתעקשים שאין צורך לבצע בבית חולים. בכל מקרה גם מי שעשתה, לא היתה בהשגחה אלא שוחררה לאחר שעתיים. מקווה לטוב. עשיתי גם. דירת דם היום שחזרה עם ערכים קצת משונים ואין לי מושג מי יוכל לומר לי מה קשור למה...crp שזה מדד דלקת שאמור להיות קטן מ-5 יצא 13..ניוטרטפילים מעט גבוהים. ואני עם חם נמוך מאוד 3 ימים... ממקווה שאין לי משהו במקביל ושאלו תוצאות הגיוניות בהנתן הריון/ הריון שהופסק....
 
כמה עצות טכניות מבוגרת ציטוטק

1. להשתחרר אחרי שעתיים נשמע בעייתי. עלי הציטוטק השפיע כעבור פרק זמן דומה, אולי קצת יותר. שלא יתפוס אותך בדרך.
2. אם יבקשו שתחזרי לבדיקה, בבקשה וודאי עם קופת החולים. אצלי זה פתח סאגה שלמה עד שביטלתי את התשלום שהקופה סרבה לשלם.
רפואה שלמה, מקוה שתמשיכי להרגיש בסדר בנפש גם כשהגוף יתאושש.
 

צומבה1

New member
תודה כבשה יקרה

אני אמורה לקחת את זה בבית. בוקאלית 4 כדורים. זה הנוהל של בר חווה. היתי מעדיפה להתאשפז במקום פרטי עם השגחה כל הזמן אבל אין כזו אופציה לצערי .... שוקלת לבקש וגינלית אולי במקום. יעשה פחות תופעות לוואי ...
 
רגע, התופעות עלולות להיות קשות בשתי הסיטואציות

רק ששיהוי בשחרור עלול לתפוס אותך עם צירים בדרך.
עלי אוראלי השפיע מיד (בבית) ואילו וגינאלי כעבור שעתיים-שלוש (הדחקתי כמה בדיוק, אבל נדרשתי להמתין חצי שעה, צעדתי, עצרתי בדרך לקנות משהו והגעתי בזמן). ההשפעה עלולה להמשך שעות אחדות של ממש צירים, אז צריכה להערך לכך.
חשוב לדאוג לתחבושות עבות במיוחד כמו vania.

&nbsp
 
גם אצלי

בהמסה בפה יש לי תגובה יותר מהירה של הגוף, אבל לא בהכרח יותר אלימה.
אתמול לקח פחות מ-10 דקות מהרגע שהתחלתי להמיס את הכדורים ועד שהתחלתי להרגיש התכווצויות, אבל הגרידה היתה 4.5 שעות אחרי המנה הראשונה (מנה שניה היתה 3 שעות אחרי הראשונה) ועדיין לא היה דימום.
 

צומבה1

New member
אני משוח מה מפחדת נורא מתגובה אלימה

ושוקלת לנסות שוב וגינלי. לפעמים זה עובד טוב יותר. מרגיש לי יותר בשליטה. בנוסף, אולי בגלל שיש לי עדיין בחילות כל הזמן , המחשב. למוסס בפה 40 דקות כדור כפול 4 נשמעת לי נוראית .... וביחוד אם אני עושה זאת בבית .....ומרעישה ... כמה קשה לי לקרוא שאת שוב עוברת את זה .. ליבי איתך.
 

צומבה1

New member
תודה. אערך בהתאם מכל הבחינות ...

וברור שהחלק הפיסי יעבור אתחיל להרגיש את כל השאלות של מה העתיד .. אם בכלל ...
 

snoopy96

New member
מצטערת מאוד לראות אותך פה :(

אני זוכרת שגמילה מפרדניזון השפיעה עליי מאוד קשה. מבחינת מצב רוח ועירות.
אבל חום נמוך יכול להצביע על זיהום ולא נשמע לי קשור לסטרואידים.
אני הייתי מבררת את זה.
&nbsp
ושוב, חיבוק גדול, משתתפת מאוד בצערך.
 

צומבה1

New member
תודה יקירה...זוכרת כמה זמן לקחת ואיך ירדת במינון ?

כן. אין לי כח ויש לי בחילה וחוסר חשק כללי / דכאון. לקראת הצהריים שנהיית רעב. ממש מתחיל לי רעד ורעב שחייבת אוכל. עשיתי בדיקות דם היום ומה שיצא טיפה גבוה ניוטרופילים קראתי שככה זה בהריון. והגוף שלי עוד שם תכלס .. גם חם נמוך כתגובה לכל מה שעובר עלי יתכן שסביר. אם ימשיך עוד יום יומיים אשאל את רופאת המשפחה
 

snoopy96

New member
נשמע סביר לסטרואידים

לקחתי 20 מ״ג פרדניזון למשך חודשיים, אני לא זוכרת בדיוק איך ירדתי מהסטרואידים.
אבל נראה לי שזה לקח שבועיים. תחושת רעב ודכאון הן לגמרי תופעות של סטרואידים אז זה נשמע מאוד קשור. אתמול דיברתי עם מישהו מהעבודה שלקח סטרואידים תקופה והוא אמר שהגמילה מהם היתה לו ממש זוועתית,, אז נראה לי שזה אישי וגם כנראה מאוד לא פשוט לגוף.
מקווה שתרגישי טוב מהר והחום גם ירד
 

צומבה1

New member
תודה. היום לראשונה מרגישה יותר טוב

זה היה נורא ! ימים שלמים של סיוט. מקווה לא לגעת בזה יותר. מניעתי או לא . באמת אחת החוויות הגרועות שחוויתי. היה לי ככ רע שבכלל לא התעסקתי בעצם ההריון שנפסק. רק רציתי להיות אחרי ההרגשה הזו ..
 

snoopy96

New member
כל כך מבינה אותך

אני חייבת להגיד לך שהסיפור שלך ממש בעט אותי אחורה לכל ההפלות שעברתי, התרופות, זריקות ,מחטים ותופעות לוואי זוועתיות. טראומות שכנראה לא יחלימו לעולם. וזה ממש כואב לי לדעת שאני לא לבד בזה ושאת חווה את מה שחוויתי גם אני.
חיבוק גדול, מקווה שימשיך להשתפר ושלפחות פיזית תהי אחרי זה
 

צומבה1

New member
תודה סנופי ... אנחנו עוברות ככ הרבה...

מקווה שבסוף זה גם לא היה לשווא ............
 
למעלה