סיום הריון בשבוע 21 בגלל בעיה בעובר

בת 34 IVF

New member
סיום הריון בשבוע 21 בגלל בעיה בעובר

שלום לכולן. לצערי הרב קבלנו תוצאות מי שפיר לא טובות ונסיים שבוע הבא הריון 1 לאחר טיפולי פוריות. אני בשבוע 21 והתהליך יהיה ניתוח גרידה באסף הרופא.
אודה אם מי מכן שעברה את התהליך יכולה לספר לי קצת מה אעבור, להמליץ מה לבקש מהרופאים (אמרו שאפילו אנטיביוטיקה לא נותנים), ובכלל כיצד להתכונן פיסית ונפשית לקראת הסיום הקשה...
 
משתתפת בצערך


בשבוע 21 לא עברתי גרידה אלא לידה שקטה, אז אין לי הרבה תובנות עבורך, מקווה שעוד מעט יגיעו חברות הפורום שעברו גרידות מאוחרות ויוכלו לתת עצות.
את רוצה לשתף אותנו בממצא שהתגלה במי השפיר? האם היו סימנים מקדימים בבדיקות במהלך ההריון?

בינתיים שולחת לך המון חיבוקים.
כואב מאוד לאבד הריון. כואב מאוד לאבד את ההריון הראשון שלך. כואב מאוד לאבד את ההריון הראשון שלך שהושג בטיפולי פוריות. כואב מאוד להפסיק באופן יזום הריון כל כך רצוי.
 

mick nik

New member
ליבי איתך


גם לי אין הרבה תובנות מלבד השתתפות בכאבך. וכולנו כאן יודעות כמה זה כואב.
&nbsp
אסף הרופא נחשב כמקום עם הניסיון הרב ביותר בגרידות מאוחרות אז אני מניחה שלפחות בהיבט הפיסי את בידיים מקצועיות.
&nbsp
ההמלצה היחידה שאני יכולה לתרום לך היא לוודא שאת מקבלת כדורי דוסטינקס לייבוש חלב ממש בסמוך לפרוצדורה על מנת למנוע מעצמך עוגמת נפש נוספת כתוצאה מגודש.
&nbsp
מצטערת כל כך שאת מצטרפת לכאן. שובי כשיגיע תורה של הנפש להתמודד. יש כאן חוכמת נשים מופלאה ותמיכה שיכולה להקל מעט בימים הקשים שעוד צפויים לך...
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


איך אפשר להתכונן נפשית לדבר שכזה?- אני נאנחת וקשה לי לנסח את המחשבות. בתור מי שעברה גרידה מאוחרת בשבוע 16 באסף הרופא ועוד מספר גרידות בשלבים מוקדמים יותר, אני חושבת שאחד הדברים שעזרו לי נפשית זה לגייס את הסביבה הקרובה שלי כדי לסייע לי בימים שלפני הגרידות ולאחריהן.
אני מקווה מאוד שיש לך סביבה תומכת, ויש לך את מי לשתף והרבה כתפיים לבכות עליהן. כי לאבד הריון רצוי זה דבר מאוד כואב ועצוב, ואנו זקוקות להרבה אמפטיה, הבנה,תמיכה והכלה.

בהיבט הפיזי- את בידיים בטוחות. באסף הרופא מתמחים בגרידות מאוחרות.
כך גם בקפלן, ולאחרונה הסתבר לי שבעוד בית חולים (סליחה, אבל אינני זוכרת את שמו).
בגדול- ההליך הפיזי הוא שבאים יום לפני כן, ומחדירים לך למינריות, שאלו אצות מיוחדות שסופחות נוזלים וגורמות להרחבה של צוואר הרחם, כך שהוא לא ייפגע בזמן הפרוצדורה. ככך שהשבוע יותר מתקדם- כך יש צורך ביותר למינריות.
לאחר מכן, מרבית הבנות משתחררות הביתה ובאות ביום למחרת בצום ועוברות את הגרידה בהרדמה מלאה.
מהחדרת הלמינריות ועד הגרידה עלולים להיות כאבים. מרמה קלה, כמו כאבי מחזור, עד כאבים ממש קשים, כמו צירים.
גם החדרת הלמינריות יכולה לא להכאיב בכלל, ויכולה להיות כואבת ביותר, ממש כאבי תופת.
סליחה, אני לא רוצה להלחיץ אותך, אבל אני מאמינה שאישה צריכה להיות מודעת לכל האופציות האפשריות.

אצלי היו כאבי תופת בזמן ההחדרה, ומיד לאחר מכן התחילו לי צירים. נשארתי באשפוז ונתנו לי משכחי כאבים לוריד (בן דוד של המורפיום...עד כדי כך כאב לי). לאחר מספר שעות היו חייבים לנתק אותי ממשכך הכאבים, כדי שהגוף יתנקה לקראת ההרדמה המלאה, וכך סבלתי ביותר עד הבוקר.
נכנסתי על הבוקר לחדר הניתוח, ולאחר מכן התעוררתי ללא כל כאב.
ההתאוששות הפיזית היתה מהירה.

חשוב לי לכתוב לך שדרגות הכאב משתנות מאישה לאישה. יש נשים שההליך כמעט ולא מלווה אצלן בכאבים, וגם אם כן- הם ממש נסבלים, כאלה שרק לוקחים אופטלגין וזה עוזר.
אני מקווה שכך יהיה גם אצלך ושיעבור יחסית בקלות בהיבט הפיזי.

לגבי אנטיביוטיקה- אני לא זוכרת לגבי זה כלום. יכול להיות שנותנים לוריד...צריך לברר זאת עם הצוות הרפואי במקום.
דוסטינקס לייבוש חלב- בשבוע 16 לא הייתי צריכה. אולי שווה לבדוק ולבוא כבר עם הכדורים לבית החולים (ניתן לבקש מרשם מרופא/ה הנשים שלך).

את רוצה לספר לנו מה גילו בבדיקת מי השפיר? האם חשבו במשהו לפני כן?

אנחנו פה, לכל דבר ועניין, כדי לתמוך ולעזור בכל מה שנוכל.
שולחת חיבוקים עם הרבה כוחות ותנחומים,

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

בת 34 IVF

New member
התאוששות אחרי...

תודה לך על כל המידע,
זה לא הכין אותי לאטימות הבירוקרטית ולכאב הפיסי הקשה מנשוא יום לפני הגרידה.
הבעיה התגלתה במי שפיר ולא באף בדיקה קודמת. תסמונת כרומוזומלית, מעדיפה לא להרחיב.
בנתיים נחה, מנסה להחלים ולהבריא...
לגבי הכדורים להפסקת החלב- קבלתי מרשם, אך בבי"ח נאמר שלא מומלץ כי הכדורים יכולים לגרום במקרה קיצוני אפילו לשבץ. כרגע ישנו גודש בחזה, שמה כרוב אבל זה לא עוזר...יש למישהי פתרון נוסף?
האם יש לך המלצה על מטפלת מנוסה להתמודדות רגשית?
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה על העדכון, ואני מתייחסת-

צר לי שנתקלת באטימות בירוקרטית. מודה שלא עשו לי שום בעיות בנושא זה.
אם תרצי- תפרטי במה מדובר. אולי בצורה זו נוכל לעזור לאחרות ולתת להן הנחיות יותר מדוייקות.

לגבי הכאב הפיזי יום לפני הגרידה- כפי שכתבתי לך, עבורי הלמינריות היו סיוט שאין לתאר. זוועה. גם ההחדרה וגם הצירים שחוויתי לאורך שעות ארוכות.
מצטערת לשמוע שהיה לך מאוד קשה בהיבט הפיזי. וזה נכון שאי אפשר ממש להתכונן לכך...

לגבי הכדורים להפסקת חלב- חבל לי שמקשקשים לנשים במוח. אני החלטתי לא להניק את ילדיי ונטלתי דוסטינקס. עד כה- לא היה לי שבץ. אגב, גם כדורים אחרים במקרים קיצוניים עלולים לגרום לכל מיני דברים קשים, ובכל זאת, נותנים אותן. גם טיפולים הורמונאליים עלולים לגרום למליון דברים קשים, ובכל זאת עושים אותם. זה נשמע לי יותר כסת"ח של הצוות הרפואי במקרה של הדוסטינקס. וזה ממש מעצבן אותי.

לגבי הגודש- אני לא מומחית, אבל יודעת שפעם מישהי כתבה על עלי מרווה או משהו בסגנון. את יכולה לנסות ולחפש לפי מילות חיפוש ולהגיע לשרשורים רלוונטיים. כמו כן, יש שירות אחיות של קופות החולים. נדמה לי שזה שירות של 24 שעות. ניתן להתייעץ גם שם. עוד אפשרות זה ללכת מחר בבוקר לאחיות במרכז בריאות האישה ולהתייעץ איתן.

לגבי מטפלת מנוסה להתמודדות הרגשית- יש רשימה שכזו לפי איזורי מגורים בפורום. את יכולה לכתוב: "שרשור המלצות על מטפלות רגשיות בנושא אובדן הריון". יש שרשור כזה בתאריך 30.12.16.

מקווה שההחלמה הפיזית תהיה מהירה. הנפש זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב.

שירה.



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
3 פעמים בחיי לקחתי דוסטינקס

הפעם הראשונה 3 ימים אחרי לידה שקטה בשבוע 21. הגודש היה בשיאו.
הפעם השניה 3 ימים אחר גרידה בשבוע 13. בצד אחד היה גודש נוראי, בצד השני הוא היה בדרך.
הפעם השלישית היתה לפני שבוע. 12 שעות אחרי גרידה בשבוע 13. בלילה שבין הגרידה לכדורים כבר התחלתי להרגיש את ייצור החלב. ביומיים הראשונים היה נדמה לי שהכדורים לא יעזרו, אבל בסופו של דבר ייצור החלב נעצר ואם יש משהו חיובי לומר על ההפלה הזו, זה שלפחות הפעם לא היה לי גודש.

נכון, יש לכדורים הללו תופעות לוואי אפשריות שחלקן מאוד מפחידות. אני לא מסכימה עם שירה שהנסיון שלה (ושלי) יכול או אמור להרגיע מישהי לגבי האפשרות של שבץ בעקבות שימוש בדוסטינקס.
סכנות רבות יש גם בגרידה ובכל זאת את חתמת על טופס שבו את מאשרת שיש סיכוי שיהיו שאריות, ומאוד סביר שבאותו הטופס חתמת גם על האפשרות של ניקוב הרחם או כריתה שלו. כל הסיבוכים שאנחנו חותמות עליהם, מופיעים בטפסים (או בעלון לצרכן) כי הם קרו וככל הנראה קרו יותר מפעם אחת.

במקום שבו אני נמצאת, עם ההיסטוריה המיילדותית שלי ועם הנסיון שלי עם גודש, החלטתי שהכאב הפיזי והנפשי שנגרם לי כתוצאה מהגודש, קשה יותר מהסכנות האפשריות.
לא יודעת כמה זמן עבר מאז הגרידה שלך, אבל אפשר לקחת את הכדורים גם עכשיו במקום לחכות שהגודש ייפסק באופן טבעי. בשלב הזה אופן הלקיחה הוא חצי כדור כל 12 שעות.

הפעם היחידה בחיי שייבשתי גודש באופן טבעי, היתה כשבתי היתה בת 4 חודשים והפסקתי את שאיבת החלב עבורה. ההפסקה היתה הדרגתית ובסיומה הסתובבתי עם גודש במשך כשבועיים. ביומיים הראשונים שחררתי לחץ ידנית בזמן המקלחת, ואח"כ פשוט כאב לי עד שהגודש ירד.
בעיניי יש הבדל תהומי בין ההתמודדות עם גודש כשיש תינוקת, לבין ההתמודדות עם גודש של חלב שנוצר עבור תינוק שלא קיים.
אצלי לא עובדים הטריקים של חזיה הדוקה/ללא חזיה בכלל/עלי כרוב/שתיית נענע ומרווה, אז לצערי אין לי המלצות מעבר לאפשרות של להמתין שיעבור או להשתמש בדוסטינקס.

שולחת לך חיבוק גדול, כי עכשיו כשאת אחרי הגרידה, מתחילה ההתמודדות הקשה של הנפש.
 
למעלה