רירית לא סדירה- עצה...

רירית לא סדירה- עצה...

בנות אשמח לעצה....
בחודש 1/2017 עברתי הפלה בציטוטק (הפלה שנייה ברצף)
מאז ועד היום אין לי מחזור נורמאלי - הוא אומנם מגיע כל 28 יום אבל רק הפרשות חומות. חודש לאחר הציטוטק הגעתי לבדיקת רופא נשים ובבדיקה טען שהרירית לא סדירה, באתי אחרי חודשיים ועדיין ללא שינוי. לאחר התייעצות נתן לי כדור שאמור לפרק את עובי הרירית - לא עזר
ב 9/5 הייתי אצלו שוב והוא ראה שהרירית עדיין על 13 ממ ולאחר התייעצות עם רופא נוסף הוחלט על ריקון הרחם.... מיותר לציין שזה מרגיש שוב את כל התהליך הנפשי (חדר ניתוח, הרדמה, גרידה, באסה)
מהעצבים לא נשמעתי לרופא ולא נזהרנו לא בקונדום ולא בכלום (אני בתוכנית להפלות חוזרות ועדיין לא סיימנו את כל הבדיות אז נדרשת להשתמש באמצעי מניעה). היית אמורה לקבל אמש מחזור והוא לא הגיע. מפחדת לבדוק.
מחר התור לריקון הרחם

מה הסיכוי לדעתכן שנקלטתי? האם בכלל אפשרי להקלט עם רירית לא סדירה אחרי הפלה?
 

שירהד1

Member
מנהל
באמת בלאגן...


האמת היא שאני לא כל כך מבינה- קבעו לך תור לריקון הרחם לזמן מחזור?! לא היה עדיף לחכות שהמחזור הזה יסתיים, ואז לבדוק את המצב?
לא נשמע לי סביר קליטה להריון בצורה כזו, אבל אם יש לך מחר תור לפרוצדורה רפואית, הדבר הכי חכם שאני יכולה להמליץ לך כרגע זה לדווח לרופא ולשאול לעצתו.

מעבר לכך, כתבת שהיו לך שתי הפלות ושאת כרגע בתהליך של בירורים.
את מוכנה לפרט יותר על ההפלות ומדוע הומלץ לך על בירורים ועל אילו בדיקות מדובר?

חיזרי אלינו (אם את רוצה) לאחר ההתייעצות עם הרופא.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
מענה

תודה לתגובתך
קבעו לי תאריך שהרופא פנוי (פרטי) אחרי שבהפלה ראשונה בביהח עשו לי חור ברחם וזיהומים לא לקחתי סיכון.

המחזור שלי הוא ללא דימום אלא הפרשות חומות לכמה ימים
החודש לא הגיע בכלל
מפחדת לבדוק אם נקלטתי למרות שהרירית לא סדירה.
האם לפני ריקון רחם מבצעים בדיקה ואגינלית?

אני בהפלות חוזרות כי הריון ראשון שבוע 9 תאומים ללא דופק
הריון שני שבוע 7 לא התפתח כלום
שניהם היו ספונטנים
בחודש 1/2017 נתנו לי 2 מנות של ציטוטק
 

שירהד1

Member
מנהל
המשך תגובה-

1. שוב- חוזרת על המלצתי לפנות לרופא שאמור לבצע לך מחר את הפרוצדורה ולשאול את השאלות הרפואיות.
2. לא ברור לי מי שלח אותך לבירורים של הפלות חוזרות ומי הגדיר אותך ככזו. חבל לי על הטעייה של נשים ועל גרימת הסטריה מיותרת.
שתי הפלות בשליש הראשון אינן נחשבות הפלות חוזרות. זה לא קשור כמובן לצער ולכאב ולעצב הרבים שהן גורמות. הנושא הנפשי הוא נושא משמעותי שצריך לטפל בו ולהתמודד איתו.
רוב ההפלות בשליש הראשון נגרמות כתוצאה מעוברים לא תקינים על רקע כרומוזומאלי. את מתארת הריון תאומים שהפסיק כתוצאה מהפסקת דופק של העוברים, והריון בשבוע 7 שבו לא התפתח כלום (אני מתארת לעצמי שאת מתכוונת לשק הריון ריק...).
אם האישה בריאה, המחזורים סדירים (כלומר- לא ידוע על איזושהי בעיה במערכת ההורמונאלית) , ללא מחלות אוטואימוניות, ללא בעיות ידועות של קרישיות דם אצלה או אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, ללא מחלות כמו סכרת, לחץ דם, מחלות כבד, לב וכן הלאה, ואם ההפלות הן מהסוג שתיארת אצלך- אין צורך לעבור את מסכת הבדיקות המפרכות, שגם גוזלות הרבה זמן ואנרגיה, וגם מצריכות לחכות מספר חודשים לא מבוטל עד הניסיון הבא.

אותי יותר מטריד הנושא של שיקום רירית הרחם. זה הדבר שצריך לדאוג לו בראש ובראשונה.
לאחר הפרוצדורה, תחשבו שוב ותתייעצו שוב האם יש צורך בבירורים כלשהם.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

פנלאופה

New member
הגדרת הפלות חוזרות

שירה יקרה, תרשי לי לחלוק עלייך.

את אכן צודקת בקביעה שהפלות חוזרות בישראל מוגדרות מ-3 ומעלה.
אבל האיגוד האמריקאי לרפואת פוריות כבר קובע: דרושה התייחסות שונה לאחר שתי הפלות.
אם בעבר המדע לא יכול היה להסביר מחצית מהמקרים של הפלות חוזרות (קרי - תקלה אד-הוקית של התחלקות התאים וכדומה), כיום הנתון הוא שליש בלבד.
הנה בגסות חמש הקטיגוריות שזיהוי שלהן עשוי לשפר את סיכויי ההריון החוזר:
א. מבניות בעייתית של הרחם ב. קרישיות לפני ובזמן הריון ג. הורמונים ד. גנטיקת הנפל ה. בעיות בזרע.

וכך אומר הרופא הישראלי פרופ' אשר בשירי: אם מגיעה אלינו אישה שעברה שתי הפלות, ובהתאם להגדרה הקיימת אני אומר לה 'תמתיני להפלה השלישית ואז תחזרי ונטפל בך', אני למעשה מגדיל את הסיכון שאכן תהיה לה הפלה נוספת במקום להתחיל לברר את הסיבות לשתי ההפלות שכבר היו לה ולטפל בהתאם".

"כיוון שהספרות אינה חד־משמעית בנושא, אני מאמין שחשוב לא לגרור את הפונות לבדיקות אינסופיות, אבל כן לעשות הכל כדי להעלות את שיעור הלידות החיות אצלן. אחד הדברים שאני מכוון אליהם הוא בדיקת הגנטיקה של הנפל אצל נשים שעברו הפלה שנייה".

אני לוקחת את הדברים מכתבה שפורסמה לאחרונה בטמקא:

אני מתגוררת במדינה מעט יותר מתקדמת מישראל ואצלי נשלח כבר הנפל הראשון לבדיקה גנטית, והופניתי לבדיקת קרישיות לאחר ההפלה השנייה. כל זה במסגרת הביטוח הרפואי הסטנדרטי.

בקיצור, לאחר שאת עוברת שתי הפלות, את יכולה לחפש את עצמך בשני השלישים, או להניח מראש שאת שייכת לשליש היותר חסר שליטה.

שתי העמדות לגיטימיות לחלוטין כמובן, האחת משקפת תפיסת עולם יותר פאסיבית והשנייה - מאמץ להשיג שליטה. האחת רציונלית במובן הצר של המילה יותר מהשנייה (אם יש לך בעיה שניתן לאבחן, ולא אבחנת, את לא פועלת בהתאם לשאיפות שלך, פחות רציונלית).
השנייה מציעה למרבה העניין יתרון לא רציונלי, של שלווה רגשית-נפשית, שבאופן מוזר (ואפילו מקומם) מחקרים מצביעים עליה כעקבית עם ניסיונות מוצלחים בעתיד.

אני מציגה את הדברים כדי שתשקלי את עמדתך מחדש. גם אם תבחרי לדבוק בה, אני חושבת שיש להציג אותה במסגרת גישה, תפיסה, השקפת חיים, ולא בתור טענת ידע. ובכל אופן ולכל הפחות, הייתי שמחה לשכנע אותך להימנע מקביעות כמו "הטעייה של נשים" ו"גרימת היסטריה מיותרת", שכן לאור הנתונים שהצגתי הן אינן במקומן.
 

שירהד1

Member
מנהל
אני מרשה לך לחלוק עליי, אנחנו עדיין חיות במדינה דמוקרטית


ראשית, את דבריי אני מבססת לא רק על עצמי כמובן, אלא גם מקריאת דברים רלוונטיים בתחום וגם ממחקרים הכי חמים שיש כרגע בנושא שמפורסמים באמצעי התקשורת.
אני אומרת שצריך לבדוק כל מקרה לגופו.
מי שפתחה את הפוסט, כתבה על הריון אחד מתוך השניים שבו בכלל לא היה עובר. כלומר- שק הריון ריק. שק הריון ריק יכול להיות קשור לביצית או לזרע שאינם תקינים, כך שלא יכלו ליצור בכלל עובר.
לפיכך, הסיבה להפלה פה ידועה, וגם רוב רובם של הסיכויים שההריון של התאומים לא צלח בגלל סיבה דומה (הפסקות דופק בגלל בעיות כרומוזומאליות קשות בעובר).

אני לא פוסלת בירור הפלות לאחר שתי הפלות. רק מבקשת שרופאים/ות יבדקו ויחשבו האם יש צורך רפואי בכך, לפי סוג ההפלה. אחד הדברים שהכי אהבתי אצל הרופאה והרופא שלי זה שהם הפעילו את השכל, ועשו חשיבה משמעותית ורצינית.
לא שהיה להם משהו להציע לי, אבל ראיתי תהליך של חשיבה רציונאלית רפואית.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
למעלה