שאלות לאחר אובדן הריון

וונדל28

New member
שאלות לאחר אובדן הריון

היי,
לפני שבועיים עברתי גרידה, זה היה ההריון ה 3 שלי. בעבר עברתי 2 לידות תקינות שהסתיימו בידיים מלאות תודה לאל. מאז הגרידה אני לא מפסיקה לנסות להבין את הסיבה ועולים לי לראש כל מיני מחשבות שחשוב לי לפתור עם עצמי אותן. קצת פרטים על ההריון שהסתיים: שבוע 9. התחיל תקין בבדיקת דופק שבוע 6. בשבוע 8 התחיל דימום ממש קטן אבל היה אדום טרי. הלכתי לרופא והוא אמר שזה קורה לפעמים ויש דופק לעובר אז הכל בסדר. המשכתי לתפקד כרגיל וחזרתי לעבודה שלי, היו לי ימים אינטנסיביים בעבודה וגם לאחר מכן. עבדתי קשה בבית, היו לי הרבה דברים לסדר וגם פעילויות של אחהצ עם הילדים ובלעדיהם. לאחר 3 ימים שוב הופיע דם, הפעם היה יותר חום ובכמות קצת יותר מרובה, הלכתי למיון, שם בדקו דופק והיה תקין, אמרו לי שוב שזה תופעה מוכרת בהריונות ויש בנות שמדממות ללא סיבה מובנת אבל אם יש דופק אז אין לי מה לדאוג. שאלתי את הרופאה האם עליי לנוח, האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לשמור על ההריון? היא אמרה שלא, שהכל בסדר והמשך תפקוד רגיל. יום למחרת קמתי בבוקר עם דימום אדום טרי שהתגבר אבל עדיין לא היה בכמות גדולה, הרגשתי גם כאבי בטן והתכווצויות, דומה לכאבי מחזור. הלכתי למיון בערב ושם כבר לא היה דופק לעובר. השאלה האם דימום כזה שמתחיל מספר ימים לפני שהדופק נפסק, זה מעיד על בעיה שהייתה אצלי ולא בעובר? האם היו צריכים לבדוק אצלי משהו מיוחד בעקבות הדימום? הרופא אומר שהם לא בודקים שום דבר מיוחד בהפלה ראשונה כי רוב הסיכויים שזאת הייתה בעיה בעובר אבל אני לא מבינה אם יש בעיה בעובר מה גרם לי לדמם 4 ימים לפני שפסק הדופק? יכול להיות שהדימום היה ממאמץ רב שלי וזה גרם לרחם לא להחזיק את ההריון? אשמח אם יהיו לכן תובנות בנושא.
 
משתתפת בצערך על האובדן

קודם כל והכי חשוב, את לא גרמת לדימום.
סביר להניח שמשהו בעובר לא היה תקין ולכן הגוף החל בהפלה ספונטנית.

עברתי 3 הפלות עקב אובדן דופק, ב-2 מתוכן היה דימום כשבוע לפני הפסקת הדופק (ההריון הראשון וההריון השישי), אצלי יחד עם הדימום נצפה גם דופק איטי יחסית. בהריון הראשון הטכנאית אמרה לי שהיא לא אופטימית, בהריון השישי כבר הבנתי לבד שדימום + דופק איטי לא מבשרים טובות ופשוט חיכיתי שהדופק ייפסק. לצערי מה שנאמר לך אכן נכון, ברוב מוחלט של המקרים וללא היסטוריה של הפלות בשבועות מוקדמים, אין מה לעשות אם מתחיל דימום. החריג העיקרי שאני מכירה שיש מה לעשות עם דימום זה במקרה של נשים בטיפולי פוריות שצריכות תמיכה הורמונלית ואז דימום עשוי להעיד על תמיכה לא מספקת.
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על אובדן ההריון

מחזקת את כל מה שכתבה "מרעישה בשקט" ומסכימה עם כל מה שכתבה לך.
בכל זאת, אני בוחרת לכתוב לך כמה דברים, שבאים כחיזוק לדברים שכתבה:

1. אחת מכל 4 נשים תעבור בחייה הפלה כלשהי. זו הסטטיסטיקה העכשיוית בנושא. סטטיסטיקה לא משהו, אני מודה, אך זו המציאות של עולם הילודה.

2. מרבית ההפלות שמתרחשות בשליש הראשון נובעות כתוצאה מעוברים שאינם תקינים על רקע כרומוזומאלי אקראי (כלומר- שלא מועבר מההורים). אין מה לעשות עם זה. עובר לא תקין- עדיף שלא ישרוד, ועדיף שזה יקרה בשלב כמה שיותר מוקדם של ההריון.

3. הפלות אינן נגרמות כתוצאה ממאמץ שעושה האישה (בהנחה שמדובר על מאמצים סבירים, כמו אלו הקשורים במלאכות הבית ובתיזוז עם הילדים...מתארת לעצמי שלא עבדת בבניין ובלבנים, וגם אז- זה לא גורם להפלה).

4. הדימום שהיה לך, היה ככל הנראה ראשית הפלה, ואכן אין מה לעשות עם דימומים שכאלו. אין מה להמליץ לאישה על מנוחה, כי אם העובר לא תקין והטבע בוחר שלא ימשיך להיות- אז זה מה שצריך לקרות. מה גם שכפי שכתבתי לך, מאמץ אינו קשור להפלות, כך שלא היה צורך במנוחה.

5. הרחם שלך כבר סחב שני הריונות תקינים. לא היה לו מה לסחוב פה עוד...אל תחפשי אשמה- לא בך ולא ברחם שלך. במקסימום- את יכולה לבקש לעשות בדיקת פרופיל הורמונאלי, כדי לוודא רמות פרוגסטרון (הורמון החשוב לצורך השרשת הריון). גם זה נראה לי מיותר, אלא אם כן את מטופלת פוריות או שיש לך איזשהם עניינים עם מחזור לא סדיר וכן הלאה.
אם את מקבלת מחזור באופן סדיר, וההריונות הושגו באופן טבעי- אין צורך בשום בדיקה. הרופא שלך צודק.

6. יש המוני נשים (!!!!!!!) שעברו הפלה ולאחר מכן ילדו תינוק/ת בריא/ה. זה דבר שמאוד עודד אותי בזמנו.

7. אני מודה לך על הפוסט הזה, כי זה איפשר לי לכתוב הרבה דברים חשובים, בעיקר לגבי נושא ההאשמה העצמית של האישה, שהיא מיותרת ואינה מבוססת מבחינה מדעית, ועדיף לחיות בלעדיה.
כנראה משהו בחינוך שאנו מקבלות מעודד אותנו לרגשות אשמה, וחבל שכך.
זו נקודה למחשבה, כאימהות לבנות ולבנים.

מאחלת לך שההריון הבא יהיה תקין ויסתיים בידיים מלאות.

שולחת חיבוקים עם נחמה ועם הרבה תקווה לעתיד,

שירה.



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
למעלה