קצת חוששת

במבית22

New member
קצת חוששת

הי בנות יקרות ,
עברתי שתי גרידות בשבועות 6 ו7 בהפרש של שלושה חודשים אחת מהשנייה בגלל שלא היה דופק.יש לי שתי בנות בריאות בבית.הרופא אמר שלא צריך בירורים בינתיים ולנסות שוב עוד 3 חודשים.
מי עברה שתי גרידות רצופות בהפרשים קטנים אחת מהשניה ,ונכנסה אחכ שוב להריון תקין ? אני חוששת שהגרידות עשו חלילה נזק למרות שבביקורת הכל היה תקין...לחוצה :(
 

פנלאופה

New member
אני

במבית יקרה, אני מצטערת לשמוע על כל מה שעברת. גם אני חוויתי בשנה החולפת שתי גרידות, גם מאחר שלא היה דופק, גם בשבועות דומים (ההפלות שלי היו נדחות, בשתיהן לא היה דימום ולכן התגלה בשבוע מאוחר יחסית שההריון לא התפתח). לפני כשבוע גיליתי שאני בהריון שוב. אני לא יכולה לדעת עדיין אם הוא תקין, עוד לא צלחתי את השלב הקריטי של בדיקת דופק.

אז אני רק רוצה לעודד אותך, מצד אחד, שחוסר הוודאות הוא ברור, והקושי מובן מאוד, והחששות מאוד לגיטימיים. ומצד שני, שאין לך סיבה לאבד את האמון ביכולת שלך להרות.

אחרי האובדן הראשון שנאתי את ההמתנה של שלושה חודשים ונכנסתי להריון בסיבוב הראשון האפשרי. אז גם חזר לי הביטחון שאני מסוגלת להיכנס להריון שוב. לאחר האובדן השני, רופאת הנשים שלי דווקא ייעצה לי לנסות מייד אחרי המחזור הראשון ולא לפי חוק שלושת החודשים. אבל אז לקח חודשיים עד שהגיע המחזור הראשון לאחר הגרידה, וזאת היתה המתנה מעיקה. אחר כך עברו עוד שלושה חודשים עד שנכנסתי להריון, כאמור זה שאני בו - כנראה - עכשיו. זאת היתה ההמתנה הכי מלחיצה ומדאיגה ומעיקה, כי במהלכה איבדתי גם את האמונה ביכולת שלי להיכנס להריון בקלות. אבל הנה, בינתיים טפו טפו יש משהו בבטן שלי.

בעיקרון הרופא שלך צודק, אין לך קושי להיכנס להריון, ושני אובדנים אינם מצביעים על בעיה שיטתית. מבחינה רשמית, רק שלושה אובדנים רצופים נכנסים לקטיגוריה של הפלות חוזרות. לצערי הרב, לא רק שאת לא שם, אלא שגם אם תהיי שם, אין שום ביטחון בכך שהרופאים יוכלו לזהות את הבעיה. לפי סטטיסטיקות, חצי מהמקרים של הפלות חוזרות הן מסיבה שאינה ניתנת לטיפול בשלב זה של המדע הרפואי - ככל הנראה משהו נקודתי בביצית או בזרע, או במפגש שלהם, שבאופן נקודתי לא עבד. לכן הרופאים מעדיפים בשלב זה לתת סיכוי לעוד ערבוב של הקוביות, כך שיש סיכוי מאוד גבוה שבפעם הבאה ההריון יהיה תקין לגמרי. אני מאמינה ששירה תספר לך על הניסיון שלה עם הפלות חוזרות ונשנות.



אם חשוב לך מאוד לבדוק את כל הכיוונים האפשריים, את יכולה לעשות שני מהלכים:
אם חשוב לך להירגע בעניין תקינות הרחם, את יכולה לעשות היסטרוסקופיה אבחנתית. להבנתי, נזק חמור לא נעשה לרחם שלך, כי היית יודעת מזה, בין אם בכאב גדול ובין אם בביקורת. לגבי תופעות קלות יותר שעשויות להקשות על הריון: לי כבר זיהו פעם ציסטה בביקורת אולטרה סאונד רגילה, אבל היסטרוסקופיה זה הליך הרבה יותר מדויק.

אם את רוצה לבדוק את אחת הסיבות להפלות המוכרות לרפואה - גשי לבצע בדיקת קרישיות יתר בדם. בשלב זה, לפני שאת מוגדרת בקטיגוריית ההפלות החוזרות, כנראה שתצטרכי לעשות זאת באופן פרטי.
אני הלכתי לבדיקת קרישיות יתר לאחר האובדן השני, והכל היה תקין. במעבדה ביקשו ממני להגיע ביום שבו אני מגלה שאני בהריון, כי יש קרישיות שקיימת באופן קבוע בדם, ויש כמה סוגים של קרישיות שהיא נרכשת, כלומר מתפתחת רק כשהגוף בהריון. בשבוע שעבר כשגיליתי על ההריון הלכתי להיבדק, והשבוע הגיעו התוצאות: יש לי קרישיות יתר נרכשת ואני צריכה לקבל זריקה בכל יום, בנוסף לכדור של אספירין. כל אלה דואגים לדלל את הדם, וכנראה שהם מקטינים את הסיכוי להפלה.

אני מקווה שלא הארכתי מדי בדברים, ומאחלת לך הרבה הצלחה ומאמינה שבוא תבוא ובמהרה בימינו. בכל אופן, אני פה בשבילך לכל דבר.
 
אני

היי יקירה,
אני עברתי 3 הפלות צמודות, ונכנסתי להריון תקין.
בין ההפלה השניה לשלישית פניתי לפרופ' כארפ שמתמחה בהפלות חוזרות והתחלתי בירור, הוא בעצמו אמר, שגם אם ימצא משהו, אז יש סיכוי של יותר מ60% שגם בלי טיפול ההריון הבא יסתיים בילד, וזה אכן קרה.
ממליצה לך לעשות מה שנכון לך ואם את מרגישה שאת צריכה דעה נוספת עשי זאת.
בהצלחה,
עינבל גיל,
יועצת פרטנית, זוגית ומשפחתית
0546863456
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן שני ההריונות


ראשית, לשאלתך, וכדי להרגיע אותך- אני עברתי מספר לא מבוטל של גרידות (5 גרידות, מתוכן אחת גרידה מאוחרת, וזה בנוסף להריון שהסתיים עם ציטוטק והריון כימי אחד שאף הוא באמתחתי...).
הרחם הוא איבר חזק במיוחד כנראה, אם אחרי 2 קיסריים, 5 גרידות ועוד שתי הפלות, בכל זאת איפשר גידול של ביתי השלישית...

נכון שגרידות הן פרוצדורה פולשנית וניתוחית, אך היא מבוצעת ללא סוף, על-ידי רופאים/ות מיומנים/ות. בכל דבר בחיים יש סיכון, אך הסיכון שבגרידה קטן בהרבה מהסיכון מלהיפצע בתאונת דרכים במדינת ישראל
. זו לא סטטיסטיקה בדוקה, אבל פשוט אני רוצה להסביר לך שאין לך מה לדאוג לגבי פגיעה ברחם, מה גם שעברת ביקורת וראו שהכל תקין, אז למה להכניס לעצמך דאגות מיותרות?

לגבי עד מתי לחכות כדי לנסות שוב- יש גישה שאומרת שצריך לחכות 3 חודשים. לי מעולם לא אמרו זאת. כל עוד אין צורך בבירורים, והרחם תקין ובבדיקה רפואית שהתבצעה של הרחם (אולטרסאונד) נאמר לך שהכל בסדר, מומלץ לחכות מחזור אחד (כלומר- וסת אחת), ולאחר מכן להמשיך בניסיונות.

לגבי נושא הבירורים- אני פותחת תשובה חדשה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
ממשיכה ועונה-

בעצם, לפני שאני עונה, אני צריכה לשאול אותך כל מיני שאלות. זאת כדי לענות בצורה מושכלת יותר.


1. בני כמה אתם?
2. פרטי על ההריונות התקינים- מתי היו? באיזה שבוע נולדו הבנות? באיזה משקלים? מהו סוג הלידות? מה היה מהלך ההריונות (תקין, בעיות כלשהן ומהן).
3. מה מצבך הרפואי הכללי? הכוונה היא האם בריאה, האם יש מחלות רקע, כמו לחץ דם, סכרת, מחלות אוטואימוניות, בעיות בתפקוד בלוטת התריס, בעיות כבד....
4. פרטי על ההפלות- באילו שבועות מדוייקים מדובר ומה היו נסיבות ההפלות? הפסקת דופק, עובר שלא היה בו דופק מלכתחילה, שק הריון ריק, המטומות....
5. מהלך הגרידות- האם תקין?

לאחר שתעני, אוכל להמשיך בתהליך החשיבה.

שולחת חיבוקי כוחות ותנחומים,


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
למעלה