לא יודעת אם פה המקום. פרופיל הורמונלי

לא יודעת אם פה המקום. פרופיל הורמונלי

אז מסתבר ש"פרופיל הורמונלי" זו בדיקת דם פשוטה עם שם חגיגי, כששלחו אותי פה לעשות את זה חשבתי שמדובר במשהו יותר רציני... נאמר לי שצריך לעשות את זה ביום השני או השלישי של המחזור (של הדימום). מה קורה אם המחזור מגיע דווקא ביום חמישי כמו שצפוי אצלי? אפשר ללכת למוקד נשים של מכבי ביגאל אלון ולעשות את הדקירה אצלם ביום שישי או שבת? אני לא זוכרת אם הם עושים בכלל בדיקות דם ולא מצליחה לברר. תודה רבה, וסליחה אם זה לא הפורום המתאים, אין סיכוי שאני נכנסת לפורום פוריות... יש גבול...
 

שירהד1

Member
מנהל
ראשית, עניתי לך גם בשרשור הקודם לגבי מה ששאלת...

אז תסתכלי שם גם.
לגבי השאלה שלך- אני פשוט לא יודעת לענות. אני חוששת שרק במקום עצמו ידעו לענות לך. בדרך כלל לא עושים בדיקות דם בשישי או שבת...יש גם בדיקות שצריך להביא באופן מיידי למעבדה, ואם המעבדה סגורה, אז זה לא שווה.
בקיצור- תתקשרי ותבררי.
ואל תתנצלי על שום שאלה שאת שואלת פה. מקסימום- לא ממש נדע לענות.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
תודה שירה על השורה האחרונה ובכלל


 
שווה לברר כבר עכשיו

אם הם יוכלו לקבל אותך ביום שישי לצורך הבדיקה, והאם המעבדה מקבלת את המבחנות עוד באותו היום.
לדעתי בפרופיל הורמונלי לא אמורה להיות בעיה אם המבחנות יטופלו רק ביום ראשון, אבל אני לא לגמרי בטוחה בכך. אולי יש כאן מומחיות פוריות שיודעות במדויק.
שמחה לקרוא שאת מתקדמת עם הבירורים ועוד יותר אשמח לקרוא שאת לא עושה את הבדיקה כי יש לך בדיקה עם שני פסים
 
אין מנוס מלברר אצלך בקופה, אבל למיטב ידיעתי גם בדיקה ביום 4

(כלומר יום ראשון עבורך, אם המחזור אכן יגיע ביום חמישי) עדיין נותנת תוצאות מהימנות. הערך שמעניין אותך הוא ה FSH שמראה עד כמה השחלות 'מתאמצות' לייצר ביצית. אם הן מתאמצות מאד את מתקרבת לגיל הבלות. הטווח התקין בגיל הפריון הוא עד 10 (אבל גם ערכים נמוכים של העשרת השניה נחשבים טובים). טווח שמראה על גיל הבלות הוא בכמה עשרות.
בהצלחה!
 
fsh זה רק אחד מהאינדיקטורים

וצריך להסתכל עליו בתוך התמונה שכוללת גם פרוגסטרון, אסטרוגן, amh, lh , ופרולקטין.
תמונה טובה עוד יותר אפשר לקבל אם עושים גם afc בתחילת המחזור.
 

מיכלי 55

New member
רק ביום ראשון

במכבי לוקחים דם בשישי רק למטופלות פריון. פרופיל הורמונלי לא נופל בקטגוריה.
אני חושבת שאפשר גם. ביום ראשון, אבל לא בטוחה. יש לך עם מי לבדוק?
 
אפשר לעשות פרופיל הורמונלי בימים 2-5 של המחזור

אז אין בעיה לעשות גם בראשון.
שימי לב שאם יש פרולקטין ברשימת הבדיקות, זה מצריך ערות פעילה של כ-3 שעות לפני לקיחת הדם.
 
תודה רבה לכולכן. מסתבר שאצטרך לבדוק בקופה

אנסה את מוקד נשים ונקווה שהם ידעו. בהנחיה של הרופא שקבעתי אליו (עפר גירטלר) הוא מבקש לעשות את הבדיקה ביום השני או השלישי ואני רוצה להצמד לזה כדי לבוא אליו עם מה שהוא ביקש - בטח אני לא הראשונה שאפול על יום חמישי, אז חייב להיות לזה פתרון... אוף, זה סתם ניג'וס ועוד לא התחלנו אפילו...
תודה לכן
 
מציעה שתשאלי גם את הד״ר אם יש בעיה עם יום 4 או 5

אגב, תשאלי אותו גם - יש רופאים שלא מחשיבים את היום הראשון של המחזור כיום הראשון אם הדימום הופיע אחר הצהריים, או אם הדימום מתחיל בטפטוף קלוש.
וזה ניג׳וס, אבל זאת ההתחלה! (וצפויים ניג׳וסים נוספים בדרך - מבטיחה!)
התעסקות בפרטים הטכניים, לדעתי, מאוד מאווררת את הראש.
רישום קפדני של כל צעד בדרך זה כיף גדול

אז אם לא תעדכני פה, תרשמי במחברת. קני לך מחברת יפה, עדיף כזאת עם גומיה שתחזיק גם ניירת נוספת שתידחף לשם, ועט חדש.
מקווה שמהר מאוד הרישום הטכני יהפוך לתיעוד ההריון
 
תרנגולת!!! בא לי לחבק אותך.

יש לי את כל הניירת של ההריון האחרון בשקית. כשהתחלתי עם הבירורים האחרונים באתי להכניס את ההפניות לפרופיל הורמונלי וכל זה - לאותה שקית. ואז לא יכולתי לעשות את זה. ממש עצרתי עם היד באוויר. אמרתי לעצמי - זה לא ההריון הזה. זה לא הילדה הזאת. זה הריון אחר. ילד אחר. הילדה הזאת איננה, ויהיה פה ילד אחר. וגם היא - תהיה כאן. ככה זה יהיה. מצאתי איפשהו שקית אחרת (לא חדשה, ומאד משומשת, כי אצלנו בפולניה לא זורקים שמרדף משומש!). ושמתי את זה שם. מחברת יפה גדול עליי, כי רק אללה יודע מה יצא מכל התהליך הזה בכלל. גם העו"סית באיכילוב שבזכותה התחלתי בכלל לבדוק את המצב - אמרה לי שזה טוב להתעסק במה שעוד יגיע. ואני כל פעם אומרת לה - איך את יודעת שזה יגיע? אולי אני אתעסק בזה עכשיו שנתיים ובסוף לא יגיע כלום. זה דבר מפחיד מאוד. אני בעצם בוחרת להתלפף יותר ויותר חזק סביב חלום הילד הנוסף, ולקחת את הסיכון להגיע בעוד שנה או שנתיים לתובנה שלא יהיה ילד נוסף בבית, ורק אז להתחיל ללמוד לחיות עם זה - במקום להתחיל ללמוד את זה כבר מעכשיו. אני לא מסוגלת לשחרר בין כה וכה, אז אולי זה ממילא לא משנה. עדיין נחנקת כל פעם ששואלים כמה ילדים יש לי. וכן, התעסקות בפרטים הטכניים נותנת לפחות משהו צופה פני עתיד, מה שאי אפשר לומר על התעסקות עם דו"חות נתיחה וקבלני מצבות.
 
זה יפה שאת משתמשת בשמרדף

אני חושבת שהחל מהריון 4 הפסקתי להשתמש בשמרדפים וקלסרים מיוחדים ועברתי לשקיות מחנויות כמו גולף, קסטרו וכדומה. בפולניה כמו בפולניה לא זורקים שקיות שעוד אפשר להשתמש בהן

גם בתקופת טיפולי הפוריות לא הייתי מסוגלת להחזיק קלסר מיוחד, רק שקיות של בגדים מלאות בהמוני ניירות.

שולחת לך רוח חיובית לפרופיל ההורמונלי ולהמשך הדרך
 
יש לי אלרגיה קלה לשמרדפים וחיבה עזה למחברות ופנקסים

אבל אני גם קצת איסטניסטית כשזה מגיע לניירת והכל נסרק לתיקייה יעודית בדרייב, ותמונות (אולטרסאונדים) ותשובות של בדיקות נכנסו בין הדפים (ומשם הצורך בגומיה שתשמור על הכל בפנים).
המחברת של ההריון הראשון התחילה בחצי שנה של ספירת ימים. אחר כך יש תיאורים פרטניים על הטיפולים, מתי הזרקתי מה וכמה, ומה היו התוצאות של מעקבי זקיקים ובדיקות דם... ולאט לאט ככל שהתפתח ההריון וקלטתי שזה קורה - שאני מגדלת בנאדם קטן בפנים.. אז גם סיפורים קטנים, אנקדוטות מחיי היומיום שלי, על המשפחה, תוכניות לעתיד המשותף, מחשבות על חינוך ועוד ועוד..
השורה האחרונה שכתבתי שם ״עוד לא שמעתי מהמכון הגנטי, אולי כדאי שאתקשר לברר״. חצי שעה אחרי כן הם התקשרו אלי.
 
למעלה