הפלה שבוע 21

אביב 281

New member
הפלה שבוע 21

האם ניתן לעשות גרידה בשבוע 21??? חוששת מלידה שקטה יודעת שלא אעמוד בזה. תרגיעו אותי היכן ניתן לבצע גרידה???
 

lilis10

New member
מצטערת על האובדן


מבינה את החששות שלך מאוד. עברתי גרדה מאוחרת בשבוע 24 באסף הרופא. אפשר לעבור את זה שם. אני יודעת שזה מבהיל מאוד לחשוב על לידה. אבל צריך להבין שיש לזה שני צדדים. מצד אחד את לא חווה את כל התהליך המורכב והבלתי נתפס של לידה שקטה. מצד שני כשההריון הוא מתקדם כבר קיים חיבור ריגשי עמוק מאוד והגרדה המאוחרת לא מאפשרת פרידה. אני לא יודעת להגיד מה נכון או לא נכון. ממש לא. כל אחת בוחרת את מה שנכון עבורה. רק חשוב לעשות את זה ממקום של ידע ולא ממקום של פחד. מצטערת מאוד עבורך, ספרי קצת מה קרה, אם את רוצה..
 

אביב 281

New member
תודה

גילו מום בדיקור מי שפיר של טריזומניה. לצערי אני בחרדות קשות מהכאב קודם כי זה מה שכרגע מפחיד אותי.. אני מקווה שלידה שקטה תהיה לי פחות כואבת פיזית. החלק הנפשי יטופל ומטופל על ידי תמיכה גדולה
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


במסר כתבת לי שגילו מום בעובר בבדיקת מי השפיר. אז משום שלעובר עוד יש דופק, תצטרכי לעבור ועדה להפסקת הריון.
את הועדה עושים בבית החולים עצמו, שבו גם עוברים לאחר מכן את הגרידה המאוחרת.
גרידות מאוחרות ניתן לעבור בבית חולים אסף הרופא (עד שבוע 24), ובבית חולים קפלן עד שבוע 22-23.

אני כותבת לך פירוט שכתבתי למישהי מהפורום רק לפני כמה ימים-

ההליך הרפואי הוא כזה:
באים יום לפני הגרידה ומחדירים לך למינריות, שאלו אצות מיוחדות, שגורמות להרחבת צוואר הרחם, וזאת כדי למנוע פגיעה בו במהלך הגרידה.
לרוב, בנות הולכות לאחר מכן הביתה, סובלות מכאבי מחזור (התכווצויות של הרחם), לוקחות כדורים רגילים של שיכוך כאבים ובאות ביום למחרת.
את הגרידה עוברים בהרדמה מלאה. ללא כאבים- לא בזמן, ולא אחרי. מעט דימום ואי נעימות מקומית. מספר שבועות לאחר מכן צריך להיבדק בדיקת אולטרסאונד אצל הרופא/ה הגניקולוג/ית.

החדרת הלמינריות- סף הכאב משתנה מאישה לאישה. יש כאלו שזה לא מזיז להן כמעט, יש כאלו שכואב, אבל סביר, יש כאלו שמאוד כואב, ויש כמוני- שזה קטסטרופה עבורן.
כנ"ל לגבי הכאבים של התכווציות הרחם- יש כאלו שיש להן מעט כאבים, יש כאלו שיש כאבים ברמה יותר גבוהה, ויש כמוני- שממש סובלות מצירים. עד כדי כך שנשארתי באשפוז, וקיבלתי כמה שעות לוריד בן דוד של מורפיום. אבל היו צריכים להפסיק עם שיכוך הכאבים הנרקוטי, כי ביום למחרת הייתי צריכה לעבור את הגרידה בהרדמה מלאה. ולכן סבלתי מצירים קשים 12 שעות. זוועה. נכנסתי ראשונה על הבוקר, כי ממש ריחמו עליי.
האמת היא שנורא פחדתי על הרחם, בגלל שעברתי שני קיסריים והרחם הרבה יותר רגישה ובעצם אסור לחוות בכלל צירים בגלל סכנה לקרעים. אבל עובדה היא שהרחם עמדה בזה יפה ללא כל פגע.

רוצה לכתוב לך שאצלי הכל נורא באקסטרים מבחינה גופנית. אני גם סובלת מאוד מבדיקה רגילה את הרופאה הגניקולוגית...אז לא פלא שזה עבר עליי ככה.
יש לי חברה טובה שעברה אובדן הריון בשבוע דומה לשלי, ועברה את זה כמעט ללא כאבים בכלל. כך שזה מאוד אינדיבידואלי.

הצוות באסף הרופא נחשב מאוד מיומן. אני זוכרת שבבדיקה לאחר מספר שבועות, הרופא שאצלו נבדקתי, ממש התפעל איך הרחם נקייה ומשוקמת (אני הייתי שבר כלי, כן?..., אבל הרחם סבבה).

שמעתי דברים טובים גם על בית חולים קפלן. ככל שידוע לי,באסף הרופא עושים גרידה מאוחרת עד שבוע 24, ובקפלן- עד שבוע 22-23.

כתבתי את הפירוט לגבי ההליך של הגרידה, משום שאני חושבת שבנות צריכות להבין שגם שם מדובר בהליך שעלול להיות קשה בהיבט הפיזי וצריך לבוא מוכנות לזה בהיבט הנפשי. כמובן, שאני מאחלת לך שיעבור בקלות יחסית בהיבט הפיזי.
בעיניי, מבחינה נפשית עדיף לעבור גרידה מאוחרת מאשר לידה שקטה, אבל זו החלטה מאוד אינדיבידואלית, וכל אישה צריכה להחליט מה עדיף עבורה.

מציעה לך לפנות במהירות האפשרית לאסף הרופא ולקפלן (וגם לתל השומר) ולברר הכל וכיצד מניעים פה את הגלגלים מהר ככל האפשר בשל השבוע המתקדם יחסית.

תעדכני אותנו, כמובן.

שולחת חיבוקי כוחות ותנחומים,

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

אביב 281

New member
מאוד עוזר המידע

תודה רבה על כל המידע
לצערי לא אספיק לגרידה. התור באסף הרופא ארוך. מקווה שאצא מהלידה השקטה בחיים ובשפיות. אני בחרדות קשות מאוד.
 

שירהד1

Member
מנהל
ניתן עדיין להשיג תור לאסף הרופא-

בשבועות כאלו מתקדמים- את אומרת שאת בשבוע כך וכך והם מקדמים את התור שלך. תלוי עד כמה את לוחצת עליהם ועד כמה את מתעקשת על גרידה מאוחרת לעומת לידה שקטה.
בכל מקרה- אם הפסקת ההריון תתבצע בלידה שקטה, ממליצה בחום לקחת דולה שמתמחה בעניין. גל קורן, המנהלת הקודמת של הפורום, עסקה בכך, ככל הידוע לי. תגגלי את השם שלה ותגיעי לפרטים שלה.
לא כתבת אם עברת כבר לידה בעבר. זה גם גורם משפיע.
ממליצה לך בכל זאת לברר לגבי גרידה מאוחרת, ואם בשום פנים ואופן לא מסתדר- לקחת דולה ללידה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
אם מעדיפה גרידה לא לוותר להם

עשיתי גרידה באסף הרופא בסוף שבוע 23. תגיעי לאחות ולוועדה ותתעקשי. הם יכניסו אותך.
 
מצטערת מאד לקרוא

ומחבקת אותך.אני לא הייתי מוותרת,ובודקת בכל בתי החולים באיזור,ומבקשת דחוף דחוף תור ואם לא היה עוזר,הייתי מביאה אישור מפסיכיאטרית או פסיכולוגית,שתסייע לך להקדים את התור.זה כמובן אם חלשוב לך מאד גרידה ולא לידה שקטה.
בהצלחה ושיעבור עם כמה שפחות כאבי גוף ונפש:(
 

תמי1100

New member
אל תוותרי

גשי לועדה באסף הרופא- ימים ראשון, שלישי וחמישי ותתפסי תור.
דברי עם אסנת האחות (המקסימה) ותבקשי מאוד מאוד שידחפו אותך, תגידי לה שיהיה לך קשה מאוד להתמודד עם לידה שקטה מהפן הרגשי.
אני הייתי בהתלבטות בין גרידה ללידה שקטה, בחרתי בגרידה, הייתי בשבוע 23 ועבר בשלום. מבחינה פיזית לא כאב לי כלום (ויש לי סף כאב נמוך). הם ממש מקצועיים באסף הרופא.
בהצלחה וחיבוק

&nbsp
 

Grinitch

New member
לידה שקטה בקפלן...

מניסיון טרי.. קפלן טיפלו בי בצורה מדהימה..כולם ידעו לשם מה הגענו ולא שכחו את בעלי לאורך התהליך... צופית המזכירה של המיון נשים מדהימה והופכת הרים וגבעות על מנת שתקבלי את מה שאת צריכה... רפרפתי בתגובות..אבל אם את עדיין מתלבטת..וזה לא הריון ראשון..ממליצה על לידה... תרגישי טוב!!
 

Grinitch

New member
זו שאלה קשה.. אבל העדפתי לידה..

קודם כל חשוב לומר שמה שאכתוב זו דעתי האישית. זו הייתה לידה שניה שלי..יש לי בבית ילד מדהים והלידה שלו הייתה מושלמת.. ובתור מישהי שעברה לידה כבר אז מלכתחילה הגעתי יותר מוכנה ומבינה את המשמעות ואת התהליך.. הסיבה שבגללה החלטתי ללכת על לידה שקטה הייתה לאור העובדה כי התעמקתי בנושא הגרידה בשבוע 22 ואני לא רוצה להסביר או לתאר את מה שכולן יודעות- זה הרגיש לי לא נכון ולא פייר כלפי הילד השני שלי שאני צריכה לוותר עליו.. אם זה הדין שלנו אז רציתי לעשות את זה בדרך שבה אוכל לפחות לדעת שנתתי לו את הכבוד האחרון הראוי ולהיפרד ממנו... יש גם את העניין של חשש מפגיעה ברחם, לא רציתי שזו תהיה סוגיה נוספת שאצטרך לחשוש ממנה.. בנוסף, הרגשתי אותו משבוע 16..ככל שהזמן עבר הוא התחזק וכל בעיטה הורגשה ונחקקה בזכרוני.. גרידה פשוט לא באה בחשבון עבורי למרות שהקושי הנפשי גדול יותר.. אני זוכרת את השבועיים שקדמו לתהליך ואת ההתלבטויות, ניסיתי להמנע מלידה שקטה אבל עמוק בפנים ידעתי מההתחלה שזו הבחירה. 5 שבועות בדיוק היום אחרי.. עדיין לא מתחרטת שעשיתי את זה.. מקווה שזה עונה על השאלה...
 
למעלה