אובדן שלישי

אובדן שלישי


שלום בנות,

סיפורי בקצרה - הריון ראשון הסתיים בשבוע 9 אחרי דופק, הריון שני הסתיים בשבוע 5 עם שק הריון שלא התפתח, הריון שלישי מסתיים ברגעים אלה ממש בשבוע 5 אחרי שלא הופיע שק חלמון.
הרבה רשלנות רפואית עברתי בדרך, כאב שאני לא מצליחה להתנער ממנו.. חוסר מודעות של המערכת הרפואית להפרעות בבלוטת התריס, חוסר מתן תמיכה בזמן לתפקוד נמוך של הגופיף הצהוב, וכו'...
אחרי בירורים מצאתי שאני צריכה ליטול תרופות לבלוטת התריס ושאני הומוזיגוטית לMTHFR. במהלך ההריון האחרון חשבתי שסיימתי את הסאגה, כי טופלתי בתרופה לבלוטת התריס ואף הזרקתי קלקסן... ההריון פשוט לא היה תקין.

אני עומדת בצומת דרכים ותוהה - מה הלאה? האם לספור את ההריון האחרון כניסיון התקין הראשון להריון ופשוט להמשיך לנסות כי היה פאק מקרי בייצור? האם ללכת לעשות בדיקת קריוטיפ? מה עוד אני יכולה לבדוק?

בנוסף תהייה של מקום עבודה. יש לי מקום עבודה נפלא עם אנשים אוהבים. אני מוקפת בהם כ12 שעות ביום, ולכן כל העדרות שלי תופסת תשומת לב גדולה מדי. השבוע יהיה השבוע השני שלי להעדרות, בשל דימומים ועכשיו בשל ההפלה. הרבה שאלות צצות וצינון מפסיק להוות תירוץ טוב. זו ההפלה השנייה שלי במסגרת העבודה שם, אני כבר לא יודעת איך להתחמק מזה. יש למישהי פתרון?

תודה
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון הנוסף


אני זוכרת אותך, וגם קראתי אחורנית לגבי הסיפור שלך.

אני חושבת במה להתחיל...
כתבת שהיה חוסר מתן תמיכה בזמן לתפקוד נמוך של הגופיף הצהוב. אז לפי זה אני מבינה שאת בטיפולי פוריות? באיזה סוג תמיכה מדובר?
הפרעות בבלוטת התריס- טוב שאת מטופלת, אך יכולה לספר לך שעברתי 7 הפלות, למרות שכל הבדיקות היו תקינות ולא היו שום עניינים עם שום בלוטה:(...
הומוזיגוטיות לMTHFR- ככל שידוע לי (וזה גם מה שנאמר לי בזמנו לגביי)- יש הרבה אנשים באוכלוסיה שהם הומוזיגוטיים, ואין עם זה בעיה. וההשערה הרפואית היא שזה לא משפיע על נושא ההפלות, ופשוט מומלץ לקחת כמות גדולה יותר של חומצה פולית (המינון המירבי).

כך שלשאלתך הראשונה:
1. האם לספור את הריון האחרון כניסיון התקין הראשון להריון? ממש לא. היו שלושה הריונות ושלוש הפלות, וצריך לספור את כולן.
2. בדיקת קריוטיפ- ממליצה לבצע. וממליצה לבצע באופן פרטי, כי בציבורי- את עלולה לחכות חודשים רבים (תלוי באיזו קופה את), וחבל לך על הזמן שמתבזבז. בדיקת קריוטיפ צריכה להתבצע לשני בני הזוג.
3. הסטרוסקופיה אבחנתית של הרחם- נדמה לי שכתבת שעברת את הבדיקה בעבר. אם לא- ממליצה לבצע.
4. הזרקת קלקסן- מדוע הזרקת? מי המליץ לך? צריך לחשוב לקראת ההריון הבא האם יש צורך, או שזה מיותר (התשובה לכך תלויה פעמים רבות בגישה של הרופא/ה שאת מטופלת אצלו/ה). וגם אם את מזריקה בהריון הבא- את צריכה לדעת האם זה בגלל בעיה אמיתית שקיימת אצלך, או שמדובר על טיפול אמפירי בלבד.

לגבי נושא העבודה אני פותחת תגובה חדשה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
לגבי השאלה וההתלבטות באשר לקולגות בעבודה-

נפלא לקרוא שאת נמצאת במקום בטוח עם אנשים אוהבים.
אין תשובה אחת לשאלה שלך. כותבת לך כל מיני אפשרויות:
1. לספר למישהי אחת בעבודה את האמת ולבקש שתשוחח עם האנשים האחרים, ותאמר שזו תקופה מאוד רגישה אצלך, ושאת רוצה שלא ישאלו אותך שאלות בנושא הכה אישי הזה ולא יתייחסו להעדרויות שלך.
2. לחזור לעבודה ולטפטף לאנשים שאת קרובה אליהם שם את האמת.
לחשוב מראש מה את רוצה לומר ומה היחס שאת רוצה לקבל ולבקש זאת (התעלמות, אמפטיה, שאילת שאלות, לא לשאול שאלות...).
3. לא להתייחס לנושא, ואם שואלים אותך מדוע נעדרת, לומר שמדובר בדברים אישיים.
4. לא להתייחס לנושא, ואם שואלים אותך על ההעדרות הממושכת- לומר שהיית חולה...

ובטח יש עוד ועוד וריאציות.
את צריכה לחשוב מה נוח לך ומה הכי מתאים לך.
אין פיתרון אחד, ומה שנכון עבור אחת, לא יהיה נכון עבור השנייה.

מקווה שתמצאי את הפיתרון הטוב ביותר עבורך

שולחת חיבוקי כוחות ותנחומים

שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

mimi831

New member
משתתפת בצערך על האובדן

את צריכה להחשיב, אלו הן הריונות לכל דבר , בדיוק כמו שכתבה שירהד1 , הריונות שלצערי הרב לא הצליחו.
לגבי מקום העבודה, אני לא יודעת מה הוותק שלך, יש שהיו נמנעות מלספר בגלל ותק נמוך וחשש מפיטורים. הייתי במצב כזה במקום עבודה יחסית חדש (שמבחינת החוק יכולים לפטר) ובהפלה השלישית שלי סיפרתי, מצאתי שלספר את האמת הקל עלי בכל הסאגה הזו. קיבלתי המון חום ותמיכה וזה בדיוק מה שהייתי צריכה בתקופה הזו.
בהפלה הנוכחית שלי, העדפתי לספר לחברות בודדות בעבודה.
מאחלת לך המון חיבוקים וחיזוקים. לא פשוט בכלל אבל אנחנו כל כך חזקות שאנחנו לא יודעות כמה
 
משתתפת בצערך

כפי שכבר כתבו לך: בהחלט מחשיבים את כל ההפלות. העובדה שהטיפול בך משתנה מהריון להריון, לא מבטלת את ההפלות הקודמות.

לו אני במקומך, הייתי מבצעת בדיקה גנטית הורית נרחבת. אם אין לך חשק לביורוקרטיה והמתנה לאישור הקופה, בהחלט אפשר לבצע במימון עצמי. בזמנו אנחנו ביצענו צ'יפ גנטי הורי במימון עצמי. אחרי שקיבלנו את התוצאות וגילינו שאני מורישה פגם גנטי, הגשנו למשרד הבריאות בקשה להחזר העלות ואחרי שנה וחצי קיבלנו בחזרה את מלוא הסכום.
למרות התקוה למצוא את הגורם לבעיה, כדי שניתן יהיה לטפל בו, ברוב המקרים לא מוצאים סיבה מובהקת וברורה להפלות חוזרות. קחי בחשבון את האפשרות שגם אחרי שתעשי כל בדיקה אפשרית, עדיין לא תהיה תשובה.

לגבי מקום העבודה, שירה כתבה לך כמה רעיונות מצויינים, אבל בסופו של דבר את צריכה למצוא את הדרך שתהיה נוחה לך.
באובדן הראשון שלי תירצתי את ההעדרות הממושכת בכאבי בטן חזקים. היתה לי היסטוריה של כאבי בטן כולל הגעה למיון, כך שההסבר התקבל בטבעיות אצל כולם.
אני גיליתי שהרבה יותר קל לי כשאני משתפת ומספרת. חשוב לקחת בחשבון שמהרגע שמספרים, אי אפשר לשלוט על התגובות של האנשים. היו תגובות שעצבנו אותי, כגון "הכל לטובה". והיו תגובות שריגשו אותי, כמו החבר שבלי לדבר קם וחיבק אותי ביום שבו חזרתי אחרי הלידה השקטה.

מה המצב אצלך כרגע: ממשיכה תמיכה ומקווה ששק החלמון יופיע? הפסקת תמיכה ומחכה להפלה טבעית? הפלה בהתערבות רפואית (ציטוטק/גרידה)?
 
למעלה