מחקר בנושא הפלות

זהרקל

New member
מחקר בנושא הפלות

היי בנות יקרות,
במסגרת התואר שאני עושה במכללת תל חי אני מחפשת בנות שעברו הפלה בשנתיים האחרונות ועברו 3 חודשים מאז המקרה שישיבו על שאלון, אנונימי כמובן!!, לא ארוך.. אם מישהו מוכנה ויכולה לעזור לי קוראים לי זהר וזה המייל שלי [email protected] תיצרי איתי קשר ונמשיך בפרטי.. זה אמנם נושא רגיש שכואב לגעת בו אבל חשוב מאוד לחקור אותו בכדי שנדע את ההשפעות השונות וכיצד לגשת לנושא...
תודה רבה לעוזרות
 

שירהד1

Member
מנהל
היי זהר- כמה שאלות חשובות-

1. במה את עושה תואר? ראשון? שני? עבודה סוציאלית? פסיכולוגיה?....
2. מה הנושא של העבודה? מה את חוקרת? מאיזה כיוון? רפואי? רגשי? טיפולי?....כיצד לגשת לנושא- למי הכוונה? רופאים? צוות סיעוד? מטפלים רגשיים? משפחה? סביבה?
3. את זקוקה לבנות שעברו הפלה בשנתיים האחרונות- משנה לך עד איזה שבוע? האם את זקוקה לבנות שעברו גרידה ו/או לידה שקטה ו/או שלא היו זקוקות להתערבות רפואית?
4. רצוי קודם לבדוק מול מנהלת הפורום ורק לאחר קבלת אישור- לפרסם את העניין.
5. האם לך באופן אישי היתה או יש נגיעה לנושא?

אודה להבהרות בעניין (אפשר פה בפורום. לא במערכת המסרים).

בהצלחה,
שירה.



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

זהרקל

New member
היי שירה

אני עושה תואר ראשון במדעי ההתנהגות,
אני חוקרת את ההשפעה הפסיכולוגית על נשים שעברו הפלה בהיבט של טראומה, אני משווה בין 3 קטגוריות, בנות שרצו להביא ילד ונאצלו לעבור הפלה באופן רפואי/ עברו הפלה טבעית ובנות שלא רצו להיכנס להריון והפילו באופן רפואי.. זה לא משנה באיזה שבוע הייתה ההפלה רק שהתרחשה בשנתיים האחרונות ועברו 3 חודשים מהמקרה כי רק אז ניתן לבדוק סימפטומים של טראומה,
אני אישית לא עברתי את התהליך אבל ליוויתי חברות שעברו...
מי זאת מנהלת האתר שאוכל לדבר איתה??
תודה רבה
 

שירהד1

Member
מנהל
תודה על האינפורמציה-

ראשית, אני מנהלת הפורום (זה מופיע בחתימה שלי, ואני גם צבועה בכחול), כך שהכל בסדר, ויש לך רשות ממני לפרסם את השאלון.
שנית, מקווה שבנות אכן ישתפו פעולה ויענו.
שלישית- להבא- כדי לעודד ולהעלות מוטיבציה לשיתוף פעולה, כדאי ורצוי לתת מידע רלוונטי ולהסביר טוב יותר במה דברים אמורים.

שיהיה בהצלחה!
שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
מציעה לך לעשות טופס מקוון

אני אשמח לענות על שאלון, אבל לא מעוניינת לחשוף את כתובת האימייל שלי.
 
ניסיתי לענות

אבל לא הצלחתי.כשאני מנסה לכתוב גיל לדוגמה,זה לא מקליד.
וכשאני מסמנת תשובה,ועוברת לסמן תשובה אחרת,התשובה הקודמת נמחקת.
אולי אני עושה משהו לא נכון.אשמח להסבר.
 

זהרקל

New member
אצלי זה עובד

היי,
ניסיתי לראות מה הבעיה אבל אצלי זה עובד...
אם אין לך בעיה להביא לי את המייל שלך אני אשלח לך אותו ואם את לא רוצה אני אנסה להעלות שוב את הקובץ
 
קראתי את השאלון, יש לי כמה הערות

את לא חייבת להתייחס או לקבל את ההערות שלי, יכול להיות שמדובר ברגישות יתר שלי לניסוחים ושאר עניינים.

1. חסרה התייחסות למי שעברה מספר הפלות בתקופה הרלוונטית כמוני למשל. במקרה שלי 2 אובדני דופק והפלה אחת יזומה רפואית (גבולי בחלון הזמנים: היזומה היתה לפני שנתיים וחודש, אובדן הדופק האחרון היה לפני חודשיים ו-3 שבועות).
אתן יכולות לומר שהשאלון מתאים למי שעברה הפלה אחת בלבד בתקופה הרלוונטית (או הפלה אחת בכלל, באופן אישי עברתי עוד 2 הפלות לפני יותר משנתיים). או שאתן יכולות לבקש להתייחס להפלה האחרונה (או הראשונה) בתקופה הרלוונטית.
2. מהי ההגדרה שלכן להפלה טבעית? בשנה האחרונה עברתי שני אובדני דופק (לפי השאלון שלכן ככל הנראה הפלה טבעית). באובדן הראשון עברתי גרידה ואחריה היסטרוסקופיה ניתוחית להוצאת שארית. באובדן השני השתמשתי בציטוטק ולאחריו גרידה להוצאת שארית. בשני המקרים הדופק של העובר פסק מעצמו, אבל מבחינתי שום דבר בהפלות הללו לא היה טבעי, והוצאת ההריונות מהרחם שלי לוותה בהרבה מאוד התערבויות רפואיות.
3. המספור של התשובות מעצבן. מספור הגיוני של תשובות יתחיל במספר 1 או באות א. אני מבינה שמדובר בניקוד כלשהו, אבל אין צורך שהנשאלים ייחשפו לניקוד. את עבודת הניקוד אתן יכולות לעשות מאחורי הקלעים.
4. שאלון מספר 1 שאלה מספר 5 - אשמה ביחס למה? יכול להיות שגרמתי לתאונת דרכים ואני חשה אשמה. יכול להיות שרבתי עם אמא שלי ואני חשה אשמה על הריב. אם עניין האשמה מתייחס להפלה, צריך לציין את זה. עוד נקודה בהקשר של שאלה זו ושל שאלה בשאלון 3 (הסיבה להפלה נעוצה בי) - במקרה האישי שלי אני מורישה פגם גנטי, ולכן אני יודעת בוודאות שהסיבה להפלה היזומה נעוצה בי, אני יודעת שאני "אשמה" בכך שהורשתי את הפגם הגנטי.
5. שאלון מספר 1 שאלה מספר 15 - מה לגבי מי שלא עובדת?
6. שאלון מספר 2 - ההצהרה: אני מודע/ת לכך שיש לי רגשות רבים בנושא, אך איני יכול/ה להתמודד איתן. ובכל מקום אחר שבו מופיעה האפשרות שגבר הוא זה שעונה על השאלון (קרא/י, סמנ/י וכן הלאה). אני מבינה שהניסוח לקוח מסגנון שאלונים זהה שמשמש גם גברים וגם נשים, אבל הניסוח מעצבן כשהוא מופיע בשאלון לנשים בלבד.

באשר לדרך הגשת השאלון, אמנם צירפת קובץ, אבל זה עדיין לא שאלון מקוון מפני שכדי שתקבלי את השאלון בחזרה, צריך לשלוח לך אותו באימייל.
שאלון מקוון הינו שאלון שממלאים דרך אתר אינטרנט כך שאין צורך לשלוח קובץ.
אני מאמינה שאם תמצאו דרך ליצור שאלון מקוון, תשיגו היענות גבוהה יותר.

שיהיה בהצלחה
 
מסכימה עם כל ההערות של מרעישה בשקט ומוסיפה

ששכחתן פרט מאד מאד חשוב.....כמו האם את משתמשת בטיפול תרופתי או שיחות/או השתמשת בכאלה.איך הרגשת לפני ואיך אחרי.אני לא יכולתי לענות ע השאלון,כי לפני הטיפול הרגשתי כך,ואחריו שונה לגמרי,והרגשתי שאני לא עונה נכון לשאלון.
 
כמה מחשבות והצעות לשיפור

כשאומרים לי "לא ארוך" ואני פותחת מסמך של 6 (!) עמודי שאלות מחשבה - ישר יורדת לי המוטיבציה. עדיף להיות כנה, לדעתי... 6 עמודים של שאלון זה ארוך. כשמדובר בנושא שיוצר קושי ועומס רגשי זה אפילו ארוך מאוד - שוב, לדעתי...
&nbsp
השאלון פונה מן הסתם רק לנשים, וכדאי למחוק ביטויים כמו "אנשים שעברו הפלה" (לא מכירה אף איש שעבר הפלה...) ופניות כמו "סמנ/י". יש בזה לתחושתי איזשהו זלזול... אם עורכי השאלון לא הקדישו רבע שעה להגהה ולהתאמת השפה לקהל היעד, כנראה שאני לא אקדיש חצי שעה למלא את השאלון הזה...
למיטב הבנתי יש לבחור תשובה אחת. אבל יש שאלות שהתשובות לא מוציאות זו את זו, למשל - בשאלה 7. אולי אני גם נגעלת וגם מאוכזבת מעצמי? איך אמורים לבחור?
&nbsp
המונח "הפלה רפואית" מוזר מאוד בעיניי ומצטרפת לדברים של מרעישה. עדיף לדעתי להגדיר את המינוחים בצורה ברורה כמו "התערבות כירורגית", "התערבות תרופתית", "התערבות/טיפול אחר", משהו כזה... לא בטוחה איך, פשוט המינוח הזה נשמע לי לא מתאים.
&nbsp
מרכיב הזמן והשלב בהריון בו היה האובדן - אני באמת תוהה אם אפשר למדוד יחד נתונים על מי שאיבדה הריון בשבוע 10 לפני שנה, בשבוע 20 לפני שנה וחצי, ובשבוע 39 לפני שלושה חודשים ושבוע ובשאלון אין שום ביטוי למשתנים האלו. גם לא לשאלה אם יש עוד ילדים בבית. יכול להיות שאי אפשר להכניס הכל ל"פול" אחד, אבל בוודאי יש דרך להכניס חלק מזה - ואני חושבת שזה עשוי להיות מאוד משמעותי לתוצאות שתקבלו. שווה מחשבה, ואולי כבר חשבתן על זה אבל למקרה שלא, אני מציינת בכל זאת.
&nbsp
בהצלחה ..
 

שירהד1

Member
מנהל
ואו! בנות הפורום היקרות- אני ממש מתפעלת מכן!-

באמת. איזו השקעה, איזו יכולת חשיבה וניתוח נתונים. איזו התייחסות לפרטים ולדיוק. אתן מדהימות.
(סליחה על ההשתפכות, אבל כזו אני).

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

זהרקל

New member
איך מורידים את השאלון הראשון שהעליתי

היי,
הצלחתי להעלות קישור לשאלון מקוון שלא מצריך חשיפה של מייל או שם או כל דבר אחר,
איך אני מורידה את המסמך וורד שהעליתי??
תודה
 

זהרקל

New member
תודה רבה על התגובה

קודם כל כפי שהגבתי למרעישה אני מודה לך על התגובה ועל ההצעות לשיפור לקחתי לתשומת ליבי והאמת שאני אשמח להוריד את השאלון הראשון שהעליתי כי הוא באמת לא ערוך כמו שצריך... אז אם את יודעת איך עושים זאת אשמח לעזרה..
שנית, בשאלון המקוון הניסוח באמת פונה רק לנשים..
פניתי למרצה שלי בקשר לתגובה שלך לגבי ההגדרה של "הפלה רפואית" ואני עוד מחכה לתשובה...
בכל מקרה תודה רבה רבה! ובאמת רק בריאות!
 

שירהד1

Member
מנהל
לזהר-

אני מציעה לך לשבת שוב על השאלון, ביחד עם חברותייך הסטודנטיות, וכן עם המרצה שמנחה את העבודה, ולקרוא היטב את כל הדברים שהבנות פה כתבו, ולסגנן אותו שוב ולערוך אותו בהתאם לתיקונים הנדרשים.
לאחר מכן, תוכלי לפתוח הודעה חדשה עם הטופס החדש ולבקש את סיוע הבנות פה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
מוסיפה על קודמותי

שנתיים הן תקופה ארוכה. האם השאלון מיועד גם למי שהרתה מאז ההפלה וחווה הריון תקין או למי שילדה בידיים מלאות מאז ההפלה? זה בסדר שלא, אבל אם כן - יש לכך השלכות משמעותיות על התחושות ומכאן שגם על המחקר שלכן וחשוב לציין (אני למשל עדיין עונה על טווח הזמן שלכן, אבל מאז ילדתי תינוק בריא).
&nbsp
מציעה לגבי מצב משפחתי להוסיף גם אפשרות "בזוגיות/ במערכת יחסים".
&nbsp
כקודמותי הפניה בלשון זכר חורה גם לי. היא מעוררת בי תחושה של חוסר מודעות, בדומה לפנינים "כשאתה בהריון" או "כשאתה יולד", "כשאתה במחזור".
כקודמותי מבקשת להוסיף לשאלון האם לנשאלת יש ילדים, האם מדובר בהפלות חוזרות ובאלו שבועות התרחשו (חולקת עליך שלא משנה באיזה שבוע היתה ההפלה מבחינת ההתמודדות עם הסביבה, ויתכן שגם ההתמודדות הפנימית). להערכתי לכל הנתונים הללו משמעות נרחבת למצב הרגשי, לא פחות ואף יוצר מנתונים אחרים שכן כללתן דוגמת שנות לימוד (מצב משפחתי, גיל).
&nbsp
בהצלחה.
 
למעלה