האם באמת לא יכלו להציל את ההריון?

האם באמת לא יכלו להציל את ההריון?

כפי שסיפרתי בהודעה נפרדת איבדתי את העובר שלי השבוע בשבוע 11. בערב כשהתחילו ההתכווצויות וגם מעט דימום עליתי למיון. שם נצפו דופק ותנועות ושוחררתי הביתה. למחרת התעוררתי לצירים ממש. ציר לדקה. בצהריים צלצלתי למיון לשאול אולי אפשר לחזק איכשהו את הרחם עם נרות או זריקות כמו ששמעתי מחברות אבל האחות ענתה לי ש"היום כבר לא נותנים את זה". זה נכון? אם העובר כמה שעות לפני נפילתו עוד הרגיש טוב. התנועע והדופק היה מצוין אז אולי באמת הבעיה היתה ברחם. חברות סיפרו לי שקיבלו תמיכה לרחם אפילו בשבועות 5-6. מישהי חוותה דבר כזה ויכולה לספר לי כדי לדעת אם חלילה בהריון הבא זה שוב קורה אולי כדאי לי להתרחק מאותו בית חולים ולחפש מקום מקצועי יותר?
 

טומה1008

New member
היי. קודם כל צר על האובדן שלך(((

אני הייתי מואשפזת בשבוע 11. הייה לי דימום מטורף בגלל ההמטומה. ולא נתנו לי שום דבר למנוע את זה. הייה פשוט סיוט. כל יום דימום ובדיקת דופק. ביקשתי שיתנו לי משהו... ולא התנו לי כלום..הרופאים בכלל לא היתייחסו לזה (אבל קיבלתי משבוע 0 נרות פרוגסטרון בגלל שהריון אחרי ivf) אמרו לי שבשבוע כזה אי אפשר למנוע הפלה. הרופאה אחת בכלל התעצבנה עליי שאני לחוצה...הייתי בשוק. הסבירו לי אם עובר לא יחזיק אז הוא לא תקין. ההריון החזיק. וכשהלכתי לרופאת משפחה שלי היא אמרה לי שרופאים באמת לא נלחמים על הריון עד שבוע 13-14 בגלל חשש למומים. שבדרכך כלל בשבועות האלו העוברים הלא טובים נופלים. אולי יש בזה משהו כי אז הריון החזיק אבל בשבוע מתקדם התגלה מום קשה בעובר. ונאלצתי לעבור לידה שקטה. אז עדיף שהייתה לי הפלה אז בשבוע 11-12... מאחלת לך שהריון הבא יגיע בקרוב ויהיה בריא ותקין ויסתיים בידיים מלאות!
 

שירהד1

Member
מנהל
נכון, באמת לא יכלו להציל את ההריון-

המסקנה שלך ש"העובר הרגיש טוב" היא לאו דווקא נכונה. רוב ההפלות בשבועות הללו נגרמות כתוצאה מעוברים לא תקינים. החרבות שלך שקיבלו תמיכה לרחם- אינני יודעת מה היתה הסיבה, אבל הרבה פעמים מטופלות פוריות מקבלות תמיכה, די סתם כך, ליתר ביטחון, ולאו דווקא כי יש בעיה....גם במקרים של הפלות חוזרות לפעמים נותנים תמיכה של פרוגסטרון, שוב- כמשהו אמפירי ולא כמשהו שיציל הריון לא תקין.

לא נראה לי שיש בעיה בהתנהלות בית החולים. אין מה לעשות עם הפלות בשבועות כאלו, וגם עדיף לא להתערב, כי אי אפשר להתערב, וכי לרוב, העוברים פשוט אינם תקינים (זה שחשבת שזה מראה מושלם, עוד לא אומר שלא היו מומים משמעותיים שלא איפשרו המשך התפתחות העובר).

ממליצה לא להכניס לעצמך מחשבות לגבי "בעיה ברחם", אלא להבין שהפלות בשליש הראשון קורות באופן מאוד תדיר- אחד מתוך 5 הריונות (!!!), ושאי אפשר היה למנוע בצורה כזו או אחרת את ההפלה.


שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
למעלה