אני מתחרפנת.

שלינקה26

New member
אני מתחרפנת.

כאמור בת 40+ לאחר 3 הפלות ללא ילדים. עשיתי את כל הבדיקות. ההורמונליות -הכל תקין. לא עשיתי היסטרוסקופיה. אין קרישיות יתר עשיתי בדיקת פקטורים 2+5
התשובה מציטוגנטיקה בנוגע לעובר תגיע עוד 3 שבועות.
אני בטוחה שכולכן כאן הרגשתם כמוני - חוסר אונים, בלבול ופחד.
התחושה היא שאין שום סיבה ואני לא יודעת מה יש לעוד רופא לחדש לי. התחושה היא שאני רק ת"ז ואין לשום רופא מה לחדש.
בהנחה שזו בעיה כרומוזמלית זה אומר שזה גנטי ומתמשך? זה אומר שייתכן והריון הבא יכול להיות תקין?
איזה עוד בדיקות לעשות? באופן קונקרטי.
האם ivf עוזר במקרים של הפלות חוזרות? למרות שההריונות היו טבעיים?
האם מישהי ניסתה דיקור?

אני חופרת לכן וקיבלתי תשובות אבל החוסר אונים שאני שרויה בו מטריף אותי. בעלי והמשפחה שלי מקשיבים ואומרים "לכי לרופא" אבל כבר הייתי אצל הרופא באופן פרטי וחוץ מלתת לי אסטרוגן "לא יועיל לא יזיק", הוא לא חידש לי דבר.
אשמח לכל עצה. חיזוק אפילו נזיפה.
מודה מראש לכל העונות.


.
 
המלצות

קודם כל - אל תוותרי על ההיסטרוסקופיה. זו בדיקה חשובה ושונה מהאחרות וכדאי לעשות אותה אצל מומחה בכיר (כי מי שמבצע אותה מאבחן תוך כדי). יש פרופסור מאד מומלץ בפורום פוריות. לפעמים מתגלות בעיות שלא התגלו קודם לכן.
לגבי מעבר ל IVF - הבעיה שלך היא לא בעיית פוריות שלשמה נועדה ההפריה, אלא בעיה בהחזקת ההריון. כך שאין טעם לפנות לטיפולים וסתם להזריק הורמונים אם את משיגה הריון באופן טבעי.

במצב של הפלות חוזרות אם אין אבחנה מדוייקת של בעיה הרבה פעמים מנסים כל מיני דברים אמפיריים כמו הזרקת קלקסן או מתן אספירין ובטח דברים נוספים שאני לא יודעת - ובשביל הדברים האלה כדאי לפנות לרופא שראה הרבה מטופלות ואולי יהיה לו רעיון יצירתי.
וחוץ מזה כמובן צריך גם מזל. אם אכן מדובר בעוברים לא תקינים פשוט צריך מזל.


מצטערת על הדרך הקשה והכואבת שאת עוברת. מצב חוסר הוודאות קשה מנשוא. הלוואי והייתי יכולה להגיד לך משהו ברור וחד משמעי שאם תעשי אותו בטוח תזכי בהריון תקין ובילד.
למרות שאין לי משהו כזה להגיד אני מאחלת לך מכל לבי שתזכי להיות אמא כמה שיותר מהר. שולחת לך חיבוק גדול. ומקווה שאת מטפלת בעצמך כי אלה ימים קשים ומורכבים. אני מזמינה אותך אלינו לפרוק, להתלונן, לבכות, לקנא, להרגיש כל דבר שאת מרגישה ביחד איתנו.
 
שאלת אותי בפרטי. ענה לך כאן

ראשית, איתך בכאבך....
אני עוברת את ההפלות עם ילדים בבית. וקשה. וכואב. כשעוד אין ילדים.... בכלל.....

את אחרי 3 הפלות וקנית ביושר את זכותך לבדיקות נוספות....

אשאל גם באיזה שבועות היו ההפלות שלך כי משנה את התמונה.

ועכשיו לבדיקות:
*קרישיות: למה לבדוק רק פקטור 5 ו 2? יש רשימה שלמה של בדיקות קרישיות..... יכולה לגשת להמטולוג מהקופ"ח ולבקש הפנייה לסט מלא.
*היסטרוסקופיה: כמובן שכדאי לעשות. (אני עשיתי למרות הריונות תקינים לפני ההפלות כשבעצם לא היה חשש אמיתי למחיצה ברחם וכד')
*בדיקות דם הקשורות לבלוטת התריס, נוגדנים לבלוטת התריס. יש קשר הדוק להיריון ולהפלות.
*בדיקות דם לנשאות גנטית (מאמינה שעשיתם....) לפי מוצא ההורים. רצוי לכל זוג שמתכנן הריון, ללא קשר להפלות.
*קריוטיפ הורי- בדיקת כרומוזומים שלמים של 2 בני הזוג. (יש אנשים בריאים שיש להם 'טרנסלוקציה' בכרומוזומים וההתבטאות תהייה רק בכרומוזומי מין שמעבירים כרומוזום אחד מכל זוג).
*מה כוונתך בציטוגנטיקה? במידה ובדקתם בעובר קריוטיפ והוא יחזור תקין, כדאי לשקול ביצוע צ'יפ גנטי (קריוטיפ בודק קיום את הכרומוזומים (קיימים 2 כרומוזומים כמו שצריך או 1 או 3, קיום זרוע קצרה וזרוע ארוכה בכל כרומוזום) הצ'יפ הגנטי 'מפרק' את הכרומוזומים ובודד לעומק מקטעים של דנ"א, תוספות וחסרים) בדיקה זו לא תאושר מקופ"ח ועלותה בערך 3000 שח.

ואחרי הכל לקחת בחשבון שאחוז ההפלות בגיל זה הרבה יותר גבוה בגלל הזדקנות של הביציות. ועם זה אין ממש מה לעשות (יש אסכולה שכן תתמוך במתן טיפול אמפירי רחב יותר)
 

שלינקה26

New member
אני ממשיכה לקבל עצות מעולות - תודדדהה

לא ידעתי שיש בדיקות נוספות לקרישיות, אבקש מהמוטולוג, היסטרוסקופיה לבצע אצל רופא מומחה ולא בהית חולים. מי מפנה לבדיקות נוספות של בלוטת התריס?
אני ובעלי היינו במכון הגנטי, אתמול שוחחתי איתם שוב לא אמרו דבר על קריוטיפ הורי, אם לי נעשתה בדיקה ומצאו תסמונת כרומוזמלית מסוימת זה אומר שזו הבדיקה?
כרגע העובר נשלח לפתולוגיה, איך אני מתקדמת בכיוון ציפ גנטי? אם העובר לא תקין כרומוזמלית המשמעות היא שכולם לא יהיו תקינים בעתיד?
 
עונה. מקווה שמדייקת....

בדיקות בלוטת התריס ומדגישה- גם נוגדנים לבלוטת התריס- כל רופא נשים יכול לתת.
תסמונת כרומוזומלית זה הבדיקות הגנטיות שבודקות נשאות של תסמונות נפוצות. זה לא קשור לקריוטיפ הורי.
בקריוטיפ הורי בוחנים מושג שנקרא טרנסלוקציה. שאלי במכון הגנטי ויסבירו לך את המשמעות.
פתולוגיה זה שונה מגנטיקה.
ע"פ הידוע לי עובר שעבר תהליך בפתולוגיה כבר אין אפשרות לבצע עליו בדיקות גנטיות. (מושרה בחומרים שונים. החומר בפתולוגיה הורס את ההאפשרות לבצע בדיקה גנטית)
מראש צריכים לשלוח חלק לגנטיקה וחלק לפתולוגיה.....
אם ההפלה טריה תבררי את הנושא במהירות. אולי כן נשלח גם לפתולוגיה וגם לגנטיקה?
בגנטיקה- לרוב ממליצים קודם בדיקת קריוטיפ לעובר (על זה מקבלים התחייבות).
אם קריוטיפ לא תקין- יש חסר או תוספת של כרומוזום שלם או של זרוע מתוך כרומוזום, אז בעצם זו הסיבה להפלה.
אם קריוטיפ תקין אפשר לשקול בדיקה 'לעומק' כדי לבחון חסרים ותוספות בתוך כל כרומוזום- פירוק הכרומוזום לדנ"א כדי להגיע לממצאים דקים יותר.
אם את נשאית של תסמונת כרומוזומלית מסויימת, אפשר לבדוק באופן ספציפי בעובר ואז העלות אמורה להיות נמוכה יותר.
אם העובר לא תקין זה ממש לא אומר שכל העוברים יהיו לא תקינים. אבל פה זה תפקיד יועצת גנטית לחשב מה הסיכויים להישנות הממצא, במידה והוא מורש מאחד ההורים ולא ממצא חד פעמי- כמו תאונה....- שיכול להתרחש לכל עובר ולכל בייצית, בפרט בגיל מבוגר.
 
למעלה