מה זה אומר מעקב הריון סיכון?

מה זה אומר מעקב הריון סיכון?

היום היינו במרפאת הריון סיכון (המלצה אחרי הלידה, פרוטוקול קבוע כך הסתבר לנו).
אז כמובן שלא מצאו כלום בפתולוגיה, השילייה תקינה, וכו'.
אין בעיית קרישיות, גם לא חשבתי שתהיה.
הרגשתי שאם עוד פעם אחת אני שומעת "הכל תקין" אני אשכרה מעיפה למישהו סטירה... הכל תקין, עלק.
ראו חריגה של תפקודי תריס בבדיקות דם שעשו לי מייד אחרי הלידה - שלמיטב ידיעתי זה לא קשור בשום צורה למוות תוך רחמי. אבל זה הדבר היחיד שהיה חורג מהנורמה ומאז כבר נבדקתי שוב וגם זה כבר בסדר.
אמרו לנו שהריון נוסף יוגדר בר סיכון - שיא האבסורד, כי ההריון האחרון היה תקין לגמרי ומה זה עזר לי. ובעצם מה זה בכלל מעקב הריון סיכון? זה דרך הקופה עם רופא שמתמחה בהריון בסיכון? זה בדיקות צפופות יותר? בהריון האחרון עשיתי א"ס כל שלושה שבועות בגלל גדילת עובר (יש לי עוברים גדולים) - לא רואה איך אפשר להיות יותר קפדני מזה...
למעשה אין לי בכלל כוח להיות "הריונית בסיכון". לא רואה בזה תועלת... הרי אף אחד לא יודע למה היא מתה בסוף, אז מה זה יעזור לי לעשות כל חודש בדיקות דם שממילא לא היו משנות כלום...
אשמח לשמוע כל שיתוף מחווייה אישית, וכל הסבר מה זה בכלל מעקב הריון סיכון כשאין שום סיבה ידועה לסיכון אלא פשוט מן זהירות מניעתית כללית..
תודה רבה.
 

mick nik

New member
נשמע שאת יודעת מהו מעקב הריון בסיכון,

גם אם כרגע אינך רוצה להיות שם...
בהעדר סיבה ידועה להסתבכות ההריון הקודם ו/או למותה של התינוקת שלך טרם לידתה, סביר שאכן יומלץ לך מעקב צפוף ושמרני יותר וסביר גם שיומלץ לך על זירוז והקדמת הלידה למועד המוקדם ביותר האפשרי על מנת להימנע מאפשרות של אובדן נוסף.
&nbsp
ניסיוני במעקב הריון בסיכון היה על רקע אחר. שונה לחלוטין מזה שלך, אבל בצד הטכני ניתן לבצע מעקב אצל רופא מומחה להריון בסיכון במרפאת הנשים שלך או במחלקה להריון בסיכון בבית חולים.
בשני המקרים הרופא מתייעץ/ מפנה להתייעצות עם רופאים מומחים בתחומם בהתאם לצורך ובהתאם לשלבי ההריון.
&nbsp
ומעבר לצד הטכני - מבינה לחלוטין למה כרגע מעקב כזה נראה לך מיותר וחסר תועלת. עם זאת - הריונות לאחר אובדן מטבעם נוטים להיות חרדתיים יותר וייתכן שבזמן אמת המעקב הקפדני יותר יעזור לך להתמודד עם החרדה באשר לתקינות ההריון, במידה ותתמודדי עם כזו.
&nbsp
ומאחר ואני מבינה שלכך את מייחלת כרגע, מאחלת לך שהריון כזה יגיע במהרה, יעבור עלייך בשקט ויסתיים בידיים מלאות.
אמן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
תודה על התשובה המפורטת

היה לי רעיון כללי, קיוויתי שלא חייבים להגיע כל פעם לאיכילוב המגעיל בשביל זה. אז טוב לדעת שלא חייבים.
תודה לך על האיחולים. הלוואי.
 
היי סימון


איזה משגע זה שאפילו לא מצאו אף סיבה....ממש קשה.
לגבי הריון בסיכון,אני מניחה שבאמת תהיי ביותר מעקבים,וישמו לב יותר,אבל כמו שכתבת,הכל היה אצלכם בסדר,ובכל זאת זה קרה.לא יודעת מה לומר לך,כנראה שזה באמת משהו שממליצים אחרי אירוע נורא שכזה.
 

שירהד1

Member
מנהל
סליחה על המענה המאוחר...-

מדהים- "הכל בסדר", אבל הכל כל כך לא בסדר
.

הריון בסיכון גבוה משמעותו שהאישה נמצאת במעקבים הרבה יותר צפופים, אחר כל מיני מדדים- גם מדדים בריאותיים שלה עצמה (כמו סוכר, לחץ דם, צוואר הרחם, מצב הרחם, כמות מי השפיר ועוד...) וגם של העובר כמובן- דופק, תנועות, גדילה, התפתחות, משקל ועוד ועוד.
ניתן לעשות זאת או דרך בית חולים, או דרך רופא/ה שמתמחים בהריון בסיכון גבוה ומקבלים בקליניקה שלהם.
אני מאוד מאוד מבינה את הסקפטיות שלך. מאוד. ואני אפילו מצדיקה אותה.

אני הייתי במעקב של הריון בסיכון גבוה אצל הרופאה שלי, שמתמחה בזה, והגעתי אליה לקליניקה אחת לשבוע. אצלי היו בעיות של עוברים לא תקינים, אז כמובן שאם היה שוב עובר לא תקין- לא היה לאף אחד מה לעשות בנידון. בשבוע 25 היא ראתה שהדופן באיזור הניתוחים הקיסריים דקה מאוד, ואז גם החלה לעשות מעקבים צפופים לגבי זה, כדי לבדוק האם יש לילד אותי מוקדם מן הצפוי לפני שנוצר קרע ברחם, מצב שהוא מסוכן מאוד לעובר וגם לאישה. למזלי, לא היה צורך בכך.
הרופאה שלי גם מאוד דאגה לי בהיבט הנפשי, ושאלה לשלומי ושוחחה איתי וכל הזמן היתה עם האצבע על הדופק גם בעניין הזה (טופלתי בשיחות וגם בטיפול תרופתי נוגד חרדה ודיכאון, לאור מצבי...). היא גם היחידה שהסכימה לרשום לי מרשם יום-יומי לכדורים שלי נגד המגרנה, שממנה סבלתי קשות בהריון.
אגב, בהריון הייתי כבר למעלה מ-40, שזה בפני עצמו גורם סיכון, בלי קשר לאובדני ההריון שהיו לי (ילדתי בגיל 41).

בקיצור- אני מבינה אותך וזו זכותך לשאול שאלות והרווחת ביושר את הזכות להיות סקפטית. כאשר הדבר יהיה רלוונטי, תצטרכי לבחור בדרך הפעולה שנראית לך ביותר.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
תודה לכן על כל התשובות ועל הפרטים

מעבר לזה שאני רוצה להיות בהריון כבר, אני עוד יותר רוצה פשוט לא להתייחס לכל ההמלצות האלו, כל כך אני לא רוצה להיות "בסיכון", כשאני *יודעת* שהכל זה הצגה, סתם משחק, בואו נעשה כאילו יש לנו שליטה במשהו, וכאילו אנחנו בכלל יודעים משהו, וככה נדמיין לעצמנו שכלום לא יכול לקרות כי הרי הכל אנחנו יודעים, הכל אנחנו בודקים... איזה משחק עלוב. לא בא לי להשתתף במשחק הזה, ואין לי כוחות לכל המרפאות האלו עם הפוסטרים של תינוקות. (עוד לא יצא לי מהראש הפתק הזה שקיבלנו מבית חולים עם הגרפיקה בראש הדף של אמא מחבקת תינוק פצפון והסלוגן המאמם "בית חולים ליולדות ליס - איתך בחוויה שלך" ואז הכותרת "אישור על לידת עובר מת".)
 

שירהד1

Member
מנהל
אויש, כמו אגרוף מזעזע לבטן הריקה וללב השבור-

מה שהיה כתוב במכתב מבית החולים.
אני לא יודעת מה לומר לך לגבי המעקב בהריון הבא.
אלו החלטות שלך. שלך, של בעלך ושל הרופא/ה שלך שיוכל להחליט מה נכון מבחינה מקצועית לעשות.
אני כן יכולה לומר לך שאני לא חושבת שיש רופא/ה שמתיימרים לעשות את עצמם כאילו הם יודעים הכל וכאילו הכל יכול להיות בשליטה שלנו או שלהם. מדובר על צעדי מנע. זה הכל. זה לא יכול למנוע את כל האסונות. ברור שלא, ואף אחד לא מתיימר בכלל לחשוב כך.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
למעלה