כתבה אודות לידות שקטות בעיתון הארץ

כתבה אודות לידות שקטות בעיתון הארץ

קראתי אותה בעצב רב ולא הפסקתי לחשוב עליכן, סימון בוליבאר, מאמרוני, nn0aa ועוד רבות וטובות שעברו לידות שקטות בסמוך לתאריך המיועד, וגם עליכן - מרעישה בשקט, רונית 294, lilis10, mick nick, פילפילוני20, אם הבנות2 ורבות אחרות, שעברו לידות שקטות וגרידות מאוחרות ובעצם על כולכן כאן.
מקוה שהכתבה הזאת - והמחקר שעומד במרכזה - הם צעד בדרך להכרה ולחמלה, ומאחלת לכולן כאן בריאות, שלווה (וידיים מלאות למי שעוד בדרך).
http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.3738292
 
תודה.לא הצלחתי לקרוא.צריכים לעשות מנוי...


 
תכנסו לקישור דרך "גלישה בסתר" בדפדפן

זה מאפשר לקרוא כתבות מ"הארץ" בשלמותן.
 

mick nik

New member
תודה, יקירה. מנסה להעלות צילום של הכתבה

כמוך, גם אני חשבתי על הבנות כאן ועל כך שההכרה באובדן כפוסט טראומה יכולה להיות משמעותית כל כך ביחס לחוויה הנוראית שמביאה את כולנו להשאר כאן...



 

lilis10

New member
תודה
כתבה חשובה מאוד!

קראתי ורציתי לשתף כאן. טוב שהעלת את הכתבה היא חשובה מאוד מכמה סיבות. קודם כל שסוף סוף מישהו שם את כל הסיפור הזה במרכז ונותן לו מקום.
חוץ מזה, חשוב שידעו ויתנו מענה לכל אישה לפי הצרכים ולפי מה שהיא עוברת. זה לא משנה אם זה לידה, גרידה מאוחרת או אובדן הריון שגרם לזעזוע עמוק, כולן צריכות טיפול. המערכת חייבת להתאפס על עצמה ולתת לנשים את הזמן ואת הכלים להחלים. בכתבה משווים את עוצמת הטראומה להלם קרב. וזה כל כך נכון ומדויק. כי זה מה שנשאר כששולחים אישה לחזור הביתה עם עובר מת בתוכה לארבעה ימים. זה טירוף.
זה לא מכבד. אישה היא לא צנרת שצריך לפתוח וכדאי שמערכת הבריאות תבין ותכיר בזה. אין מענה אמיתי בבתי החולים, אין ליווי נפשי ופיזי לטראומה הזאת. זה פשוט מגוחך כי זה קורה כל כך הרבה. צריך להפסיק להפוך את האבל הזה למושתק. למשהו שלא מדברים עליו. הרי הסטטיסטיקות שם. מעל גיל 35 אחוזי ההצלחה להריון הם קטנים. זה המצב. זה הטבע. זה לא שדים ורוחות זה פשוט מה שזה. וככל שתהיה יותר מודעות כך יהיה יותר קל.
תודה על השיתוף. בשורות טובות.
 
למעלה