לידה מוקדמת או גרידה מאוחרת...?

Grinitch

New member
לידה מוקדמת או גרידה מאוחרת...?

בוקר טוב, לצערי הרב גם אני מצאתי את עצמי נכנסת לפורום הזה היום בבוקר.. לאחר מספר ימים של התלבטויות בבחירת התהליך החלטתי לפנות לפורום הזה, אולי מכאן תגיעה הישועה... קצת מסיפורי... אני בשבוע 20 להריון ועקב מכלול גורמים(מומים) החלטנו לסיים את ההריון בלב כואב.. אני כבר שלושה ימים מתלבטת לגבי הדרך בה אעשה זאת.. בבית חולים בו אבצע את התהליך יש אפשרות ללידה או גרידה. בהתחלה הייתי בטוחה ב 200% שאבצע גרידה אבל ככול שהימים עוברים זה מרגיש לי לא נכון, הן מבחינה רפואית והן מבחינה נפשית.. אשמח אם מישהי תוכל להבהיר לי את המצב, או לפחות לשתף אותי בבחירה שלה ומדוע... אני פשוט לא יודעת מה לעשות.. בעיה נוספת שעלה היא האם למשוך לשבוע 22 על מנת לקבל חופשת לידה, לא בטוחה אם אצטרך חופשה ממושכת או לא... אשמח לכל דעה, סיפור שיעזור לי לקחת את ההחלטה...
 
משתתפת בצערך

כשהייתי בשבוע 20+3, בחרתי בלידה שקטה. היה תור ארוך לגרידה מאוחרת באסף הרופא ולא הייתי מסוגלת לעמוד בהמתנה הממושכת הזו, כשאני כל הזמן מרגישה תנועות.
התאשפזתי ב20+5 וילדתי יומיים אח"כ.
אני לא מתחרטת על הבחירה בלידה על פני גרידה, זו היתה הבחירה הנכונה עבורי לאותו הרגע. אבל אני כן מתחרטת על כך שלא לקחתי דולה שתלווה אותנו בתהליך.

מבחינה רפואית, ברוב המקרים של לידה שקטה בשבוע כזה, מיד אחרי הלידה מתבצעת גם גרידה על מנת לוודא שאין שאריות. אצלי לא היו שאריות
אבל שלשום אור2222 כתבה שאצלה יש שארית אחרי תהליך דומה.

ממליצה לברר בביה"ח באילו תנאים לא יהיה צורך בזריקת המתה. לא עברתי זריקה כזו בעצמי, אבל מי שכן עברה מתארת את השלב הזה כאחד הקשים.
בלי קשר לדרך שבה ההריון יסתיים, ממליצה לברר מראש על כדורים למניעת ייצור חלב. הם יעילים כאשר לוקחים אותם סמוך ככל שניתן לאחר הפסקת ההריון. אם עברו 24 שעות או יותר, ניתן לקחת אותם בצורה מעט שונה, ואז הם משמשים לייבוש החלב שכבר נוצר.

לגבי הנושא של חופשת לידה, אני לא מתמצאת אבל כדאי לברר מראש את הנושאים הבאים:
1. נדמה לי שפעם נאמר שזה רלוונטי רק למי שעוברת לידה. כלומר מי שבוחרת בגרידה מאוחרת, מאבדת את הזכאות לחופשת לידה.
2. מה יקרה אם תרצי לחזור לעבודה לפני תום חופשת הלידה. באופן אישי הישיבה בבית אחרי האובדן חירפנה אותי וחזרתי לעבודה שבוע וחצי אחרי הלידה השקטה. לולא הגודש שהיה לי, הייתי חוזרת מוקדם יותר.

שולחת לך חיבוק לימים הקשים שאת עוברת
 
לא ביקשתי ולא קיבלתי

גם בלידה השמחה שבה ילדתי את בתי, נמנעתי מאפידורל. אני מפחדת מהזריקה ומההשלכות האפשריות שלה על הבריאות שלי.
את הלידה השקטה עברתי במחלקת נשים ולא בחדר לידה. לדעתי אפידורל ניתן רק בחדר לידה.
כן ביקשתי וקיבלתי פטידין שהוא חומר מטשטש.
 
לא פשוט........

אני אישית מצרה מאוד על העובדה שבהפלה בשבוע 21+0, עם עובר קטן יותר, אף אחד לא הציע לי לעבור לידה...... הפנו אותי אוטומטית לגרידה
(שאגב, היתה קשה ביחס לאחרות, המרדימה אמרה שזו הרדמה עמוקה יחסית, בגלל שהעובר כבר מת ברחם וא"א לדעת כמה הוא דבוק לרחם :( )
גרידה קודם העובר יצא שלם במחלקת נשים, ממש לפני הגרידה. ראיתי אותו. עובר בגודל 11 שבועות. לי זה עשה טוב. קושי טוב......
הכניס את כל עניין הפרידה למשהו שהיה- כי ראיתי, ונגמר- כי ראיתי שיצא.......
בגרידה השנייה, היה לי מאוד חסר עניין הפרידה. קשה לי קצת להסביר את זה........ וממש לאחריה מאוד הצטערתי שלא ניתנה לי האפשרות לבחור.

אבל כמובן, זו דעה שלי והרגשה שלי...........

מבחינת חופשת לידה. נראה לי אפשר לחזור אחרי 6 שבועות (ולוותר על החלק היחסי מביטוח לאומי)
מאוד תלוי בך- כמה את אוהבת להתחפר במיטה, כמה את עמוסה ומחכה לאיזה חופש, כמה יהיה לך מה לעשות או מנגד- כמה תפספסי בעבודה.........
 
מצטערת לשמוע על האבדן שלך

זו החלטה ממש לא פשוטה.
יכולה רק לחלוק איתך את הנסיון שלי:
אנחנו גם נאלצנו להפסיק את ההריון בשבוע 21 עקב מספר מומים שאובחנו ב US.
אני בחרתי לסיים את ההריון בגרידה בהרדמה מלאה באסף הרופא.
יהיה לי פשוט לסכם את זה בכמה נקודות:
1. היה לי ברור שאני לא אצליח להתמודד נפשית עם תהליך הלידה (שעות של צירים ולחיצות) ולא לצאת הביתה בידיים מלאות, לא כך אני רוצה לזכור את חווית הלידה, אני רוצה שבפעם הבאה שאני אכנס לחדר לידה שלא יהיו לי זכרונות לא נעימים מהמקום הזה, העדפתי שירדימו אותי כדי להיות סוג של מנותקת נפשית מכל הפרידה הקשה הזו.
&nbsp
2. בגרידה, להבדיל מתהליך הלידה, אין לך את אפשרות הבחירה של לראות את העובר. ידעתי שאם ישאלו אותי אם אני רוצה לראות אותו, הייתי בוחרת שלא (שוב פעם, מאותן הסיבות, שאני יודעת שלא הייתי יכולה להתמודד עם זה נפשית) ואולי אחרי שנים הייתי מתחרטת על הבחירה הזו.
&nbsp
3. לאחר תהליך הלידה בכל מקרה צריך להכנס לגרידה שהיא בהרדמה מלאה
&nbsp
4. לגבי למשוך את הלידה לאחר שבוע 22.
החוק היבש אומר שרק מי שעברה לידה שקטה זכאית לחופשת לידה (ולא גרידה).
הסיבות שבגללן אני בחרתי לסיים את זה מוקדם יותר (הייתה לי אפשרות לבחור תאריך לגרידה):
- זריקה להפסקת דופק נעשית רק לאחר שבוע 22 - גם ככה הפרידה הזו בלתי נתפסת, כך שלא רציתי להוסיף לזה עוד פרוצדורה כזו כשלא חייבים ויש אפשרות להקדים את הגרידה.
- אני חזרתי לעבודה לאחר שבועיים. השהייה בבית רק גרמה לי לשקוע עמוק יותר במחשבות ובדיכאון. דווקא היציאה לעבודה עשתה לי טוב והבנתי שהחיים ממשיכים והעולם ממשיך להתקיים בחוץ.
&nbsp
5. חלב- הוא הגיע יומיים לאחר הפסקת ההריון. מישהי מהעיר שבה אני גרה לקתה בשבץ מוחי עקב השימוש בכדור הזה. גם הבנתי שבארה"ב אסרו את השימוש בכדור. התייעצתי עם 2 רופאים, יועצת הנקה ועוד בחורה אחת שגם עברה הפסקת הריון בשבוע 25 וכולם הזהירו אותי מהכדורים הללו. ההתמודדות עם החלב היא לא פשוטה, אבל הייתי מוכנה לזה וידעתי לקראת מה אני הולכת. אחרי 3 ימים הרגשתי כבר הקלה.
&nbsp
מקווה שעזרתי, אם יש לך עוד שאלות, את מוזמנת לשאול כאן או בפרטי.

&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Grinitch

New member
מורידה בפניך את הכובע..

אני מלא חושבת שאצליח לחזור לשגרה כה מהר...??
 
לגבי החזרה לשיגרה

אצלינו התחילו לראות סימנים של מומים בסקירת מערכות של שבוע 15. כל שבועיים עד שבוע 21 הינו במעקבים של אולרטאסאונד וגם בדיקת מי שפיר. כך שבעצם במהלך כל התקופה הזו איום הפסקת ההריון ריחף באויר. תקופה איומה שמצד אחד העובר גדל, התפתח והרגשתי כבר את התנועות שלו, אבל מצד שני ידעתי שרוב הסיכויים שזה זמני ונאלץ להיפרד. כך יצא שחודש וחצי לפני הפסקת ההריון כבר התחלתי "להתאבל".
בעבודה שלי ממש באו לקראתי ולא לחצו עלי לחזור, אבל בשבוע השני בבית הרגשתי שלהיות לבד כל היום לא עושה לי טוב, המחשבות נהיות קשות יותר, רוב היום ביליתי בשיטוטים באינטרנט בקריאה על מקרים דומים.
הכי קל זה להשאר בבית, להתאבל כל היום ולשקוע במחשבות אבל החלטתי שהדרך הנכונה בשבילי להתמודד היא לחזור לעבודה, לחזור לשיגרה, כדי לא לשקוע עמוק יותר.
הימים הראשונים בעבודה היו לא פשוטים, לא הייתי כ"כ מאופסת, אבל בדיעבד יכולה להגיד לך שזה מה שהחזיק אותי שפויה.
היום אני שלושה חודשים אחרי ומסתכלת קדימה מבלי לשכוח את העבר.
 

Grinitch

New member
שמחה שהצלחת ל"התאושש" כם אם רק בשביל

להיות תחת שיגרה.. מתפללת שארגיש כמוך... תודה על השיתוף..
 
תיקונים קטנים ל- 3+4

אחרי הלידה זה סמי-גרידה (מכונה boom), והיא לא בהרדמה מלאה, אלא חיזוק של האלחוש האפידורלי.
בשבוע 22 זריקה להפסקת דופק אינה מחוייבת המציאות - תלוי בגודל העובר, עושים הערכת משקל קודם. (עובר הוא בר חיות משבוע 25)
 

שירהד1

Member
מנהל
לגבי גרידה לאחר הלידה-

תרנגולת, כתבת שמדובר בסמי-גרידה והיא לא בהרדמה מלאה, אלא חיזוק של האלחוש האפידוראלי. אבל מה עושים כאשר האישה לא קיבלה אפידורל? (כמו מרעישה בשקט)?
נראה לי הגיוני שיש כמה אופציות- גרידה בהרדמה מלאה למי שלא קיבלה אפידורל ותהליך כפי שאת כתבת עליו- למי שכן קיבלה אפידורל.
ואולי יש בכלל בתי חולים שתמיד מכניסים לגרידה לאחר לידה דוממת?


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 
באיכילוב ובבילינסון

כפי שהוסבר לי (ועדה עברתי באחד ואת הלידה בשני) עושים סמי-גרידה. מתארת לעצמי שהנהלים די דומים בבתי החולים (מהיכרותי עם מע' הרפואה הציבורית)
ונכון, לא חשבתי שמישהי תרצה לעבור את זה בלי אפידורל. אני קיבלתי גם פטידין וגם אפידורל.
 

plumaria

New member
תיקון לתיקון

אני לא ביקשתי אפידורל בלידה השקטה שלי, וגם לי בוצעה גרידה להוצאת שאריות - אבל בהרדמה מלאה.
 
זריקה להפסקת דופק

צודקת, תודה על החידוד.
לפי מה שהוסבר לי, זריקה להפסקת דופק ניתנת לעובר שתואם בגודל לשבוע 22 ומעלה.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


כותבת את דעתי האישית, וזו אכן בחירה מאוד אישית של האישה. משהו אחד שיהיה נכון עבורי, אולי לא יהיה נכון עבור מישהי אחרת. אני בדעה שכל עוד הרפואה מאפשרת לעבור את הפרוצדורה בגרידה- אז עדיף כך.
קחי בחשבון שגם גרידה מאוחרת עלולה להיות קשה מאוד בהיבט הגופני (כפי שהיה אצלי- לפני הגרידה- החדרה מזעזעת של למינריות להרחבת צוואר הרחם וצירים לאורך שעות ארוכות מאוד), אך רוב הנשים לא חוות את זה גופנית בצורה כזו קשה, ועדיף בעיניי לנסות ולהקל כמה שניתן על הגוף.
קחי בחשבון גם שבכל מקרה, אחרי לידה שקטה, מכניסים לגרידה בהרדמה מלאה.

לגבי נושא הפרידה שכתבו עליה פה- אני נפרדתי מהעוברים ברגע שהבנתי שאין דופק, או ברגע שנאמר לי שיש תסמונת...לא הייתי צריכה לראות בעיניים את הזוועה הזו. שוב- זו אני. עבור מישהי אחרת- לחוות את הלידה ויציאת העובר ואפילו לראות אותו- מהווה משהו חשוב מבחינה נפשית. לאחרת- זה עושה טראומה עוד יותר גדולה.

את צריכה לחשוב עם עצמך- לפי ההיכרות שלך עם עצמך, עם נפשך ועם גופך- מה האופציה המתאימה ביותר עבורך.
לא הייתי ממליצה לך למשוך לשבוע 22. זה כל כך קשה גם כך. עדיף לגמור עם זה כמה שיותר מהר.
האם עברת כבר לידה? כי לעבור לידה בפעם הראשונה, וזו תהיה לידה שקטה, נראה לי מזעזע עוד יותר מאשר לעבור גרידה מאוחרת.

מצטערת עבורך שאת נאלצת בכלל לעמוד בפני החלטה עצובה שכזו.
את מוזמנת לשתף אותנו לאחר שתחליטי מה לעשות.
שולחת חיבוקי נחמה וכוחות

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
09-7749028
 

אור 2222

New member
אני כל- כך

מצטערת לשמוע. הלוואי שאף אחת לא תצטרך להתמודד עם הדברים האלה יותר.
אני הפסקתי הריון לפני חודשיים בשבוע 20 וגם אני הייתי בהתלבטויות שלך שהן הכי מובנות בעולם. בסופו של דבר בחרתי בלידה שקטה מכמה סיבות:
1. המלצות הרופאים שתהליך זה בריא יותר לגוף ובעיקר בשבילי כיוון שבזמנו הייתי כשנה וקצת אחרי קיסרי והם טענו שההכנות לגרידא (בלון וכו') יכולות לגרום נזק לרחם. (מומלץ בכלל לא להיות בהריון מינימום שנה אחרי קיסרי).
2. הצטרף גם שיקול הנוחות. אני מהצפון ובשביל לעבור גרידא הייתי צריכה לנסוע למרכז. יש לי קטנטנה בבית ולא רציתי להיעדר יותר ממה שצריך וגם, זמן ההמתנה וכפי שנאמר פה, גם אני לא יכלתי לסבול את תחושת התנועות שלפני כן היו הדבר המדהים בעולם ואז הפכו לבלתי נסבלות. רציתי לסיים עם זה כמה שיותר מהר.
מסקנות שלי: כפי שצויין וגם אני פרסמתי, בביקורת לפני כמה ימים התגלתה שארית הריון (מקווה שזה רק זה), וזה גרם לי לתחושת אכזבה וכעס כי הרי מזה ניסיתי להימנע! יחד עם זאת, אין לדעת מה היה קורה במקרה אחר בבחירה אחרת ואני מנסה לחשוב כרגע פרקטי, לטפל בזה ולהמשיך הלאה. חווית הלידה היתה קשה, הדבר הכי קשה שעברתי בחיי א ו ל ם , וזה עלול להישמע הזוי, באיזשהו אופן זה היה מעצים עבורי. מעצים ששרדתי את זה ולא התפרקתי ומעצים מעצם המחשבה שעשיתי את הדבר הנכון עבור הגוף שלי והמשפחה שלי (בעצם הפסקת ההריון בכלל).לא נראה לי שאנחנו מודעות לכמה כוחות יש בנו עד שאנו נאלצות להתמודד.
בכל אשר תבחרי, מאחלת לך המון בהצלחה והמון מזל כי גם את זה צריך.
 

temp1233

New member
פרטים על חופשת לידה וביטוח לאומי אחרי הפסקת הריון בשבוע 22

לגבי ביטוח לאומי וחופשת לידה אני רוצה לתרום מניסיוני - עברתי הפסקת הריון מאוחרת עקב תסמונת דאון בקפלן לפני חודשיים וחצי כשהייתי בשבוע 22.

ביה"ח הגיש את הטפסים באופן אוטומטי לביטוח לאומי ובמקביל הצהרתי בעבודה על חופשת לידה והעבודה הגישה טפסים גם כן.

לאחר כמעט חודשיים לא קיבלתי משכורת על אותה תקופה מהעבודה אבל גם לא קיבלתי כלום מביטוח לאומי. הסתבר שביטוח לאומי לא קיבל כלום ממה שנשלח מקפלן וכן קיבל את מה שנשלח מהעבודה שלי. אחרי הרבה כאבי ראש והתכתבויות הם אישרו את חופשת הלידה והיום בדיוק קיבלתי את הכסף.

לקחתי את המינימום שזה 3 שבועות על פי חוק כאשר אין תינוק חי ואחרי 3 שבועות חזרתי לעבודה.

אני עברתי הפסקת הריון ולא לידה כי לא ראיתי את עצמי עוברת לידה אבל מצד שני רציתי לגמור עם זה כמה שיותר מהר.

אני מאחלת לך להיות מאחורי זה ושהכל יעבור בשלום ובמהירות
 

temp1233

New member
וכמובן שמשתתפת בצערך

מרוב שמיהרתי לכתוב את כל "הפרטים הטכניים" לא כתבתי את מה שחשוב באמת. כל כך חבל וכל כך עצוב.
מאחלת שיעבור בשלום ובמהירות.
 

Grinitch

New member
תודה רבה לכולן על השיתוף..

קבענו לידה אבל עדיין אני בספק.. אחד הפחדים שלי מהלידה זה האם אני אוכל לקבל אפידורל.. מי שחוותה לידה - האם יכולה לשתף..? לאור הטרגדיה שבסיפור, אני רוצה כמה שפחות לסבול.. הסיבה שאני בוחרת כנראה בלידה ולא גרידה היא כי זה מרגיש לי לא פייר גם כלפי העובר... אבל מאוד מפחדת מהתהליך עצמו...????
 
למעלה