איך נרגעים מהלחץ של "מתי יהיה לי תינוק?"

שירהד1

Member
מנהל
מנסה להתייחס-

תראי, אני מתמצתת- בת 40, בריאה, ילדה בת 4 וחצי (בריאה), ללא בעיות פוריות, לפני יותר מחצי שנה- הפלה טבעית בשבוע 10 (מתארת לעצמי שהיתה הפסקת דופק, מה שמאפיין עוברים עם בעיות כרומוזומאליות קשות, שאינן מאפשרות התפתחות). לפני חצי שנה- גרידה מאוחרת בגלל בדיקת צי'פ גנטי לא תקינה ונאמר לכם שזה מקרי ולא משהו שמצריך טיפול כלשהו, הפרייה וכדומה.
ברקע- לידה טראומטית של הבת.

על פניו- למען האמת, אם אני מסתכלת בעין אובייקטיבית- אני לא רואה שום סיבה לתרומת ביצית ו/או לפונדקאות. ההליכים מאוד מורכבים, מאוד יקרים (עד כמה שאני יודעת- פונדקאות זה קרוב ל300,000 ש"ח) ולמען האמת- גם ההליכים הללו לא מבטיחים כלום (כמו ששום דבר לא מובטח לנו למעשה בחיים האלו).

כמובן שאינני יודעת לנבא כלום, ולא יכולה להבטיח כלום. מה שאני כן יודעת זה שאני מכירה המוני נשים (!!!)- גם מהפורום וגם מהחיים האישיים שלי- שילדו תינוקות בריאים אחרי שתי הפלות. גם נשים, אגב, בגיל שלך.
לרוב, נשים מגיעות לתרומת ביצית בגיל מאוחר הרבה יותר, או לאחר המון הפלות. לפונדקאות- נשים מגיעות בגלל בעיות רפואיות שלא מאפשרות להן להיות בהריון או בגלל שידוע על משהו רחמי- גופני שלא מאפשר גידול העובר.

אל תכעסי עליי, אבל זה נראה שאת פועלת מתוך אמפולסיביות, ולא ממש מתוך חשיבה ובדיקה לעומק.
נראה לי שאת בעיקר צריכה מזל. להיקלט להריון עם עובר תקין.
כמובן שלא אני המחליטה, אלא את ובעלך, ואני מאחלת לך הצלחה עצומה בכל דרך שבה תבחרו.
אגב, יכולה לספר לך שאצלי, לאחר 6 הפלות ברצף (ועוד אחת בין הבכורה לשני), אחת הרופאות היציעה לי אולי ללכת על נושא של תרומת ביצית, אבל זה לא היה רלוונטי מבחינתי ומבחינת בעלי. אבל שוב- זה הוצע לי לאחר 6 הפלות, לא לאחר שתיים...
מעניין אותי לדעת אם דיברת עם מישהו מהרופאים/ות שלך לגבי כוונותייך ומה הם ייעצו לך, איזו דעה מקצועית שמעת מהם. אם את רוצה- תשתפי גם בזה.

אגב, לגבי הלידה הטראומטית של ביתך- אני לא יודעת מה עבר עלייך ומה קרה, אבל ניתן לפתור את זה בקלות- באם יהיה הריון, ובאם ההריון יתפתח כראוי, ניתן לבקש לבצע ניתוח קיסרי, או לקחת דולה ללידה, או לטפל רגשית בזמן ההריון, ולאפשר לך להגיע ללידה רגילה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
מוסיפה משהו לגבי פונדקאות-

מכירה מפה נשים שפנו לפונדקאות לא משום שידעו על סיבה רפואית ברורה, אבל שחוו המון הפלות (8-9...) ולרופאים לא היה הסבר רפואי, אבל חשבו שאולי פונדקאות תסייע.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

תמי1100

New member
תודה שירה

על ההתיחסות. למה שאכעס? ממש לא
וכן חשבתי על קיסרי, אני בכיוון הזה (ובבקשה שאף אחת לא תפחיד אותי מקיסרי)
עוד לא הייתי אצל רופא פריון, קבעתי תור, נראה מה הוא אומר.
אני תוהה אם בגיל 40 הביציות מטבען פחות טובות- לא רק שקשה יותר להקלט אלא הסיכון למומים גבוה יותר משמעותית, ולכן אם אין לי בעיה אישית עם תרומת ביצית או פונדקאות עדיף מבחינה רפואית ללכת על זה.
&nbsp
 
נדחפת לכן לדיון

בעיקר על נושא איכות הביציות.
אם אני לא טועה, הדעה הרווחת היא שהחל מגיל 40 יש ירידה באיכות הביציות.
זה לא אומר שביום הולדת 40 כל הביציות הופכות לחביתה, וזה לא אומר שביום הולדת 25 כל הביציות מקבלות תואר "מלכת הביציות".
כמו בהרבה דברים בחיים, גם עניין הביציות הוא הכללה.
אם לא הייתי עוברת טיפולי פוריות, הייתי בטוחה שעל אף הגיל שלי, יש לי ביציות נהדרות. התחלתי את טיפולי הפוריות בגיל 38, ולפני כן נקלטתי בתוך 3 שנים ל-4 הריונות ספונטניים שרק אחד מהם הפסיק בעצמו.

בפורום פוריות ובמחלקת IVF בה טופלתי, פגשתי נשים צעירות (חלקן ממש צעירות. פחות מ-25). ונכון שחלקן מטופלות בגלל בעיות אצל הבעל, אבל חלקן מטופלות כי הביציות שלהן לא משהו, על אף גילן הצעיר.
יש כל מיני בדיקות דם שמאפשרות להעריך את מצב הביציות. יש כל מיני תוספי מזון שניתן לקחת על מנת לשפר סיכויים, ואם הולכים על פונדקאות עם ביצית שלך, יש פרוטוקולים שונים שעשויים להגדיל סיכויים.

ובלי קשר לדרך שבה תבחרי, כיף לי לקרוא את רוח האופטימיות במילים שלך
 

תמי1100

New member
חמודה תודה


לא הרגשתי שמשדרת אופטימיות אבל גם לא פסימיות. מטבעי אינני פסימית.
יש לי פנטזיה שכל הדיונים פה וביני לבין בעלי על הדרך בה נבחר יהפכו למיותרים לגמרי ושנורא מהר אני אכנס להריון, שהתינוק/ת יהיה בריא לגמרי (טפו טפו טפו) והלידה תהיה סופר קלה (טוב פה זו נהיית ממש פנטזיה...)
 
למעלה