הפסקת הריון מאוחרת בקפלן

temp1233

New member
הפסקת הריון מאוחרת בקפלן

רציתי לשתף בהפסקת ההריון המאוחרת שעברתי בקפלן מכיוון שהמידע פה בפורום מאד עזר לי וחשבתי שאולי גם החוויה שלי תעזור לאחרות (הלוואי שאף אחת לא תצטרך!).

לפני קצת יותר משבועיים קיבלתי תוצאות של מי שפיר באמצע שבוע 21 עם אבחנה של תסמונת דאון.

אני אישית לא יכולתי לחשוב על לידה שקטה והטלפון הראשון שהרמתי היה לאסף הרופא, שם עושים גרידות עד שבוע 24. העבירו אותי לעובדת סוציאלית מזעזעת שאמרה לי שיש תור רק לעוד שבועיים כי מגיעים אליהם לגרידות מאוחרות מכל הארץ והם היחידים שעושים זאת בשבועות האלו. כשהתחלתי לבכות היא נבחה עלי שהיא כבר שמעה את כל הסיבות וזה לא יעזור. זה התור שיש וגמרנו.

למזלי נזכרתי שבפורום היקר הזה קראתי שניתן לעשות זאת גם בקפלן. התקשרתי לקפלן, זה היה יום חמישי, וענתה לי מלאכית בשם צופית שאמרה שהועדה ממש סיימה עכשיו אבל שנבוא מיד והיא תעזור לנו.

כשהגעתי לשם עם בעלי זה כבר היה אחרי שהועדה הסתיימה (הועדה הבאה בחמישי הבא), אבל צופית סידרה שניפגש עם עובדת סוציאלית שסידרה לנו את כל אישורי הועדה. אחר כך הכניסו אותנו בין התורים למנהל האולטרסאונד שנתן זריקה לעצור את לב העובר משום שבשבועות כאלו הם חוששים שהוא יכול לחוש כאב ועושים זאת כדי שלא יסבול.
זה היה החלק הכי נוראי בתהליך מבחינה מנטלית עבורי ועבור בעלי. עברנו בעבר את התהליך הזה כשהייתי צריכה לדלל הריון של שלישיה לשניים וזה היה נורא ופשוט לא יכולתי להאמין שאני הורגת עוד ילד שלי.

התור לגרידה נקבע לעוד שבוע אבל שוב צופית המלאכית הצליחה להקדים לנו אותו ליום ראשון.
לאחר מכן במשך יומיים קיבלתי למינריות בבוקר ובערב שמרחיבות את צוואר הרחם. ההכנסה שלהן היתה סבל נוראי, אבל מרגע שהן היו בפנים זה לא כאב לי. אני אחרי לידה וגינלית, אז ייתכן שלמי שלא עברה לידה כזו זה יהיה עוד יותר כואב.

ביום הגרידה קיבלתי גם ציטוטק שגרם לשעתיים של צירים. הגרידה עצמה התבצעה בחדר ניתוח גדול שבו מתבצעים כל הניתוחים בביה"ח.
השתחררתי הביתה לאחר מספר שעות.

אני רוצה לציין שהצוות בקפלן היה נפלא, החל מהפקידות, דרך האחיות והרופאים - כולם היו מאד רגישים ואמפתיים (להבדיל מהחוויה הנוראית שהיתה לי בשיחה עם העובדת הסוציאלית של אסף הרופא). הסיטואציה היתה מאד קשה לי רגשית ולא הפסקתי לבכות שם, אבל האנושיות של כל מי שפגשנו מאד עזרה.

לגבי חופשת הלידה, החל משבוע 22 אישה שעוברת לידה או גרידה זכאית לכל הזכויות של יולדת. ביה"ח עצמו שולח את הטפסים לביטוח לאומי.

אני כרגע בסוג של חופשת לידה איומה של 3 שבועות בלי תינוק (המינימום האפשרי כי אני רוצה כבר לחזור לעבודה) והדבר היחיד שעוזר לי הוא הילדים שלי. כשאני לבד, הרבה יותר קשה.

ההריון הזה היה סוג של נס כי יש לנו 3 ילדים ושלושתם הם תוצאה מבורכת של טיפולים. ההריון הזה קרה באופן טבעי, ובכלל לא האמנו שזה אפשרי. השקיפות והסקירה היו תקינות לגמרי וכשבעלי נכנס הביתה ביום רביעי בבוקר ואמר שהתקשרו אליו לומר לו שלעובר יש תסמונת דאון, חשבתי ברגע הראשון שהוא עובד עלי. ואז חשבתי - לא, הוא לא יעשה כזה דבר. והשמים נפלו.

יש משהו שעזר לנו ואני רוצה לשתף: העובדת הסוציאלית של הועדה בקפלן הסבירה לנו מה להגיד לילדים. בשום אופן לא להגיד את מה שחשבתי להגיד - התינוק היה חולה ומת / הפך למלאך, משום שאז ילד יכול להבין שכשהוא יהיה חולה גם הוא יכול למות. היא ייעצה לנו לא להגיד את המילה תינוק בכלל, לומר שהיה הריון וההריון לא התפתח. זה לא תינוק, אלא הריון שלא התפתח והסתיים. זה מאד עזר לנו כשהסברנו את זה לבת הגדולה שלנו (בת 6). היא שאלה כמה פעמים על התינוק וכל פעם חזרנו על זה כמו מנטרה: זה הריון שלא התפתח והסתיים. בסופו של דבר היא הפנימה ואפילו הסבירה את זה לחברות שלה.

יש לנו עוברים מוקפאים ואני מאד מתלבטת, מצד אחד מאד רוצה "לתקן" ואני יודעת שאין באמת תיקון, ומצד שני מאד חוששת. אני לא יכולה לעבור דבר כזה שוב.

ושוב תודה לנשים היקרות שפה, שבלי ידיעתכן עזרתן לי ואתן עוזרות כל כך בתקופה האיומה הזו.
 

טומה1008

New member
משתתפת בצערך על האובדן שלך!

תודה לך שאת שיתפת אותנו באינפורמציה שבאמת יכולה לעזור פה לנשים...
 
מידע ממש חשוב

כ"כ מצטערת בשבילך על האובדן ועל מה שקרה.כפי שכתבתי-קרתה לנו לפני חודשיים טרגדיה עם אותה אבחנה באותו שבוע כפי שלכם....אין מילים לנחם.אם היינו יודעים שהפסקת הריון מאוחרת אפשרית גם ב"קפלן"-היינו חוסכים עינוי דין של כמעט שבועיים!
במקרה שלנו-הרופאים הסבירו שרק באסף רופא אפשרית גרידא עד שבוע 24 ושם נתנו לי תור פנוי רק לעוד 3 שבועות!!!
לא הייתי עומדת בזה ולפיכך עברתי לידה שקטה בתה"ש.
המידע שאת מספקת מאוד מאוד חשוב ,חלילה הלוואי ולא יקרו מקרים כאלה.
 

temp1233

New member
זו בדיוק הסיבה שכתבתי

כשדיברתי עם העובדת הסוציאלית של אסף הרופא היא בכלל לא הזכירה את האופציה של קפלן ואמרה שעושים את זה רק אצלם.

אני גם חושבת שזה לגמרי לא אנושי לחכות שבועיים / שלושה בסיטואציה כזו.

רציתי לכתוב שאני מאחלת לכולנו כאן...ואני לא יודעת מה לאחל בכלל.

אז אני אגיד שוב תודה לבנות הפורום, בזכותכן מצאתי תשובות ברגע הכי קשה בחיים שלי
 

שירהד1

Member
מנהל
אתייחס מחר-מחרתיים


 

שירהד1

Member
מנהל
תודה רבה על השיתוף החשוב, האינפומטיבי והמרגש


משתתפת בצערך על אובדן ההריון
.
שמחה לקרוא שוב מילים טובות וחמות על בית חולים קפלן.
עצוב לי לקרוא לגבי יחס העובדת הסוציאלית שבה נתקלתם באסף הרופא. מצד אחד, אני מבינה את העומס והקושי שלהן, ומצד שני- כאשר אנחנו במצב של מצוקה קשה, אנחנו מצפות (ובצדק) ליחס אמפטי, מבין וסובלני.

ההסבר של העובדת הסוציאלית כפי שאמרה לכם לומר לילדים הוא הסבר טוב וזה גם מה שאני תמיד כותבת פה. אני כן מוסיפה את המילה עובר. "העובר לא התפתח וההריון הסתיים" (זה כמובן לגבי הילדה בת ה-6).
ובאותו עניין- לא יכולתי להתעלם מביטוי שכתבת: "לא יכולתי להאמין שאני הורגת עוד ילד שלי..."- זה כנראה יושב לך גם על רקע דילול העוברים שעברת בעבר.
חשוב לי מאוד לומר שבחירת המילים חשובה עד מאוד, גם בהקשר של השיקום הנפשי. לא תשתקמי לעולם, אם תמשיכי לומר שהרגת עוד ילד שלך.
המינוחים שכן יאפשרו לך להשתקם הם: "העובר היה לא בריא, פגום, ולכן סיימתי את ההריון". לגבי הריון השלישיה: "איפשרתי המשך הריון תקין לשני עוברים. אילו הייתי ממשיכה בהריון השלישיה, הייתי עלולה לסכן את כל העוברים וייתכן שאף אחד מהם לא היה שורד".

לגבי מה הלאה- אני חושבת שאת עדיין לא בשלה להחליט מה הלאה ואת גם לא נדרשת להחליט מה הלאה. תני לעצמך זמן. זמן להתאבל, זמן לחשוב, זמן לעבד את הדברים.

אנחנו פה, לכל דבר ועניין שתזדקקי לו.
שולחת חיבוקי נחמה וכוחות

שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 
למעלה