דימום בשבוע 6 להריון

דימום בשבוע 6 להריון

שלום,
כתבתי פה בעבר על הלידה השקטה שחוויתי לפני כשנה, בשבוע 39 להריון. אני בת 36 וזה היה ההריון הראשון שלי.
עכשיו סוף סוף אני ובעלי הצלחנו שוב להכנס להריון, מה שכמובן הכניס אותי לחרדות. לא עבר זמן רב והחרדות התממשו: כבר בשבוע שעבר, שבוע 6 להריון, התחיל לי דימום קל. הלכתי למרכז לבריאות האישה של מכבי, והרופאה אמרה שהיא רואה שק הריון אבל לא רואה כל דימום (בדיוק הייתי אחרי מקלחת וגם התחבושת היתה נקייה). כמובן שמאוחר יותר באותו יום התחבושת כבר התמלאה בדם...
היא הפנתה אותי לבדיקת אולטראסטונד וקבעתי תור ליום חמישי הזה. בינתיים הדימום התחזק לדימום של מחזור ויש לי גם כאבי בטן וגב שמרגישים כמו כאבי מחזור והם באים והולכים. ביום שישי יצאו גם קרישי דם ואחרי שיצא קריש יחסית גדול (גודל של כבד עוף) הרגשתי קצת הקלה, אבל היום הכאבים חזרו.
עכשיו אני מחכה ליום חמישי ותוהה למה עוד יש לי לצפות. האם זו בטוח הפלה? כמה דם אמור לצאת? האם יכול פתאום לצאת ממני שטף דם פתאומי כשאני מחוץ לבית?
 

טומה1008

New member
לא בהכרח הפלה. יכול להיות מקור אחר לדימום. מקווה בשבילך...

אצלי הריון התחיל עם הדימום עוד לפני בדיקת בטא... אצלי הייתה המטומה שראו אותה בסביבות שבוע 7... כל הזמן הייתי מדממת מדי פעם ויצאו קרישים גדולים. ובסביבות שבוע 11 באמצע עבודה יצא לי גוש ענק עם ליטרים של דם. חשבתי שזאת הפלה אבל לא... הריון החזיק מעמד. רק שהסתיים מסיבה אחרת בשבוע 23... מאחלת לך שהריון ימשיך ויהיה תקין!
 

שירהד1

Member
מנהל
אמממ....לא נשמע בכיוון הנכון מבחינת תקינות ההריון,

אבל עד שאין הוכחות חותכות- אי אפשר לדעת.
הייתי ממליצה לך, גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הנפשי, לא לחכות עד יום חמישי לבדיקה. ממליצה לך ללכת כבר מחר בבוקר למרכז בריאות האישה. יש לך כאבים, והיו דימומים כבדים. זה מצדיק הליכה לבדיקה, ללא תור.

אנא עדכני אותנו לאחר הבדיקה. מקווה עבורך לטוב בכל זאת, אבל לא כדאי לפתח ציפיות
.הלוואי ואני טועה. הלוואי.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 
עדכון

הלכתי להבדק ונראה שזו אכן הפלה. הרופאה אמרה שהיא כבר לא רואה שק הריון (בשבוע עבר כן היה). ביום חמישי באולטרסאונד יוכלו לומר לי אם הכל יצא. הרופאה אמרה שבשלב כ״כ מוקדם בדר״כ לא עושים גרידה, אז לפחות זה נחסך ממני.
אני די מיואשת מכל הסיפור ובעצם עדיין אבלה על התינוק שאיבדתי לפני שנה. איך ממשיכים הלאה בלי ליפול לייאוש? אני מרגישה שהפכתי לבנאדם ממש שלילי. מה את עשית טומה1008? גם הסיפור שלך נשמע לא פשוט.
 

טומה1008

New member
אוי...צר לי שזאת הייתה הפלה.. משתתפת בצערך על האובדנים שלך

כל כך כואב שאחרי שנה של האובדן הקשה שעברת נכנסת להריון והוא לא הצליח. זה נורא מייאש אני מבינה אותך... אני עדיין לא התאוששתי... עבר רק שלושה חודשים מהלידה שקטה. אך אני ממשיכה הלאה ואך מתמודדת עם זה?! אנחנו חזרנו החודש לטיפולים רק זה נותן לי תקווה. אבל זה תהליך מפני עצמו קשה ואני צריכה להתמודד איתו אם הוא לא הצליח...ואם לא הצליח אני אעשה הפסקה של כמה חודשים...ואוטוטו אני צריכה לחזור לעבודה אחרי חופשת לידה ולא נעים לקחת חופשים לצורך טיפולים. אבל אולי העבודה תעזור לי להמשיך הלאה ולחזור לעצמי. לחזור להיות זאת שהייתי עוד לפני מה שקרה לפני הריון. אני כבר יותר מדי בבית. עוד לפני הפסקת הריון הייתי שלושה חודשים בשמירת הריון. מאחלת לך שהריון הבא יהיה כן בריא ותקין ויסתיים בידיים מלאות!
 
תודה

וואו, שלושה חודשים זה כלום זמן. מאחלת גם לך הצלחה בכל התהליך ושתצאי בידיים מלאות!
מבינה לגמרי גם מה זה להיות הרבה בבית...אני בכלל מובטלת וגרה בדרום, כך שכל עניין התעסוקה הוא בעיה. לפחות התחלתי לימודי תואר שני שקצת מחיים אותי. קשה לחזור לחיים אבל מצד שני להיות רק בבית או אצל רופאים משגע אותי.
 

רונית 294

New member
אם זה מנחם אותך...

אצלי למרות דימומים כאלה והמטומה ההריון כן המשיך עד לשבוע 23 ואז הייתה ירידת מים ונאלצתי לסיים את ההריון וללדת לידה שקטה. בדיעבד הלוואי וההריון היה מסתיים בדימומים שהיו בהתחלה. אז אני לא הבנתי את זה. נורא ואיום מה שעברת. פשוט נורא. מאחלת לך הריון תקין ועדיין מלאות בסופו.
 

שירהד1

Member
מנהל
אויש, כמה עצוב


באמת מייאש, אבל אם את רוצה ילד, לא תהיה ברירה, אלא להמשיך.
איך?- עם הרבה תמיכה רגשית- מאיתנו, מהסביבה הקרובה שלך, ואולי גם מאנשי מקצוע, ואולי גם משהו תרופתי שיסייע להרים עצמך קצת.
תזכירי לי בבקשה מה קרה בהריון ההוא, שנגמר בצורה כה טראגית? נדמה לי שהיה שם סיפור עם שיליה קטנה? האם יודעים דברים רפואיים כלשהם? האם עשית בדיקות כלשהן?
ההפלה עכשיו היא כמובן מסוג אחר לחלוטין. האם היית זקוקה לטיפול כלשהו בהריון הזה, או שאמרו לך שמבחינה רפואית זה הריון רגיל?

אנא עדכני אותנו מחר לאחר הבדיקה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 
הלידה השקטה

הלידה השקטה היתה לפני שנה בשבוע 39+5. ירדו לי המים באמצע הלילה והיה בהם דם. בבית החולים כבר לא מצאו דופק וזירזו את הלידה. נולד תינוק יפהפה במשקל 3 קילו ללא פגם נראה לעין. העדפנו לא לעשות בו נתיחה, מפני שידענו שבהרבה מהמקרים זה לא מוביל לגילוי סיבת המוות. הרופאים עשו נתיחה בשליה והסיקו שהיא היתה קטנה והסיבה ככל הנראה היתה היפרדות שליה. כל זה היה בארה״ב.
חודשים מספר אח״כ חזרנו לארץ, והלכתי למספר רופאים. לאחת הלכנו באופן פרטי והיא קראה את כל החומר הרפואי שהבאתי מארה״ב ואמרה שזה אכן נראה כהיפרדות שליה ושבלידה הבאה מומלץ קיסרי, במיוחד מפני שהיה לי קרע דרגה 4. השאר ממכבי לא טרחו לקרוא ואמרו שאי אפשר לדעת. האמת שדי איבדתי אמון ברופאים ובכלל שיש גבול למה שהרפואה המודרנית יכולה להציע, במיוחד בשלבים המוקדמים של ההריון. חמותי כל הזמן אוספת המלצות לרופאים וגם חושבת שאנחנו צריכים לעשות טיפולי פוריות שזה בכלל דבילי (לא סיפרנו לה על ההפלה ושכמובן שלא על כך שהאבל השפיע לנו על החשק המיני). אני מרגישה שההיטלטלות הזו מרופא לרופא די מתישה אותי נפשית. קיבלתי המלצה (לא מחמותי...) לרופאה מעולה, אך לצערי עד שיתפנה אצלה תור כבר יגמרו לי הביציות...
בארץ עשיתי בדיקת קרישיות ולא מצאו כלום. יש לי תת-תפקוד של בלוטת התריס שהתגלתה אחרי הלידה השקטה ועכשיו אני מטופלת ומאוזנת.
היום היה לי אולטרסונד ונראה שיש שארית קטנה ״רירית אקוגנית לא סדירה״, אבל לא משהו גדול. בעוד שבועיים יש לי תור לרופא נשים ביישוב. זו פעם ראשונה שאני פוגשת אותו, אז אני מקווה שהוא יהיה נורמלי.
 

שירהד1

Member
מנהל
עצוב מאוד לקרוא...

האם יודעים ממה קרתה היפרדות השיליה, או שאין לכך סיבות ידועות? סליחה שאני חופרת בעניין. אני פשוט מנסה לחשוב לגבי ההריון הבא- כאשר תגיעי לשלבים המתקדמים יותר- האם ניתן לעשות משהו כדי למנוע חלילה הישנות המקרה.
מה זה אומר קרע דרגה 4, ולמה הומלץ קיסרי? האם כדי לשלוט על מתי תתרחש הלידה, או מסיבה אחרת? (אני עברתי 3 קיסריים).

טיפולי פוריות לא קשורים בכלל לעניין, כך שחמותך טועה בנושא זה. ממליצה שבעלך כן יספר לה על ההפלה, כדי להוריד אותה מכם ובטח שממך.

האם הרופאים המומחים שהיית אצלם המליצו על טיפול כלשהו בזמן ההריון הבא, כגון שימוש בנוגדי קרישה, או שלא?
מי הרופאה שקיבלת עליה המלצות ואין לה תורים?

בכל מקרה, ההפלה כעת לא קשורה ללידה השקטה שהיתה לך. מדובר על שני מקרים שונים וסיבות שונות.

שומרת עבורך על התקווה לעתיד טוב יותר ובשורות טובות בהמשך.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

mick nik

New member
ליבי איתך. המלצה על רופא מניסיוני...

צר לי על ההתמודדות שאת עוברת. לחוות לידה טראומטית כל כך ולצאת ממנה בידיים ריקות ... נשמע כמו משהו שבאמת קשה להחלים ממנו ולנסות שוב.
ולחוות שוב אובדן הריון כשבעברך אובדן הריון שנשאת תשעה חודשים מלאים יכול לערער אותך לחלוטין, אבל כלל לא בטוח שיש קשר בין האובדן הנוכחי לאובדן ההוא.

כשאני ניגשתי לבירור אחרי הפלה טבעית, כשברקע שלי אובדן הריון בשבוע 25, נאמר לי שוב ושוב שבהעדר בעיית קרישיות, ההתייחסות להריונות צעירים שלא שרדו שונה לחלוטין וישנה סבירות גבוהה שמדובר בבעיה כרומוזומלית שלא אפשרה התפתחות של העובר. לרוב לא עורכים בירור אפילו לפני 3 אובדנים כאלה ומתייחסים אליהם כאל חלק מוכר וידוע מהסטטיסטיקה .
מאחר ובכל זאת היתה אצלך בעיה בהתפתחות השליה בהריון שאיבדת קודם, כן הייתי ממליצה לך למצוא רופא מומחה להריון בסיכון שיוכל לייעץ וללוות אותך גם לפני ההריון הבא וגם במהלכו, ומאחלת לך בכל ליבי שהמעקב יהיה שגרתי בלבד עד לסיומו התקין בידיים מלאות.
רופא כזה יוכל להמליץ על תמיכה אם יחשוב שיש בה צורך וכמובן גם על מהלך הלידה. מניחה שההמלצה לקיסרי היא גם בגלל הקרעים וגם כדי ליילד במועד המוקדם ביותר האפשרי כדי לא להסתכן באובדן נוסף.

אני קיבלתי המלצה על דר חגי אמסלם, שהוא מנהל חדרי הלידה בהדסה הר הצופים, ובפגישה איתו התרשמתי שהוא מקצועי מאד, זהיר אבל לא היסטרי ובעל גישה אנושית. גם בהיבט הכלכלי - אין צורך במשכנתא על מנת להגיע אליו ליעוץ ולליווי הריון. הוא עובד בהסדר עם חלק מקופות החולים, אך גם דרך השר"פ מדובר בעלות סמלית ביחס למה ששילמתי על יעוצים לרופאים אחרים.
ליווי כזה יכול להעשות כמובן במקביל למעקב השגרתי שנעשה בתכיפות גבוהה יותר אצל רופא הנשים שלך.

מאחלת לך שכשתגיע העת לכך, תזכי לחוות הריון תקין ונטול דרמות, עד לסיומו במועד ובידיים מלאות.
 
קצת באיחור, אבל תודה על ההמלצה

השבוע יש לי תור לגניקולוג ביישוב, ונראה אם הוא יפנה אותי לרופא מומחה להריון בסיכון. רוב הסיכויים שאין קשר בין המקרים שחוויתי, אבל נראה לי שבדברים האלה יש הרבה דברים שהרופאים פשוט לא יודעים ולא יכולים להסביר.

במקרה שלי לא היה כל סימן לאורך ההריון (זה הארוך שהסתיים בלידה שקטה) שהיה יכול להצביע על מה שהולך לקרות. אני במצב בריאותי מצוין (חוץ מבלוטת התריס, אבל לפי הרופאים זה לא הגורם) ובמשקל תקין ואני שאני לא מעשנת, לא לוקחת סמים ולא שותה אלכוהול (מלבד קצת בחגים). גם קרישיות יתר נשללה.
בקיצור, חוסר מזל, מקריות, עונש מאללה...אלה ההסברים היחידים שיש לי עד עכשיו.

לשירה - קרע בדרגה 4 הוא קרע שמגיע עד פי הטבעת. זו הדרגה החמורה ביותר של קרע מלידה וגינלית. ההמלצה לקיסרי היא בדיוק מהסיבות שמיק ניק ציינה, גם בגלל הקרע וגם כדי לא להסתכן באובדן נוסף. יש לי די מזל, כי הקרע שלי החלים ממש יפה. דיברתי עם רופאה מתל השומר שאמרה לי שבמקרים כאלה יש נשים שסובלות מבריחת גזים, או יותר גרוע, השפעה על השליטה בסוגרים. לכן, בלידה הבאה, אפילו שהחלמתי יפה, עדיף לא להסתכן.
 
למעלה