להתקדם הלאה ועדיין לבחור לבכות על העבר

קטי12345

New member
להתקדם הלאה ועדיין לבחור לבכות על העבר

שלום לכן נשים יקרות,
כבר תקופה ארוכה אני מלווה בתחושות קשות, ריקנות לעיתים, חוסר אמונה, אי שקט ורצון עז להסביר לעצמי " למה אני?!".
אני אנסה לקצר , אני בת 28 , ניסינו עם בעלי להיכנס להריון מעל שנה ואז בחודש ה13 זה קרה. תחושות של אושר , אהבה כבר מהרגע הראשון, פחד ובלבול הציפו את שניינו. אבל מבלי להבין עדיין שום דבר בשבוע 7 התבשרתי שאיו דופק. בשבוע 8 נאמר לנו שהשק לא סימטרי ולא תקין ובשבוע 9 וחצי נאלצתי לעבור הפלה יזומה. בחרתי בציטוקק , חשבתי שהדרך הזאת תהיה לי "קלה" יותר. לצערי לא היה לי מזל הכדורים לא ניקוי את כל החלל ולאחר שבועיים שוב נטלתי ציטוקק. גם כאן לא היה לי מזל, נישארו שאריות דבוקות בחלל הרחם ושוב בדיקות ומעכבים. בסופו של דבר הוחלט על גרידה. חדר ניתוח ניראה מפחיד ביותר באותו יום, כשהתעוררתי מההרדמה עמדה מעלי רופאה ואמרה שהיא מצטערת היה הרבה חומר דבוק ועדיין נישארה לך שארית דבוקה בחוזקה. תחזרי על הפעולה עוד חודשיים שוב היא אמרה לי, ובנתיים תקחי כדורים הורמונלים שיכולים לעזור. בשוק, בכאב ובבכי רב הלכתי הבייתה בליווי בעלי ואמי.
לאחר חודשיים שוב גרידה, שוב מתעוררת מהרדמה הפעם רופא אחר מגיע למיטתי ואומר שהצליחו לנקות את הכל ותחזרי לביקורת בעוד חודשיים.
אופטימיות מילאה את ליבי, לאחר חודשיים מגיעה לחדר ניתוח לביקורת ( זאת אותה פרוצדורה ביקרות את ניתוח עצמו עדיין הרדמה) מתעוררת והרופא מודיע לי שצר לו שהיו הדבקויות אבל הם סידרו את זה . תחזרי עוד חודשיים לביקורת נוספת. שוב עוברים חודשיים שוב חדר ניתוח. הפעם היו קצת הדבקויות מזעריות ושוחררתי הבייתה ללא צורך בשום כדורים או המשך מעכבים בבית חולים. אז אחרי פעמיים ציטוקק ו4 פעמים בחדר ניתוח אני "נקייה" . אני רק אציין שעברתי הפלה במשך 9 חודשים. זה בלתי נתפס פשוט. 9 חודשים של יסורים וכאב .
סוף סוף לפני חודש וחצי רופא שלי אישר לנו לנסות שוב ( "הרירית קצת דקה" הוא אמר, "מאד דקה אבל זה בסדר לאור הניתוח שעברת "). מבולבלת חסרת ביטחון אני מנסה להיכנס להריון עכשיו שוב. אופטימיות לא ממלאה את ליבי כלל. אני אמורה לקבל וסת בכל רגע ( היו כבר סימנים מקדימים שזה קרב ובא) וזה כלכך מבאס. הרגשה שאף אחד לא מבין אותי, חברות שלי כולן עם ילד או בהריון שני ואני..אני כבר לא מסוגלת להכיל עוד בשורה על הריון של מישהי. אולי זה מגעיל, ואני באמת שמחה עבורן אבל בלב שלי ריקנות ועצב וגם שפע של רחמים עצמיים. עבור המשפחה והחברות אני "כבר בסדר", אני "אחרי", " היא מנסה שוב- עכשיו יהיה טוב". בעלי הוא מקסים ותומך ואני לא מסוגלת יותר לבכות לידו, לא רוצה להעציב אותו. אז הינה אני כאן, מוצאת את עצמי כותבת לכן, נשים יקרות שמאוחרי המסך. מאמינה שאולי רק אתן תבינו לליבי כי רק אתן עברתן בצורה כזאת או אחרת את מה שעובר עליי. ואולי אצליח להתחזק כאן כי באמת שאני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי ולאן לנתב את השליליות שלפעמים פוקדת אותי.
 
קטי היקרה, באת למקום הנכון.

אנחנו מבינות אותך. באמת.
כולנו איבדנו הריונות. חלקנו יותר מאחד. כולנו חווינו את הסביבה מגששת אחר הדרך הנכונה לתקשר איתנו. לפעמים בהצלחה. לפעמים לא.


לאבל אין תאריך תפוגה. אני איבדתי את ההריון הראשון שלי ב 12.5.03 זה היה מזמן. ועד 2011 שמרתי את כל המסמכים. את הזכרונות אני אשמור לתמיד. אני לא מאמינה שיש תאריך תפוגה לאבל.
יש מנהגי אבלות ביהדות שהם חכמים ומלאי הבנה לרגשות, והם באמת תחומים בזמן (שבעה, חודש, שנה) אבל מי שחווה אובדן משמעותי נושא עמו את האבל לתמיד בצורה זו או אחרת.

עכשיו את "בצורה זו". יבוא יום ותהיי ב"אחרת". מהמקום בו את נמצאת עכשיו קשה להאמין, אבל הימים האחרים עוד יבואו גם אלייך.
אחת הסיבות שאת "בצורה זו" עכשיו נעוצה גם בסאגה הרפואית הבלתי אפשרית שעברה עלייך. לעבור גרידה במשך 9 חודשים, ובכללה 4 פעמים להיכנס לחדר ניתוח, זה משהו שקשה לי לדמיין. וזה קשה לא רק בגלל האורך של התהליך, אלא גם כי הסביבה לא בנויה להכיל התמודדות כזו מורכבת וארוכה. אנשים מחכים ש"זה ייגמר כבר" ש"תהיי בסדר". וכמובן שאי אפשר אפילו להתחיל להתפנות להיבטים הרגשיים של ההתמודדות כל עוד הרחם לא נקי אפילו.


בינתיים אני חושבת שכדאי לך מאד למצוא עזרה, אפשר בפורמט של פסיכולוג, אבל גם דיקור, אימון ספורט או כל פורמט אחר שמאפשר לך מגע עם עצמך. במקביל - כמה שאת יכולה - חשוב להסביר לאנשים הקרובים איך לגשת אלייך.
אבל הוא גם מבודד. משאיר אותך 'מחוץ' לעולם של האנשים ה'רגילים', אלה שסתם קמים בבוקר לעבודה, ומרחיק מהם. וזו תקופה שאת זקוקה בה לתמיכה הגדולה ביותר שאת יכולה להשיג.

לעניין המחזור - אצלי מצב הרוח מאד מושפע מהמחזור בכל חודש, כשהימים שלקראת המחזור תמיד 'נמוכים' יותר באנרגיות, מכונסים יותר וכבדים, והרבה פעמים אני גם ישנה פחות טוב. אחרי שהמחזור מגיע תמיד יש הקלה. אם את דומה לי עוד כמה ימים תרגישי יותר טוב. ובימים האלה קחי בחשבון שחלק מהמצברוח נובע גם מההורמונים. לי זה תמיד עוזר לשים לב לרכיב הפיזיולוגי הזה.

מה עוד.... בואי אלינו. כמה שאת רוצה. אני השתמשתי ועדיין משתמשת בפורום הזה לעבד את הרגשות הכואבים והמורכבים שלא תמיד יש להם מקום בחיי היומיום בהתקשרות השוטפת עם העולם.

שולחת לך חיבוק חם מעבר למקלדת. מאחלת לך שהימים הקשים יעברו במהרה, ושבקרוב תיקלטי להריון חדש שיסתיים בידיים מלאות.
 

טומה1008

New member
אוייי מסכנה((( איזה תהליך ארוך נאלצת לעבור לריקון הרחם

אבל את צריכה לחשוב חיובית ולא לבכות על העבר( זה כבר קרה זה כבר עברת) אלא לקוות לעתיד טוב! מאחלת לך בקרוב להיכנס להריון תקין ובריא ושיסתיים בידיים מלאות
 
אין מלים לנחם

88thפשוט נורא מה שאת עוברת. קרוב לשנתיים, שאת לא בהריון. התחושות שאת מתארת הן מוכרות לחלקנו (או לרובנו) והכי טבעיות. הבלבול, חוסר האמונה, חששות מהעתיד ולא פחות הקנאה ואי הנוחות והכעס העצמי שהיא מעוררת.
מאחלת לך שהשלמת את מנת הייסורים, ושמכאן ואילך תזכו לאושר ולידיים מלאות כמה שרק תרצו.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


ואו! מעבר לצער שבהפלה, גם נלוו אצלך המון חוסר מזל בתהליך הפיזי. אלוהים אדירים! איזוה סאגה עברת- בהיבט הגופני וכמובן גם בהיבט הנפשי.

אל תכעסי על עצמך על התחושות הקשות שיש לך כאשר את שומעת על עוד מישהי בהריון. זה טבעי, אנושי ונורמאלי, בהתחשב בדברים הקשים שעברת עד כה בתחום.

האם את מטופלת באיזושהי מסגרת? אם לא- ממליצה בחום, ואולי גם לצרף את בעלך מדי פעם. קשה לעבור את הטראומה הזו לבד.

מחזיקה אצבעות להריון תקין במהירה.
את מוזמנת לכתוב פה, לשפוך את הלב, להתייעץ, לתמוך ולהיתמך.
אנחנו נהיה פה לכל דבר שתזדקקי לו.

שולחת חיבוקי כוחות לקראת עתיד טוב יותר

שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

קטי12345

New member
תודה רבה לכן על המילים


אני מודה לכן מאד על המילים והתמיכה. אין ספק שעצם העובדה שהעלתי את הכל בכתב עשה את העבודה ושיחרר משהו. כתבתי מילים שחלקם לא נאמרו בקול רם. אתן כלכך צודקות בהכל, אני בהחלט מנסה לחזק את עצמי, אני מגיעה מהעולם של הרפואה המשלימה ולכן נעזרת בכלי הזה מאד. מפנקת את עצמי בטיפולי רפלסולוגיה לעיתים ומשלבת כרגע טיפול הומאופתי לחיזוק הגוף . כמובן גם תזונה מאוזנת (משתדלת להרבות באכיל ירקות ופירות). בנוסף קצת ספורט, פילאטיס ואירובי. מקווה שכל זה יעזור לגוף שלי להתחזק ולהצליח להקלט שוב בקרוב. בטוחה שהנפש תתחזק בקרוב גם כן . נפש בריאה גוף בריא. עדיין יש נפילות מידי פעם במצבי הרוח אבל אני משתדלת.
שמחה שמצאתי מקום להוציא קצת תסכולים ולמצוא אוזן קשבת שמבינה. תודה לכן שוב
 

נונו6

New member
אני מאוד מצטערת לשמוע על מה שעברת

לקח לי שנתיים-שלוש רק לשכנע את הבנזוג להתחיל לנסות, ולפני חודשיים וחצי עברתי הפלה של הריון שהיה עשוי להיות ממאיר ואני עדיין במעקב. אסור לי להיות בהריון במשך שנה כדי שלא יפריע למעקב של שנה.
ולפני שבועיים אני והבנזוג נפרדנו.
אני עדיין בוכה בכל פעם שאני אומרת את המשפט "היתה לי הפלה" ובוכה עוד יותר כשאומרת "נפרדנו", למרות שזה לטובה ועדיף כך.

אני מאחלת לך שהכל יהיה בסדר, זה טבעי כל דבר שאת מרגישה. תקבלי את עצמך. זה בסדר לבכות, זה טוב ומשחרר.
חיבוק חזק.
 

קטי12345

New member
מודה לך על התמיכה

שולחת לך גם שפע של אנרגיות מחזקות. לעבור את מה שאת עוברת במהרה ורק בשורות טובות בסיום המעקב. תהיי חזקה .
 
למעלה