מבולבלת

תותי 112

New member
מבולבלת

שלום לכולן, אחרי שבוע של טלטלות לאחר בדיקת אולטרסאונד ועובר ללא דופק אני ממש מבולבלת וחסרת החלטיות לגבי הדרך בה אני רוצה לסיים את התהליך הנורא הזה של הפלה, הריון ראשון, עובר בגודל 6.4 ואני בשבוע שמונה. אני נגד הליכים כירוגיים ועם זאת אני מאוד מפחדת מלקיחת כדור או להמתין שזה יגיע בצורה טבעית. אני חרדתית מאוד ולמרות שאני מרגישה שהשלמתי עם האובדן מרגישה שאני מאבדת את זה הלחץ וציפייה למה יבוא קודם, האם זה יקרה באופן טבעי? האם זה כואב ונורא? המחשבות שלי לא מניחות האם אתעלף האם אצטרך עירוי דם? נקבע לי תור לגרידה לשבוע הבא אבל עדיין לא סגורה על זה שזה מה שאני רוצה.. אשמח אם תוכלו לעזור לי בכוונה האם לקיחת כדורים זה כ"כ נורא? האם הניתוח נורא?
 

רצהאצה

New member
כואבת איתך

היי תותי,

הצטערתי לקרוא מה שכתבת. גם אני עברתי דבר דומה לפני 5 שבועות. אני בחרתי לקחתי ציטוטק (בהמלצת שני רופאים שונים) ולא לעשות גרידה מכיוון שזה היה הריון ראשון (לא יודעת מה הסטטוס שלך).

כל אחת כמובן חווה דברים בצורה שונה. לי היו כאבים חזקים אחרי המנה הראשונה אבל הם בהחלט כאבים נסבלים; זה כמובן לא מה שקורה אצל כולן.
ב20%-25% מהמקרים הרחם לא מתרוקן לגמרי וצריכים לעבור היסטרוסקופיה, שזה מה שאני הולכת לעבור בשבועות הקרובים.

לגבי גרידה אין לי מידע.

אם תרצי לדבר בפרטי את בהחלט מוזמנת לכתוב לי.
 

תותי 112

New member
תודה


זה ההריון הראשון שלי, כמה זמן דיממת עם הכדור? לקחת אותו בבית החולים וישר הלכת הביתה? האם יש צורך בהשגחה בבית? מפחדת שהתהליך יהיה ארוך מידי ומתמשך גם ככה ההתמודדות לא פשוטה..
 

רצהאצה

New member
קצת תשובות

בשעות הראשונות לאחר לקיחת הכדור הדימום היה מסיבי מאוד, ביום למחרת הדימום פחת משמעותית והפסיק לגמרי לאחר שלושה שבועות (הדימומים היו מועטים יחסית, לא ברמה של מחזור).
חצי שעה לאחר מתן הכדורים השתחררתי לביתי. כדאי שמישהו יהיה איתך בבית כי הכאבים יכולים להיות חזקים וגם מבחינה נפשית זה לא קל.

אני מצד אחד מצטערת שלא בחרתי בגירדה כי אולי ככה הייתי יכולה כיום להיות כבר מאחורי זה (אני כבר 5 שבועות אחרי ועוד לא סיימתי עם התהליך לצערי), אז בזמן ההחלטה הפחד מביצוע הליך כירורגי והסכנות בו הפחידו אותי יותר מהציטוטק...
 
צר לי על האובדן


בהריון הראשון שלי החלו דימומים בשבוע 7, נצפה דופק איטי שפסק לאחר שבוע.
לא רציתי פעולה פולשנית ולא הוצעה לי האפשרות לחכות ולתת להריון ליפול לבד, אז בחרתי ציטוטק.
במקרה שלי הרופא בביה"ח החדיר 4 כדורים לנרתיק שלי. אני לא זוכרת כמה דימום היה (עברו מאז 5 שנים), אבל כנראה שהוא היה סביר.
הכאבים היו נסבלים, לקחתי אקמול ונעזרתי בכרית חימום על הרגליים (אסור באזור הבטן והגב, כדי לא להגביר את הדימום).
יומיים אח"כ חזרתי לביקורת, שק ההריון לא זז. שוב הוחדרו 4 כדורים ושוב לקחתי אקמול.
יום למחרת שק ההריון יצא (הבנתי את זה רק בדיעבד). שבוע לאחר המנה השניה של הציטוטק חזרתי לביקורת נוספת (מוכנה לגרידה על המקום, כלומר הגעתי בצום), והתברר שהרחם נקי.
חיכיתי וסת אחת והרופאה אישרה להמשיך בנסיונות. נקלטתי מיד להריון שהסתיים בידיים מלאות.

בהמשך היו לי 2 הריונות שהסתיימו בגרידות: שבוע 13 ושבוע 9+3, בשני המקרים נותרה שארית ברחם.
מבחינתי הניתוח עצמו אינו נורא. מה שנורא זו העובדה שהריון רצוי, מסתיים בדרך מאוד לא רצויה.

אני חושבת שאין בחירה נכונה באופן מוחלט. אף אחד לא יכול לדעת איך הגוף שלך יגיב, וכאמור גם אחרי גרידה עלולות להיות שאריות.
מאחלת לך שהדרך שבה תבחרי תהיה הכי נכונה עבורך, ושתסתיים בשלום ובמהירות.
 
משתתפת בצערך ומנסה לעזור

היי, לפני 4 שבועות עברתי לידה שקטה וגרידה בשבוע 21 לאחר שדופק העוברית נפסק. לפני כמה שנים, בהיריון הראשון לא היה דופק לעובר ובשבוע 8 טופלתי בבית חולים בכדור אחד של ציטוטק ואחריו שוחררתי לבית. הכדור השפיע אחרי שלוש שעות בערך, אני זוכרת דימומים שהיו קשים רק ביום הראשון ושתוכן ההיריון יצא. אצלי הרחם התרוקן ולא הייתי צריכה התערבות נוספת. אני חושבת שהכדור מדמה פעולה טבעית יותר אבל ברמה הנפשית ההתמודדות שלי לפחות הייתה קשה יותר. בהליך כירורגי את לא חווה את התהליך שתיארתי, אבל זו התערבות כירורגית שלה סיכונים רפואיים. תחשבי מה נכון לך, תתייעצי ומאחלת לך שיעבור בקלות ככל הניתן.
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על אובדן ההריון


אני רוצה לנסות ולהרגיע אותך. לעבור הפלה, בכל דרך שהיא, זה דבר מאוד עצוב וכואב נפשית.
בהיבט הפיזי- זה הליך שמצריך מעקב רפואי- בין אם עושים גרידה ובין אם בוחרים בציטוטק, אבל זה לא קטסטרופה. זה מפחיד. זה מלחיץ. נכון. אבל- המוני נשים עוברות את זה, ומתאוששות פיזית מהר מאוד.

לגבי השאלה האם ציטוטק או גרידה- אני מהמצדדות בגרידה, אבל כמו שראית- כל אחת ואחת בוחרת את הדרך שניראית לה הכי נכונה עבורה (אני מדברת כמובן על גודל עובר של עד שבוע 8- אחר כך בכל מקרה אי אפשר לעבור הפלה עם כדור).
אצלי ההליך עם הכדור היה קשה מאוד, ולקח למעלה מחודשיים עד שהרחם התרוקנה.
הגרידות עברו תמיד בשלום, בהתאוששות פיזית מהירה וללא סיבוכים או שאריות.

מקווה שתבחרי מה שנכון עבור עצמך.
אנא עדכני אותנו.

שולחת חיבוקי כוחות ונחמה

שירה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

קטי12345

New member
מצטערת וכאובה בשבילך

היי, אני חושבת כמו שאר הבנות שאין באמת "בחירה עדיפה".
כשהייתי צריכה לעבור הפלה בחרתי להימנע מניתוח ( מחששות של פגיעה ברחם) ועברתי הפלה עם ציטוקק, רציתי לחוות את הפרידה ולבכות עליה.
במקרה שלי הרחם לא התנקה והייתי צריכה לעבור גרידה בכל מקרה.
מה שכן חשוב שתדעי: אם את בוחרת ללכת על כדורים, מדובר בדימום חזק שנימשך יום יומיים ואז נירגע. הכאב הוא חד כמו וסת מאד חזקה וכואבת ( בנות שעברו לידות אמרו שזה כאבים כמו של צירים ). אפשר לקחת אופטלגין שעוזר.
גרידה לעומת זאת מתבצעת בהרדמה, ישנו דימום קל לאחר מכן וכמעט ואין כאבים. הניתוח גורם לכל התהליך להיות "מהיר" יותר כי תוך פחות מ30 דקות זה ניגמר.
בדיעבד הצטערתי על הבחירה שלי, שגרמה לכל התהליך להיות ארוך יותר וכואב יותר.
את שואלת אם זה נורא? שתי הדרכים הן לא קלות נפשית. מבחינה פיזית זה עניין של מזל אני מניחה.
בהצלחה, מאחלת לך לעבור את זה במהרה ובקלות ולהיות כבר אחרי. תהיי חזקה!
 
עברתי גם וגם

יתרונות הגרידה: את הולכת לישון עם, קמה בלי. 20 דקות וזה מאחורייך.
למחרת את כבר בסדר גמור.
חסרונות - התערבות כירורגית. הרדמה מלאה.


יתרונות הציטוטק: התהליך "טבעי". אצלי הרחם התנקה תוך 5 ימים. הכאב נסבל (היה לילה אחד כואב שאופטלגין נוזלי בהחלט הספיק).
עוד יתרון (בשבילי): הזמן שעבר + העובדה שממש הרגשתי את ההריון יוצא ממני, תרמו לי משהו בהיבט הנפשי. זה לא 'זבנג וגמרנו' אלא פעולה יותר תהליכית.
חסרונות - יש לא מעט מקרים בהם סיבוב אחד לא מספיק, ואפילו שניים, ובסופו של דבר את מגיעה בכ"ז לגרידה.
חסרון נוסף - זה יכול לקחת זמן, הרבה זמן. זה קשה בהיבט הנפשי. מצד אחד את כבר לא בהריון. מצד שני את לא משוחררת ממנו.


מצטערת מאד שאת כאן איתנו. זו נבלה וזו טריפה. והלוואי ולא היית פה בכלל. מאחלת לך שהתהליך הפיזי יעבור בשלום. לנפש לוקח יותר זמן. בואי אלינו כמה שתרצי לשתף, להתייעץ, לבכות.
וכמובן מאחלת לך שתעברי בקרוב לפורום השכן, תסיימי הריון חדש בידיים מלאות ותהפכי לאמא.

אגב, אחותי איבדה את ההריון הראשון שלה. וגם את החצוצרה באותה ההזדמנות (חוץ רחמי) ומיד לאחר מכן נקלטה להריון תקין ויש לה ילד מהמם. ויש המון כמוה.
 
למעלה