צריכה את עזרכתכן

מזי39

New member
צריכה את עזרכתכן

אני כותבת עם לב שבור.
הריון שני, ילד מהמם בבית, שבוע 20. אתמול קיבלנו בשורת איוב, הצ׳יפ הגנטי לא תקין והמלצה להפסיק את ההריון. הסיכוי לילד פגוע גדול, לא אפרט בדיוק מה הסיכונים כי אין לי כוחות נפש להתעסק בזה.
חשבנו על זה והחלטנו לעשות כפי שהומלץ. רק שמעבר לכאב המובן מאליו יש עוד בעיה. בשבוע 14 בסקירה הסוקר ראה שהשליה נמוכה, ובגלל שאני אחרי קיסרי יש חשש שהיא נעוצה. בזמנו הוא אמר שאין מה להתעסק בזה, שרוב הסיכויים שהיא תעלה, ורק לעקוב.
בשלב הזה של ההריון לא אםשרי לדעת אם השליה נעוצה או לא, לכן להפסקת ההריון אני מעדיפה ללכת לביח הכי טוב באזור שלי, שזה תל השומר.
רציתי לדעת אם מישהי התנסתה בהפסקת הריון שם. אני פוחדת מלידה שקטה ומעדיפה גרידה.
מישהי יכולה להסביר איך זה עובד שם? האם הם עושים גרידה בשבוע 20? איך הרופאים? מקצועיים? נחמדים?
אני מבועתת ועצובה, ומרגישה כמו בתוך חלום רע.
אשמח לכל טיפ.
 
משתתפת בצערך


כשהייתי במצב דומה (ילדה אחת בבית, הריון שלישי בשבוע 20+3, תוצאות צ'יפ עם ממצא לא תקין), החלטתי שאני הולכת על לידה שקטה בגלל שלא יכולתי לשאת את ההמתנה הארוכה לגרידה מאוחרת.
את הלידה השקטה לא עברתי בתל השומר, אז אני לא יכולה לתת טיפים לגבי מה שקורה שם.
אני כן יכולה להמליץ להגיע לועדה להפסקת הריון עם רשימת שאלות שחשובות לכם, ולשאול שוב ושוב עד שתרגישו שקיבלתם תשובות מספקות.
כדאי לשאול אותם האם הם נותנים דוסטינקס (כדורים למניעת ייצור חלב). אם הם לא נותנים, כדאי להתארגן מראש עם מרשם והנחיות מרופא הנשים שלך.

מתייחסת גם לממצא בצ'יפ, למרות שלא ציינת מה הממצא שלכם.
הממצא אצלנו היה של מקטע חסר. הוסבר לנו שייתכן שלא יהיה לכך ביטוי כלל, או שעלול להיות אוטיזם, או שעלול להיות פיגור שכלי קשה. או כל דבר על הטווח שבין ללא ביטוי ועד פיגור שכלי קשה.
ההחלטה היתה קשה, אבל מהירה. אנחנו לא מוכנים לקחת את הסיכון (בעיקר בגלל שכבר יש לנו ילדה אחת).
חודש אחרי הלידה השקטה בדקנו את עצמנו והתברר שהממצא מורש ממני, 50% סיכוי הורשה בכל הריון.
אני לא אלאה אותך במה שעברתי מאז הגילוי שאני מורישה, אבל חשוב לי שתדעי שאפשר לשרוד את זה. אפשר לחיות גם אחרי הפסקת הריון יזומה.

את מוזמנת לשאול ולהתייעץ כאן או בפרטי.
 

דניאל5000

New member
צר לי

על כך שאתם הולכים לסיים את ההריון ... חיבוק חזק! אני לא חושבת שבתל השומר מבצעים גרידה בשבוע כזה. אני עברתי גרידה מאוחרת בשבוע 23 באסף הרופא. שם מבצעים עד שבוע 24 והם מאוד מומחים בנושא. יש שם 4 רופאים בכירים שמבצעים אם זוכרת נכון מנהל המח׳ נשים פרופ׳ שניידר , הסגנית שלו ועוד 2. הבעיה שם הוא זמן ההמתנה מרגע קבלת אישור הועדה... אני המתנתי כ10 ימים שהיו כמו נצח ... אבל זאת היתה הבחירה שלי . כן הייתי הולכת להתייעץ לפני ההליך עצמו אצל רופא מומחה בנושא השליה.
 

מזי39

New member
עשרה ימים?!

אוי זה נורא. אני לא אעמוד בזה.
בנושא השיליה, אני באמת אתייעץ בתל השומר מה לעשות, לכן אני הולכת לשם.
ושם כנראה אחליט לגבי הגרידה או לידה שקטה.
אבל אני לא יודעת איזו השלכה רגשית תהיה ללידה שקטה עלי. מבועתת מזה.
 

דניאל5000

New member
זה תלוי במקרים שיש

בזמן שלך... מאחר ובאסף הרופא מקבלים מכל הארץ יש ביקוש... היו מקרים שנמצאו תורים ממש לאותו השבוע שבו עברו את הועדה! זה מאוד אינדיווידואלי גם.. אני לא יכולתי לסבול את המחשבה שאכנס לחדר לידה ואצא בידים ריקות...
 

מזי39

New member
אני מבינה אותך

המחשבה על לידה שקטה מזעזעת אותי, אבל אני חייבת ללכת לתל השומר בגלל עניין השיליה. הלןואי שיתברר שזה כלום.
 
המלצה למקרה שכן תגיעי ללידה שקטה

למצוא דולה שמתמחה בלידות שקטות שתלווה אתכם.
לא חשבתי על זה בזמנו, ואני די מתחרטת על כך.
 
שולחת חיבוק גדול

אני עברתי לפני שבוע גרידה בשבוע 21 באסף הרופא עקב ממצאים לא תקינים בסקירות.
אסף הרופא הוא הבי"ח עם הכי הרבה ניסיון וותק בביצוע גרידות עד שבוע 24 (פה בפורום קראתי שגם בקפלן, אבל אין לי היכרות איתם), מהסיבה הזו התורים שם ארוכים כי מגיעים אליהם מכל רחבי הארץ (האחות במחלקה סיפרה לי שהגיעו אליהם גם מאילת).
מי שעוברת את שבוע 22, הם מבצעים זריקה להפסקת הדופק של העובר על מנת שהוא לא ימשיך לגדול ויוכלו לבצע את הגרידה גם אם התור שנקבע לך הוא לאחר שבוע 24 (מה שחשוב זה גודל העובר).
תהליך הגרידה מתחיל יום לפני כשאת מגיעה לבי"ח והם מכניסים למינריות, מס' הלמינריות תלוי בשבוע ההריון והאם היו לידות קודמות. לי ההכנסה הייתה מאוד כואבת! ממליצה לקחת משכחי כאבים לפני ואחרי. אחרי זה את משתחררת הביתה וחוזרת יום למחרת ב 7:00 בבוקר לניתוח. הכניסה לניתוח היא על סמך החלטת הרופא ושבוע ההריון. כך שמכיוון שיש לך ילד בבית, תקחי בחשבון שצריך למצוא לו סידור לכל היום, מישהו שיקח אותו לגן בבוקר ויאסוף מהגן כי את יכולה להשתחרר רק בערב.
אותי הכניסו לניתוח ראשונה ב 8 בבוקר כי הגעתי אליהם בלילה עם ירידת מים. השתחררתי מהמחלה ב 15:30. כשהשתחררתי הייתה בחורה שבשעה הזו רק יצאה מחדר הניתוח.
הועדה באסף הרופא מתקיימת כל יום א', ג', ה'.
לגבי הכדורים לייבוש חלב- המדיניות באסף הרופא היא שהם לא נותנים אותם ולא מנפקים גם מרשמים לכדורים. אז אם את בוחרת להשתמש בהם, תצטרכי לבקש מהרופא שלך. אני בחרתי שלא לקחת אותם ולהתמודד עם החלב לבד כי כל מי שדיברתי איתו (רופאים ויועצות הנקה), ייעצו לי שלא להשתמש בהם כי ישנן תופעות לוואי לא קלות לכדורים האלו.
&nbsp
אם יש לך עוד שאלות, אני כאן.
 
מנסה לעזור

קודם כל שולחת חיזוק וחיבוק גדול, לא פשוט מה שאתם עוברים. אצלי בשבוע 21 הפסיק הדופק, הרופא שלי המליץ על לידה שקטה בגלל ההמתנה הארוכה לגרידה ובעיקר בשל הסיבוכים האפשריים בשבוע זה, למשל פגיעה ברחם. בדיעבד אני לא יודעת מה עדיף, זו לידה לכל דבר הכוללת אפידורל, ציטוטק, צירים, לחיצות וכאב לב שאי אפשר לתאר. אושפזתי בהדסה עין כרם ושם הנוהל לעשות גרידה בחדרי ניתוח אחרי הלידה לשם ניקוי הרחם. יום וחצי של אשפוז, כאב גדול. קיבלתי שני כדורים למניעת גודש ומהבחינה הזו היה בסדר. לא יודעת לומר מה עדיף, לדעתי הלידה השקטה טבעית יותר אבל ללא ספק הותירה חותמה על כל סיפור הטראומה שלי ...
 

מזי39

New member
לאן ממשיכים מכאן- זה נשמע נורא, אני ממש מקווה שלא אצטרך לעבו

 
מנסה להרגיע

אני מזכירה שכמו שאין לידות שמחות זהות, גם אין לידות שקטות זהות.
אצלי בשבוע 21 לא היה אפידורל ולא היו לחיצות.
כן היו צירי פתיחה ממושכים וכן היה פטידין (חומר מטשטש) שביקשתי כשעתיים לפני סיום הלידה.
 

מזי39

New member
מעדכנת

היינו בתל השומר, ונרשמנו לוועדה שתהיה מחר.
עשו לי אולטרסאונד וראו שהשליה לא נעוצה, זה מאוד מרגיע. לפחות זה.
ראו גם שהעובר קטן בערך בשבוע מגיל ההריון, ואולי זה קשור לבעיה הגנטית.
מאחר שהוא קטן, מחר יחליטו אם יבצעו גרידה בתח השומר במהירות.
בכל מקרה אנחנו כרגע בדרך לאסף הרופא ונראה מתי יהיה תור.

הרופאה בתל השומר היתה רגישה ומקסימה. לא הפסקתי לבכות במהלך האולטרסאונד. הדמעות זוחגות ממני כמו מים.
שאלוהים ייתן לי כוח לעבור את הזוועה הזאת.
 

דניאל5000

New member
לפחות בנושא השליה בשורה מקגיעה

זה לא קל כל ההליך הבירוקרטי אך הוא הכרחי . כולי תקווה שיוכלו למצוא לך תור בהקדם
 
למעלה