תמיכה לאחר הפלה בכדורים

sharoniknik

New member
תמיכה לאחר הפלה בכדורים

ביום חמישי לפני שבוע עברתי הפלה (בפרטי, לא בבי"ח) עם ציטוטק. הנגלה הראשונה לא גרמה לדימום מסיבי רק לשלשולים וכאבים אז האחות נתנה לי עוד 2 כדורי ציטוטק מתחת ללשון. מהר מאד התחילו כאבים עזים ממש סבל של 7 שעות רצוף, כבר לא ידעו מה לעשות איתי
אופטלגין נוזלי גרם לי להקיא את הנשמה. נתנו לי זריקה, כדור, נר... רק אחרי מספר שעות הצלחתי להגיע למצב שהרופא שחרר אותי. בבית המשכתי לסבול עד בערך עשר בלילה ונרדמתי. ממש צרחות כאבים מטורפים. רציתי לדעת אם לעוד מישהי זה היה כל כך טראומטי התהליך עם ציטוטק. כמו כן משהו מוזר - הרופא אמר שאני בשבוע 6 ואחרי התהליך הוא אמר שהייתי בשבוע 4 ושהוא טעה..
אני לא מפסיקה לחשוב שהייתי צריכה לעשות גרידה..
כמו כן אם מישהי יכולה לייעץ לגבי פעילות גופנית אני אשמח. אני רקדנית ומורה למחול וחוששת לחזור לשגרה אך מצד שני מדוכאת על כך שאסור לי לזוז בצורה אינטנסיבית
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על אובדן ההריון


לא כתבת אם חוץ מהסבל- תכולת ההריון יצאה...האם לפחות לכאבים הנוראיים ולסבל היתה תכלית?
לשאלתך- תהליך ההפלה עם הציטוטק אכן עלול להיות מאוד טראומטי. אני סבלתי מאוד מכאבים חזקים ומדימומים זוועתיים, והדימומים המשיכו אצלי בצורות כאלו ואחרות במשך למעלה מחודשיים (!!!) עד הגעה לניקיון של הרחם, ובסך הכל הייתי בשבוע 6 (שק הריון ריק...).

גם לא הבנתי את האמירה של הרופא- האם הוא התכוון שהיית בשבוע 6, אבל שההריון התאים לשבוע 4?

לגבי הפעילות הגופנית- ממליצה לך להתייעץ עם הרופא. מקווה שאת נמצאת אצל רופא מיומן ומקצועי, ולא אצל מי שטועה כל הזמן
.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 
משתתפת בצערך

קודם כל לעניין גיל ההריון. בהנחה שההריון לא הושג מטיפולי פוריות, גיל ההריון מחושב החל מתאריך הוסת האחרונה. אני מסכימה עם שירה שייתכן שהרופא התכוון שגודל ההריון תאם לשבוע 4, אבל זה נשמע לי מוזר כי בשבוע 4 לא רואים אפילו שק הריון.
אני מתרשמת שהתקשורת בינך לבין הרופא לא מיטבית. כך שהאפשרויות שעומדות בפנייך הן או לשאול אותו בצורה ברורה את כל השאלות או להחליף רופא ולשאול אותו את כל השאלות. בכל מקרה כדאי להגיע עם שאלות כתובות ולהמשיך לשאול עד שאת מרגישה שאת מבינה את כל מה שרצית להבין.

לגבי החויה שלך עם ציטוטק, בהמסה מתחת ללשון אני חווה את התופעות בעוצמה הכי קשה: רעידות בכל הגוף, כאבים בכל השרירים, עליית חום. אצלי ציטוטק בהמסה בפה ניתן בהכנה לגרידה וגם כהשראת לידה בלידה שקטה. את ההפלה בשבוע מוקדם עברתי עם ציטוטק בהחדרה וגינלית בלבד והרחם התרוקן אחרי שתי מנות בהפרש של 48 שעות זו מזו.

את הבחירה בציטוטק את לא יכולה לשנות בדיעבד, אז חבל לחשוב על האפשרות שלא בחרת. אצלי דרך אגב דווקא אחרי גרידות היו שאריות.
האם עברת ביקורת מאז יום חמישי? הרחם התנקה?

לגבי פעילות גופנית - רק רופא מוסמך לומר לך מה מותר ומה אסור.
 
משתתפת בצערך, שרון

הפלה אף פעם לא פשוטה לגוף ולנפש.
לשאלתך - את לא לבד. גם לי הציטוטק היה זוועה לגוף, גם ביחס ללידות הטבעיות שחוויתי, כולל למתישה שבהן. אחרי שתי לידות תקינות עברתי שני הריונות שלא התפתחו ושתי הפלות בציטוטק, אחת בהמסה מתחת ללשון והשניה וגינאלית. שתיהן היו קשות לגוף.
בהמסה מתחת ללשון תופעות הלוואי התחילו מיד והיו טראומטיות כולל שלשולים וצירים. הרופא המנוול והאטום שטיפל בי אז לא טרח אפילו לציין שיש לכדורים תופעות לוואי. הייתי לבד בבית, הזעקתי חברה ואת בן זוגי ואחר כך עוד הייתי חייבת לקחת את הילדים לארוע. הימים הבאים התאפיינו בדימום חלש ובחולשת הגוף. לא מדברת על הנפש כמובן.
הנטילה הוגינלאית התבצעה בבית חולים ציבורי, כשההשפעה החלה רק כעבור שעתיים-שלוש כשהגעתי הביתה. התפתלתי כל היום מכאבים, כשגם זרם המים ונורופן לא עזרו.
בפעם הראשונה לא ממש בחרתי, כי ההשפעות לא הוסברו לי (על-ידי אותו רופא שלא ראוי לטפל בא-נשים). בפעם השניה בחרתי בתקוה שאסיים עם התהליך וזהו. למזלי בשתי הפעמיםהצליח לי בסבב יחיד.
אסכם בכך, שחווית צירי הציטוטק היתה כה טראומטית, ושיבשה את כושר השיפוט שלי לגבי צירי הלידה בהריון התקין שזכיתי לו אחרי שתי ההפלות הנוראיות ההן.
האם הרופא אסר עליך לזוז בצורה אינטנסיבית? מעל שבוע? מציעה להתייעץ בו שוב או לפנות לרופא/ה אחר/ת, גם לרופא/ת המשפחה שלך.
מאחלת לך החלמה מהירה בגוף ובנפש, וידיים מלאות כשתרגישי מוכנה לחזור לנסות.
 
לגבי הציטוטק

אני יכולה להוסיף שלפני שבוע עברתי לידה שקטה במהלכה הוכנסו 4 כדורי ציטוטק וגינאלית. הייתי תחת השפעת אפידורל שכעבור שעתיים כבר לא עזר לכאבים שהרגשתי. קיבלתי אופטלגין וחומר מרדים נוסף. אלה היו כאבים איומים ביותר, מרוב חומרי הרדמה גם אני הקאתי ולא יודעת מה עוד מרוב שהחוויה הייתה קשה פיזית ונפשית. אני יודעת שנשים רבות לא מגיבות היטב לציטוטק, ולעיתים אחריו צריך גם גרידה. כך היה אצלי.
 
למעלה