איך מתמודדים?

פיקפיק1

New member
איך מתמודדים?

חדשה בפורום :(
כחודשיים לאחר לידה שקטה, ולא מצליחה להרים את הראש. כל היום במחשבות על מה שהיה ומה יכל להיות עכשיו אם האובדן לא היה קורה. העצב משתלט עלי. אני מרגישה שרק הריון חדש יעזור לכאב.
אני לא מצליחה לחזור לשיגרה, בקושי יוצאת מהבית, אין יום בלי בכי ואין רגע בלי מחשבות.

שבורה...
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


זה אכן מאוד מאוד עצוב וכואב לאבד הריון רצוי, שטומן בחובו תקווה ושמחה לעתיד לבוא.
כדי להתייחס אלייך באופן אישי, אודה לך אם תוכלי לפרט קצת על נסיבות הלידה השקטה- האם זה היה ההריון הראשון שלך? יש ילד/ים בבית? באיזה שבוע היתה הלידה השקטה ומה היו הנסיבות?- האם התגלה מום כלשהו/ תסמונת ונאלצתם להחליט על הפסקת ההריון, או שהדופק פסק מעצמו...?
ועוד שאלות כדי שאוכל להתייחס ברצינות- האם את עובדת? כשאת כותבת "לא מצליחה לחזור לשגרה"- למה את מתכוונת?- מהי השגרה שהיית רגילה אליה?

האם את מקבלת איזשהו סוג של עזרה?- פרטני? קבוצתי? שיחות? טיפול תרופתי?....
לאחר שתעני ותפרטי, אוכל להתייחס בצורה יותר מדויקת שגם תסייע לך.

בינתיים, שולחת חיבוקי נחמה עם הרבה כוחות

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

פיקפיק1

New member
תודה

זה היה הריון שני, יש לי ילד קטן בבית שהוא ממש האור שלי וזה מנחם אבל העצב הוא גדול, אני ממש בדיכאון.
זה קרה בחודש תשיעי בלי הודעה מוקדמת, פשוט הפסיק הדופק.
אני רוצה להיות מסוגלת לקום ולצאת מהבית, לראות אנשים ומתישהו גם לחזור לעבודה, אבל אני פשוט לא מסוגלת. אין לי חשק לכלום ולא רוצה לראות אף אחד.

כל היום מעסיקות אותי רק המחשבות:(

אשמח לדעת מנסיון שלכן האם הזמן באמת עוזר כמו שכולם אומרים או שזה סתם כדי לעודד אותי?

וגם האם זה הגיוני שאני כל כך רוצה עוד הריון מיד? זה מרגיש כאילו רק אושר גדול יעזור להתמודד עם העצב הגדול...

תודה לעונות
 

שירהד1

Member
מנהל
הדיכאון מובן לחלוטין,

עברת משהו קשה ביותר, טראומטי וטרגי- אובדן של עובר, שהוא כבר כמעט תינוק...אובדן דופק בחודש תשיעי...נורא. ליבי איתך.
את מתארת מצב של דיכאון תגובתי (לעומת מצב של מחלה). הדיכאון, מוצדק ככל שיהיה ונורמאלי ככל שיהיה, עדיין דורש התייחסות נאותה.
אז המלצה ראשונה וחשובה שלי אלייך היא לפנות לטיפול- ובאופן מיידי. אני הייתי ממליצה על טיפול בשיחות וגם התייעצות לגבי שימוש בטיפול תרופתי נוגד דיכאון.
לא כתבת את איזור מגורייך.
יש בפורום רשימה של מטפלות שמומחיות בנושא של אובדן הריון. תקישי במילות החיפוש בצד שמאל את המילים: "מטפלות באובדן הריון" ותגיעי לרשימה.
בהקשר התרופתי, ממליצה בחום על ד"ר ורד בר, שהיא פסיכיאטרית נשים.

לא כתבת מה קורה עם בעלך. איך הוא מתפקד בכל הסיפור הקשה הזה. מי מטפל בילד הקטן? האם את בכל זאת מצליחה קצת להיות איתו ולטפל בו?

לא כתבת האם יש לך סביבה תומכת. עם מי בסביבה הקרובה שלך את יכולה לדבר? חברה? אמא? אחות?
באשר לטיפול- ממליצה גם לשלב את בעלך בצורה כלשהי, כך שהטיפול יהיה גם אישי וגם זוגי. גם הוא עבר אובדן כואב וקשה. גם הזוגיות עלולה לעבור משבר בעקבות אובדן נוראי שכזה.

לגבי עניין הזמן- יכולה לספר לך על עצמי. אני עברתי 7 אובדני הריון, בשליש הראשון- רובם כתוצאה מאובדן דופק ובמקרה אחד היה לי עובר עם טריזומיה ידועה (18).
אצלי הזמן לא עזר, אלא רק גרם עוד נזקים, בגלל שככל שהזמן עבר, עברתי עוד ועוד הפלות...
הדבר היחידי שעזר לי זה הנס שקרה לי- שנולדה לי ביתי השלישית, אחרי 6 הפלות ברצף (הראשונה היתה בין ביתי הבכורה לבני השני). זה הדבר היחיד האמיתי שעזר לי וריפא אותי. וגם- העובדה שאני פה, ומנהלת את הפורום, רק מעידה עד כמה מה שקרה לי לאורך מספר שנים נשאר בתוכי והשאיר חותמו המשמעותי.

מאוד הגיוני שאת רוצה עוד הריון ומיד.
יחד עם זאת, ממליצה לך כמה דברים לפני הריון חדש:
1. לטפל בעצמך בהיבט הרגשי. אם תגיעי להריון חדש עדיין בדיכאון ולא מטופלת, זה עלול להיות קטסטרופה נפשית. את חייבת להגיע להריון החדש מחוזקת ומטופלת. גם כך ההריון הבא יהיה אחר מכל הריון שחווית, ומלא חרדות. לכן, חשוב להגיע אליו מוחזקת ומחוזקת נפשית.
2. ממליצה לך לברר האם יש בדיקות כלשהן שאת צריכה לעבור לפני הריון חדש. האם ידוע משהו לגבי מדוע הדופק הפסיק? לפעמים מגלים מה היתה הסיבה ולפעמים לא:(
אבל כן חובה עלייך לברר רפואית- האם יש בדיקות כלשהן שעלייך לעבור לפני הריון חדש. סליחה על השאלה- אבל האם שלחתם את העובר לבדיקות גם? האם יש תוצאות לבדיקות הללו?


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

פיקפיק1

New member
שירה, נשמע שעברת תקופה לא פשוטה

אבל איך אפשר לקום ולהמשיך הלאה? להתחיל לנסות להרות שוב? להתמודד עם עוד הפלה/אובדן? אם לא היה לי את הבן שלי כנראה שלא הייתי יוצאת מהמיטה.

כבר בהתחלה ידעתי שאני לא אצליח להתמודד לבד עם המיקרה אבל לקח לי זמן עד שהחלטתי לצאת ולקבל עזרה מקצועית. אני אמורה להתחיל טיפול עם פסיכולוגית השבוע, נראה איך זה יהיה.

בעלי גם שבור וכאוב אבל הוא חזר לעבודה והוא מצליח לחיות לצד האבל. חזר לשיגרה, פוגש חברים... הוא מאוד דואג לי והמקרה מאוד חיבר אותנו אבל אנחנו בשלבי אבל שונים ואני שמחה בשבילו שהוא חזק יותר ומצליח לחזור לחיים. אני עוד לא שם...

אגב, הרופא אמר שאנחנו יכולים לנסות מיד להיכנס להריון ושאין בדיקות נוספות שצריך לעשות. הדופק הפסיק בגלל קשירה של חבל הטבור.
 

שירהד1

Member
מנהל
עברתי 4 שנים מלאות תהפוכות רגשיות- ממש רכבת הרים רגשית-

המון יאוש, הרבה תקווה (שהלכה והתמעטה לכדי 0 מהפלה להפלה), כל פעם לאסוף את הכוחות מחדש...קשה- אבל נאבקתי. זה לא רק לאסוף את הכוחות מחדש לניסיון נוסף, אלא לאסוף את הכוחות להמשיך ולתפקד ולהתפתח ולחיות ולהנות ולצחוק ולא לפספס את החיים ולא לפספס שנים חשובות בילדות של הילדים שלי ולהיות אמא פעילה ולהמשיך גם לפרנס ולדאוג שהכל בבית יתקתק...
להריון עם מעיין כבר הגעתי בלי תקווה ובלי אמונה. בכלל. חוויתי קושי נפשי מאוד משמעותי, כי כל הזמן התאבלתי על ההריון....בשבוע 19 התחלתי טיפול תרופתי נוגד חרדה ודיכאון, והתחלתי להרגיש הקלה מסויימת בשבוע 25. אבל האמת היא שעד הרגע שהיא יצאה, היה לי קשה להאמין שאסיים את ההריון בידיים מלאות והייתי אפופת חרדות קשות ביותר.
אגב, הייתי מטופלת מספר שנים בשיחות, ואני מצטערת בדיעבד שלא התחלתי טיפול תרופתי בשלב הרבה יותר מוקדם (יודעת לזהות שהמשבר הראשון המשמעותי היה אחרי ההפלה הרביעית...).

עצוב מאוד מאוד לקרוא על הקשר בחבל הטבור. נורא ואיום. אין לי מה לומר. יכולה לומר לך שזה היה הסיוט שלי בהריון עם מעיין- עד סוף סוף נוצר עובר תקין, היתה לי חרדה קשה ביותר שמשהו מהסוג הזה יקרה.

טוב שאת מתחילה השבוע טיפול. אם את רוצה- תעדכני אותנו איך היה לך.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 
מצטרפת לשירה בעניין התרופתי

גם לי לקח זמן להוסיף את התרופות לשיחות.
וחבל שחיכיתי.
התרופות גרמו אצלי לעננה השחורה להתרומם קצת. זה לא קסם, זה לא שלא התאבלתי, אבל איך אומרים - הייאוש הפך ליותר נוח. יכולתי לתפקד. יכולתי לחייך. לא הייתי שבויה 24/7 בתוך המחשבות המציפות השליליות. היו עוד צבעים לעולם. היה גם 'יש' ולא רק 'אין', גם תקווה ולא רק ייאוש.
בקיצור, אני ממליצה, בפרט אם הייאוש גדול והבור עמוק והחיים מרגישים ללא מוצא והרעש בראש עצום עד בלי הכיל.
 

טומה1008

New member
כל כך מצטערת על האובדן שלך

זה נורא קשה מה שאת עוברת עכשיו. אני גם חודשיים אחרי אובדן בשבוע 23.. ומה שאת עברת זה בהרבה יותר כואב...בשבוע כזה. מצטערת אבל אין לי מילים לעידוד ותמיכה...אני לא יודעת אך אפשר להתמודד עם האובדן כל כך קשה...אני לא יכולה להתמודד עם האובדן שלי...סליחה
 
ולגבי הזמן ומה שהוא עושה

ממליצה לך לקרוא מה שכתבתי אתמול בפורום
ואם היו אומרים לי ש..
אחרי 3 שנים יכולה להגיד שאני במקום אחר
למדתי לחיות עם האובדנים בחיי
כואבת אותם אך לא באותם עוצמות
הם פשוט חלק ממני וממי שהפכתי להיות
כרגע התחושה שלך שאת לא מסוגלת לצאת מהבית, לראות אנשים ולחזור לעבוד מובנת לגמרייי
אבל הרצון שלך להיות מסוגלת , קיים. וזה המון לשלב זה. המון
תשימי לב גם לצעדים הקטנים כביכול, אלה הנסתרים מהעין ע"י הכאב העצום
הדכאון הוא חלק מהאבל, בלתי נמנע
לאו דווקא רע או טוב
לא תמיד צריך למהר לטשטש אותו
שוב, זה תלוי בך, מה נכון ולא נכון לך
עד כמה זה מפריע לך, עד כמה משפיע על התפקוד שלך
ונכון, לפעמים כדאי ורצוי להעזר במשהו חיצוני
בהצלחה לך מעומק הלב
 
איך מתמודדים? (דעה אחרת משל שירה)

שלום לך פיקפיק היקרה.
אני כל כך מצטערת למצוא אותך כאן איתנו. נשבר לי הלב ביחד איתך.
ואני גם מצטערת שאין לי שום נחמה להציע לך. תכף אני אסביר גם למה, ואני אסביר גם למה הזמן כן עוזר (במשהו) ולמה אני לא מסכימה עם שירה.

אבל קודם כל ולפני הכל - ההווה שלך. הוא נשמע גרוע. הוא נשמע מסויט. נשמע שהאסון שקרה לך הוא לא כפי מידותייך.
לכן עכשיו - אבל ממש ממש עכשיו - כלומר מחר על הבוקר - זה הזמן לחפש עזרה מקצועית. לא חברה, לא אוזן קשבת, לא תמיכה. איש מקצוע. במצבך אני ממליצה על שילוב של תרופות עם שיחות.
אני עברתי שני אובדנים. בשניהם טופלתי תרופתית למשך כמה חודשים. עד שיכולתי לנשום שוב. כמובן גם בשיחות. כי את צריכה מקום שהוא רק שלך לפרוק את כל הכאב. בעלך - מדהים אוהב ותומך ככל שיהיה - מתאבל בעצמו.
רק קחי בחשבון שלוקח לתרופות כחודש עד שאת ממש מתחילה להרגיש את ההשפעה שלהן, וזה חודש די מתסכל - כי מצד אחד, הנה, את עושה כל מה שאת יכולה, אבל מצד שני, הנפש עדיין תקועה בבור השחור ובנאחס שקשה לדמיין בכלל. אחרי בערך חודש תתחילי להרגיש הקלה. התרופות לא יחזירו לך את העובר שלך ולא ימחקו את העבר שלך, אבל הן מקהות במשהו את הכאב ומאפשרות חזרה לתפקוד.

אחרי שתוכלי לקום שוב בבוקר ולהתלבש ולצאת מהבית, אז תוכלי להתחיל לעבד באמת את החוויה האיומה הזו. זה לוקח זמן, אבל זה קורה. יש כאן עדות רבות לתהליך המדהים הזה של הנפש שמצליחה להשתקם, להתאזן, ואפילו למצוא דברים טובים בעולם, בחיים.
את שואלת אם הזמן עוזר. כן. חד משמעית כן. העניין הוא שלרוב רק הרבה זמן עוזר. התהליך של ההחלמה הוא ארוך. אבל אין ברירה. זו דרכך.

למה אני לא מסכימה עם שירה.
אז קודם כל, אני מאד בעד הריון חדש. רק לא מיד. עוד מעט, כשקצת תתחזקי, תאגרי כוחות, תעמדי על הרגליים. כי הריון חדש אחרי אובדן מצריך עוד יותר כוח מהריון רגיל (שגם עבורו צריך כוח) משלוש סיבות:
הראשונה - האסון יכול לקרות שוב
השניה - ההריון מלווה בחרדות ובפחדים שלא כמו בהריונות קודמים (כי זה יכול לקרות שוב)
השלישית - כי בסוף ההריון לילד צריכה להיות אמא מתפקדת ולא אמא סמרטוט

שירה מספרת שרק ההריון עם מעיין נתן לה כוח. מהמשפט הזה נשמע כאילו רק מי שמצליחה ללדת ילד בריא אחרי אובדן מקבלת את האושר/החיים הטובים בחזרה.
ועם זה אני לא מסכימה בכלל.

לשירה קרה נס. הלוואי שהנס הזה יקרה גם לך.
שירה עברה 6 הפלות ברצף. זה היה ההריון העשירי שלה והאחרון שלה. והוא יכל באותה מידה בדיוק להיגמר אחרת לגמרי. וזה היה עצוב מאד אבל זה לא היה סוף החיים.
מאמארוני שאיבדה את אושרי בחודש תשיעי חיכתה לעצמה 4 שנים עד שניסתה להרות שוב. וגם לה יכל לקרות אסון. והיא ידעה את זה יופי. בגלל זה היא חיכתה 4 שנים. היא ילדה לפני כמה ימים.
כבשהפועה איבדה 2 הריונות. וילדה ילד בריא.
חובטת שטיחים איבדה 8 הריונות (ברצף) ולא הרתה שוב ויש לה חיים טובים היום.
ומרעישה בשקט עכשיו בנסיונות והלוואי שתלד ילד בריא. אבל אם לא אני בטוחה שיהיו לה חיים טובים.

לשים את כל האושר וכל השמחה בחיים על משהו שהוא חיצוני לנו זו טעות. כי ההצלחה של ההריון הבא לא תלויה בך. אז בעוד שאני מאחלת לך (ולכל אחת ואחת שרוצה בכך) הריון בריא וידיים מלאות - אני מאמינה שזה מסוכן לשים את כל האושר על כף ההריון.

כשעושים את זה - מפסיקים לחיות את ההווה. ההווה הופך למין "זמן המתנה" משעמם כזה עד שההריון הנכסף יגיע, ועד שההריון הנכסף יסתיים. והזמן שעובר בינתיים - הזמן הזה הוא החיים שלך. הזמן הזה יקר מפז. אין לך חיים אחרים.
לכן הייתי קודם כל מוצאת את עצמי בתוך כל האובדן והכאב הזה. משתקמת. מארגנת את הגוף ואת הנפש. ורק אחר כך מתפנה לחשוב הלאה.

בואי אלינו. אנחנו מומחיות באובדן, בייסורי נפש, בנתיב ההחלמה הארוך והפתלתל, בקנאה שמתלווה אליו, בייאוש שיש בו, בחוסר האונים, בשיתוק, בחוסר התקווה, וגם בחלקים היותר מתקדמים שלו - ברגעים 'נקיים' מאובדן שעוד יגיעו גם אלייך ובעוד הרבה שלבים שיבואו בהמשך.

עכשיו כואב, שורף, נורא, הכל שחור. זה טבעי. רק אל תישארי ככה לבד. זה לא טוב. בשביל זה המציאו ענף שלם ברפואה ובפסיכולוגיה. חפשי עזרה. מיד. כתבתי לך ברצינות לגבי מחר.

אנחנו פה מתי שרק תרצי אותנו.
 

טומה1008

New member
איןאריותכאלה איפה אפשר לקבל תמיכה מקצועית

דרך קופת חולים או באופן פרטי? אני כן מרגישה שאני צריכה את זה...את צודקת. אני אוהבת את ההשקפה שלך. את כל כך ישירה. תודה לך!
 

שירהד1

Member
מנהל
לטומה1008-טיפול רגשי-

יש בפורום רשימת מטפלות שמתמחות באובדני הריון שבנות המליצו עליהן.
כתבי במילות החיפוש בצד שמאל למעלה: "מטפלות שמתמחות באובדני הריון" ותגיעי לרשימה.
את גם יכולה לכתוב פה את איזור מגורייך, ובנות תוכלנה להמליץ לך.
אם את נמצאת באיזור השרון-מרכז- יש במסגרת מרפאת חוה בתל השומר קבוצת תמיכה. בראש המרכז עומדת ד"ר ורד בר, עליה אני תמיד כותבת טובות, כי היא מאוד סייעה לי בהריון עם מעיין.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
חייבת להבהיר משהו-

בכלל לא התכוונתי לכך שרק מי שמצליחה ללדת ילד בריא לאחר אובדן הריון, מקבלת את האושר/החיים בחזרה.
התכוונתי אך ורק לעצמי. מאוד מאוד התאמצתי לחיות את החיים במשך שנות אובדני ההריון, דווקא כי ידעתי שאסור לי להיכנע לעצב ולדיכאון, וידעתי שאסור לי להפסיד את הזמן היקר הזה, את החיים, ואסור לי להפסיד את ההנאות עם הילדים הקיימים שלי. והקריירה שלי פרחה, והכל היה נפלא, אבל הלב שלי- הלב היה חצוי- חציו חי וחציו מת- עם העוברים המתים שלי.
אם מעיין לא היתה נולדת, אין לי ספק שהייתי ממשיכה בחיי ובהצלחותיי, אבל הייתי צריכה להמשיך ולהיות מטופלת עוד שנים רבות, כולל טיפול תרופתי, כדי לאפשר לעצמי לשמוח. הייתי צריכה לעבוד מאוד קשה כדי להגיע להשלמה ולקבלה עם המצב.
וטוב שזה נחסך ממני.

אני מצדיעה בפני מי שבוחרת לא להמשיך או מסוגלת להגיע לקבלה ולהשלמה עם המצב, ועושה זאת באומץ רב.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

פיקפיק1

New member
את ממש צודקת אבל זה לא קל

אני ממש מסכימה איתך כי לפני האובדן הייתי בנאדם מאושר. יש בעל מדהים, ילד מהמם, ב"ה לא חסר כלום בבית, חברות, עבודה...
היום הכל אותו דבר, אנחנו באותו סטאטוס אבל הפכנו לבית עצוב מאוד. כרגע אני מרגישה שאני לעולם לא אחזור להיות אותו בנאדם מאושר שהייתי. אני כל הזמן שואלת את עצמי אם לא יהיו לי עוד ילדים חס וחלילה אז מה אני יעשה? מה, הבן הקטן שלי לא עושה אותי מאושרת מספיק? אבל בגלל שהייתי כל כך קרובה אז אני ממש רוצה עוד ילד/ה ומרגישה שאם זה לא יקרה אני אבודה.

אני כל היום עסוקה במחשבות האלו, זה מטריףףףף
אני אמורה להתחיל טיפול השבוע אצל פסיכולוג, זה פעם ראשונה שלי ואני מקווה שזה יעזור...

חייבת להגיד שאתן מהממות על התגובות שאתן רושמות וזה מנחם לדעת שאני לא לבד.
 
היום הכל אותו דבר

לא.
ממש לא.
הכל לא אותו הדבר, זה בדיוק העניין, בגלל זה את כאן, בגלל זה תלכי לפסיכולוגית.
עכשיו את ממש ממש בהתחלה, בשלב של ההלם, הכעס ושיא הכאב. הכל שחור. אין לך אמונה פנימית בחיים הטובים שלך. הם רק קליפה שנמצאת מסביבך - הסטטוס הזה, הבעל התומך, הקשר הטוב, הילד המהמם שלא עושה אותך מאושרת מספיק, העבודה, הבית וכל היתר -

הנפש שלך פצועה. ה'חוץ' מטושטש ודהוי בשלב הזה, וכל האנרגיות מופנות פנימה כדי להתמודד עם האסון הזה שקרה לך.
אני שוב מאחלת לך עוד ילד/ים - אבל לפני שתגיעי לשם - אני מאחלת לך את עצמך. וכשאני כותבת את עצמך, אני מתכוונת לאיזושהיא אינטגרציה בין הפנים והחוץ, חיבור בין הנפש שעדיין פצועה לכל הטוב שיש סביבך - טיפול הוא צעד נכון בדרך לשם.
וכשתתחזקי, חזרה לשגרה יכולה לעשות לך טוב, כי לשבת בבית עם עצמך והרעש הנורא שיש לך בראש וכל החרדות, בטח לא מוסיף לך בריאות.
לאט לאט עם הזמן האובדן הופך לחלק מן החיים. הוא לא נעלם לגמרי, אבל הוא נארג בתוך סיבי הנפש, ואפשר לראות את השמש ולהריח את הפרחים.
 

רונית 294

New member
הייתי שם...

אומנם בשבוע 23 אבל היה מזעזע. כן. הזמן עושה את שלו... כן. הריון חדש עוזר... כן. לידה של ילד חדש עוזרת פלאים. לא. זה לא מעלים את הכאב. וזה לא תחליף. מצטערת על האובדן שלך.
 

shira3121

New member
שאלת המיליון דולר

אני מצליחה לחיות ולהנות מחיי בינתיים (עד שיגיע התינוק) בזכות הציפרלקס, לפני זה כל יום היה מאמץ שלא לשקוע . הטיפול עזר אבל לא ברמה שחזרתי להנות מחיי. המחשבות עדיין עוברות לי בראש אבל הן הין המחשבות על תפעול הילד , המחקר, בן הזוג, חברות, משפחה מורחבת וכו. אני יכולה להגיד שמלבד רגעים שבהם אני שונאת את העולם רוב ימי עוברים עלי בכיף והנאה.
צר לי ממש על האובדן שלך ומקווה שתרגישי יותר טוב בעזרת הטיפול ((()))
 
זו קלישאה, אבל הזמן אכן עוזר

רבות וטובות ענו לך, אני אשתדל לא לחזור על הדברים כי אני מסכימה עם הכל.
קראתי את מה שכתבת על בעלך שחזר לעבודה, ונזכרתי איך קינאתי בבעלי כשהוא חזר לעבודה ואני ישבתי בבית עם גודש והורמונים וכאב פיזי וכאב לב.

מתייחסת למה שאיןאריותכאלה כתבה.
עברתי 4 אובדנים. 1 לפני שנולדה בתי ו-3 אחרי שהיא נולדה.
כרגע אני במירוץ להריון השישי והאחרון שלי, בתקווה שבסיומו אהיה אמא ל-2.
קו הסיום של המירוץ הוא גיל 40 שלי, ונותרו לי 5 חודשים.
אני תולה הרבה מאוד מהאושר שלי בתקוה הקלושה שיהיה הריון ושהוא יסתיים בטוב.
בינתיים חלק ניכר מהחיים שלי בהולד: התפטרתי מהעבודה כדי שאוכל לעבוד על עוד הריון ולתפקד כאמא לבת שלי. אני לא מתכננת שום דבר קדימה, מחכה לקו הסיום כדי שאוכל לחשוב על חיפוש ומציאת עבודה, מעבר דירה וטיול גדול בחו"ל שאני רוצה לעשות. אני לא חושבת שההתנהלות שלי שפויה או בריאה או מומלצת, אבל זה מה שמתאים לי כרגע.
יש לי בעל נהדר וילדה מופלאה שמרגשת אותי בכל יום. והחיים שלי ימשיכו להיות טובים גם אם אשאר אמא לילדה אחת. ובכל זאת, אם אגיע לקו הסיום ללא הריון, אני אדרש לעבודה קשה מאוד על מנת לחיות בשלום עם הויתור על החלום.

אני יודעת שהפורום לא מהווה תחליף לטיפול מקצועי, אבל עבורי הוא מהווה כלי טיפולי. את מוזמנת להמשיך לכתוב לנו, מהנסיון האישי שלי לפעמים עצם הכתיבה והשיתוף, מקלים מעט את כובד הכאב.
 

פיקפיק1

New member
תודה לך

אני מקווה בשבילך ובשבילי שנמצא את האושר במה שיש לנו ולא במה שאין או יכל להיות.
כרגע זה נראה רחוק לשתינו אבל אני מקווה שאהיה חזקה כמוך להשלים עם המצב ולקבל את החיים כמו שהם.
אני אוהבת את הבן שלי ואת בעלי ואתן הכל כדי שיהיה להם טוב, ובדיוק בגלל זה אני מרגישה כל כך רע שאני לא באמת איתם ולא מסוגלת לתת להם את האהבה שמגיעה להם.
מקווה שנמצא שלווה ושקט נפשי עם או בלי ילד/ה נוסף.

&nbsp
 
שאלת השאלות

קודם כל משתתפת בצערך מקרב לב
לידה שקטה בחודש תשיעי זה פשוט נורא, אין מילים..
לפני כמעט 3 שנים חוויתי זאת על בשרי ונפשי בחודש שמיני
את חודשיים אחרי, כל כך טרי. העוצמות כה חזקות
כתבו כבר לפני דברים חכמים בעלי נסיון
ובכל זאת החלטתי להגיב כי דעתי אולי מורכבת מכל הדברים יחד
אין נכון או לא נכון
יש נשים שישר אחרי האובדן מרגישות צורך להתמלא מהר מחדש בהריון נוסף
כזה שיתן תקווה, כזה שקצת יטשטש הכאב
ויש שצריכות את הזמן ולא מסוגלות לדמיין הריון חדש.
אין נכון או לא נכון
צודקת אין אריות כאלה בהמלצתה לחכות קצת, להתחזק
אמממ.. אבל מה לעשות שלא כל אחת מסוגלת לזה. גם לעבוד על ההמתנה בכוח דורשת אנרגיות שלא תמיד קיימות.
יכולה להגיד על עצמי שאחרי אובדן בני , פחדתי מהריון ורציתי אותו כאחד. לא יודעת מה יותר. ולכן החלטתי לזרום, לא להתאמץ על זה יותר מדי ומצד שני גם לא למנוע. אם יקרה יקרה.. מהר מאד כל דימום של מחזור גרם לי לשקוע , הזכיר את אשר אבד
קראתי לזה "הרחם בוכה ומתאבלת". הבנתי שהיא זקוקה לזמן שלה.
בהריון שהגיע שנה וחצי אחרי , שהופסק לצערי בשבוע 15, הייתי שבוע באבל נוראי, לקחתי כדורי הרגעה לראשונה והרגשתי שזה גדול עליי. אחרי שבוע אחי הצעיר והקרוב אליי התארס "וגרם" לי לצאת קצת מעצמי. הרגשתי בבד אחת עצב ושמחה גדולה. וקיבלתי החלטה מושכלת ללכת בכל כוחותיי האחרונים, הכללו תהליך של ivf (כבר לא היו לי חצוצרות אבל זה כבר סיפור אחר) רצתי מבדיקה לבדיקה במרץ שלא יודעת מאיפה היה לי. אבל היה לי ברור, זו פעם אחרונה והלוואי שיצליח. הקצבתי זמן ובמקביל כבר הספדתי והתחלתי לקבל הבנות שפרק זה עומד להסתיים בחיי עם או בלי תינוק נוסף. אני זוכרת שהסובבים אותי היו בהלם ממני, חודש אחרי ההפלה כבר רצה לבדיקות, נכנסת לתהליך כואב ולא פשוט כשלעצמו של טיפולים. רבים עיקמו גבה. ואני הרגשתי הכי שפויה שיש.
ב"ה זכיתי ונקלטתי על הפעם הראשונה ונולד לנו שחר לפני 7 חודשים
באותה מידה זה יכל לא לקרות ואז הייתי בתהליך אחר של השלמה
בקיצור, אין י המלצה ה נכון או מה לא נכון
פשוט כי אין דבר כזה כשמדובר בנפש
החליטי מה טוב לך, מה נכון לך ולבעלך
הקשיבי לעצמך, תתחילי טיפול
קבלי תמיכה
אט אט תשובי להאמין בעצמך ובגופך
וכן, הזמן עושה משהו בתהליך. כל יום שעובר.. יש עליות וירידות. ונדמה שעושים צעד קדימה ואז 2 אחורה. הסתכלי יום ביומו. בקצב שלך
וודאי שאת אוהבת את בנך ובעלך. הם גם נותנים כוח אך זה לא סותר שאת מתאבלת וכואבת . זה גם וגם.
בכלל דעי לך שאפשר לחיות בד בבד עם רגשןת סותרים, אפילו בו זמנית
שמחה עם הקיים ועצב על שאיננו.
מאחלת לך להיות קשובה לעצמך, לבחור את הבחירות שנכונות לך
כי אין נכון או לא נכון כשמדובר בנפש
כשמדובר באובדן
 
למעלה