לקראת הפסקת הריון בשבוע 21

shira3121

New member
ממש צר לי על מה שאת עוברת

עברתי גרידה באסף הרופא אז את מוזמנת לשאול אותי פה או בפרטי כל מה שתרצי. אני הייתי מנסה אחרי קבלת האישור מהועדה גם לבדוק את התורים בקפלן כי באסף הרופא הם לוקחים שבוע וחצי. אני הרגשתי בדיוק כמוך- שלהיות הורה זה לקבל החלטות עבור הילד שלך ויש ילדים שעדיף להם לא להיוולד
 
היי (קצת חפירה)

הייתי בוועדה. כל היום הזה היה קצת סוריאליסטי. חלק מהאנשים שנתקלנו בהם היו חסרי טאקט לחלוטין וחלק רגישים ואמפתיים ואמרו משפטים שאני עדיין משננת ועוזרים להתמודד, כמו האחות אסנת ביחידת האולטראסאונד.
השלב של האולטראסאונד היה הכי קשה באותו יום. האחות אחר כך לקחה אותי אליה לחדר ועברה על כל הבדיקות שלנו, דיברנו קצת על התסמונת ואיך הגענו להחלטה להפיל. הרגשתי שעברנו "מיני ועדה" לא פורמלית אבל עם המון רגישות. אחר כך עברנו למנהל היחידה (אחרי שהיא כנראה העבירה לו את רשמיה) והוא שאל שאלות דומות. בסוף הוא מילא טופס שהוא ממליץ לוועדה לאשר, והסביר לי שהוועדה זה רק שלב פורמלי כי החוק מחייב. כבר שם קבעו לי תור לשבוע אחרי. דווקא העובדת הסוציאלית שלפני הוועדה הפתיעה בחוסר הרגישות. ענתה פעמיים לשיחות אישיות ב-3 דקות שהקדישה לנו. זה אולי קטנוני אבל הפריע לי שהיא קראה לי "מספר 1" (המספר בתור) במקום שמי הפרטי. כשהיא ראתה שיש לי כבר תור לעוד שבוע הביע את הפתעתה שכל כך "מהר" ואמרה שהיתה בטוחה שאותו יום כבר סגור. באחת מהשיחות האישיות היתה מישהי שביקשה פרוטקציה והיא אמרה לה שתנסה לדחוף אותה לאותו יום ולכן כנראה התעצבנה שתפסתי לחברה שלה את המקום. קצת התייבשנו עד שהגיע הרופא ואז הוועדה הפורמלית היתה בדיוק 30 שניות.
למחרת הגענו לקבל זריקה לעצירת דופק. הלכנו קצת לאיבוד בדרך ושלחו אותי בטעות למיון נשים. הסברתי למזכירה שבאתי להפסקת הריון והיא שאלה בחוסר טאקט "את מתכוונת דילול?" פשוט פרצתי בבכי. אחר כך התחילה להווכח איתי שלא יכול להיות שרק ביום שלישי הגרידה. בשלב הזה ביקשתי מבעלי לדבר איתה.
גם ביחידת האולטראסאונד המזכירה והאחות המדהימות מיום שלפני הוחלפו בשתי נשים רגישות הרבה פחות. די שכחו אותנו שם, ולא היו לי אנרגיות לעמוד להם על הראש, אז רק אחרי שעתיים שחמותי שליוותה אותנו קצת צעקה והם נזכרו שחוה"מ ועוד מעט נסגר, קראו לי לקבל את הזריקה. בכיתי בלי סוף ולא הצלחתי לנשום. היו צריכים לעזור לי לתרגל נשימות עמוקות. לפחות זה הסתיים תוך כמה דקות והרגשתי בעיקר הקלה אחרי. האחות שאלה אותי אם אני רוצה שתכין לי תה אבל שכחה מקיומי. חיכינו עוד איזה שעה, עוד אולטראסאונד עם עוד פוסטמה. ביקשתי ממנה לכבות מוניטור מעל הראש שלי והתשובה שלה היתה "פשוט אל תסתכלי".
יום שני אני מגיעה ללמינריה. אני יודעת שהולך נורא לכאוב, אקח אדויל ורגיעון לפני.
מקווה שבקרוב אני אהיה אחרי ואתחיל את ההחלמה הנפשית והפיזית.
אני קצת מתלבטת מה לעשות עם העבודה. בעיקרון מגיע לי חופשת לידה (שבוע 22) אבל נראה לי שזה רק יכניס אותי לדיכאון להיות בחוסר מעש. כמה זמן באמת כדאי להתאושש אחרי?
 

דניאל5000

New member
מנסיון אישי

קודם כל שמחה שיחסית מצאו לך תור קרוב ... קראתי את כל מה שעברת ואכן אוסנת זכורה לי לטובה . הרופאות והאחיות שביצעו אצלי את הפסקת הדופק היו מקצועיות מאוד ... לא הכי רגישות אבל עינייניות ( סגירת מוניטור, מילות עידוד עד כמה שניתן..). העולם בנוי מאנשים שונים ,אך עדיין חושבת שיש לכל מי שנוגע בנושא כה רגיש וכאוב מהפקידה ועד הרופא חייבים להיות מעט יותר רגישים מהרגיל , אל אל לנו לשכותיה שבשבילם זו העבודה היום יומית והם רואים מלא מקרים ולנו זה הכי נורא כי זה קרה לנו ! למינריות - כואב אבל לא כל כל נורא, זה בעיקר לא נעים והליך מעט ארוך. אכן ממליצה לקחת כדור לפני ואחרי על פי צורך. שיעבור בקלות . בנוגע לחופשת לידה - אני לא הייתי זכאית בזמנו ( התיקון נכנס לאחרונה ), עשיתי גרידה בשבוע 23. אני הייתי בשבועיים מחלה בבית ואז חזרתי לעבודה ... מאוד אינדוידואלי . אל תחליטי עכשיו ... ברגע שיש לך את הזכות קחי את הזמן וגם מבחינה כלכלית יותר קל. תני לעצמך את הזמן לנוח ולהתחזק פיזית ונפשית . ברמה האישית לי היה קל יותר בעבודה - להיות עסוקה ולא כל הזמן לחשוב על מה קרה ולמה וכו׳. הימים הראשונים היו קשים כי כולם ראו שהייתי בהיריון ושחזרתי אז להתמודד עם התגובות והניחומים זה גם לא פשוט . כולם רוצים את טובתך אבל לפעמים יוצאות להם שטויות מהפה שעדיף היה שיסתמו... וזה נכון בכלל לגבי כל הסביבה. לי יש שני ילדים בבית - מה שחייב אותי בכל מקרה להתעשת ולהתעסק בהם ובקושי שלהם לקבל את האובדן. מאחלת לך שהכל יעבור בשלום ותעדכני
 
מאוד קשה ההתמודדות עם אנשי הצוות הלא רגישים

מקווה שביום שלישי הם לא יהיו.

אני חזרתי לעבודה שבוע וחצי אחרי לידה שקטה בשבוע 21. התאשפזתי בשלישי, ילדתי בחמישי. לעבודה חזרתי ביום ראשון שבוע וחצי אח"כ, והייתי חוזרת מוקדם יותר לולא היה לי גודש בחזה כי הרופאים לא טרחו לתת לי דוסטינקס.
מציעה לך בחום לברר אם אסף הרופא נותנים דוסטינקס, ואם הם לא - לבקש מרשם מהרופא שלך ולקנות את הכדורים מראש. אני יודעת שאצל חלק מהנשים זה לא עוזר, אבל בעיניי זה משהו שבהחלט כדאי לנסות. חלב שנוצר עבור תינוק שאיננו, זה ממש לפזר מלח על פצעי הפסקת ההריון.

לגבי חופשת הלידה, נדמה לי שמשבוע 22 תקף רק למי שעוברת לידה שקטה. בעיניי זה נורא שעושים הפרדה בין גרידה מאוחרת לבין לידה שקטה, אבל נדמה לי שזו לשון החוק.

 
לגבי ההפרדה בין גרידה מאוחרת ללידה שקטה

לידה שקטה היא תהליך מאוד ארוך.
אני הייתי מאושפזת כשבוע, מתוכם 3 ימים עם צירים ו-15 שעות מפרכות בחדר לידה. אומנם לא זכיתי לחופשת הלידה, כי זה קרה חודש לפני שהחוק נכנס לתוקף, אבל אני לא חושבת שאפשר להשוות...
כן מסכימה שלשון החוק מאוד יבשה, ושרירותית, והזכויות נקבעו על בסיס חיות העובר ולא על פי מה שהאישה עוברת, שזה מצער מאוד.
(בזמנו כתבתי מייל לח"כ עליזה לביא שהובילה את העניין - אבל לא קיבלתי התייחסות)
 
אני לא חושבת שאפשר להשוות

אבל גם לא חושבת שצריך להפלות את מי שבחרה בגרידה מאוחרת (וכנראה גם המתינה לפחות שבוע לתור, כי באמת שאין תורים מהירים לזה). ואם אני מבינה נכון, כרגע יש הפליה. בכל מקרה ההפליה רלוונטית רק לשבועות 22-24, כי אח"כ כבר לא ניתן לבצע גרידה.

עברתי לידה שקטה וזה היה גיהנום. אם הייתי מסוגלת לחכות שבועיים, הייתי עוברת גרידה מאוחרת. אבל לא הייתי מסוגלת להמתין ולהרגיש את התנועות וללכת לעבודה כאילו כלום. אז התאשפזתי ואחרי 48 שעות ילדתי במחלקת נשים לתוך חיתול, כשאין אף איש צוות לידי לסייע לי, כי במחלקת נשים אין מיילדות ואי אפשר להקצות מישהי שתהיה צמודה ליולדת בלידה שקטה.

ולמרות מה שעברתי ולמרות שאי אפשר להשוות, אני לא חושבת שצריך להעניש את מי שבוחרת את הגיהנום השני.
 
חס וחלילה

וזה בין השאר מה שכתבתי לח"כ עליזה.
שהם צריכים לשקול מחדש את התנאים שמציבים לקבלת החופשה המפוקפקת הזאת. שזה צריך להיות, אם כבר, תלוי במקרה עצמו - באישה ולא בעובר שאינו.
האישה אינה בית גידול וגופה ונשמתה הם אלה שעוברים את הסיוט הזה ותקופת המנוחה בבית (בתשלום) נועדה לשקם את הגוף והנפש הזאת.
 
קחי כמה זמן שאת צריכה

אני הייתי חודש וחצי בבית והיה לי מאוד קשה לחזור לעבודה, למרות התמיכה הרבה שקיבלתי מהארגון ומהקולגות.
אל תמהרי להחליט כבר עכשיו..
 

shira3121

New member
שמחה שלפחות את אחרי הועדה ושיש תור יחסית מהיר

אני עברתי גרידה בשבוע 20 וחזרתי אחרי שבועיים, ממש לא רציתי לחזור ובדיעבד זה היה לי מוקדם מידי והייתי סוג של רוח רפאים במעבדה למשך עוד שבועיים אם לא חודש. לא הצלחתי להבין עד הסוף אם מגיעה לך חופשת לידה אבל אם כן הייתי לוקחת אותה ומקסימום חוזרת לעבודה בהמשך
 
למעלה