לקראת הפסקת הריון בשבוע 21

לקראת הפסקת הריון בשבוע 21

סוף שבוע 20 גילינו תסמונת בצ'יפ גנטי (קליינפלטר אם מישהי מכירה). ההמלצה לא חד משמעית ואחרי כמה ימים קשים של התלבטוית, חפירות, עצות מכל פינה וקריאת המון חומרים הבנו שיש קשת של תסמינים מהקל לקשה ואנחנו לא מוכנים לסכן ילד שלנו שיפול על הצד הקשה. לצערי פרופ' שוחט בחו"ל ואני לא יכולה להמתין לשובו עוד שבועיים.
כרגע אני מנסה להתמודד עם הצד הפרקטי - אם תוכלו לתת לי קצת עצות איך מתמודדים (לפחות ברמה המנהלית/פרוצדורלית) אני "אשמח". אני מעדיפה כמובן גרידה על לידה שקטה (לא נראה לי אנושי לעבור את הזוועה הזו). השאלה איך אני יכולה הכי מהר להשיג את זה. מחר אני אלך על הבוקר לרופאה תורנית במרכז בריאות האישה שתתן לי המלצה דחופה (הרופא שלי כמובן גם בחופשה). מה הלאה? איך משיגים ועדה? איזה בית חולים יסכים לגרידה בשבוע 21? צריך כמובן לקחת בחשבון גם את החגים שמשבשים הכל.
אני אחרי טיפולים קשים שנמתחו על פני שנתיים (למרות שכללו רק 3 שאיבות והחזרות, אבל עוד כמה סבבים שהפסיקו בטרם עת בגלל גירוי יתר, רירית דקה מדי וכו'), בת 33 ומתה להיות אמא, אבל פשוט מרגישה שחלק מלהיות הורה טוב זה לקבל החלטות קשות ולסבול בעצמי היום כדי שהוא לא יסבול מחר. המחשבה הזו זה מה שמחזיק אותי שפויה כרגע. ברור לי שאני נשמעת לכם קרה ומחשובת, ואני יודעת שיש לי התמודדות נפשית מאד קשה לפני. אבל הדרך שלי לשרוד כרגע זה לשים הכל בצד ולהתמקד בצד הפקידותי של לסיים כמה שיותר מהר ואז לדאוג לנפש הפצועה. לא מסוגלת לסבול את הבעיטות שלו. מבואסת שצריכה להמתין 3 חודשים לפני שאוכל לשוב לטיפולים.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


ליבי ליבי איתך. כמה שזה קשה. הריון ראשון, לאחר טיפולים, והנה נאלצתם לקבל החלטה אמיצה והרת גורל באשר לעובר. מאוד קשה. לא פלא שאת פועלת על אוטומט. זו ממש תגובה נורמאלית ואפילו בריאה. את חייבת להתעסק קודם כל בענייני הגוף, ורק לאחר מכן תוכלי לפנות מקום לנפש הפצועה ולשיקומה.
אני ממש מבינה אותך לגבי זה שאת לא מסוגלת לסבול את הבעיטות שלו. זה נורא.
אני גם מאוד מבינה את החשיבה שלך על ההריון הבא. הריון שבתקווה, יביא איתו את האושר הגדול.

לגבי השאלות שלך-
1. גרידה מאוחרת בשבוע כזה מבצעים בבית חולים אסף הרופא ובקפלן.

2. אני מציעה לך לפנות כבר מחר בבוקר (למרות שזה ערב חג...) לבתי החולים ולבדוק מול העובדת הסוציאלית שם מה בדיוק הפרוצדורה הבירוקרטית. מתארת לעצמי שיש צורך בוועדה להפסקת הריון, אז צריך לקבוע תאריך.
הבעיה היא התורים, אבל ככל שאני יודעת, התורים בקפלן יותר נורמאליים.

3. מבינה לחלוטין את הבחירה בגרידה מאוחרת על פני לידה שקטה. יחד עם זאת, תדעי ותכיני עצמך, שגם ההליך הזה, עלול להיות קשה בהיבט הגופני (אני לא מדברת כרגע על הנפשי). אמנם את הגרידה מבצעים בהרדמה מלאה, אך יש פרוצדורה שלמה לפני כן לצורך הרחבת צוואר הרחם שעלולה להיות כואבת, וגם לגרום לצירים או להתכווצויות חזקות של הרחם. חלק מבתי החולים משתמשים בלמינריות וחלק בציטוטק. את צריכה לברר בבית החולים עצמו ושיסבירו לך בדיוק על הפרוצדורה הרפואית.

את מוזמנת לשאול כל שאלה שאת רוצה, ו/או לשתף אותנו במה שאת רוצה.
יש פה נשים מדהימות, שיתנו לך כתף בעת הקשה הזו.
שולחת חיבוקי נחמה וכוחות

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 
תודה על המענה ועוד שאלות

בגלל החג אכן הכל לחוץ...
ב7:30 אני אצל רופאת נשים לקבל המלצה דחופה להפלה, ב10:30 באיכילוב לתור עם אנדוקרינולוגית לשמוע על ההתמודדות עם התסמונת. התור נקבע שעוד התלבטנו, אבל כרגע מבחינתי הערך הוא לשמוע כמה זה מזעזע ולהזכיר לעצמי בעתיד מה חסכתי ממנו. אולי מפגר, אבל אני מכירה את עצמי ויודעת שבזה אני אתלה.
אם אני נניח רצה לאסף הרופא ישר אחרי התור הזה (לא מאמינה שאספיק בין לבין) למי אני ניגשת? עם מי אני מדברת? איך אני יכולה לזרז?
איך קפלן נחשבים? שם אולי יש לי קשרים (מכר של בעלי שהוריו עובדים במחלקת נשים שם) ואוכל להקדים תורים. מצד אחד לא מוכנה לידה ולכן רוצה כמה שיותר מהר כבר להיות אחרי, מצד שני זו פעולה לא פשוטה ואני רוצה את המקום הכי טוב עם הכי פחות סיכונים שישפיעו על הריון בהמשך
 

שירהד1

Member
מנהל
ואו, איזה יום מחכה לך מחר....

אני רק מקווה שהאנדוקרינולוגית לא תגרום לכם לפקפק בהחלטה, שגם כך קשה מספיק...ממה שקראתי באינטרנט- הייתי מחליטה כמוכם. אני בטוחה שלא הסתפקתם בקריאה באינטרנט, אלא התייעצתם עם טובי המומחים.
מעניין אותי לדעת האם אתם החלטתם על דעת עצמכם לעשות צי'פ גנטי או שראו משהו מחשיד בכל מיני בדיקות לפני כן ואז המליצו לכם לעשות מי שפיר+צ'יפ.

לגבי המשך שאלותייך-
1. קפלן נחשב מצויין, כמו גם אסף הרופא. אני בזמנו עשיתי באסף הרופא. מכירה מספר בנות שעשו בקפלן ודיווחו דיווחים חיוביים על הצוות והמקצועיות.

2. אני לא יודעת למי בדיוק את צריכה לגשת באסף הרופא. אני בזמנו התקשרתי לעובדת הסוציאלית והיא קבעה לי תור לוועדה (אצלי היתה טריזומיה 18).

3. אם יש לך קשרים כלשהם רלוונטיים בקפלן, הייתי ממליצה לך לנסות שם קודם...

תעדכני אותנו מחר לגבי מה קורה.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 
תודה שירה יקרה

לצערי לא באמת הצלחנו להתיעץ עם מספיק מומחים כי גילינו בערב חג יום חמישי. ביעוץ גנטי באיכילוב דווקא גרמו לתסמונת להשמע לא נוראית. היועצת הגנטית מכירה אותי והיתה מעורבת אישית בטיפולי הפוריות שלי אז אני חוששת שהיא לא אובייקטיבית, ההריון הזה מאד יקר לליבה באופן אישי.
התיעצתי עם רופאת ילדים חברת משפחה שאני מאד מעריכה והיא אמרה שלבת שלה היא היתה אומרת להפיל. בנוסף קראנו באינטרנט בלוגים של אנשים שמתמודדים עם זה (רובם באמת נשמעים נורמטיבים מאד, אבל כל אחד תמיד הרגיש "שונה" ומתמודד עד היום עם תופעות שונות - גם מעבר לעקרות). הקבוצה של הורים לילדים עם התסמונת זה מה ששבר אותי סופית. הגנטיקאית הזהירה אותנו מלהכנס לשם כי מי שמאובחן כבר בילדות זה המקרים הקשים יותר. את שומעת על בעיות התנהגות שמזכירות אוטיזם בתפקוד גבוה מצד אחד (למרות שטוענים שאין קשר) ומצד שני בעיות בשליטה עצמית, דחיית סיפוקים, אלימות, הרגשת קורבן תמידית וכו'. הם מתארים שם גם שמוקפים ברשת של תמיכה: פסיכולוג, פיזיוטרפיה, תגבור בלימודים, קלנאי תקשורת, זריקות הורמונים מגיל ההתבגרות ועוד. אז נכון שאלו החיים של המקרים הקשים אבל אף אחד לא יכול להגיד לי שלא ניפול שם.
לא היתה שום אינדיקציה לבעיה...שקיפות וסקירה סבבה ואני מתחת לגיל 35. פרופ' שוחט עוד הגדיל להגיד לפני הבדיקה שהעובר נראה מצוין והוא בטוח שהצ'יפ יצא תקין. הוא התכוון כמובן לדאון ופיגור שאכן אין. אני עשיתי מי שפיר כדי לוודא שגן מסוים של בעיה בכליות לא עבר ואת הצ'יפ הוספתי על דעת עצמי מתוך ידיעה שנעדיף להפיל ילד חולה ולא לגרום סבל לכל החיים לו ולכל המשפחה. ידע זה כוח.
אני אעדכן מחר איך עבר יום הכיף שלנו...למזלנו זכינו במשפחות מאד תומכות ושתי האמהות ילוו אותנו מהבוקר.
 

שירהד1

Member
מנהל
יאללה...

תסמנות מאוד מורכבת. אני מבינה את רופאת הילדים חברת המשפחה שאמרה מה היתה ממליצה לביתה. גם אמא שלי היתה ממליצה לי...
אבל כמובן שההחלטה היא שלכם, וכל אחד יכול להביע את דעתו, אבל את האחריות- לכאן או לכאן- אתם צריכים לקבל.
ואגב- זה שהיועצת הגנטית מעורבת אישית בטיפולי הפוריות שלך וההריון הזה מאוד יקר לליבה, עוד לא אומר כלום. היא לא תצטרך להתמודד עם גידול ילד בעל תסמונת זו, עם כל המורכבות שלה. היא לא תצטרך לרוץ ממומחה למומחה, היא לא תצטרך לגדל ילד שידעה מראש על קשיים מאוד משמעותיים שיהיו לו. היא לא תצטרך לצפות בסבל בנה, שידעה מראש שיכלה למנוע סבל זה.
אז אני כן מקווה שבפגישה היא תוכל לתת לכם תמונה מציאותית, אובייקטיבית ומקצועית.

מחכה לעדכון,
שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון, תפוז.
09-7749028
 

ערבה1977

New member
מצטערת לשמוע

נאמר פה כבר הכל, ממש ממש מצטערת בשבילך ושולחת חיבוק ענק....אם את מחפשת להתייעץ עם יועץ גנטי אני ממליצה על פרופ' צבי בורוכוביץ מחיפה. לנו מאוד עזר, שלחנו לו את כל החומר במייל ונתן לנו ייעוץ טלפוני (שזה יתרון גדול בסיטואציה של לחץ זמן וכו'), מאוד איכפתי ואמפטי. אם תרצי פרטים נוספים רק תשאלי
 
קשה נורא

הייתי שם (בערך). שבוע 20+3 קיבלנו תוצאות של צ'יפ עם מקטע חסר. טווח הביטוי הוא רחב: החל מללא ביטוי כלל, עבור באוטיזם וכלה בפיגור שכלי קשה.
בדומה לכם החלטנו שאנחנו לא מוכנים לקחת את הסיכון.
בניגוד אליכם, לנו כבר היתה ילדה אחת בבית.
אני לא הייתי מסוגלת לעמוד בהמתנה הארוכה לגרידה מאוחרת, ובחרתי לידה שקטה.

אני מבינה את הצורך בעוד שיחה שתחזק את ההחלטה, אבל קחי בחשבון שאף אחד לא יכול להגיד לכם את המילים המפורשות. במקרים כאלה באמת הולכים בדרך העוקפת של "לו זו היתה הבת שלי, הייתי ממליצה לה...".
קשה לחיות עם ההחלטה. יש ניגוד בין ההגיון של הראש להגיון של הלב.
אני יודעת שההחלטה היתה נכונה עבורנו. 8 חודשים אח"כ החלטנו אותה שוב (סיסי שליה + צ'יפ, אותו ממצא, גרידה בשבוע 13).

אני לא יודעת אם העובדות הסוציאליות של אסף הרופא וקפלן עובדות בערב החג, ובהחלט הייתי מנצלת כל קשר אפשרי כדי לקדם את תיאום התור.

שולחת לך המון חיבוקים, ומחכה לעדכון שלך מחר
 

דניאל5000

New member
לא קל

להתמודד עם הידיעה שעוד רגע חייבים לסיים את ההריון הכה רצוי ...ממה שקראתי עד כה מבינה שהחלטתם כבר. מבינה את הטרפת שאת נמצאת בה , שאת רוצה ברגע זה לעשות גרידה ולא להרגיש יותר את העובר. אני עברתי גרידה בשבוע 23 באסף הרופא . הצוות שם מקצועי והיחס של העובדת הסוציאלית הוא מדהים וחם. הם מבצעים גרידות עד שבוע 24 אך הבעיה היא התורים הארוכים מאחר וביהח מקבל מכל הארץ. אני הייתי צריכה להמתין כ10 ימים מרגע קבלת התשובה של מי השפיר ועד הגרידה.... לא קל בלשון המעטה... אבל העדפתי גרידה ולא לחוות לידה שקטה. את מגיעה עם כל המסמכים הרפואיים , פנקס צ׳קים...פוגשת את העובדת הסוציאלית ומשם מתקדמת לועדה רפואית . מקווה שלמרות שערב חג מחרתצליחי לקבל מענה ולהתחיל את התהליך . חיבוק חזק ואנחנו פה לשאלות נוספות
 
עדכון

הייתי היום אצל רופא הנשים התורן. זה הרופא שעשה לי את השקיפות ובאותו חדר ואיך שנכנסתי התחלתי לבכות כי זו היתה חוויה כל כך חיובית.
הוא נתן לי הפניה לוועדה, ודיברתי עם השירות הסוציאלי באסף הרופא שהזמין אותי ליום שלישי עוד יומיים לועדה. יום חמישי יש להם אישור לניתוחי חירום ויכולים להכניס 5 בנות שאחרי שבוע 20, אבל לצערי כבר מלא. יום ראשון חג ואני מתפללת שלפחות יום שלישי יסכימו להכניס אותי. זה שבוע וקצת מהיום. נצח אבל אין ברירה.
כשראיתי את ההפניה, ופתאום זה כתוב שחור על גבי לבן, די התפרקתי.
הבוקר שיכנעו אותי לוותר על הייעוץ אצל האנדוקרינולוגית. בעלי מפחד שזה רק יכול לערער את ההחלטה שלנו אם היא נקשרת לילדים האלה ותתאר איזה מקסימים הם. אנחנו גם מנסים לקבל החלטה על סמך המקרה הקשה שיכול להיות, והיא תתאר לנו את הממוצע.
 

דניאל5000

New member
תודה על העידכון

שמחה שלפחות התחלת בתהליך על אף הקושי... לגבי אסף הרופא הכנתי אותך שיש שם תורים ארוכים אבל צריך לנשום עמוק ולהיות סבלניים ...עברתי את זה וההמתנה ניראתה כמו נצח אבל מצד שני הרצון לעבור גרידה ולא לידה שקטה עלה אצלי על כל קושי. שיהיה בהצלחה ותעדכני. כרגע ממליצה לך להיות עם בעלך, לעכל ולהיות בסביבה תומכת וחמה :)
 
תודה

במצבים כאלה באמת מחמם את הלב לראות כמה אנשים באמת תומכים ואוהבים. בורכנו.
אני ובעלי מתמודדים בדרכים שונות, הוא מתחפר מתחת לפוך וישן כל היום ובוכה. אני מצד שני מדברת עם כל החברות שלי וחופרת. שניה אחת מתפרקת ושניה אחת אני רוצה לצאת לסיבוב בקניון וקצת לחיות. לא מוכנה לשקוע בדיכאון כי אני חייבת כוחות להמשיך בטיפולים. אבל אנחנו מאד אוהבים ותומכים אחד בשניה, וזו החלטה שקיבלנו ביחד ומזל שיש לנו אותו סט ערכים. נראה לי מצב נורא קשה שאחד רוצה להמשיך והשני להפיל, לפחות אנחנו לא שם.
 

דניאל5000

New member
תיהיו חזקים

הגברים תמיד מתמודדים עם זה מעט שונה... בכל מקרה חשוב שכל אלד יתפרק ויפרוק אבל תיהיו יחד! אין לי ספק שבתור אישה את כבר חושבת על הצעד הבא קדימה ! זכרי שחייבים לתת לגוף ולנפש מנוחה ....
 
ההמתנה כל כך קשה

מאחלת לך שההמתנה תסתיים במהרה, שתהיי אחרי התהליך הפיזי ותוכלי להתחיל לעבד על מנת להגיע מוכנה להריון הבא.
משך ההמתנה לחזרה לטיפולים אינו קשיח ונתון לשיקול דעת רופאי הפוריות שמטפלים בך. לדעתי המינימום מחייב קבלת וסת אחת.

מבחינת הגרידה תהיה הכנה (לא מכירה את ההכנה של אסף הרופא, כנראה זריקה להפסקת דופק הלמינריות להרחבת צוואר הרחם). אחרי ההכנה התהליך מזכיר שאיבת ביציות: מגיעה בצום, ללא תכשיטים ואיפור. מקבלת חלוק, גרביים וכובע, חותמת על טפסים (בבקשה תקראי לפני החתימה, למרות הלחץ ולמרות שקשה. יש שם מידע על תרחישים אפשריים ובעיניי חשוב לדעת). מיטה בדיוק כמו זו של השאיבות וכך גם ההרדמה.

 
מאוד עצוב

אין לי מה להגיד בעניין הגרידה, כי לא יכולתי להמתין לתור והתאשפזתי ללידה דוממת למחרת הועדה.

כן יכולה אולי קצת לעודד בעניין החזרה לטיפולים, אפילו אם זה מעט מוקדם - לא חייבת לחכות 3 חודשים. מספיק מחזור אחד אחרי (בהנחה שאין שאריות).
 
ממש לא מוקדם

האמת שכבר הבוקר התקשרתי ליחידת IVF שיבררו לי מה נדרש כדי להמשיך הכי מוקדם שאפשר.
בעלי טוען שאני טרקטור...פועלת קדימה ולא מוכנה לעצור
 
זאת דרך לא רעה להתמודד עם המצב הנוראי הזה

קדימה קדימה!
אבל כשיגיע הרגע תני לעצמך גם לעצור
 
אין מלים לנחם אותך

כל כך קשה ועצוב. ואת גיבורה אמיתית. ואת אמא נפלאה כפי שכתבת באומץ והגבלות הנפש שלך לקבל החלטות קשות. לבי לבי איתכם.
מאחלת לך שתצליחי לשרוד בנפש את עשרה הימים הקרובים עד לגרידה המאוחרת ושולחת לך וגם לבן הזוג חיבוק חזק.
 

נונו6

New member
חיבוק חזק

ואת לא נשמעת לי קרה בכלל בכלל. את נשמעת לי שקולה ואחראית ומאוד אנושית.
צר לי לשמוע על מה שאת צריכה לעבור, וצר לי שאני לא יכולה לעזור מעבר לך, אבל שולחת מרחוק חיזוקים וחיבוקים.
והלוואי שזה יעבור במהירות ובקלות ככל האפשר.
 
למעלה