רופא לחוות דעת שנייה בעניין לב

בראון10

New member
רופא לחוות דעת שנייה בעניין לב

שלום בנות,
בשבוע 16 בסקירה ראשונה התגלה מום בלב העובר. בנוסף כמה סימנים האופיניים לתסמונת דאון. על פניו עם הסימנים האלה ממליצים על מי שפיר. אבל בהתחשב במום, הומלץ על פנייה לועדה להפסקת הריון כדי לא למשוך עוד את ההריון.
כמה שאלות-
אמנם הסקירה נעשתה אצל אחד המומחים הראשיים בארץ, אבל הייתן הולכות לחוו"ד שנייה? ואם כן אצל מי
ולגבי הועדה להפסקת הריון, אם יש לכן מידע..
תודה..
 

רונית 294

New member
היי

בודאי חוות דעת שניה. תמיד טוב שעוד רופא יראה או אפילו שניים. לא הסברת עם איזה מום לב מדובר. האם משהו שניתן לתיקון או לא? הבנתי שיש דברים שניתן לתקן אפילו בתוך הרחם. אם יש ממצאים נוספים לתסמונת דאון רלוונטי לעשות מי שפיר רק אם אתם מחליטים להמשיך את ההריון למרות המום בלב. או שלא. אולי כדאי לדעת בכל מקרה. לטעמי כדאי להתייעץ עם מספר רופאים. אני ויתרתי בקלות לטעמי ועדיין אוכלת את עצמי. אם כי מסיבות שונות לגמרי.
 

בראון10

New member
תודה..

מדובר במום חמור שהתיקון שלו אחרי הלידה מצריך ניתוח לב פתוח.
העניין הוא שהתייעצות עם עוד רופא תעכב לי את הפעולה, גם כי נכנסים לחגים, ובכך בעצם מושכת משהו שסבירות גבוהה שהוא לא תקין.
 
חוות דעת שניה + מי שפיר

אני הייתי הולכת לחוות דעת שניה וקובעת מי שפיר בהול לשבוע הבא עם פיש (תוצאה מהירה למספר קטן של כרומוזומים) ואולי גם צ'יפ גנטי.
ההחלטה להפסיק הריון רצוי קשה מאוד, גם ההתמודדות עם ההחלטה אחרי שהכל נגמר איננה פשוטה. בעיניי עדיף להיות עם מידע ברור ומוחלט ולא להשאיר מקום לספקות, גם אם זה אומר למשוך עוד שבועיים.
לגבי למי ללכת, בשני ההריונות שבהם הגעתי לסקירה ראשונה, הלכתי אל ברונשטיין. בהריון האחרון קבעתי תור לשפירא, אבל נאלצתי לבטל כי ההריון נגמר עוד לפני הסקירה.
לגבי ועדה זה קצת מורכב. בהנחה שתחליטו לסיים את ההריון, את בשבוע גבולי מבחינת בתי חולים שמבצעים גרידה. נדמה לי שרוב בתי החולים מאפשרים לבצע גרידה עד שבוע 16 או 17. זה אומר שצריך לברר איזה בי"ח יסכים לקבל אותך לגרידה. בשבוע כזה יש עדיין כמה בתי חולים שמבצעים גרידה, בעיניי זה עדיף על פני לידה שקטה. אסף הרופא וקפלן בטוח מבצעים, לגבי אחרים אני לא יודעת. באסף הרופא התורים מאוד ארוכים כי הם מבצעים גרידות עד שבוע 24.
את הועדה כנראה תצטרכי לעבור בביה"ח שבו תבחרי לעבור את הפסקת ההריון.
האישור של הועדה לא מחייב אותך לסיים את ההריון, הוא רק מאפשר לך לבחור באפשרות הזו. כלומר אני חושבת שאפשרי לתאם תור לועדה, ולהמשיך במקביל בבירורים הנדרשים (חוות דעת שניה, מי שפיר).
לצערי את כל הבירורים כנראה לא ניתן לעשות מחר אלא רק ביום ראשון.

משתתפת בצערך
 

בראון10

New member
תודה רבה על תשובתך

בדיוק בגלל שהשבועות מתקדמים, לא רוצה להגיע לשבוע יותר מתקדם ואז שאי אפשר יהיה לעשות גרידה..
מה גם שהרופא שקבע את הממצאים הוא מומחה בעל שם ידוע
 
על חרטה והשלמה

כפי שכתבה איןאריותכאלה, ההחלטה הולכת איתך לכל החיים.
יכול להיות שמספיקה לך חוות הדעת של המומחה, ובאמת אם יהיה צורך בניתוח לב פתוח זמן קצר אחרי הלידה, ברור שהמצב קשה. ויכול להיות שאם תסתמכי על חוות דעת אחת בלבד, תחיי חיים שלמים של חרטה.
לא רוצה להשלות אותך, גם כשמשלימים עם ההחלטה, הכאב גדול מאוד, אבל הוא בכל זאת שונה מכאב של חרטה.

רוב הנשים כאן איבדו הריונות שהפסיקו מעצמם, בין הנשים שהפסיקו הריונות מיוזמתן (בגלל ממצאים רפואיים או בגלל ירידת מים מוקדמת או בגלל היפרדות קרומים) יש לפחות אחת שעדיין חיה עם החרטה.
באופן אישי הפסקתי שני הריונות על סמך ממצא שאינו חד משמעי.
מדי פעם מבצבצות לראש וללב המחשבות והחרטה, אבל ברוב המוחלט של הזמן אני שלמה עם ההחלטה.

למרות השבוע המתקדם יחסית, את עדיין בטווח שבו אפשר לבצע גרידה מאוחרת. אפשר להתכוונן לגרידה: לתאם תור לועדה ולגרידה (גם ככה התורים יהיו כנראה לעוד שבועיים, בלי קשר לחגים) ובינתיים לבדוק את כל מה שניתן לבדוק כדי לחזק את ההחלטה (או לשנות אותה).
 

בראון10

New member
תודה. זו אחת ההחלטות הקשות שהיו לי

אבל בגלל שיש לי תור לועדה ראשון הקרוב עם אופציה לאשפוז וביצוע הפעולה אחרי, ובגלל שחוות הדעת היא של מי שנחשב בארץ וגם הבנתי שבעולם, רוצה כבר להיות אחרי זה ולפתוח דף חדש. ולכן למרות הספקות אני נוטה ללכת לזה, ולא להתחרט בשבוע יותר מאוחר שעוברת תהליך יותר קשה. כל יום נוסף שאני עם ההריון יקשה בעיניי על ההמשך.
 

שירהד1

Member
מנהל
סליחה על המענה המאוחר...

קראתי את כל השרשור ואני מסכימה עם כל מה שכתבו לך. גם אני ממליצה על חוות דעת שנייה, פשוט כדי להיות בטוחה בממצאים ולמנוע חלילה מצב של חרטה אחר כך. כי עם חרטה קשה מאוד לחיות.
אבל כתבת שהיה לך תור היום לוועדה. אז את רוצה לעדכן אותנו?

כתבת שאת רוצה כבר להיות אחרי זה ולפתוח דף חדש. אין אחת שמבינה אותך יותר ממני. אבל שתדעי שיש "לפתוח דף חדש" בהיבט הפיזי, שלרוב פתיחת הדף החדש מתאפשרת מהר, ויש "לפתוח דף חדש" בהיבט הנפשי, שזה כבר סיפור אחר ומורכב הרבה יותר. זה לא בדיוק דף חדש. זה לעבור תהליך של אבל ולעבד אותו ברמה הרגשית הוקוגניטיבית. תהליך שיש בו עליות ומורדות.

אנחנו פה לכל דבר ועניין שאת זקוקה לו

שירה.


שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון "תפוז".
09-7749028
 

בראון10

New member
תודה על מענה ועדכון..

טוב רק אעדכן שהייתה לי ועדה והפעולה אושרה. אבל בינתיים החלטתי לדחות, עשיתי מי שפיר מזורז (תשובה מהירה) ובהתאם לתוצאה אמשיך. שמעתי דעה של עוד רופא בבי"ח שבדק והציע המשך מעקב. אבל בפנים ברור לי שהמומחה הגדול יותר צודק..
כנראה ממה שכתבתי הרגישו שלא הייתי שלמה רגשית עם ההפסקה עכשיו. משהו הקשה לשחרר.. אני טיפוס קשה בהחלטות גם ככה אז אחת כמה וכמה החלטה כזו. ולמרות שיש ילדים בבית, משהו בי התקשה לשחרר ונדרשתי לתהליך גם כדי להשלים עם זה. מרגישה כבר במקום אחר, מחכה לתשובה אבל גם מוכנה יותר רגשית לשחרר..
אכן חוויה לא פשוטה, לא משנה כמה ילדים יש כבר, יש כאלה שמתפלאים מה בכלל אני חושבת פעמיים..
 
מה הצפי לקבלת התוצאה?

אני משערת שמי שמתפלא על הקושי בקבלת ההחלטה, לא עמד מעולם בפני החלטה כזו ולא חושב על ההשלכות.
עברתי שתי הפסקות יזומות, הייתי מוכנה לעשות הכל כדי שאוכל לעשות בדיקה נוספת שתאשש או תפריך את הצורך להפסיק את ההריון. גם אם זה אומר לגרור את ההריון למשך כמה שבועות נוספים.

הבדיקה הנוספת נותנת לך יותר ממידע נוסף. היא נותנת לך פרק זמן להשלמה עם המצב ובעיניי זה חשוב להמשך.

את מוזמנת להמשיך לעדכן אותנו כשתקבלי את התוצאות. לדעתי עדיף בשרשור נפרד כי השרשור הזה כבר לא קופץ לראש הדף.

שולחת לך חיבוק ענק לימי ההמתנה
 
מחזקת אותך בקושי העצום שלך

בכל בחירה שתבחרי, מאחלת לך שתצליחי להתמודד עם המשמעות ולחיות בשלום עם הבחירה.
בפרפראזה על המשפט שלך - אני מתפלאה שיש כאלה שמתפלאים מה בכלל את חושבת פעמיים. זאת הרי אחת ההחלטות המורכבות בחייך, בגלל שיש עוד ילדים, למרות שיש עוד ילדים. החלטה מורכבת.
שולחת לך חיבוק.
 
חוות דעת שניה והערה

עצוב שאת (כמעט) כאן.
השלב בו את מצויה הוא קשה מנשוא.
אני מבינה שהמומחה הספציפי שהיית אצלו ממליץ להפסיק את ההריון. ואני לגמרי מבינה שאחרי ששמעת את הבשורות הקשות את בעיקר רוצה לסיים כבר את הסיפור.

תזכרי שאת ההריון על שלל בירוריו בתקופת החגים תצטרכי 'למשוך' לכל היותר שבועות בודדים.
ההתמודדות עם ההחלטה - חיים שלמים.

אני התעקשתי על אולטרסאונד נוסף אחרי שלא היה דופק (מצב מאד ברור). לשמחתי זה גם היה הנוהל בביה"ח בו טופלתי, אבל הייתי מתעקשת בכל מקרה.

במצב כזה בו לפעמים עושים מי שפיר ולפעמים עוברים מיד להפסקת הריון - הייתי הולכת למומחה נוסף. מצטיידת ברשימה ארוכה של שאלות ומבררת הכ-ל.
לא כי אני חושבת שהמומחה הזה עשה טעות, אלא כי לא הוא זה שיחיה עם התוצאות.
 

ערבה1977

New member
וועדה לנפסקת הריון תדרוש את זה

אני חושבת שהוועדה תדרוש גם עוד אולטראסאונד אחד לפחות. לפני מספר שנים גם הייתי עם הריון עם בעיה שהתגלתה בסקירה ראשונה. הסקירה היתה אצל צלאל המקסים שישר הפנה אותי למישהי בתל השומר ושם עשו לי עוד מספר פעמים אולטראסאונד לוודא שהפגם הזה קיים. לא היה בלב אבל נראה לי שידרשו את זה לפחות מהנסיון שלי. בכל מקרה ברגע שאת מתקשרת לוועדה הן אומרות לך מה צריך
 
למעלה