גרידה שבוע 18-19 עקב מום במח העובר - עזרתכן

natuzit

New member
גרידה שבוע 18-19 עקב מום במח העובר - עזרתכן

היי,
הריון ראשון ספונטני ותקין עד לשבוע 16 בו התגלה מום בחדרי המח של העובר. לא ברורה מה הסיבה למום - האם גנטית או סתם טעות עצובה של הטבע...
כרגע נקבעה לי גרידה לאסף הרופא כאשר אני אהיה בשבוע 18(+6). זהו התור המוקדם ביותר לצערי והוא עוד שבועיים :(
כמה שאלות שאני זקוקה מנסיונכן:
1. באסף הרופא נאמר לי כי בשיטה שהם עושים אין אפשרות לקחת דגימה מהעובר (מהגרידה) על מנת לבדוק דברים גנטיים? האם באמת כך הדבר? על מנת שנבין מה הסיבה אנו חייבים לבצע בירור גנטי! האם באמצעות מי שפיר + צ׳יפ או כל דבר אחר זה מספיק?
2. למי שעברה את ההליך - האם יודעת האם בשלב כזה (שבוע 18-19) משתמשים בזריקה הממיתה את העובר באסף הרופא? :(
3. אני יודעת שיש לי בעיה קלה יחסית של חוסר בקרישת דם. מאחר והכל קרה כל כך מהר, עדיין לא הספקתי לברר האם יש לכך השפעה... אולי למישהי יש ידע בעניין מנסיונה האישי?
4. האם יש המלצה לרופא ספציפי באסף הרופא?
תודה על עזרתכן
 
משתתפת בצערך

אין לי יותר מדי עצות פרקטיות, ואין לי נסיון אישי באסף הרופא, ובכל זאת מנסה לענות על השאלות.

אם תרצי, תוכלי לברר ביום ראשון האם בביה"ח קפלן יוכלו לקבל אותך לגרידה במועד מוקדם יותר. אני לא זוכרת עד איזה שבוע הם עושים, אבל גם אצלם ניתן לעשות גרידה מאוחרת.
האם כבר עברת ועדה באסף הרופא? אם לא. הועדה היא המקום לשאול ולהתייעץ לגבי שאלות 2+3 (אם יש בעיית קרישה, חשוב שהצוות יהיה מודע לכך, גם אם הבירור בנושא לא הסתיים). אני הגעתי לועדה עם רשימת שאלות מוכנה והמשכתי לשאול עד שהבנתי וקיבלתי תשובות לכל השאלות.
לדעתי שאלה 4 לא רלוונטית, ברפואה ציבורית אין באפשרותך לבחור רופא. וברפואה פרטית לא עושים גרידה בשבוע כזה.

לגבי השאלה הראשונה, למיטב ידיעתי אם לוקחים מי שפיר, ניתן יהיה לבצע בירור גנטי מלא, אולי אפילו בדרך טובה יותר מאשר מחומר מהגרידה שבה יש אפשרות לערבוב בין חומר עוברי לחומר אימהי. יכול להיות שמי שפיר ניתן לבצע אפילו בבי"ח אחר במועד מוקדם יותר.

צר לי שאת מצטרפת אלינו. את מוזמנת להמשיך לשאול ולהתייעץ ולפרוק את הכאב.
 

פאשון

New member
מנסה

צר לי על מה שאת עוברת. זה שבר נוראי. ממש. שולחת חיבוק לחיזוק.
אני אנסה לענות ממה שאני יודעת....
אני הייתי הולכת לביח שמאפשר דגימה ועושה קריוטיפ עם ציפ לעובר. אני יודעת שבבילינסון בודאות עושים אפילו בשבועות מוקדמים יותר..
אני לא יודעת אם משתמשים בKCL.....תצטרכי לשאול את הרופא.
לגבי הקרישה - מה זה בעיה קלה? אפלה? נשאות לגן מסוים? בעיקרון קרישיות יתר לא אמורה לגרום למומים ממה שאני יודעת אבל הייתי שואלת רופא הריון בסיכון. מה שכן, עם תוצאות הגנטיקה של העובר ותוצואות עדכניות של הקרישיות (המצב יכול להשתנות אחרי הריון. למשל רגישות יותר לקרישיות, אפלה שמחריפה....) והולכת לקופרמינץ.
עוד דבר שהייתי מבררת עם רופא המשפחה - זה סוכר (בצום והמוגלובין מסוכרר) וTSH. הרבה פעמים יש חוסר איזון הורמונלי מהסוג של הסוכר או בלוטת התריס שלא בא לידי ביטוי בסימפטומים ברורים אבל יכולים לגרום למומים. כלומר - הייתי מנסה לבדוק אם זה היתה סיבה פיסיולוגית כדי לשלוט בה בעתיד או ביש מזל עצוב במיוחד....
אני יכולה לנחם אותך שבת דודה שלי לפני 28 שנה ילדה תינוקת עם מום רציני במוח. אז לא היו סקירות ולא ידעו על זה. התינוקת נפטרה תוך כמה שעות. הדבר היה מקרי לגמרי ולאחר מכן ילדה שתי בנות מקסימות.
שולחת חיבוק גדול.
 

natuzit

New member
תודה על התשובות.. כמה דברים

היי תודה רבה על התשובות...
כמה דברים:
לגבי הקרישיות, אין לי קרישיות יתר אלא בדיוק את המצב ההפוך - חוסר בקרישיות. אני יודעת שהוא חסר קל כי כך הגדירה אותו ההמטולוגית אבל אני לא מספיק יודעת אם זה משפיע ואיך...
לצערי בשבוע שאני נמצאת (17 כרגע) ניתן לעשות גרידה אך ורק באסף הרופא.
ושם להבנתי בשיטה שהם עושים לא ניתן לשמור חומר מהעובר אלא רק דרך מי שפיר.
ואכן מתפללת לכך שזו סתם טעות מקרית וחוסר מזל ולא משהו גנטי מסובך... :(
 

בילי1984

New member
עצבו מאוד.. :(

קודם כל חיבוק-


אני עברתי לפני שבועיים הפסקת הריון בשבוע 16+5 עקב בעיה גנטית שהתגלת בבדיקת CC שליה (עשינו עקב שקיפות עורפית מוגברת). במקרה שלנו גילינו שה"כיף" הזה הוא תורשה ממני.

כמה דברים מניסיוני שאולי יעזרו לך:
1. אם את רוצה גרדה אז בית חולים תל השומר עושה עד שבוע 20.
אני כמוך פניתי לאסף הרופא, עברתי ועדה ואז נתנו לי תור לשבועיים וחצי קדימה. לא הייתי מוכנה לחכות, צלצלנו לכל בתי החולים ובסוף באיכילוב קיבלו אותי תוך כמה ימים בודדים (באיכילוב עושים גרדה עד שבוע 17).
בלינסון לא עושים בשבוע כזה גרדה, רק לידה שקטה.
תתקשרי לכל הבתי חולים ותראי אם יוכלו לעזור לך (אגב תל השומר נתנו לי תור גם יחסית מהר).

2. אני לקחתי בהריון אספרין (מדלל דם) ולכן הייתי חייבת הפסקה של מינימום שבוע לפני הגרדה. תבדקי מה ההנחיות לגבי התרופות שלך.

3. באיכילוב יכולים לשלוח את העובר לבדיקה, אצלנו אמרו שאין סיבה היות ואנחנו יודעים מה הבעיה כי עשינו CC שליה + ציפ גנטי (גם שמרו תאים).

בהצלחה.
תהיו חזקים..
 

natuzit

New member
שאלה חזרה

היי תודה רבה על המענה...
בהחלט מענין מה שאמרת על תל השומר, אני אבדוק!!!
משהו שמעניין אותי להבין - כשגיליתם שזה תורשה ממך... מה זה בעצם אומר במקרה שלכם? שכל הריון עכשיו תצטרכו סיסי שליה ולפי זה תצטרכו להחליט על המשך ההריון? או שיש דרך אחרת? את יודעת מה הסיכוי לכך שזה יופיע שוב בהריון הבא?
אני שואלת כדיי להבין מבחינתנו מה זה יכול להעיד במידה ומתגלה שזה משהו גנטי... מה האופציות שלנו...
חייבת לשאול אותך עוד כמה דברים בתור מנוסה טרייה :(
איך עברה עליך הגרידה בשלב כזה מבחינה פיזית? איך ההתאוששות? (אני לא שואלת מבחינה נפשית, כי לצערי זה ברור..) האם גם באיכילוב יש את עניין הלמינריות? כמה זמן אחרי זה עוד היית עם דימום?
סליחה על השאלות, אבל אלו דברים שאני קצת מתקשה לקבל עליהם תשובה ברורה..
תהיי חזקה ונקווה לטוב!!!
 

בילי1984

New member
תשובות

תרגישי חופשי לשאול , כולנו באותה סירה לצערי.

1. גילו אצל העובר דופליקציה בכרומוזון אחד, ונמצא שלי יש את הדופליקציה הזו.
הלכתי לייעוץ גנטי אצל פרופ שוחט והוא הסבר ש15% מהאנשים עם דופלקציה זו נולדים עם פיגור או אוטיזם. אין לדעת עד אחרי הלידה אם נפלנו באחזורים הללו או לא (לדוגמא לי יש את זה ואני בסדר). היות וזה תורשתי, בכל הריון טבעי יש לי 50% סיכוי להעביר את הדופליקציה לעובר.
יש לי בבית בן מתוק שאין לו את הבעיה, בהריון שלו עשיתי מי שפיר וציפ גנטי באופן פרטי והכל יצא תקין (מבחינתנו בדיקות אלו הן לא שאלה).
עכשיו יש לנו 2 אפשרויות- או ללכת על עוד הריון טבעי, CC שליה בשבוע 10 ומודעות לכך שיש לי 50% סיכוי להפיל שוב... או ללכת על תהליך של PGD וIVF (חפשי קצת חומר בגוגל ותראי במה מדובר). בPGD הביציות נבדקות לפני החזרה לרחם ובכך מוחזרים רק עובדים שבהם לא נמצא הגן הבעייתי. תהליך זה מחייב גם טיפולי IVF.
לנו באופן אישי איבוד ההריון היה מאוד קשה והחלטנו לפנות לPGD, קבענו תור בבית חולים לנובמבר לתחילת התהליך.

2. ראי הודעה חדשה שהעלתי היום על סיבוך גרדה שעברתי... על פניו אחרי הגרדה הרגשתי רגיל. אבל כמה ימים אחרי התחילו כאבים, דימום, שאריות חיות וגרדה נוספת. זה סיבוך לא נפוץ ולא אמור לקרות. אני גם אחרי קיסרי אז זה קצת יותר מורכב.

3. באיכילוב לא עושים שימוש בלמינירות אלא בכדורי ציטוטק בהשגחה (האשפוז הוא מיום לפני הגרדה).

מקווה שעזרתי.
שיעבור מהר ובשלום.

בילי
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


קראתי את מה שהבנות הנפלאות כתבו לך פה, ואינני יודעת אם אוכל להוסיף במשהו, אבל אנסה להתייחס לשאלותייך:
1. אני עברתי לפני שנים אחדות גרידה מאוחרת בשבוע 16 באסף הרופא. בזמנו, לא היה צורך לבדוק את העובר, משום שנמצאה טריזומיה 18.
אני מאמינה שמה שנאמר לך באסף הרופא אכן נכון. עצתי לך היא לעבור בדיקת מי שפיר+צ'יפ גנטי, לפני הגרידה. כלומר- לברר מה הפרוצדורה ומתי ניתן לעבור את הבדיקה.
לא יודעת אם זה מספיק. אולי שווה להתייעץ עם יועץ גנטי לגבי העניין כדי לדעת האם להתספק במי שפיר או שחייבים גם לעשות בירור נוסף.

2. לגבי הזריקה- עד כמה שידוע לי, משתמשים בזריקה להפסקת פעולת הלב החל משבוע 22 לערך, ובוודאי לא משבוע 18.

3. לגבי הבעיה בחוסר קרישת הדם- שאלה רפואית וממליצה לך בחום להפנות זאת לגורמים הרפואיים ההולמים.

4. אסף הרופא הוא בית חולים ציבורי, ולכן לא ניתן לבחור את הרופא המנתח. יחד עם זאת, הם נחשבים ממש מומחים בעניין של הגרידות המאוחרות. אמור להיות מנתח בכיר ועוד רופא/ה מנתח/ת.

עד כמה שאני יודעת, בבית חולים קפלן גם עושים גרידות מאוחרות בשבוע כזה. אולי כדאי לבדוק את מצב התורים אצלם והאם לוקחים דגימות מהעובר עצמו.

עצוב מאוד. ליבי איתך.
שולחת חיבוקי כוחות ונחמה.

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה