מצטרפת טרייה

מצטרפת טרייה

כבר יומיים אני עוברת על כל ההודעות שלכן, מזדהה, נעצבת, וגם מתעודדת. הרגשתי שאני צריכה מקום לפרוק קצת. אז ככה, אני כמה ימים אחרי הפלה טבעית שבעצם הייתה צפויה לאחר שבבדיקה שגרתית בשבוע 10 ויומיים (שהאמת הגעתי אליה כבר עם חשש) לא נצפה דופק. כבר נקבע תור לגרידה ופשוט בוקר אחד התחיל דימום מסיבי שלאחריו נבדקתי במיון, הסתבר שהשק יצא ונשארה שארית קטנה. קיבלתי ציטוטק להמשך ומחק ביקורת בתקווה שזה נגמר. לצערי זאת הפעם השנייה בחמישה החודשים האחרונים. הפעם הקודמת הייתה בשבוע 7, כאשר מההתחלה הדופק לא היה סדיר. הפעם ההיא לא הכתה אותי בכזאת עוצמה. הצלחתי מהר מאוד להתנחם ולהמשיך הלאה. הפעם אני מרגישה כבר תקועה..איך מתחילים שוב מההתחלה את כל הבדיקות, שאיבות, החזרות..איך עוברים עוד היריון עם הפחד הזה? אני כבר די בוגרת אובדני היריון, הפעם הראשונה הייתה יזומה בעקבות נשאות גנטית שעברה לעובר ולאחר מכן טיפולים שידיעה שבעצם מיגרתי את הבעיה. לשמחתי הגיע גם היריון תקין עם ילד בן שנתיים שעוזר לי קצת להתמודד עם התחושות. כמו כן החלטתי גם להתחיל פגישות עם פסיכולוגית כדי לעבד את כל מה שקרה (אני גם מרגישה איזה חזרה לפעם הראשונה שזה קרה לפני שלוש שנים). זהו..פרקתי. תודה למי שקראה. אשמח גם לעצות מה כדי לבדוק כי הפעם אתעקש לעשות בירורים. נ.ב יש לי כבר קרישיות ידועה וטופלתי בקלקסן.
 
משתתפת בצערך

בהקשר הפרקטי, נתקלתי בפורום פוריות בהתייחסות לאיכות הזרע כגורם אפשרי לאובדן דופק.
אני מבינה שאתם עושים PGD, אז אולי שווה לבצע בדיקה נוספת של הזרע ובמידת הצורך לבדוק האם ניתן לבצע מיון זרע לפני ההפריה. אם הבנתי נכון יש בארץ 2 מעבדות שמבצעות מיון: ברטוב ו-MFC.
מה סיכויי ההורשה שלכם ללא PGD? שקלתם אפשרות של ספונטני עם סיסי שליה?
אחרי שגילינו שאני מורישה פגם גנטי, ניסינו ספונטני עם סיסי שליה שנגמר ברע בשבוע 13. אח"כ ניסינו PGD אבל ללא הצלחה, אז המשכנו בנסיונות ספונטניים ואז נגמר הדופק בשבוע 9. אני מרגישה שאם היה מדובר בהריון PGD, הכאב שלי היה גדול יותר ביחס לכאב של אובדן הריון ספונטני.

מכיוון שיש לך נסיון, את בטח כבר יודעת שהכאב לא סטטי, יהיו ימים טובים יותר (ויהיו גם ימים רעים יותר) וטוב לדעת שאת לא שוקעת לחלוטין ומצליחה לטפל בעצמך.
 
תודה..

בנושא הזרע לא ידעתי אפילו שיש דבר כזה. בעיקרון תמיד עשינו את הבדיקה שדורשים במחלקת ivf לפני כל התחלת הטיפול. בנוגע לניסיון טבעי, לצערי גם את זה עברנו. זאת הייתה הפסקת ההיריון הראשונה לאחר סיסי שילייה. אני לא בטוחה אם אצליח לעבור אותה שוב. בהחלט יש רגעים יותר טובים במיוחד שאני עם הילד. הרגעים הלא טובים באים בדכ שמגיעות המחשבות על מה הלאה.
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על אובדני ההריון


אז אני מבינה שזו ההפלה השלישית למעשה.
אם הבנתי נכון:
הריון ראשון: לפני 3 שנים. הפלה יזומה בגלל נשאות גנטית (מתי גיליתם את העניין? בזמן ההריון או שידעתם עוד לפני ההריון על סיכון שקיים?).
הריון שני: תקין (האם היה מדובר על הריון של PGD)?
הריון שלישי: לפני מספר חודשים. שבוע 7. הפסקת דופק.
הריון רביעי: עכשיו. שבוע 10. הפסקת דופק. הפלה טבעית+ציטוטק+מחר בדיקה.
ברקע- בעיית קרישיות ידועה+טיפול בקלקסן.

האם סיכמתי נכון? האם הריון מספר 3 ו-4 היו גם תוצר של PGD?
האם את מטופלת בקלקסן על-ידי רופא מומחה בנושא קרישיות יתר?

חשוב לי להבין את כל הפרטים הרפואיים, כדי לחשוב לגבי בירורים אפשריים, אם בכלל.

ועוד שאלה- מה הגילאים שלך ושל בעלך?

אחרי שתעני על השאלות, אוכל להמשיך ולהתייחס.


שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
תשובות

ההיריון הראשון באמת הופסק בגלל הנשאות שידענו עליה מראש ובכל זאת החלטנו לנסות טבעי.ההיריון השני היה מpgd. בהיריון השלישי גם מpgd נצםה דופק לא סדיר בבדיקה ובבדיקה הבאה כבר לא היה וזאת במקביל לדימום שהתחיל. היריון רביעי גם מpgd, אגב שניהם מאותו סבב אחד מעוברים טריים והשני מוקפאים. אני התחלתי טיפול בקלקסן משבוע 5. בהיריון השלישי לא הספקתי אפילו להתחיל את התרופה. ההיריון התקין גם עבר במקביל לקלקסן שהתחלתי רק בשבוע 12 בערך שאז גיליתי את הקרישיות.
 

שירהד1

Member
מנהל
איזו דרך עברתם:(

האמת היא שלא נראה לי על פניו שצריך להתחיל בבירורים נוספים...
שתי הפלות ברצף בשליש הראשון הן עדיין נחשבות למשהו נורמאטיבי בעולם הילודה. זה לא מפחית מעוצמת הכאב, כמובן, אבל בשיקולים הקרים של עולם הרפואה- זה לא נחשב למשהו חריג שמצריך בירורים.

ותכלס- בכל זאת מנסה לכוון-
קרישיות- ידועה אצלך בעיה ואת מטופלת.
קריוטיפ הורי של שניכם- ידועה כבר נשאות וזה מטופל. יש ילד אחד בריא. לא נראה לי שיש צורך לבצע משהו מעבר, ואולי בכלל לפני טיפולי ה-PGD כבר עשיתם את הבדיקה בכל מקרה?
כל הנושא של בירורים סביב הרחם- הסטרוסקופיה אבחנתית- בגלל שאת מטופלת פוריות, אני מתארת לעצמי שהרופאים כבר מכירים את הרחם שלך לפני ולפנים.
פרופיל הורמונאלי- שוב- בגלל היותך מטופלת פוריות- בוודאי הכל כבר ידוע ומוכר לרופאים לגבי מצבך ההורמונאלי...
בדיקת זרע- כנ"ל.
בלוטת תריס ונוגדנים הקשורים לבלוטה- משום שמדובר בבדיקת דם פשוטה- לא הייתי פוסלת לבקש בדיקות אלו.
מחלות אוטואימוניות- אותו כנ"ל כמו בסעיף הקודם.

מקווה שעשיתי לך קצת סדר בבלאגן. כמובן שאת גם יכולה להתייעץ לגבי העניין עם הרופאים/ות שלך. חזרי אלינו עם תגובותיהם/ן.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
תודה על המענה :)

בהחלט עברנו דרך ארוכה, החמודון שהגיע אחריה היה שווה את הכל! נקווה שגם אחרי המסע הזה יגיע או תגיע הקסם הבא!
קריוטיפ לא עשינו עד עכשיו ואני מתכוונת לבקש גם אם באופן פרטי. היסטרוסקופיה עשיתי פעם אחת אחרי הגרידה הראשונה, את חושבת שיש צורך לעשות שוב? יכול להיות גם שבלידה קרה משהו שפגע ברחם? אני כבר קבעתי תורים לכמה מומחים לשמוע מה דעתם בנושא.
 

שירהד1

Member
מנהל
המשך תשובות-

קריוטיפ הורי ניתן לעשות באופן פרטי. אני בזמנו עשיתי במדיקל סנטר בהרצליה. עלה 1000 ש"ח. בעלי עשה בקופה שלו (מאוחדת). התשובות שלי הגיעו תוך חודש. שלו אחרי קצת יותר. אני בכללית- וזה נורא היה מסורבל שם משום מה, והיה לוקח כמה חודשים, ולכן החלטתי לעשות פרטי.

לא מאמינה שקרה משהו בלידה אצלך שפגע ברחם. ממש ממש לא, אלא אם כן מופיע משהו במכתב השחרור שלך שמצביע על בעי כלשהי. הפלות כמו שאת מתארת של השליש הראשון מתרחשות רובן ככולן לא בגלל בעיה רחמית, אלא בגלל בעיה בעובר או בחלוקה הראשונית או בהשרשה. משהו שאין עליו שליטה:(


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
תודה על הכל שירה :)

את בהחלט יודעת לעודד ולתמוך... קבעתי תור לרופא מומחה ואבקש ממנו לעשות את הבדיקה.
 
וואו, את בהחלט ראויה לתואר 'בוגרת אובדן'

תואר מפוקפק שאף אחת לא רוצה בו.
את יודעת מה, בואי נרחיב אותו לתואר 'בוגרת אובדן הריונות שהושגו בטיפולים לאחר שזוהתה נשאות גנטית'.
אני מצטערת שהדרך שלכם אל ההורות פתלתלה וסבוכה כל כך.

אני שמחה שאת בטיפול ומאמינה שזה חשוב מאד מאד לעבד את הרגשות עם איש מקצוע ולתת לעצמך מקום שהוא רק שלך ובשבילך.

ואני גם שמחה שאת עפ הפנים קדימה. רק ש... אני הייתי מחכה איזה 5 דקות לפני שהייתי חוזרת לשגרת טיפולים (נושא קשה בפני עצמו) - בכל זאת 2 הריונות ב 5 חודשים לא הולכים ברגל. הייתי נחה רגע, גם בשביל הגוף ההורמונלי שלי. גם בשביל הנפש הסוערת שלי והשפיות שלי שתישמר.

 
אין לי עצות, אבל משתתפת בצערך הרב

טיפולים, אבדנים. נשמע קשה כל כך.
אני מקוה שאת ובן הזוג עצמכם מצליחים לתמוך ולהתמך, כי אבדנים כאלה יכולים לגרום למתח גם בזוגיות. מקוה שיש לכם גם בני משפחה או חברים להתמך בהם בתהליך הקשה שאתם עוברים.
שולחת לך חיבוקי ניחומים, ומאחלת מקרב לב, שבשנה הבאה בעת הזאת תזכו לחבוק בן/בת ואח/אחות או לפחות תהיו במרחק נגיעה בדרך לשם.
 
תודה על המילים החמות


התחושה קצת משתפרת ככל שעוברים הימים...הלוואי והאיחולים שלך אכן יתגשמו
 

shira3121

New member
צר לי ממש על אובדני ההריון שלך

אני לא יודעת איך מתחילים מהתחלה ואני גם במס אובדנים כמו שלך רק בסדר אחר- אצלי זה הריון ראשון שהוביל לילד שהיום בן 3.5 ואז לא היה דופק בבדיקת דופק וגרידה , הפסקת הריון בשבוע 20 בגלל מום בלב שלא נמצאה לו הסיבה הגנטית ועוד הריון של הפסקת דופקבשבוע 7 וקצת והפלה טבעית
 
למעלה