קצת אופטימיות להמשך?

yaniv1632

New member
קצת אופטימיות להמשך?

שלום לכולם,

אני כותב בפורום על מנך לשפוך קצת, לשאוב עידוד ריאלי או בעיקר להתייעץ.

אני בן 33 ואשתי בת 34. הכרנו לפני שלוש שנים, התחתנו וכמובן ששנינו רוצים להביא ילדים לעולם. לפני 8 חודשים נקלט ההריון אחרי חצי שנה של נסיונות (ממה שהבנו, חצי שנה זהו פרק זמן סביר). אשתי היא עולה חדשה (עלתה לארץ לפני 3.5 שנים) ועבורה החיים כאן הם די מנותקים, מאחר והיא השאירה את כל משפחתה וחבריה במדינת המוצא ועברה לגור בארץ.

לפני כ-8 חודשים נקלט ההריון עם בן זכר, אך לצערנו במהלך החודש השישי, אמא של אשתי, שהיא גניקולוגית במקצועה, עשתה לה אולטרהסאונד מקיף והסתבר כי לעובר חסר קורפוס קלוזום. השבועיים לאחר מכן היו נוראיים - הלכנו לראות 4 מומחים ישראליים וכולם פסקו כי הסיכוי לפיגור שיכלי בעובר עולה על 50%. הבנו כי אין מנוס מהפסקת הריון, וכך מצאנו את עצמנו בלידה מוקדמת.

כיום, אנחנו כמעט חודשיים לאחר הלידה, כאשר אשתי קיבלה כבר את המחזור הראשון לא מזמן.

החלום של שנינו הוא להקים משפחה של 3 ילדים, אך מכיוון הגיל היחסית מתקדם, אנחנו בספק אם נצליח לעשות זאת. יתרה מכך, בעקבות מה שקרה, שנינו חוששים שפתאום לא נצליח להיכנס להריון כל כך מהר, או שמא הבעיות יחזרו, כמובן שגם עניין הגיל והסיכונים הכרוכים בהריון בגיל שכזה לא עושים איתנו חסד. אנחנו מדברים לאחרונה על לקבוע תור לרופא פריון, שכן אולי באמת במקום להמתין מספר חודשים עד שניכנס להריון (מי יודע כמה זמן זה ייקח..) נוכל לעשות זאת באמצעות רופא בדרך מהירה יותר.

הייתי שמח לשמוע מכן מה דעתכן על העניין. האם זה ריאלי או שמא זה מוקדם מדיי? יכול להיות שאנחנו בפאניקה סתמית שכזאת בעקבות מה שקרה, או שבאמת אם שאיפתינו היא משפחה עם שני ילדים ויותר, לא כדאי לבזבז זמן בלנסות להיכנס להריון ראשון באופן טבעי, אם כיום ניתן לעשות זאת מלאכותית.

אשמח לתובנות.
תודה!
 
משתתפת בצערכם על האובדן

אני מנסה להבין את האבחון בחודש השישי. האם בוצעו בדיקות US לפני כן (שקיפות עורפית, סקירה מוקדמת, סקירה שנייה)? האם בבדיקות הללו לא היו ממצאים? האם הממצא שהתגלה הינו פגם מורש או פגם סטטיסטי?

לגבי העתיד: אובדן אחד לא משפיע על סיכויי ההיקלטות, ובהנחה שמדובר על פגם סטטיסטי כנראה גם לא על הסיכוי להישנות של אותו הפגם.
טיפולי פוריות הם טיפולים מפרכים, הן נפשית והן פיזית. הם מעלים את סיכון האישה ללקות בכל מיני סוגים של סרטן בעתיד. סביר להניח שקופת החולים שלכם לא תאשר טיפולי פוריות ללא ממצא רלוונטי: בעיות פוריות אצל אחד מבני הזוג, או פגם מורש שעל מנת להימנע ממנו יש לבצע אבחון טרום השרשתי (PGD).
טיפולי פוריות ללא השתתפות של הקופה, עולים הרבה מאוד כסף. גם אם מדובר בהזרעות בלבד, מדובר על סדר גודל של מאות עד אלפי שקלים לסבב. אם מדובר על סבב IVF, העלות יכולה להגיע לכ-20,000 ש"ח לסבב.
מעבר לכך - הזרעה וIVF לא מבטיחים הצלחה (מהירה או בכלל), גם לא אצל מי שכבר הצליח להיקלט באופן טבעי.
אני חושבת שכדאי להמשיך לנסות באופן טבעי, במקביל אפשר אולי לבקש מרופא המשפחה שלכם בדיקת זרע עבורך ומרופא הנשים שלה בדיקת פרופיל הורמונלי.
 
תובנות

אני מצטערת לשמוע על סיום ההריןו הראשון שלכם בשלב כה מתקדם.
כואב מאד מאד.
מרגש אותי גם שאתה זה שכותב כאן ולא אשתך, כי לפעמים (רק בחלק מהמקרים) יש תחושה שהגבר מנותק יותר מהחוויה בגלל שהיא לא אצלו בגוף, ושמידת האבל לא שקולה אצל שני הצדדים.
כמובן שאני מזמינה את אשתך בחום לבוא ולכתוב פה ולשמוע מנשים שעברו אובדן הריון, השיתוף עם קהילה שמבינה אותך בדיוק נותן לפעמים תחושה מאד בטוחה ונוחה ועוזר לעבד חלק מהרגשות.


קודם כל - אשתך לא מבוגרת בענייני ילודה, וגם אתה לא.
דבר שני - 6 חודשים הם בהחלט פרק זמן סביר.

לעניין תכנון הילודה - אני מציעה מאד להתרכז כרגע בילד הראשון. ואחר כך בבא אחריו.
לא רק בגלל חוסר הוודאות שכרוך בעצם עיתוי השגת ההריון ותקינותו, אלא גם כי ההפיכה להורים היא מהפך גדול בחיים, ולפעמים דרוש איזשהוא פרק זמן להסתגלות ול'כניסה לתפקיד'.

סיפורי ילודה מסביבתי הקרובה -
אחותי עם ילד אחד בגיל 34 אחרי הפסקת הריון
חברה טובה שלי עם ילדה ראשונה בגיל 43 (אחרי הפסקת דופק בשבוע 8 בגיל 42)
חברה טובה של בעלי עם 2 ילדים (והפלה אחת באמצע) - הראשון בן 8 השני בן שנתיים וחודש (היא בת 40)
חברים טובים שלנו (בני 40) עם 4 ילדים - מטופלי פוריות לאורך שנים - הריון ראשון בגיל 36 מטיפולים (תאומות) ולאחריו עוד 2 ילדים צפופים (מהריונות ספונטניים)
אני (בת 40) עם 3 ילדים (בכורתי בת 5.5)
שירה וכבשהפועה מהפורום ילדו שתיהן ילד שלישי בגיל 41

והרשימה הזו הרבה יותר ארוכה באוכלוסיה הכללית, כמובן

אז מה אני מציעה - לנשום עמוק. לתת מקום לאבל. אם תקרא תשובות שלי בעמוד הזה תראה שזו המלצה קבועה שלי.
הנפש גם היא דורשת את שלה.
וגם הגוף.
נכון שמומלץ להמתין מחזור אחד (ורק אחד) אבל זה כל כך מעט, והגוף עדיין מלא הורמונים, הוא נשא הריון במשך חצי שנה ונערך לכך כמעט בכל מערכותיו.

אז אני תמיד ממליצה לחכות (קצת) יותר, מנסיוני (על עצמי ובסביבתי הקרובה) הלחץ העצום להיכנס מהר להריון חדש לא תמיד מוצלח ונכון.
אחותי נכנסה להריון אחרי מחזור אחד (בלבד) מהפסקת ההריון שלה, ועברה הריון איום ונורא, עמוס חרדות, פחדים, חוסר שינה ושלל מרעין בישין.
לא שאחרי 3 חודשים אין חרדות פחדים וחוסר שינה, אבל יש לנפש קצת זמן להתאזן ולחזור לעצמה.

המלצה נוספת שלי היא להיעזר בטיפול, ולעבד את החוויה הקשה של האובדן עם איש מקצוע. לדבר עם חברים/משפחה לא שקול לשיחות עם איש מקצוע. הוא לא חייב להיות פסיכולוג. ואפשר גם לעשות מדיטציה, או נשימות או ריקוד. כל דבר שנותן מקום אמיתי לאובדן בתוך החיים - גם אם המטרה היא כן להיכנס להריון חדש - חשוב מאין כמוהו.

כי האובדן לא ייעלם ויימחק גם כשהבטן תתפח שוב.


אחרון - לגבי זירוז הכניסה להריון - אני לא חושבת שכדאי להיכנס לעולם הפריון כל עוד אין בעיה אמיתית.
לפי מדדי הפריון - אתם לחלוטין בתוך הנורמה.

אם בכל זאת אתם רוצים קצת לזרז את העניינים, אני ממליצה על מעקב זקיקים. מעט טרחה בבקרים עבור אשתך, ותזמון נכון יותר של הימים הפוריים, ללא הזרקת הורמונים.
עולם הפוריות קשה ומתוח מאד. לא הייתי נכנסת אליו אלא אם הייתי מוכרחה.
נדמה לי שהמתח בחייכם גבוה דיו גם כך.


עוד חיבוק גדול
ובבקשה תזמין גם את אשתך לפה. הקהילה הזו עזרה לי לעמוד על הרגליים מחדש, ואני לא היחידה. יש פה המון כוח.
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על אובדן ההריון


אני מסכימה כל כל מילה ומילה שכתבו לך קודומתיי, ומוסיפה ומחדדת-

1. לגבי ההריון הקודם- חוסר בקורפוס קלוזום הוא מום קשה ביותר במוח, ואני מתפלאת שהרופאים אמרו שהסיכוי לפגיעה משמעות עולה על 50 אחוז, ולא אמרו שמדובר בפגיעה של מאה אחוז:(
בכל מקרה- חשוב להבין- האם מדובר במום מקרי אצל העובר או משהו חלילה גנטי? לי זה נשמע משהו כמו מום מקרי בעובר, אבל חשוב לי להבין מה אמרו לכם הרופאים בזמנו לגבי זה.

2. זמן כניסה להריון של חצי שנה הוא פרק הזמן הממוצע, כך שאתם לגמרי בנורמה. עם כל הצורך המובן והכמיהה להיכנס להריון כמה שיותר מהר, עדיין אני חושבת שכאשר אין בעיות פוריות, צריך לתת לטבע לעשות את שלו.
אני לא עברתי מעולם טיפולי פוריות, אך יודעת שמדובר בטיפולים קשים- לגוף ולנפש, וגם יקרים. כך שאם אין צורך- אז צריך לשמוח על כך.
זה נכון שכאשר אישה בגיל מבוגר יחסית (39 צפונה) ועדיין אין ילדים- אז לעיתים קרובות רופאי הפוריות מציעים לבצע טיפולים. אבל אתם ממש לא שם, וטוב שכך.

3. לגבי תכנון מספר הילדים- לאט לאט. מציעה להתקדם אחד אחד ולראות כמה כוחות יש, כמה אנרגיות, כמה רצון וכמיהה יש לעוד ילד.
יש לי חברות שהצהירו שרוצות 4 ילדים, ואחרי 2 בחרו להפסיק, כי הספיק להן:)
אז באמת, בעניין הזה, להתקדם אחד אחרי השני.

אני מזמינה אותך להישאר פה ככל שתזדקק. טוב לראות גם גברים בפורום הזה. לפעמים קצת שוכחים שגם עליכם עוברים דברים, וגם לכם קשה.

שולחת הרבה אופטימיות להמשך (לא קצת)

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
אני נגד לערב רפואה כאשר אין בכך צורך אמיתי

מעבר לכך שאין דבר כזה פרוצדורה רפואית ללא תופעות לוואי, הרי שברגע שמכניסים את האלמנט הזה לתמונה, מיד נוסף עוד לחץ: ביקורים אצל רופאים, בדיקות, אכזבות וכו'.
נכון ששיא הפיריון אצל אשה הוא קצת לפני גיל 34, אבל הצניחה הגדולה בפיריון אצל רוב הנשים היא באזור גיל 40.
אם אתם בסטטיסטיקה, הרי שעד גיל 40 יש לכם עוד 6 שנים טובות, אני מכירה נשים שבזמן הזה ילדו 6 ילדים
, לא שזה מומלץ... אבל אולי יעזור לכם לצאת קצת מהלחץ.
 
למעלה