מרגישה צורך לשתף...

שושי291

New member
מרגישה צורך לשתף...

בימים האחרונים אני מרגישה ממש מוצפת. מוצפת ברגשות, בחרדות, לחוצה, בא לי כל הזמן לבכות... לא עבר חודש מההפלה, וכבר המחזור הגיע ואני בשיא הטיפולים..מזריקה, עושה מעקבי זקיקים, בדיקות דם, מערבבת מבחנות, שואבת עם מזרקים, שיחות עם רופא הפוריות, מתכוננת לשאיבה.... ואני מרגישה פשוט מוצפת. שזה כבד עלי. רציתי נורא להמשיך הלאה להריון הבא, להתחיל מהתחלה ולא לקטוע את המרוץ למטרה שלי. אני משימתית מטבעי, רואה מטרה וכובשת. תמיד. מה שצריך לעשות-נעשה. אז נכון, ההריון האחרון לא התפתח, היה איזה עיכוב קטן בדרך וסטינו ממנה רק לזמן קצר....,אז לקחתי כמה ימי התאפסות ועליתי בחזרה על הנתיב. וקשה לי, ואני לא מצליחה לתת לזה ביטוי במילים, רק מרגישה לחץ וחרדה בחזה מהכל. אני מבואסת מהזריקות, חרדה מכל בדיקה, מכל אולטרסאונד, יש לי דפיקות לב לפני כל שיחה עם הרופא. ואני נורא רוצה את זה, להיות שוב בהריון. עברתי טיפולים לא קלים עם הילדים שלי, היתה לי המון מוטבציה, המון תקווה ואנרגיות חיוביות, אז למה זה כל כך קשה הפעם? יכול להיות שתגידו שרצתי מהר מידי בחזרה לטיפולים, שלא עשיתי עיבוד לחלק הזה של ההפלה. אבל זה לא מדויק, כי אני לושבת על ההפלה כל הזמן, ועם אלו שיודעים אני מדברת עליה כל הזמן, וכואב לי אז אני מוציאה את הכאב. ובכל זאת, הימים האחרונים כל כך קשים לי רגשית, ואני מפחדת שהטיפול יכשל בגלל שאני לא ממוקדת ואולי גם קצת שלילית ויותר מידי מודעת וחרדה.....זה משפיע עלי מאד, בעיקר בעבודה, כי בבית אני עושה מאמץ להיות ב100% עם הילדים, אבל משום מה בעבודה עולות התחושות הקשות. ממש לא יודעת איך להרגיע את התחושות הקשות האלו. ממש.
 
יקרה, אי אפשר לדלג על האבל

זה מה שאת מנסה לעשות.
אם את 'משימתית' אז את פשוט 'מבצעת'
בטיפולים יש המון המון מה 'לבצע' - צריך לעקוב, צריך לפגוש את הרופא, צריך לקחת מרשמים, צריך להזריק, צריך לדעת בדיוק באיזה יום את בחודש כל שניה, צריך לתזמן, צריך לאכול סלק, צריך וצריך וצריך.... אינסופיים

והנפש? מה איתה?
הנפש שלך ספגה חבטה אדירה. את משולה בעיני לרכב שעבר תאונה חזיתית ובכל זאת מנסה להמשיך לנסוע עם עשן שעולה מהמנוע ונהג פצוע. זו נסיעה בזיגזג. מכאן נובע המתח שלך.
הנפש שלך דורשת את שלה.

ושלה - למרבה הצער של החלק המשימתי שבך - הוא לא זריקות ולא פגישות עם הרופא ולא הריון חדש ומיד - אלא דווקא עצירה לרגע, נשימה עמוקה, התבוננות מחודשת על המציאות פוסט-תאונה החדשה שלך.
לוקח קצת זמן להבין בכלל מה קרה.
לוקח עוד קצת זמן לעכל את זה.
הרבה פעמים אנחנו שואלות 'למה???!!!!'
מה, לפני כן לא היה קשה מספיק?
החיים לא מורכבים דיים?

התשובה הקצרה היא כמובן 'ככה'
התשובה הארוכה היא - כי אין לנו שליטה על המציאות. יש לנו שליטה רק על חלק קטן מאד ממנה. זה כואב ומפחיד לחיות בתוך הידיעה הזו, אבל זה מה שיש.

היות ואת כבר עמוק בתוך המסלול החודש הזה אני מניחה שתסיימי אותו. מאחלת לך להיקלט. אבל אם לא תיקלטי - אני ממליצה בחום רב מאד על הפסקה.
לתת לגוף לנוח קצת. ולנפש להתאושש קצת.

אי אפשר לרמוס את הרגשות בתוך העשייה. הם תובעים את שלהם. הנפש היא לא 'משחק סכום אפס' בתוך התחשיבים. וזה מה שאת מנסה לעשות. ספוילר: זה לא יילך לך.

ויש גם מחירים לא פשוטים להריון מהר מאד אחרי אובדן. לכי להריון אחרי אובדן ותשמעי שם מנשים שחוו את זה. ובדיעבד אולי היו ממהרות (קצת) פחות.

לצד ההפסקה או בלעדיה - מציעה לך לדבר עם איש טיפול מקצועי. את מראש מנסה לבלום את ההצעות שאת יודעת שיבואו וכותבת שאת מדברת עם כולם. אבל זה לא עוזר, נכון?
כי את לא צריכה רק לדבר ולעשות ונטילציה לעצמך. את זקוקה לאדם מקצועי שיודע לעזור לך לעכל ולעבד את החוויה שעברת. יש אנשים (בעיקר נשים) המתמחים בטיפול ספציפית בנשים שחוו אובדן.
אני הייתי פונה למישהי כזו ועוברת את התקופה הקרובה עם ליווי צמוד ותמיכה. את נשמעת בודדה, לחוצה, מבוהלת ואומללה. עיבוד נכון ותומך של החוויה יכול להחזיר אותך למצב יציב יותר, להקנות לך חוסן רגשי ולהגדיל את סך האושר בחייך.

אני שולחת לך חיבוק גדול גדול על ההתמודדות שאת נאלצת לעשות.
 

שושי291

New member
תודה לך על התשובה

וגם על השיקוף שעשית לי, על דברים שידעתי שאני עוברת, אבל לא הצלחתי למצוא להם את המילים הנכונות. אני אגיד את זה ככה: אני יודעת שהמשכתי הלאה מהר מידי, ושקפצתי מהר לטיפול, ושנכנסתי למשימות כי זה המקום שבו הכי נוח להיות בו בתקופות כאלו, במקום להיות בתוך חווית האובדן והכישלון של ההריון. אבל זה מה שאני יודעת לעשות ממש טוב, להמשיך הלאה, להיות חזקה (לכאורה), לנסות להקטין את המשבר כדי לא להתעכב עליו ולהעמיק בו, כדי לא לשקוע עוד יותר במחשבות על האובדן, הכישלון והכאב שנלווים אליהם..... יום אחרי ההפלה רופא הפוריות שלי סידר לי תור אליו, לקבלת פרוטוקול ומרשמים. הייתי קצת בשוק, מהענייניות שלו, מהמעבר לסדר היום בכזו קלות, כשאני עוד מדממת אחרי גרידה....הוא רופא סופר רגיש ואנושי, אבל ההתנהלות שלו היתה ממש מנותקת מההיבט הרגשי של החוויה של ההפלה... לא הצלחתי אפילו לחשוב על הטיפול הבא כשעוד לא סיימתי את הפרק של האובדן, והנה אני אצל הפרופסור שאני כל כך מעריכה והוא כבר מתכנן יחד איתי את הטיפול הבא. אבל אמרתי לעצמי, אולי זו אני שמרגישה שזה לא מתאים ושזה מוקדם מידי.... בסהכ עברו רק תשעה שבועות של הריון, לא פרק זמן ארוך, חלמתי נקשרתי-לפעמים חלומות מתנפצים, פרוצדןרה שהרבה עוברות ומתגברות, אז צריך לקום ולהמשיך הלאה. אז לקחתי את המרשמים, ולא יכולתי להסתכל עליהם אפילו, שלא לדבר על לקנות את התרופות. אני חושבת שנדרש ממני מאמץ - על, כדי לנסוע לבית המרקחת ולקנות אותן.... כשהגיע הדימום, אמרתי שאין מצב שזה מחזור, זה מוקדם, כלכך מוקדם. אבל זה היה מחזור... ומכאן זה כבר הפך לכדור שלג, שלגביו צדקת, אני לא אעצור אותו עכשיו. את אומרת שאי אפשר לדלג על שלב האבל. את כנראה צודקת. ניסיתי לדלג עליו, וזה מתנקם בי עכשיו וצף במקומות אחרים, אני ידעתי את זה. אני מרגישה אתזה בדיסוננס שאני מרגישה כלפיי הטיפול. רוצה אותו כל כך, אבל משהו עוצר אותו מלרצות עד הסוף, ולא מרפה. בכל מקרה, תודה על כל הדברים האמתיים והחזקים שרשמת ותודה על התמיכה. אני לוקחת אותם איתי להמשך הדרך.
 

שירהד1

Member
מנהל
מכירה את המשימתיות הזו מעצמי-

זה מצד אחד נפלא, ומאפשר הגעה למחוזות נפלאים ולהתקדמות, ומצד שני- גם עלול לגבות מחיר. כי כל פעם יש משימה חדשה, ומשהו חדש להגיע אליו, גם אם יהיה זה במאמצי על.

תראי, כל התחושות שלך הן הכי נורמאליות וטבעיות בעולם- החששות, העצב, החרדות מן העתיד.
אני מאוד מסכימה עם כל מה שכתבה "אין אריות כאלה" לגבי תהליך טיפולי. זה לא לוקח את הכאב, אבל זה מסייע בהקשר של עיבוד האובדן ונותן כלים להתמודדות. מעיזה לכתוב שלא הייתי פוסלת על הסף התייעצות לגבי טיפול תרופתי נוגד חרדה ודיכאון, באם תוך פרק זמן מסויים התחושות הקשות ממשיכות באותה עוצמה.

חייבת להגיב לגבי המשפט שכתבת: "אני מפחדת שהטיפול יכשל בגלל שאני לא ממוקדת ואולי גם קצת שלילית ויותר מדי מודעת וחרדה".
התכוונת לטיפול הפוריות, לא לטיפול רגשי, נכון?
כי אם אכן התכוונת לטיפול הפוריות, אז אין קשר בין הדברים, ושאף אחד לא יבלבל לך את המוח. את יכולה להיות שלילית וחרדה, ועדיין להיקלט. אין קשר בין שני הדברים. אם היה- מעיין לא היתה פה עכשיו, כי יותר שלילית ממני לא היתה, ויותר חרדה ממני לא היתה.

את רוצה אולי לפרט כיצד זה משפיע עלייך בעבודה? קשה לך להתרכז? זקוקה להפסקות בכי? לא ממוקדת? חסרת אנרגיה? חסרת סבלנות? עושה טעויות על רקע של חוסר תשומת לב?...
תפרטי קצת, ואולי אוכל לסייע גם בנקודה זו.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שושי291

New member
הי שירה

תודה על ההבנה והרגישות שבאים לידי ביטוי במה שכתבת לי. לגבי הטיפול, כמו שרשמת, אני חוששת שטיפול הפוריות יכשל בגלל כל מה שאני מרגישה והלחצים שאני נמצאת בהם. משהו בסגנון של "מחשבה יוצרת מציאות". גם תמיד הייתי מאד חיובית בטיפולים הקודמים, כל זריקה התקבלה באהבה, כי היא קידמה אותי אל עבר הילדים שלי. ועכשיו, פתאום כואב לי נורא להזריק, ולא בא לי טוב כל הענייו הזה, ואין לי חשק ללכת לבדיקות. על אף שאני בסופו של דבר עושה כל מה שצריך לפי הספר, זה דורש ממני מאמצי על נפשיים.... אני מפחדת שבגלל הגישה השלילית הזו, זה פשוט לא יצליח... ולגבי העבודה- פשוט אין לי אנרגיה לעבוד, כאילו אין בה פתאום טעם או ערך אמיתי והיא לא חשובה (בגדול, אני אוהבת את עבודתי). וגם אני לא ממוקדת בעבודה, לא מצליחה לשקוע במשהו אחד ולהתמקד בו לפרק זמן ממושך. המחשבות שלי רוב שעות העבודה סובבות סביב מה שרשמתי, למען האמת. אני לא מצליחה להתנתק מהן ולעבוד כמו שצריך.
 

shira3121

New member
מחשבה לא יוצרת מציאות ולא נעלי בית בתחום הפוריות

הריון ולידה. מחשבה משפיעה על מצב הרוח שלך ויכולה לגרום לך להתנהג בצורה מסויימת וככה כן ליצור את המציאות למשל אם את תחשבי שכל הגברים נבלות ותבואי לדייטים ותשבי שם עם פרצוף חמוץ ואז אכן לא ילך לך ומחשבותייך יצרו מציאות. הנה אני איך שראיתי הפעם את שני הפסים תהיתי מתי אגיע לחדר ניתוח (מתכננת ללדת בקיסרי בבוא העת) וכמו שהולך המם והנה ברוך השם משום מה לא הלכתי להיבדק בכלל והפלתי בסוף לבד בבית. אז אל תתני לקשקשת הניו אייג לבאס אותך , אני כן בעדה כשזה עוזר למצב רוח טוב אבל לא כשזה מכניס לעוד רגשות אשמה
 
אם מחשבה היתה יוצרת מציאות

הייתי עכשיו אמא ל-2.
העוברית מההריון השלישי שלי היתה יכולה להיות ילדה בת 1.9, כי מי השפיר והצ'יפ היו חוזרים תקינים.
ההריון הרביעי שלי (שלא היה אמור להתקיים, כי ההריון השלישי היה מסתיים בידיים מלאות), היה מסתיים בידיים מלאות, והחודש היינו חוגגים שנה, כי הייתי בטוחה שלא ייתכן שהסטטיסטיקה תכה בי שוב, וכבר קבעתי תורים קדימה עד שבוע 25 בערך.
הטיפול IVF+PGD הראשון שלי היה מצליח והיום הייתי חובקת בן/בת 5 חודשים. אחרי 4 הריונות ספונטניים הייתי בטוחה לחלוטין שאני נקלטת על הסבב הראשון. הייתי חיובית כל כך ואופטימית כל כך והיה ברור לי שזה הפתרון עבורי.

אני בהחלט מאמינה במחשבה יוצרת מציאות בתחומים אחרים. אני כן חושבת ומרגישה שהגישה הזו עזרה לי שלא לשקוע עמוק בתהום הדכאון בעקבות כל מה שעברתי.
אבל אין קשר בין המחשבות שלי לבין הביציות הדפוקות שהגרלתי בהריונות 3+4 ואין קשר בין החרדות שלי לבין הדופק שהפסיק לפני 6 שבועות ובוודאי שאין קשר בין החרדות והלחץ לבין העובדה שבגיל 39 הגוף שלי מייצר מעט ביציות, מעט מדי מכדי שPGD יהיה יעיל עבורי.

אני לא יודעת אם פעלת נכון כשחזרת כל כך מהר לטיפולים, ואני בכלל לא בטוחה שיש נכון/לא נכון בעניין הזה.
תרשי לעצמך להיות לחוצה, כי זה באמת מלחיץ. תסלחי לעצמך על חוסר ריכוז בעבודה, כי איך אפשר להתרכז כשאת עסוקה במשהו כל כך חשוב ומהותי. תתייחסי לעצמך בחמלה.
 

אל8

New member
מחשבה ממש לא יוצרת מציאות

אחרת אף אחת מאיתנו לא היתה פה. כולנו התחלנו הריון עם אופטימיות ומחשבות חיוביות וזה התנפץ לנו בפרצוף. יכולה לאמר לך שבהריון של הבן שלי כשגיליתי שני פסים הגבנו באדישות מוחלטת וציפינו להפלה שתקרה. זה היה אחרי 5 הפלות ולא נשארה בנו אפילו טיפה אחת קטנה של אופטימיות. אבל תשעה חודשים של פסימיות וחרדות לא מנעו את הגעתו של הקסם המתוק שהוא הבן שלי. בדיוק כמו שמחשבות אופטימיות לא עזרו למנוע את האובדנים שקדמו לו.
 

שירהד1

Member
מנהל
ממשיכה להגיב-

אני הכי מסכימה בעולם עם כל מה שכתבו לך לגבי זה שבתחום הפוריות והילודה מחשבה לא יוצרת מציאות. היא לא.
הטיפולים עם הילדים שלך עבדו לא כי כל זריקה התקבלה באהבה, אלא כי כך הטבע והרפואה איפשרו. נקודה.
לכן, גם עכשיו- הלחצים שאת נמצאת בהם לא יגרמו לנזק בהיבט שבגלל זה לא יווצר הריון.
זה עדיין לא אומר שלא צריך לנסות ולהפחית מהלחצים והחרדות ולהגיע לשיפור המצב הנפשי הקשה שאת נתונה בהם.
איך? באמצעות כל סוג של טיפול שאת חושבת שמתאים לך- שיחות, יוגה, התייעצות לגבי טיפול תרופתי ועוד ועוד.

לגבי העבודה- אני מודה שבכל שנות אובדני ההריון, אחד העוגנים החזקים שלי היתה העבודה. ההצלחה שלי שם, תחושת היכולת, תחושת הסיפוק- סייעו לי מאוד בהתמודדות הקשה. תמיד הייתי מאוד מאוד מפוקסת בזמן העבודה, מאוד מרוכזת, וזאת למרות שבחלק האחורי של הראש- המחשבות והעצב לא עזבו אותי לשנייה. זה כל הזמן היה איתי, אבל איכשהו, אולי בגלל סוג העבודה שלי, מאוד שקעתי בה (לטובה).
חוסר הריכוז שאת מתארת, חוסר האנרגיה, חוסר המיקוד, הם כולם סמפטומים של מצב של דיכאון תגובתי. דיכאון שהוא נורמאלי, כתגובה לאובדן ההריון.
את עדיין זמן מאוד קצר אחרי. הייתי ממליצה לך לעקוב היטב ולראות בשבועות הקרובים האם יש שיפור כלשהו במצב, ואם לא- לא להתבייש, ולפנות לסיוע משמעותי.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

קרפי8

New member
לא תמיד ההפסקה עוזרת

גם אני בטיפולים ועברתי גרידה בשבוע 7
הרופא שלי לעומת שלך ביקש שאקבע פגישה רק אחרי 2 מחזורים.
אז עשיתי הפסקה ארוכה לפני שחזרתי לטיפולים ועדיין קשה מאוד לחזור.
אני לא לקחתי קשה את ההפלה בגלל שכבר בהתחלה הבטא לא עלתה יפה אז לא הייתה לי הרגשה טובה לגבי ההריון אפילו אחרי שראו דופק.
אם זה היה תלוי בי הייתי חוזרת מהר יותר לטיפולים.
ובכל זאת השבוע התחלתי טיפול וגם לי קשה מאוד ...
גם אני לא מרגישה את אותה אופטימיות שהרגשתי בטיפולים קודמים.
גם לי קשה מאוד להזריק,מרגישה שאני מרעילה לעצמי את הגוף לחינם.
אז אפילו שעשיתי הפסקה ואפילו שלקחתי את ההפלה ממש בקלות כניראה שבכל מקרה זה קשה לחזור לטיפולים אחרי אובדן.
מקווה בשביל שתינו שאולי אחרי השאיבה כשנקבל עידכון על כמה הפריות נוצרו משהו מהאופטימיות יחזור.או אולי ביום של ההחזרה

&nbsp
קחי בחשבון שההורמונים שלך כרגע לא מאוזנים בלשון המעטה
מה שתורם לכל התחושות והרגשות להתעצם וצאת מאיזון.
מקווה כמובן שהטיפול הזה יצליח (מחזקת את מה שכתבו לפני אין קשר בין אופטימיות לבין קליטה להריון) אבל אם לא תקחי לך אחריו הפסקה, אולי אפילו תתכנני כבר עכשיו איזו חופשה או אפילו איזו מסעדה טובה או הופעה נחמדנ לחודש הבא שאחרי הטיפול שיהיה איזה משהו טוב לצפות לו.
&nbsp
שולחת לך חיבוק גדול גדול
 
למעלה