פעם שלישית גלידה ? ;/

מהאיתי8

New member
פעם שלישית גלידה ? ;/

היי בנות, אם לומר את האמת, אין לי כל כך כוח לספר את כל הסיפור הארוך והמייגע שלי. אני דיי מנותקת כרגע וזה עוזר לי בינתיים.. אבל בכל זאת, בקצרה, הריון שלישי ללא ילדים, שבוע 12+4, שקיפות גרועה (בפעם השלישית). מחפשת אופציה לגרידה מהירה. אשמח לשמוע איפה אפשר (ההפסקות הקודמות שלי היו בשבועות מתקדמים יותר ונעשו בשיבא - 16 ולידה שקטה ב 26+4), מי מומלץ וכו' תודה רבה רבה לכל העוזרות..
 

shira3121

New member
צר לי כל כך, מאיזה איזור את בארץ?

יש את גידי פייט שהבנתי שנחשב לטוב והוא מנתח באסותא ראשון בפרטי כמובן.
 

מהאיתי8

New member
אני מאזור המרכז

אבדוק עם אסותא. מישהי עברה שם גרידה אחרי שבוע 12?
 

שירהד1

Member
מנהל
אויש, משתתפת בצערך על אובדן ההריון


זה כל כך מבאס אותי לראות פה בנות שוב ושוב.

לגבי שאלתך- האם יש אפשרות שהרופא/ה שלך י/תעזור לך להיכנס מהר לגרידה בבית חולים ציבורי? (הרופאים שלי בזמנו סייעו לי להיכנס יחסית מהר. בכל זאת- הייתי כבר אח"מית...).
אם לא בציבורי- אז יש אפשרות גם בפרטי- באסותא, בעתידים, במדיקל סנטר.
לא כל כך מכירה רופאים פרטיים בעניין זה שאוכל להמליץ לך עליהם.
מקווה שבנות יכתבו לך פרטים יותר ספציפיים.

ושוב- תנחומיי.

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שושי291

New member
משתתפת בצערך על האובדן??

ראשית מצטערת על האובדן(ים)...כואב לקרוא כל פעם מחדש... אני עברתי גרידה באסותא ראשלצ, אצל גידי פייט. עושים שם גרידות בימים שני ורביעי. הבנתי שהוא רופא מצויין לפרוצדורות הללו. אצלי פסק הדופק של העובר, אז מה שהייתי צריכה זה להגיע עם הפנייה לבית החולים מהרופא שלי שאמרה שלמעשה הדופק פסק (אני במכבי). קבעו לי די מהיום להיום את התור לגרידה (קבעתי ביום חמישי ליום שני). מכיוון שאת צריכה לעבור הפלה בגלל שקיפות לא טובה, ולהבנתי העובר שלך עם דופק, אני חושבת שההליך לקבלת האישור לביצוע גרידה הוא קצת שונה..מניחה שבעלות ניסיון תיכף יגיבו ויכתבו לך... מאחלת לך שהחלום הרע יסתיים בקרוב ושההריון הבא בעזרת השם, יהיה תקין ומשעמם.
 


זה בסדר להיות מנותקת, וזה בסדר להתפרק. אני בכלל לא בטוחה שאפשר לשלוט בניתוק/התפרקות. בעיניי כל תגובה על הסקאלה שבין אדישות לבין היסטריה מוחלטת, היא לגיטימית והגיונית. כי אין שום דבר הגיוני במצב הזה.

יש לי כמה שאלות, את לא חייבת לענות אם לא מתאים לך.
האם עשית בסוף סיסי שליה? אם כן - תוך כמה זמן יהיו תוצאות של התסמונת?
אם עשית סיסי שליה, האם הבדיקה הגנטית מבוצעת באותה מעבדה שביצעה את הPGD או מעבדה אחרת?
יכול להיות שהפעם הגרלת בעיה שונה שגם היא באה לידי ביטוי בשקיפות מוגברת?

בשנה שעברה כשהייתי בשבוע 13 והייתי צריכה הפסקת הריון על סמך ממצא גנטי, מצאתי מזכירה בבי"ח ציבורי שסייעה לי להריץ ועדה ותור לגרידה. הגרידה היתה יומיים אחרי השיחה הראשונית שלי עם המזכירה. מצד שני יצאתי מהגרידה הזו בשן ועין ולמרות שאני מאוד מעריכה את האנושיות של הצוות בביה"ח הזה, אני לא בטוחה שאני יכולה להמליץ עליהם לגבי גרידות.
אני הייתי מתחילה עם שיחות טלפון לכל בתי החולים שרלוונטיים עבורך, ומבררת מתי הם מקיימים ועדות ותוך כמה זמן ניתן לקבל תור לגרידה.
מקווה שתקבלי כאן המלצות שיעזרו לך למקד את החיפוש.
 

מהאיתי8

New member
תשובות

אז כן, עשיתי סיסי שליה. תוצאות לגבי התסמונת יהיו עד יום רביעי. כן, עשיתי באותו בית חולים שעשיתי בו pgd. אין הרבה ברירות הם היחידים שיש להם הכרות עם המוטציה דרכינו. בכל מקרה וידאתי שיבדקו בכמה שיטות ולא רק באמצעות המערכת המקורית. יתכן והגרלתי משהו חדש. ויתכן והזיהוי המקורי של הבעיה בשני ההריונות הקודמים היתה שגויה. כרגע כל האופציות פתוחות ואין תשובות.. אשמח אם תגידי לי איפה זה היה (אם תרצי רק בפרטי למרות שזה מעדע חשוב לכולן אני מניחה). את שתי ההפסקות הקודמות שלי עשיתי בשיבא. הכל התנהל מאוד במקצועיות וללא נזק. הפעם אני אהיה בשבוע מוקדם יותר ויתכן ויתנו למתמחה לעשות את הגרידה ולכן אני חוששת. וכן מרעישה יקרה.. הכל לגיטימי. זה מגן עלי קצת.. בינתיים, כל עוד אפשר. וכל עוד העולם בחוץ רחוק ממני ומהבועה שלי..
 
חוסר הודאות נוראי

בהרבה מקרים אני מרגישה שאני מעדיפה לקבל בשורה רעה, מאשר להיות תלויה באויר ללא ידיעה וללא שליטה. בהריון האחרון הוקל לי במובן מסויים כשגיליתי שאין דופק. יכולתי להניח את שק החרדות שלא הבנתי כמה הוא כבד עד שהנחתי לו. יכולתי להפסיק לפחד מסיסי שליה ומעוד החלטה מטורפת ומעוד ועדה.

האם יש סיכוי כלשהו שלמרות הממצאים בUS, הכל תקין ויהיה אפשר להמשיך את ההריון?
האם אתם מתכוונים לעבור ועדה לפני קבלת התוצאות? האם ועדה תאשר רק על סמך ממצאי הUS של השקיפות או שחייבים גם ממצאים גנטיים?

עונה לך בפרטי לגבי ביה"ח.

שולחת לך כל חיבוק וחיזוק אפשרי.
 
אוי לא! כמה נורא!

אני הייתי בדיוק במצב שלך לפני שבוע (טוב, בעצם לא בדיוק, אצלי הריון ראשון).
אני הצלחתי באותו היום של השקיפות לעבור את הוועדה ולקבוע תור לגרידה, כן המתנתי קצת, 6 ימים, אבל זה היה הכי מוקדם שהצליחו למצוא (לא קבעתי את הגרידה באותו בית חולים שבו עברתי את הוועדה, כיוון שלא היה להם תור קרוב).
אני לא מהאזור שלך אז אני לא יכולה להמליץ לך.
הדרך שאת עוברת נשמעת בלתי אפשרית, לבי איתך!
 
מחבקת אותך


עצוב לי מאוד לקרוא שאת עוברת את זה בפעם השלישית.
&nbsp
מאחלת לך שההריון הבא יהיה כל כך משעמם ובסיומו ידיים מלאות.
&nbsp
&nbsp
 

רונית 294

New member
ממש מצטערת לשמוע

אבל לא בדיוק הבנתי. האם את ממתינה לתוצאות סיסי השיליה? במידה ויצאו תקינות.... האם זה אומר שיש עדיין סיכוי לעובר בריא?
 
לפעמים התמונה מהשקיפות היא ברורה

ואין צורך בבדיקה נוספת, על מנת להחליט שהולכים לגרידה.
זה היה המצב אצלי, ואני מבינה שגם אצלה.
 

רונית 294

New member
אני מנסה להבין את העניין הזה...

הבנתי שלפעמים מהשקיפות אפשר להבין בוודאות שיש בעיה. מתי זה ככה? חשבתי שהשקיפות רק נותנת הסתברות.
 
כשהבצקות משמעותיות מאוד

אצלי זה היה ציסטיק היגרומה של 10 מ"מ,
אולי זה הסתברות אבל מדובר בהסתברות של כמעט מאה אחוז למומים חמורים.
 

שירהד1

Member
מנהל
נכון, לפעמים המצב כל כך גרוע,

שלא מדובר במשהו הסתברותי, אלא במשהו וודאי. זה באמת קורה במצבים בהם רואים עובר בצקתי, עם ציסטות משמעותיות (זה נקרא ציסטיק היגרומה- כמו ששמולי קיפוד כתבה). יש גם מצבים שבהם השקיפות היא עוד איכשהו בנורמה, אבל רואים עובר לא תקין (כמו שאצלי ראו, ואכן ווידאתי את זה והסתבר שמדובר בטריזומיה 18).
מכירה זוג שהיה להם עובר עם ציסטיק היגרומה שהלכה והחריפה. היה ברור שהעובר לא תקין, וגם לא היו צריכים סיסי שיליה בשביל וועדה להפסקת הריון, אבל הם בחרו בכל זאת לבצע את הבדיקה, והסתבר שהיה לעובר תסמונת דאון.

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

רונית 294

New member
נראה לי שהבנתי...

היו לא מעט מקרים כאלה בפורום ועד עכשיו לא ממש הבנתי. אני בעצם מבינה שאין טעם להמתין לסיסי שלייה או מי שפיר כי גם אם חוזרים תקין זה אומר שעדיין הסיכוי למומים הוא גבוה מאוד. כאילו גם אם בדיקת סיסי שליה לא איתרה את הבעיה.
 

אל8

New member
לפעמים השקיפות ודאית

בהריון השני שלי אותרה בשקיפות בעיה בהתפתחות הגולגולת של העובר. זה לא היה הסתברותי אלא ממש ממצא שניתן היה לראות. עם תוצאות השקיפות ניגשתי לועדה.
 

מהאיתי8

New member
הבהרה לגבי השקיפות שלנו

אז המצב שלנו לא כזה קיצוני. התחלנו עם 2.8 ללא ממצאים נוספים ויומיים אחר כך כבר היינו עם 4. ישנן ציסטות צוואריות אבל זה בדרך כלל מה שקורה כשיש שקיפות מעל 3 מ"מ. בבדיקה האחרונה הוסיפו שככל הנראה יש זרימה הפוכה בוריד הדקטוס שיכולה להעיד על התפתחות מום לב עתידי. מצד שני יום קודם לכן הזרימה בוריד היתה תקינה. כך שאין כל כך איך לדעת. וזו בדיוק הנקודה. אין כל כך איך לדעת.. עשיתי את בדיקת סיסי השליה. יהיו תוצאות ראשוניות כבר מחר. הם ישוקללו מן הסתם במכתב ההמלצה לועדה. אבל, הייתי כבר בסרט הזה. עובר עם שקיפות ולכאורה שום ממצא נוסף. זה הוביל אותי ללידה שקטה. לא מסוגלת לקחת את הסיכון. פשוט לא יכולה לדמיין את זה קורה לי שוב. באשמתי. בנות אתן כל כך מקסימות ומחממות לי את הלב. תודה מקרב לב על היחס והאמפתיה. אתן נדירות.. הלוואי והיינו יכולות להכיר בנסיבות אחרות כמו בגן השעשועים.. לפעמים אני עוברת ליד ומרגישה כמו הויירדוז האלה. שפשוט בוהים. כמה הייתי רוצה להיות שם.. לנענע עגלה. לשחק בחול עם הילד/ה שלי. לנדנד אותו בנדנדה.. זה פשוט שובר את ליבי ששוב, זה לא יקרה..
 

שירהד1

Member
מנהל
הפסקה האחרונה שלך מאוד נוגעת ללב. הייתי שם. מבינה אותך.

 
למעלה