הפלה טבעית

  • פותח הנושא meem8
  • פורסם בתאריך

meem8

New member
הפלה טבעית

שלום בנות יקרות
קודם כל מצטערת בשביל כל מי שכאן.. ומאחלת לכולנו בשורות טובות בקרוב מאד..
אני לפי וסת אחרונה בשבוע 8+4
לפני כשבועיים באולטרסאונד ראשון, לצערי לא ראו שק הריון תקין והרופא שלח אותנו ללא הרבה תקוה לעשות מעקב בטא ואולטרסאונד נוסף בתוך כשבוע.
בשבועיים שחלפו מאז עברתי 4 אולטרסאונדים נוספים ובכל אחד מהם ראו תמונה מעט יותר מתקדמת.. אבל עדיין תמונה שמתאימה להריון צעיר בשבועיים-שבועיים וחצי. במקביל גם הבטא התחילה להתנדנד ולפני כשבוע קיבלתי המלצה לקבל ציטוטק לריקון הרחם. בינתיים גם החלו הכתמות חומות..
בכל זאת החלטתי להמתין עם זה כמה ימים ולפני 3 ימים הגעתי למיון נשים לבדיקה אחרונה לוודא שלא מפספסים שום דבר.. פתאום ראו קוטב עוברי שלא ראו לפני כן, עדיין ללא דופק אך הומלץ לי לחכות. מתנדנדת בין יאוש די ברור לתקוה קלושה.. המתנתי עוד, אך לצערי ביומיים האחרונים ההכתמות הפכו לדימום, דימום מוזר עם משהו שנראה כמו ג'ל אדום כהה (מתנצלת על התיאורים) ולמעשה נראה שאני כרגע במהלכה של הפלה טבעית, שעדיפה בעיני על הפלה בכל דרך אחרת..
יש לציין שזה הריון ראשון שלי ואני בת 39.5 כך שלא רוצה לסכן בשום דרך את הסיכוי שלי להריון נוסף בקרוב בעזרת השם.
אני מרגישה די מוזר, לא כאבים אלא מן לחץ בבטן התחתונה, לא יודעת לזהות התכווצויות של הרחם ולא יודעת למה לצפות וכמה זמן זה עשוי לקחת..
למרות שאני כבר שבועיים מבינה שזה הכיוון האפשרי ולמרות שהפלה טבעית היא הרע במיעוטו ביחס לאופציה של כדורים וכדומה, אני מרגישה עצב אופף אותי, מעין פחד ובלבול..
אשמח לחיזוקים ועצות..
תודה
 

אל8

New member
משתתפת בצערך

מהתיאור שלך זה אכן נשמע כמו הפלה אבל את תמיד יכולה ללכת להיבדק שוב כדי לוודא. הכי גרוע זה להישאר עם ספק אחר כך שאולי לא חיכית מספיק.

לגבי איך לסיים את ההריון אם זו אכן הפלה, זה מאוד אישי. יש כאלה שרוצות "לגמור עם זה" כמה שיותר מהר ומעדיפות גרידה. ויש מי שמעדיפות משהו פחות פולשני. אישית בתור מי ש"זכתה" לנסות את כל הדרכים - גם טבעי, גם כדורים וגם גרידה אני בעד הטבעי. אם הגוף יכול להוציא הכל לבד בלי התערבות זה הכי טוב והכי קל לגוף להתאושש מזה. זה כמובן דורש כוחות נפשיים של המתנה וגם לא תמיד זה מצליח ואז בכל מקרה אולי מגיע לאופציות האחרות. אז זה לגמרי לשיקולך. מאחלת לך שתעברי את זה הכי קל שאפשר ושהפעם הבאה תהיה טובה יותר.
 

meem8

New member
תודה לך

בינתיים היה נראה שמתקדם באופן טבעי אבל בבדיקה היום ראה ששק ההריון עוד שם. וכית יד הפוגה בדימום החזק שהיה ובקרישים שיצאו... אני לא יודעת אם זה נורמלי שככה הדימום פחת.. ? הרופא המליץ בכל מקרה בתוך עד 24 שעות להגיע למיון..
 
אכן נראה כמו הפלה טבעית

הג'ל האדום הוא ככל הנראה הרירית שמתקלפת מדופן הרחם. בהנחה שזו אכן הפלה טבעית זה תקין לחלוטין. סביר להניח שהדימום יהיה שונה מדימום וסתי ויכיל "חתיכות" שהן בעצם קרישי דם שנוצרים במהלך התפרקות הרירית.

לא רוצה להלחיץ ומכיוון שאין לך כאבים חזקים ייתכן וזה חסר משמעות, אבל כתבת שהבטא התנדנדה - האם עלתה וירדה? אם כן כדאי לבצע בהקדם בדיקת US ולוודא שאין שק הריון נוסף מחוץ לרחם. הרבה פעמים הריון חוץ רחמי מתאפיין בבטא שמזגזגת בין עליה לירידה. יכול להיות שזכית למצב הנדיר של הריון תוך רחמי וחוץ רחמי במקביל.

לגבי הפחד והעצב, התחושות הללו לגמרי במקום. גם אם מדובר בשבוע מוקדם, וגם אם אחרי הבדיקות הראשוניות הנמכת ציפיות, זה כואב ועצוב ומפחיד.
ממליצה להיבדק היום שוב ולהבין מה המצב. נשמח שתעדכני אותנו כשתוכלי.

משתתפת בצערך
 

meem8

New member
תודה רבה

הבטא כבר במגמת ירידה בימים האחרונים והבוקר הייתי בבדיקה ואכן אני עוברת הפלה טבעית. הרופא המליץ לחכות אק עוד כמה שעות ואז אולי להגיע למיון לטיפול בציטוטק.. בבדיקה היום ראה עדיין את שק ההריון וכן קריש דם שלדעתי מתפרק ויוצא מאתמול בלילה בדם. במקביל שלח אותי בדחיפות לבדיקת סוג דם ועכשיו קיבלתי תוצאה.. אשמח אם מישהי יכולה לומר לי מה המשמעות של rh שלילי.
 
סוג דם

סוג הדם יכול להיות חיובי או שלילי. נדמה לי שהRH מתייחס לחלבון שקיים או לא קיים בכדוריות הדם.
אני עם RH חיובי, אז לא מכירה באופן אישי, אלא מקריאה בלבד.

מכיוון שאת שלילית, סביר להניח שיתנו לך זריקת אנטי D, למקרה שהעובר היה חיובי. אין לכך כל השפעה על מהלך וסיום ההריון הנוכחי, אבל אם העובר חיובי, את עלולה לפתח נוגדנים שעלולים לפגוע בהריון הבא. נשים בעלות RH שלילי מקבלות את הזריקה הזו לאחר סיסי שליה/מי שפיר, בשבוע 28 בהריון לקראת הלידה וגם לאחר הלידה.
גם אם בעלך שלילי, עדיין תקבלי את הזריקה, מפני שברור שאת האמא, אבל לא ניתן לדעת בוודאות שהוא האבא.
ייתכן והחיסון יינתן בסדרה של זריקות במרווחים מסויימים.
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על אובדן ההריון


מצטערת שלא התאפשר לי לענות לך קודם, אבל כעת את באמת יודעת לאן הדברים הולכים
.
מעניין אותי לדעת מדוע הרופא שלח אותך בדחיפות לבדיקת סוג דם. האם היה צריך את זה לקראת ההגעה למיון?
בהפלה שלי עם הציטוטק, הרופאה שלי נתנה לי את המרשם, קניתי והחדרתי וגינלית בבית. בכלל לא הגעתי למיון לצורך כך.

מקווה שתסיימי עם הסאגה הזו מהר ככל האפשר.
אנא עדכני במצבך.
שולחת חיבוקים עם הרבה כוחות

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
הסיבה לבירור הדחוף בנוגע לסוג הדם

היא שבכל שלב שבו דם עוברי עלול להתערבב בדם אימהי (סיסי שליה, דיקור מי שפיר, לידה וככל הנראה גם הפלה), אם האם שלילית והעובר חיובי, גוף האם עלול לייצר נוגדנים לRH.
כאמור אין לכך השפעה על ההריון הנוכחי, אבל אם גוף האם ייצא נוגדנים ובהריון הבא שוב יש עובר עם RH חיובי, גוף האם עלול לתקוף את העובר. לכן המטרה היא מניעה מוקדמת של יצירת נוגדנים.

*מסייגת ומציינת שזה מה שאני מבינה על סמך קריאה של חומר בנושא.
 

meem8

New member
תודה שירה

נראה שאת החלק המהותי עברתי תודה לאל.. אשתף בתגובה כאן למטה
 

meem8

New member
עידכון

אז אתמול מהבוקר הדימום ממש פחת ובהמלצת הרופא שבדק אותי בבוקר הגעתי למיון לבדוק אם יש צורך להשלים את התהליך באמצעים חיצוניים..
לשמחתי הרופא שבדק אותי במיו ועשה לי אולטרסאונד ראה לנכון לעשות איזושהי פעולת ניקוי בסמוך לצוואר הרחם, לא קיבלתי ציטוטק ושוחררתי הביתה לאחר שעשינו אולטרסאטונד נוסף ובו נראה היה שהרחם נקי. בכל אופן אני צריכה לחזור לבדיקה בעוד כשבוע אבל אני רוצה להאמין שהכל בסדר ואני כבר אחרי.
ההריון הזה, ההריון הראשון שלי, היה כל כך קצר ומטלטל, כשבועיים שגיליתי ושמחתי בו כל כך, לאחר מכן אולטרסאונד ראשון מאכזב, צער גדול ומאז עוד שבועיים בין תקוה ליאוש אבל בידיעה שההריוןככל הנראה צפוי להסתיים.. וכל מה שקיויתי לו בשלב ההוא היה שיסתיים עם מינימום התערבות חיצונית כדי שלא תהיה השפעה על הסיכוי שאכנס להריון חדש בקרוב בעזרת השם.

עכשיו מאד מבולבלת מה לספר בעבודה ולחברים הפחות קרובים, שהרי בשלבים הראשונים כל כך של ההריון סיפרתי רק ל 3 חברים קרובים ולמשפחה הכי קרובה. וכעת בכל זאת עברתי דבר כל כך משמעותי ואני חוזרת לעבודה ולסביבה שלי כאילו כלום... ? אשמח לשמוע מכן איך אתן מתמודדות...
 

שירהד1

Member
מנהל
מקווה שהשלב הפיזי מאחורייך,

אכן טוב תעשי אם תחזרי בעוד כשבוע לבדיקה נוספת. חייבת לומר שברור שעדיף לעבור הפלה טבעית ללא התערבות, ובוודאי שעדיף בלי התערבות כירורגית, אבל אני עובדה חיה שגרידות לא אמורות לשבש את יכולת הכניסה להריון.

לגבי שאלתך בפיסקה השנייה-
הבחירה למי לספר ועד כמה לספר ומה בדיוק לספר תלויה באישה עצמה. רצוי לספר לאנשים שאת יודעת שיהיו אמפטיים ורגישים ויראו יחס תומך.
יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון, שלא תמיד אנשים יודעים כיצד להגיב, ואת עלולה גם לשמוע משפטים מעצבנים (אותי הם עיצבנו...)- כמו- "טוב שזה קרה עכשיו בשלב מוקדם של ההריון", "הכל לטובה", "כל עכבה לטובה", "יהיה בסדר", תחשבי טוב יהיה טוב", "בטוח שתיכנסי צ'יק צ'ק להריון ויהיה בסדר".

אני טיפוס מאוד פתוח וגם קשה לי מאוד עם מסכות. אז הסביבה הקרובה שלי ידעה על ההפלות. גם הגננות של הילדים שלי ידעו, כי רציתי שישימו לב במיוחד אם יש שינוי התנהגותי או רגשי אצל הילדים. מעבר לזה- הייתי מאוד קרובה אליהן, והרגשתי צורך לשתפן ולקבל מהן את האמפטיה שהייתי זקוקה לה.
לגבי העבודה- זה פחות היה רלוונטי במקרה שלי, כי אני מרפאה בעיסוק ועובדת עם ילדים והוריהם...יש אימהות שהרגשתי בנוח לספר מדוע נאלצתי לבטל עבודה, ויש כאלו שפחות. מודרכות שלי ידעו, אבל שוב- לחלקן סיפרתי את העובדות היבשות, ועם חלקן שיתפתי יותר, גם בפן הרגשי העמוק יותר. תלוי.

ההמלצה הכי טובה שלי אלייך בעניין הזה הוא לעזור לסביבה לעזור לך. כלומר- לומר לכל אחד מה יסייע לך ומה לא יסייע לך. לדוגמא: יעזור לך שחברה תוציא אותך קצת לאיזה בילוי בבית קפה?- תאמרי לה את זה. יעזור לך לבכות קצת (או הרבה) ושהחברה תהיה אוזן קשבת?- תאמרי לה את זה.
וגם מה לא יסייע- לא מתאים לך שיגידו לך משפטים מסויימים, כי זה לא עוזר לך ורק מעצבן?- תנסי לומר את זה.
אבל לפעמים תצטרכי פשוט להנהן למשמע כל מיני אמירות, וכדאי שתתכונני גם לזה...

מקווה שסייעתי לך.
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

אל8

New member
לפעמים יותר קל לא לספר

בהריונות שלי שנפלו בשלבים מוקדמים העדפתי לא לספר ליותר מדי אנשים. רק למי שממש ממש קרוב אלי. ברור שזה אומר שצריך להתנהג רגיל למרות השבר הגדול שמרגישים בפנים אבל איכשהו לי זה היה יותר קל מאשר להתמודד עם תגובות של אנשים ועם משפטים שנאמרים ממקום טוב אבל עדיין לא עוזרים ולפעמים אפילו מגדילים את הכאב.
 

meem8

New member
לזה התכוונתי

על ההריון הטרי סיפרתי רק למאד קרובים, אז הם גם היחידים שיודעים על ההפלה. אפילו חלק מהחברות הטובות שלי לא שיתפתי וגם בעבודה לא. אז מרגישה מאד מוזר לשתף בשלב הזה.. ומצד שני מוזר להתנהג כרגיל..
 

אל8

New member
תעשי מה שמרגיש לך נוח

כמו שאת רואה מהתגובות, לכל אחת מתאים ונכון משהו אחר. אני הייתי צריכה את השקט שלי והרגשתי שתגובות מנחמות או מרחמות רק יקשו עליי. למישהי אחרת החיבוק מהסביבה אולי עוזר. אין פה נכון לא נכון. תעשי מה שמרגיש לך.
 
אחרי האובדן הראשון

שהיה בשבוע 8, היו 2 חברים מהעבודה שידעו ובנוסף המנהל.
מבחינת משפחה וחברים שלא מהעבודה, אני חושבת ששיתפתי את החברה הכי טובה, גיסה אחת וכמובן ההורים.
במובן מסויים אני מסכימה עם אל8 שכתבה שלפעמים קל יותר לא לשתף, ומוסיפה שאם משתפים כדאי לצפות לתגובות שמנסות להיות רגישות אבל עלולות להיות מאוד מכאיבות או מעצבנות.
מצד שני אחרי האובדן השני שחררתי כל רסן ואני משתפת כמעט את כל מי שסביבי בהכל. לי יותר קל לשתף את כולם ולא להסתיר, גם במחיר של לשמוע יותר מדי פעמים את "כל עכבה לטובה".
 
למעלה