אז כמובן שלא אישרו לי את כל הבדיקות קרישיות

goldgold1122

New member
אז כמובן שלא אישרו לי את כל הבדיקות קרישיות

שקופרמינץ המליץ וההשלמה עולה בסביבות 4000 ש"ח . זה פשוט מטורף. אין כח להלחם עם הבירוקרטיות ואיך אפשר????
להרים ידיים? פשוט לא הוגן. מה הייתן עושות?
 
הייתי עושה במימון עצמי

ואם חלילה מוצאים משהו, נאבקת בקופה או במשרד הבריאות לקבל החזר בדיעבד.
אחרי הלידה השקטה ביררנו לגבי ביצוע צ'יפ לעצמנו. נאמר לנו שאישור של משרד הבריאות יכול לארוך חודשים (שלא היו לנו). עשינו במימון עצמי ולאחר שהתברר שאני מורישה את הפגם הגנטי, הגשנו בקשה להחזר ממשרד הבריאות.
אחרי המוני שיחות טלפון ותכתובות באימייל, קיבלנו את ההחזר על סך 2,500 ש"ח. זה לקח שנה וחצי.

תחשבי כמה עולה ילד לאורך כל שנות חייו. כמה עולה שברון לב של אובדן הריון. כמה עולים ימי ההעדרות מהעבודה בגלל האובדן.
אם הבדיקה תציל את ההריון הבא שלך, היא שווה הרבה יותר מ-4,000 ש"ח.
 

goldgold1122

New member
הענין הוא שקופרמינץ

אמר לעשות את הבדיקות וגם אם הכל תקין לחלוטין. אם יהיה הריון להזריק קלקסן בטוח לאורך כל התקופה.
אז למה כל הבדיקות? כבר לא מבינה כלום.
 
מה אישרו ומה חסר?

תכל'ס, כמו שאמרת, ההתרשמות שלי מקריאה כאן בפורום ובפורומים דומים היא שקופרמינץ אולי אוסף הרבה אינפורמציה אבל כמעט תמיד ההמלצה היא על קלקסן. גם כשאין שום תוצאה חריגה בבדיקות פשוט קוראים לזה טיפול אמפירי ובכ״ז נותנים קלקסן.
&nbsp

לדעתי, אפשר לריב עם הקופה על המימון, אבל לא הייתי משקיעה בבדיקות אלפי שקלים.
אני טופלתי בקלקסן בהריון שהצליח אחרי שתי הפלות וממש לא בטוחה שהוא תרם במשהו.
 

goldgold1122

New member
היי לא אשרו

את כל הפקטורים 5 סה"כ MTHFR פיברינוגן הומוסיסטן טרומבין אנטי XA
PLATELET AGGREGATION
כן אשרו פרוטאינים קרדיוליפין פרוטומבין APC אנטיטרומבין לופוס

לא מבינה בזה כלום!!!!
 
בכללה גסה יש שני סוגים של גורמים לקרישיות יתר

1. בעיה מולדת - אלו פקטורי הקרישה השונים שיכולה להיות בהם מוטציה. ועבורם עושים את הבדיקות הגנטיות (היקרות) שבודקות אם הגנים תקינים או שיש מוטציה. בבדיקות שלך יש את הבדיקה לAPC שהיא הבדיקה לפקטור 5, זאת בדיקה יותר זולה ולא גנטית אבל היא מאד מדוייקת ואפשר ללמוד ממנה באופן עקיף אם יש מוטציה. פרותרומבין הוא שם נרדף לבדיקה של פקטור 2, אם רשום 20210 אז זה בוודאות הבדיקה של המוטציה. (אבל אם רשום prothrombin time אז זאת בדיקת קרישיות כללית ולא רלוונטית לבעיות בהריון)
2. בעיה נרכשת - התפתחות של תגובה חיסונית נגד ההריון ואז מוצאים הופעה של נוגדנים בדם- אנטיקרדיוליפין, לופוס, בבדיקות שאישרו לך שאישרו לך.
&nbsp
בקיצור סט הבדיקות הזה הוא התחלה לא רעה בכלל ע״מ להעריך את מצבך. הדבר היחיד שממש חסר הוא הבדיקה לmtfhr (שהבדיקה להומאוציסטין היא בדיקה שקשורה אליה ופחות אינפורמטיבית כך שגם אותה לא חייבים לעשות) אבל בפועל, אם תקחי 5 מג חומצה פולית זה אמור לכסות אותך. זאת הבדיקה היחידה שהייתי ממש חוזרת ומבקשת אותה מהקופה. כמובן שלא יזיק לבקש גם את האחרות אבל בעיות בבדיקות האלו הן מאד נדירות לעומת mthfr שהוא הרבה יותר שכיח.
 

goldgold1122

New member
תודה רבה על התשובה המפורטת

אולי אתחיל במשהו ונראה לאיזה כוון זה מתקדם.
האם בדיקות אלו דורשות המתנה של 6 שבועות מהגרידה? או שאפשר כבר עכשיו לבצע שבועיים אחרי.
הבנתי שחלק מהבדיקות מושפעות מההריון שהיה.
בכל מקרה יש לי 2 ילדים מהריונות תקינים ולידה בזמן. זה אומר שלא יכול להיות קרישיות מולדת נראה לי.
 
באיזה שבוע ובאיזה משקל הם נולדו?

אני באמת לא יודעת לגבי ההמתנה אחרי הפלה, הייתי שואלת את הרופא שאיתו תתיעצי לגבי התוצאות. נדמה לי שקופרמינץ אמר לך שלא חייבים להמתין, נכון? עם זאת מבינה את ההגיון בלחכות שהמערכת תחזור למצב הבסיסי שלה.
לי היו שני הריונות תקינים כשהייתי צעירה יותר ובשנתיים האחרונות היו שתי הפלות. בברור שעשיתי כל בדיקות הנוגדנים היו תקינות ודווקא נמצאתי הטרוזיגוטית לפקטור 5 ליידן ולmthfr. הרופא שליווה את ההריון הוא מאיכילוב המליץ על קלקסן למרות שבאמת מדובר במצב של בעיה מולדת. זאת הסיבה שאני חושבת שבעצם הקלקסן לא שינה כלום ובגילי פשוט הייתי צריכה להגריל ביצית תקינה. עם זאת, כמובן שלא העזתי לוותר על הקלקסן ואני ממשיכה איתו גם עכשיו, לכמה שבועות לאחר הלידה.
 

goldgold1122

New member
קודם כל מזל טוב!!!

הילדים נולדו בשבוע 38/39 בסביבות גיל 30 במשקלים קרובים ל 4 קילו. היום כבר בת 37 ולכן הלחץ. היה לי הריון כימי בין 2 הילדים שלא יחסתי לו חשיבות. ועכשיו הדופק הפסיק בשבוע 14 או 15 וקופרמינץ אומר שזה מאוד נדיר . אם היתה הפלה בשבוע מוקדם לא הייתי בודקת בכלל והייתי אומרת שזה חלק מהסטטיסטיקה.
אבל בגלל השבוע גם ככה אצטרך קלקסן בכלל אם אצליח להכנס להריון בכלל כי קופרמינץ המליץ על טיפולי פוריות כי הילדים מטיפולים והגיל כבר לא צעיר ועכשיו היה הריון טבעי שנפל.
 
נראה שהיו לך שליות מצטיינות

הילדים שלי נולדו במשקלים תקינים אבל בצד הנמוך של ההתפלגות אז עלתה ההשערה שאולי זה מעיד שגם בהריונות הראשונים הייתה בעיה. אבל גם אני הייתי תינוקת קטנה וגם התינוק שנולד עכשיו עם הקלקסן נולד פיצפון. לכן אני שוב אומרת שקיבלתי המלצה לקלקסן אבל קשה לי להאמין שהוא שינה משהו.
ההפלה הראשונה שלי הייתה בגיל 39 בשבוע 14 וחצי, השקיפות הייתה תקינה ושבועיים אח״כ בסקירה, כבר לא היה דופק. מפני שזה נדיר אני התעקשתי על בירור קרישיות אבל המומחים להריון בסיכון שדיברתי איתם לא התרגשו מאד - זה נדיר, אבל קורה, במיוחד בגיל מתקדם. ההפלה השניה הייתה בשבוע מוקדם וההריון השלישי, הצליח.
 

goldgold1122

New member
תודה רבה על העידוד

והאינפורמציה, את מקסימה!!! הסיפור שלי מאוד דומה לשלך מקווה לסוף טוב עבור כל בנות הפורום.
 
למעלה