עזרה [הפלות חוזרות, פוליציסטיות, קרישיות]

עזרה [הפלות חוזרות, פוליציסטיות, קרישיות]

שלום לכולן,
ביקרתי פה בעבר אחרי אובדן ההריון הראשון שלי. רובכן בוודאי לא תספרו אותי כי איבדתי עוברים בטרימסטר הראשון, אבל אני שבורה וצריכה אוזן, חיבוק ועיצות לדרך.
לפני שנתיים החלטנו להביא ילדים לעולם. תוך שלושה חודשים נקלטנו, ראינו דופק שנפסק בשבוע 9+2. מסיבות שקשורות לחוסר תפקוד המערכת הרפואית בה הייתי, לא ניסינו הרבה זמן מה שחיזק את הדכדוך שלי מעצם זה שלא ראיתי אופק ופתרון.

בפברואר האחרון נכנסנו שוב להריון, שלא התפתח כראוי כבר משבוע 5. להריון הזה כבר נכנסנו אחרי מעקב זקיקים ממושך והזרעה, מאחר ואני סובלת מפוליצסטיות קלה (יחס הורמונים תקין, ציסטות בשתי השחלות). חשוב לציין שאני גם תחת תמיכה של קרינון מיום לאחר הביוץ.

הלכנו לבדיקת קרישיות, נמצאתי חיובית להומוזיגוט MTHFR. הלכנו להתייעצות הברורה אצל קופרנמיץ שהמליץ על קלקסן מרגע גילוי הריון חיובי.
אני ממתינה להריון החיובי הזה.

אני מרגישה כל כך תקועה; כל החברות כבר בהריון או ילדו, ומסביבי צצות שאלות שאני לא רוצה לענות עליהן. גם התהליך של להיכנס להריון, השוחק, שבמהלכו בחורות שחיכו איתי כל בוקר לבדיקות דם ואולטרסאונד נעלמות להן, ואני עוברת סבבים על גבי סבבים של בחורות מתחלפות שכנראה החיים פועלים קצת יותר לטובתן.
היום חיכיתי לבדיקת דם לבירור קליטת הריון - אני כבר יודעת איך מרגיש לי בהריון אז ידעתי שזה לא עבד. לא הצלחתי להחזיק את הדמעות בעיניים יותר.

אני תוהה אם עצמי אם לא כדאי ללכת לדבר עם פסיכולוג, אבל אז אני חושבת לעצמי שגם ככה אני משתפת אנשים מסוימים במה שעובר עליי, וזה לא גורם לי להרגיש יותר טוב לדבר על זה... מה אתן חושבות?

בנוסף, הייתי רוצה לדעת אם יש פה מישהי שנתמכה עם קרינון או דומיו ויש לה גם אי אילו בעיות של קרישיות? אני יודעת שקרינון (כמו פרוגסטרון) יכול לגרום לקרישי דם - אני תוהה אם חלה טעות בקביעה של קופרמינץ שהקלקסן יינתן לא מרגע הביוץ.

תודה.
 
משתתפת בצערך על האובדנים

ורוצה קודם כל להתייחס ל"סולם האבל". אובדן הוא אובדן הוא אובדן. וזה לא משנה אם הוא קרה בשבוע 5 או בשבוע 35.
האבל והעצב על הריון רצוי שלא הגיע לסיום הרצוי, הוא אותו האבל. אל תקטיני את עצמך ואת האובדנים שעברת, יש לך מקום ולאבל שלך יש מקום.

לגבי התמיכה והקרישיות, אני לא מבינה בזה אבל חושבת שאולי תוכלי לקבל תשובות מדוייקות יותר בפורום פוריות. יוצא לי לקרוא שם די הרבה, וחברות הפורום צברו נסיון וידע שלפעמים עושים את ההבדל בין עוד ועוד בעיות היקלטות ואובדנים, לבין הודעת לידה. נכון שרוב הנשים שם עוברות IVF, אבל כמעט כולן עברו גם הזרעות והן מקבלות בזרועות פתוחות גם את מי שטרם עלתה כיתה לIVF.

מחזיקה לך אצבעות לבטא חיובית היום
 
תודה, הבטא כצפוי שלילית...

פניתי לפורום פוריות.
בכל זאת הייתי רוצה לשמוע את דעתכן על הפן הרגשי והליכה לפסיכולוג.
 
מבאס

מכירה את ימי הבטא. רענון אינסופי של האתר או האפליקציה של הקופה, רק כדי לגלות את מה שאת כבר יודעת.

אחרי האובדן הראשון בכלל לא שקלתי טיפול פסיכולוגי, כנראה שלא שקלתי בגלל שנקלטתי מהר מאוד להריון נוסף שהסתיים בידיים מלאות. כ-3 חודשים אחרי לידת בתי, הייתי בטיפול פסיכולוגי קצר יחסית (בעברי טיפולים ממושכים).
בשנתיים האחרונות עברתי טלטלות רבות שבהחלט מצריכות טיפול כלשהו (3 אובדנים, טיפולי פוריות כושלים), אבל עדיין לא החלטתי מה אני רוצה ועדיין לא אגרתי כוחות כדי ליזום משהו.
בסבב הIVF הראשון נפגשתי עם העו"סית במחלקה, בעיקר כדי לשחרר את המצוקה שלי מהתנהלות הצוות הרפואי ביחידה. שנה לפני כן נפגשתי עם עו"סית אחרת באותו בית חולים, כדי לשחרר את המצוקה שלי מהתנהלות הצוות הרפואי במהלך הלידה השקטה שעברתי שם.
אני מדברת את עצמי למוות עם כל מי שרוצה (ולא רוצה) לשמוע וכותבת כאן כל כך הרבה, כך שאני מרגישה שטיפול מילולי פחות מתאים לי כרגע.
אני חושבת שאם מעולם לא היית בטיפול פסיכולוגי, שווה לנסות ללכת ל-2 או 3 פגישות כדי לבדוק אם זה עוזר לך.
 
מחשבות על טיפול פסיכולוגי בעקבות אובדן

מבקרת יקרה,
אני מצטערת על הצטרפותך הכפויה לפורום העצוב הזה.
אני סופרת אותך.
את לא 'רק' איבדת הריון בשבוע מוקדם יחסית, את איבדת את החלום, את התמימות, את תפיסת העולם הבטוחה והמוגנת שלך, מן הסתם האובדן השליך על התפקוד שלך בעבודה, על הקשר שלך עם בעלך, על היחס שלך לחברות ועל עוד המון פרמטרים שלא עולים בדעתי כרגע.
את השבר הזה אני סופרת, ולא משנה בכלל באיזה שבוע הוא התרחש.
(גם אני איבדתי הריון בשבוע 9. וזה היה נורא. וגרר השלכות הרבה יותר מרחיקות לכת משחשבתי.)

אני מבינה שעברת בשנתיים האחרונות מסע ארוך ומאד שונה ממה שתכננת בדרך אל ההורות הנכספת :
אובדן הריון בשבוע 9
מעקב זקיקים ממושך
אובדן הריון נוסף
תגליות רפואיות לא משמחות בענייני פוריות

תקני אותי אם אני טועה, אבל המסע המקורי תוכנן להיות כזה -
נפסיק את הגלולות,ניכנס להריון באותו יום
מרגע הופעת הפס השני על הבדיקה ניראה קורנות ושמחות, נלבש ורדרד, נדלג באושר בדשא ונעסוק במרץ בתכנון חדר הילדים (אה, ותהיה לנו בטן גדולה)


ועכשיו את באה לשאול לדעתנו - האם לפנות לאיש מקצוע.
עד כה הדיבורים עם האנשים הסובבים אותך לא עוזרים.
ברקע החברים הופכים למשפחות.
ויש גם את חסרי הטקט ששואלים שאלות.


לדעתי כדאי לך לפנות לאיש מקצוע.
א. כי אני מאמינה בטיפול. הוא עזר לי יותר מפעם לאורך חיי.
ב. פסיכולוג איננו 'סתם' אדם שאת משתפת במה שעובר עלייך. שיחות איתו אינן דומות כלל וכלל לשיחות שאת מקיימת כעת. מהסיבה הפשוטה שהוא איש מקצוע. מטרתו להאזין לך ולסייע לך להאיר ולפתור קונפליקטים פנימיים.
ג. שנתיים הן פרק זמן ממושך להתמודדות עם אובדן, ואולי ההתמודדות הזו גוזלת ממך המון אנרגיה פנימית שחלקה תוכל להשתחרר ולשמש אותך להתמודדות בחזיתות נוספות בחייך.
ד. אני באופן אישי לא מאמינה שאפשר לדלג על שלב האבל. אפשר לנסות להדחיק אותו, אבל אי אפשר למחוק אותו, גם לא עם הריון תקין וילד בריא בסופו. האבל הכרחי לארגון מחדש של הנפש לעמוד מול העולם. ואת העיבוד הזה כדאי לעשות עם תמיכה.

חיבוק וירטואלי גדול גדול
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על שני אובדני ההריון


קראתי את התגובות שקיבלת, ואני כל כך מסכימה עם כל מה שכתבו לך הבנות הנפלאות פה.

תחושת התקיעות שלך מובנת מאוד, וגם התסכול הרב. כשבאות הדמעות לעיניים- אז הן באות, וצריכות לזרום הלאה והחוצה מאיתנו, וזה בסדר גמור והכי אנושי והכי טבעי שיש.

לגבי השאלה שלך להליכה לטיפול- אני הראשונה שאומרת "כן" באופן חד משמעי. ואני כותבת זאת גם כמטפלת (אני מרפאה בעיסוק במקצועי), וגם כמטופלת לשעבר.
בעיניי, מאוד חשוב לעבד את הדברים עם אשת מקצוע שמתמחית בנושא אובדן הריון. זה יכול להיות במסגרת אישית, זוגית או קבוצתית. זה יכול להיות עם פסיכולוגית שמתמחית בתחום, או עם עובדת סוציאלית שמתמחית בתחום.

ואל תגידי שחלילה לא "נספור" אותך, כי איבדת את העוברים בשליש הראשון. אין פה בפורום דירוג של האבל. אין ולא יהיה. כי כל אבל על כל הריון רצוי שמסתיים, הוא 100 אחוז אבל של אותה אישה. ואנחנו נותנות כבוד וכתף לכל אחת ואחת פה, ונמשיך לעשות זאת.

את מוזמנת להמשיך ולהתייעץ ולשתף.
שולחת חיבוקי נחמה וכוחות

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה