בנות , עזרה!

בנות , עזרה!

שלום לכולן,
ככה- אני בת 28, לפני שבועיים וחצי עשיתי הפלה עם כדור ציטוטק.
אתמול חזרתי לבית החולים לבדיקת אולטרסאונד, ומצאו שנשארו שאריות. 16 מ''מ (לא בטוחה מזה אומר). שק היריון - אין, אבל נשאר שאריות.
הפנו אותי חזרה אל הרופא עם תוצאות האולטרסאונד, וההוא - כמובן, בלי למצמץ יותר מדי, קבע שעליי לעשות היסטוקופיה ניתוחית עם הרדמה מלאה ולהוציא את השאריות. אמרתי לו שאני לא רוצה ניתוח, אז הוא אמר, ''אוקיי, לא תוכלי להיכנס יותר להיריון, מה שאת מחליטה''.
אני כל כך לא מאמינה ברופאים האלה, שמרשים לעצמם להרוג אותך כל עוד את חיה. באיזה זכות לעזאזל אתה קובע את גורלי , ככה בשלוף, במשפט אחד, בלי שום רגישות? איזה משפט נורא להגיד לבן אדם ועוד בכזו קלות!
היה לי מקרה דומה עם רופאים בקשר למשהו אחר לגמרי, פריצת דיסק, שישר הפנו אותי לניתוי וקבעו את גורלי כבעלת נכות חסרת ישע, לא הקשבתי ולא עשיתי ניתוח, פשו התחלתי לחקור את העניין, ועכשיו אחרי 7 שנים, אני יודעת כמה מזל שהקשבתי לעצמי ולא לרופאים. הריי על מנת לשפר איכות חיים במיוחד בכל הקשור לגב, יש לחזק את השרירים הפנימיים שעוטפים את עמוד השדרה, וזה על ידי התעמלות, אבל אותו רופא, לא חשב להציע לי את האופציה הטבעית הזו, אלא שלח יותר ישר או למותי או לחדר הניתוח. אני בזה לזה! ועכשיו - אני במצב דומה, אבל שונה בתכלית. מדובר פה על הרחם שלי! ועל העתיד שלי בלהיות אמא! בלהביא ילד לעולם הזה.
אני מחפשת אינפורמציה באינטרנט האם יש אפשרות שהשאירות יצאו מעצמן, באופן טבעי. נכון, אולי יש לחכות קצת יותר זמן, אבל האם יש בכלל אפשרות כזו? אני מרגישה בתוך תוכי, שזה אפשרי. שהגוף שלי, יןדע מה טוב לו, והוא יפלוט את מה שלא נכון לו, בזמן שלו,בקצב שלו. אחרי הכל - היה התפתח אצלי בגוף משהו שאמור היה להיות עם נשמה וגוף, אז אוקיי- לא הכל יצא, אבל בכל זאת, אולי ניצן לגוף שלי זמן לעכל את מה שקרה איתו? אני בבלבולים עם עצמי. האם אני צריכה להקשיב לרופאים ש'יודעים', או להקשיב לגוף שלי.
האם מישהי עברה משהו דומה?
חוץ מתגובה אחת באינטרנט באיזה פורום, לא מצאתי שום דבר על איך להוציא את השאירות באופן טבעי.
או את מי אני יכולה לשאול? רופא משפחה? גניקולוג? מי מה למה? עזרה, תודה , בקשה!
 
תלוי

יש שאריות שלא ייצאו בעצמן ( היה לי אחרי הגרידה הקודמת. שארית עם זרימה, כלומר שארית שעדיין מחוברת לדופן הרחם עם כלי דם פעילים), ויש כאלו שכן ייצאו בעצמן (מקווה שזה מה שיש לי עכשיו).
שאריות עלולות לגרום לדלקת, הידבקויות, סתימת חצוצרות ושלל בעיות שעלולות להוביל לקשיים ואולי אף לחוסר יכולת להכנס להריון נוסף. גם להיסטרוסקופיה יש סכנות משלה.
אם את חוששת מהיסטרו, אני ממליצה להתייעץ עם רופא נוסף.
אפשר גם לחכות וסת אחת ולראות האם המצב השתנה.

אני באופן אישי לא מאמינה שהגוף יודע מה טוב לו, אבל זו רק אני ורק הדעה שלי.
 

שירהד1

Member
מנהל
מסכימה עם "מרעישה בשקט", ומוסיפה-

ראשית, צר לי על אובדן ההריון
.
את נשמעת מאוד נסערת, ואני לגמרי מבינה אותך. אני רוצה לכתוב לך מספר דברים, כדי גם להרגיע וגם כדי לתת לך נקודות למחשבה ולביצוע-

1. הפלה באמצעות ציטוטק יכולה להתקיים עד שבוע 8 של ההריון, או עד גודל עובר של שבוע 8.
2. בכ-80 אחוז מההפלות עם הציטוטק- הכדורים אכן מסייעים בריקון מוחלט של הרחם, ללא צורך בהתערבות נוספת.
3. בכ-20 אחוז מההפלות עם הציטוטק- הרחם לא מתרוקן לחלוטין, ויש צורך בהתערבות נוספת, כגון הסטרוסקופיה ניתוחית או גרידה.
4. דימומים הקשורים להפלה עם ציטוטק יכולים להיות במשך שבוע (אם יש "מזל"), או במשך מספר שבועות (אם יש פחות "מזל"), או אפילו במשך חודשים (אם יש עוד יותר פחות "מזל").
5. בכל מקרה- נדרשים מעקבים לא מעטים כדי לוודא התרוקנות הרחם.
6. פעמים רבות לא מספיק להחדיר פעם אחת את הכדורים, אלא פעמיים (ניתן להחדיר וגנילית או דרך הפה).
7. יש ברפואה כל מיני גישות- יותר שמרניות (אלו המנסות עד כמה שניתן להתרחק מפרוצדורות כירורגיות) ופחות שמרניות. את צריכה להיות מטופלת (בכל תחום רפואי שהוא) אצל רופא/ה שאת מתחברת לגישה שלו/ה.
8. אני לא מאמינה במשפט "הגוף שלי יודע מה טוב לו". אם זה היה נכון, אז הכל היה מושלם, ולא היו בכלל הפלות, וגם לא היו גידולים סרטניים וכל מיני מחלות- שלא נדע.
9. תהליך של הפלה שמלווה במעקב רפואי לא אמור בשום פנים ואופן לפגוע ברחם שלך, ובאפשרות שלך להיות אמא. הסירי דאגה זו מעל ליבך. אנחנו לא נמצאות בארצות הברית של שנות ה-50:) אנחנו נמצאות בישראל של 2016.
10. סיכוי להריון חדש יכול להיות לאחר שהרחם התרוקן לחלוטין, והאישה קיבלה לפחות פעם אחת מחזור, והלכה להיבדק וקיבלה אישור רפואי שניתן להתחיל ולנסות שוב.

האם קיבלת מנה אחת של ציטוטק? אם קיבלת מנה אחת- אולי כדאי להתייעץ לגבי מנה נוספת. ובכלל- ממליצה לך להיות מטופלת אצל רופא/ה שאת סומכת עליו/ה במאה אחוז ומתחברת לגישה שלו/ה.
אצלי, אגב, בהפלה שהיתה העם הציטוטק, הרחם התרוקנה לחלוטין רק אחרי חודשיים ואפילו יותר:( היו לי דימומים מסוגים שונים ומשונים המון המון המון זמן, וזה היה סיוט, ובסך הכל הייתי בשבוע 6 ומשהו (שק הריון ריק...).

אנא עדכני במצבך.

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
תודה

תודה רבה על התשובה המפורטת והאישית :)
כן, אני קצת נסערת.
המשפט שאמר לי הרופא כנראה מתעתע אותי במידה כזו או אחרת ''לא תוכלי ללכדת עוד''.
אני לא מבינה איך אפשר להגיד משפט כזה לבן אדם, ככה לחרוץ את גורלו!
רק המשפט יוצר אצלי אנטיגוניזם.

אבל עדיין , כרגע צריכה לשים את האידיאולוגיה בצד ולחשוב על מה נכון לי ולגוף ולעתיד שלי.
את הכדור לקחתי חמישי לפני שבועיים, ועדיין יש לי דימומים קלים.
אין לי בעיה עם זה, חוץ מהעניין של החוסר וודאות לגבי מה מתרחש עם הגוף שלי.
מה עם המחזור ? למה הוא לא מגיע? האם הוא יכול להגיע כשישי את השאריות ברחם? איך נבדיל בין הדימומים של ההפלה לבין מחזור ?
יש לי הרבה חוסר ודאות והרבה שאלות, והחוסר סבלנות של הרופאים והתשובות הקצרות , לא מעודדות את מצבי במיוחד.
בכל אופן, אני כן ארצה חוות דעת של רופא נוסף ואת כל זה אני אבדוק שבוע הבא.
כמובן שאם אני צריכה - אני אעשה את מה שצריך- כולל ניתוח או מה שזה לא יהיה. פשוט הייתי רוצה תשובות מדויקות יותר, ושיקוף של מצבי או מצבי העתידי.\
ולא ''ככה זה, נקודה, זה מה שאת עושה, כי אם לא תמותי.... הבאה בתור!!!''

כנראה שככה זה.
תודה מראש , עך המענה והאפשרות לשיתוף!
 
משתתפת בצערך

הרופא שלך אכן מעורר אנטגוניזם ומפגין חוסר רגישות למצבך בהתעלמו מהפן הרגשי בתהליך (הוא לא טכנאי נשים, אלא אמור להיות רופא נשים!). המון נשים עברו הפלה מצערת ואפילו יותר, הרו הריונות תקינים והן אמהות. כפי שכתבה שירה, הייתי שוקלת מעבר לרופא אחר פחות טכני ויותר אנושי.
המחזור מגיע בין 4 ל-6 שבועות אחרי הציטוטק, וגם 8 עוד נחשב תקין, כך שמהבחינה הזאת את לא אמורה לדאוג כרגע, רק להיות עם יד על הדופק. נדמה לי שחלק מהרופאים כן נותנים צ'אנס לשאריות לצאת לבד עם דימום המחזור הראשון אחרי הציטוטק, בודקים שהרחם התרוקן אחרי המחזור ואם כך - אפשר לשוב לנסות.
מאחלת לך שסאגת הציטוטק וההפלה תסתיים, כך שתוכלי להתפנות לשקם את הנפש ולהמשיך הלאה לנסיון המיוחל, בתקוה שיסתיים בידיים מלאות ובבריאות.
 
האם הבטא התאפסה?

כשהייתה לי שארית והתייעצויות עם הרופאים, נאמר לי שהגישה השמרנית באמת אומרת שאפשר לחכות עד חודשיים כדי לראות אם השארית יוצאת מעצמה. מפני שאת רוצה להיות בטוחה שנתת הזדמנות מלאה לגישה השמרנית, לא נראה לי שיקרה כלום אם תחכי עוד שבוע-שבועיים. אבל צריך לקחת בחשבון שאם יש זרימות, הסיכוי שהשארית תצא מעצמה הוא יותר נמוך.
שווה גם להתייעץ עם המומחה להיסטרוסקופיה, כי אם השארית מספיק קטנה, אולי הוא יוכל ״לקלף״ אותה גם בלי הרדמה. אצלי היה נסיון כזה שלא הצליח, ואכן בסוף הלכתי לפרוצדורה בהרדמה. אבל, לפחות ידעתי שניסינו להימנע מהרדמה.
&nbsp
 

שירהד1

Member
מנהל
הפלה עם ציטוטק דורשת זמן וסבלנות-

הן מצד האישה והן מצד הרופא/ה שנתן לה את המרשם...
אני חושבת שהרופא בסך הכל רצה לומר לך שלא תוכלי להרות עד שההריון הזה לא ייגמר. זה שיצא לו עקום- זה משהו אחר ומצער.
אני אתן לך דוגמא נוספת עליי- אני סובלת מכאבים קשים בזמן בדיקה וגינאלית, אז רופא אחד שפעם פעם הייתי מטופלת שלו, אמר לי שאני עלולה להפריע בבדיקות עתידיות בזמן ההריון (הייתי מטופלת שלו בגיל צעיר יותר...). אז הוא אדיוט. אז מה? פשוט לא הייתי מטופלת שלו יותר.
מציעה לך להיות מטופלת אצל רופא/ה נעימים שיהיו אדיבים כלפייך וידעו לומר לך את המילים הנכונות.

המחזור יגיע, אבל אחרי שהרחם תתנקה והמערכת ההורמונאלית תאפס את עצמה ותתאזן מחדש.
ולא תמותי כל כך מהר. אל דאגה:)
אם נטלת רק פעם אחת את הציטוטק, שווה לבדוק השבוע אם כדאי לקחת שוב.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

amuna100

New member
לגבי המחזור אחרי ציטוטק

קיבלתי ציטוטק פעמיים, והרוב יצא, אבל נשארו קצת שאריות..אבל הרופא אמר לחכות אחרי המחזור....אצלי לקח למחזור הרבה זמן להגיע..כמעט 3 חודשים..ואחרי המחזור הכל התנקה..אז מאחלת שיעבור בשלום(עם הרבה סבלנות!)
 
למעלה