אחרי הפלה שניה

ל12345

New member
אחרי הפלה שניה

שלום לכולן,
גיליתי את הפורום הזה אתמול, קראתי את ההודעות וחשתי קצת הקלה ולכן חשבתי לשתף גם...
אני בת כמעט 36 יש לי 2 בנים מקסימים אבל כל כך רוצה ילד שלישי....
אנחנו מנסים כבר בערך 3 שנים, עברתי 4 הזרעות 5 מחזורי IVF שאחד מהם הסתיים בהפלה בשבוע 7 ולא מזמן נקלטתי שאופן מפתיע להריון טבעי- מה שלא הצלחנו לעשות 3 שנים.
שלשלום ההריון הזה הסתיים גם בהפלה�� בשבוע 8 לא ראו עובר או דופק...
אני מרוסקת! לא מאינה שאני צריכה לעבור את הסבל הזה שוב! עברתי הפלה בציטוטק שלשום ואני רק מחכה שהדימום יפסק כבר ואיתו גם קצת מהכאב. אולי בלי התזכורת הקבועה של הדימום אוכל לאסוף את עצמי.
יש פה מישהי שהצליחה להכנס להריון תקין אחרי 2 הפלות???
אני כבר כל כך חוששת ומיואשת ונמאס לי לשמוע משפטים מאנשים שלא עברו את זה כמו - את רק צריכה להרגע וזה יסתדר לבד- אולי זה לטובה - יש לך כבר 2 ילדים תסתפקי בהם....
אני יודעת שאני צריכה להיות אסירת תודה על מה שיש לי והילדים האלה הם באמת נקודת אור בשבילי! כל כך רגישים וכל היום מחבקים אותי ואומרים כמה הם אוהבים...
אבל המצב הזה כל כך קשה לי...
תודה על הקריאה עד כאן..
 

שושי291

New member
מצטערת לשמוע על אובדן ההריון

מבינה אותך מאד. זה באמת מאד קשה, ומי שלא חווה את האובדן הזה, לא באמת מנחם או מצליח להגיד את המילים הנכונות. וזה בסדר. אני עברתי עכשיו הפלה,וכולם אומרים לי בדיוק את מה שאמרו לך.. שאני צעירה ועוד יהיו לי ילדים, ושיהיה בסדר, ושיש לי ברוך השם שני ילדים והכל יהיה בסדר. אבל אף אחד לא מבין באמת את הכאב באובדן הזה, ואת המתח, והדימומים, והכאב הפיזי והנפשי, והחרדות שבאות אחרי ההפלה שמא משהו לא תקין ומעתה כל הריון רק יפול.... כל ההריונות שלי באו מטיפולי ivf וגם ההריון שנפל בא אחרי קושי גדול וטיפולי ivf, אז אני מבינה את הקושי שבטיפולים ואת התחושה המדהימה שחווית כשהצלחת להיקלט סוף סוף באופן טבעי.... אין לי הרבה מילים מנחמות, רק להגיד לך להיות חזקה ולשאוב אור ואושר מילדייך הקטנים בימים החשוכים הללו. האם בכוונתך לברר את הסיבה להפלה החוזרת? אני חושבת שזה משהו שצריך לבדוק, אני מאמינה שגם מנוסות ממני ישיבו לך ויכוונו אותך בהיבט זה.
 

ל12345

New member
תודה

תודה.
המילים שלך כל כך קולעות לתחושות שלי. כנראה שמי שלא חוותה זאת לא תבין לעולם.
הרופא שלי נתן לי הפניה למרפאת הפלות חוזרות אך באותה נשימה אמר לי שהוא חושב שאין קשר בין ההפלות.
כנראה שעובר היה פגום ושהייתה איזושהי הפרעה כרומוזומלית שמנעה התפתחות. הדרך של הטבע לברירה הטבעית.
הוא נתן לי הפניה לעשות בדיקת קרישיות אבל שוב היה מאוד סקפטי.
מתלבטת את להמשיך
 
משתתפת בצערך על האובדנים

שמחה שמצאת אותנו.

בפן הפרקטי - מתי את אמורה להגיע לביקורת? התגובה לציטוטק שונה אצל כל אחת, כך שלא ניתן לדעת בודאות כמה זמן הדימום יימשך. אם אני זוכרת נכון מההפלה שלי שבוצעה באמצעות ציטוטק, הדימום נמשך כשבוע אחרי מנת הציטוטק הראשונה, אבל שק ההריון יצא יום אחרי המנה השניה.

בפן הרגשי - מה שיש לא מוחק את מה שאין ואת הדרך המייסרת שאת עוברת. אני בטוחה שהילדים נותנים לך כוח, אבל זה לא משנה את העובדה שאת רוצה עוד.
הבת שלי היא אכן מקור לנחמה, אבל כשאני רואה אותה ויודעת כמה היא מופלאה, אני לא יכולה שלא לרצות עוד. והדרך מתארכת ומסתבכת, וכבר בכלל לא ברור שיהיה עוד, והידיעה מה אני מפסידה גורמת לי לצער גדול מאוד.

אם זה מעודד אותך, בחודשים האחרונים לפחות 2 מחברות הפורום ילדו ילדים בריאים אחרי שעברו 2 הפלות. את יכולה לקרוא בפורום הריון אחרי אובדן, לחפש הודעות לידה שלפעמים מכילות גם את סיפור הרקע.

מאחלת לך שתוכלו לחזור בקרוב לנסיונות, ושההריון הבא יגיע במהרה ויסתיים בידיים מלאות.
 

ל12345

New member
תודה...

היי, תודה על תגובה!
זה באמת מעודד לשמוע לגבי הריונות תקינים אחרי 2 הפלות...
את צודקת לגבי הילדים, רני מסתכלת עליהם וחושבת לעצמי שזה לא פייר לא אוכל לקבל עוד.
לגבי ביקורת, אני חוזרת בשבת בבוקר בתקווה שלא נשארו שאריות ואוכל לשים לפחות את החלק הזה מאחורי.
מקווה שאוכל לחזור לנסות לאחר קבלת מחזור... מקווה שזה אפשרי.
נראה לי שנחזור לנסות באופן טבעי- חייבת הפסקה מה IVF. בכל מקרה זה לא הוביל לתוצאות טובות יותר בינתיים.
 
משתתפת בצערך ורוצה להפיח בך תקווה

משתתפת בצערך ומבינה מאוד את הייאוש שלך. נכון. יש לכם שני בנים מקסימים לשמוח בהם, והם עולם ומלואו. ובכל זאת הכמיהה לילד שלישי קיימת, אחרת לא היית עוברת דרך חתחתים ארוכה וקשה לאורך שלוש השנים האחרונות. שני הילדים רק מקהים את העצב אבל לא מעלימים אותו.
הסיפור שלי דומה ושונה, רוצה לעודד אותך (כפי שגם בקשת) ומקווה שהמשותף יהיה הסוף הטוב. אחרי שני הריונות טבעיים שהסתיימו בשלום ובידיים מלאות בסביבות גיל 33 ו-35.5, השתהינו עם ילד שלישי, וכשכן רצינו - אמנם הריתי בקלות, אבל לצערי שני הריונות בסביבות גיל 38.5 ו-39+ הסתיימו סביב שבוע 7-8 בשק הריון ריק וללא דופק. את הפעם הראשונה (לפני שנתיים) עוד ראיתי כסטטיסטיקה, אבל בפעם השניה (כמוך), העצב היה עמוק והוביל אותי לפורום, קרש הצלה לטובעת. עברו עלי כמה חודשי בכי תדיר, ולפני שנה הריתי שוב. גם אני הייתי מיואשת וסקפטית וההריון היה מטבע הדברים לא פשוט רגשית, אבל לקראת פסח האחרון, שנה אחרי ההפלה השניה, יצאתי מעבדות לחירות.
מדבריך נשמע שלא ויתרת ושהכמיהה פועמת בך בחוזקה. מאחלת לך מקרב לב את הנס שאינו מובן מאליו כלל, לזכות בהריון תקין שיסתיים בידיים מלאות בתינוק (או בתינוקת).
 
ועוד משהו קטן לגבי ההערות

אנשים מרשים לעצמם להכנס לקרביים של אחרים בשאלות אינטימיות. גם אותי שאלו המון פעמים מה עם ילד שלישי וגם עבורי היתה זו תחושה שמחטטים לי בפצע פתוח. וכל משפטי הזה לטובה, יסתדר לבד וכולי הם כה מטופשים שאין לי מה להגיד. הם נאמרים לרב ממבוכה (במקום השתתפות בצער והושטת יד), לעתים מטפשות וכמעט אף פעם לא בזדון. למרות שההשפעה שלהם עלינו היא קשה.
רק את יודעת האם את מוכנה להסתפק בשני הילדים או שהרצון והכמיהה חזקים בך (כך נשמע מדבריך), ויש בך כוחות להמשיך. רק את (ובן הזוג, אבל בעיקר את). אם תמשיכי לנסות, אין זה אומר שאת לא אסירת תודה על שני הבנים. את כן, ואין סתירה.
 

goldgold1122

New member
באותו מצב כמו שלך

מבינה אותך כל כך, אחרי 2 ילדים מטיפולים. הצלחתי טבעי ובלי סיבה ברורה הדופק הפסיק בשבוע 15. פשוט הגעתי לסקירה באושר שהתחלף בדכאון עמוק. אז עכשיו צריכה לעשות מלא בדיקות והרופאים ממליצים טיפולים כי עם בעיות פוריות כמו שלנו אין סיכוי לטבעי והגיל כבר 37.
לפעמים אני אומרת חבל שזה קרה ההריון הזה , כי הייתי מאושרת עם הילדים וקיבלתי את העובדה שיהיו לי רק 2 ועכשיו הרצון לשלישי התגבר. כאילו שהחיים פתאום נעצרו וכל מה שחשוב זה ילד שלא קיים.
אומרים שהפלות בשבועות מוקדמים זה משהו לא תקין אצל העובר ויש סיכוי להריון תקין לחלוטין בפעם הבאה.
 

שירהד1

Member
מנהל
צר לי על שני אובדני ההריון


קראתי את כל מה שהבנות הנפלאות כאן כתבו לך מנסיונן, ואני רוצה לחזק את הדברים ולהוסיף-

1. אתחיל מהשאלה אולי הכי חשובה שלך: "יש פה מישהי שהצליחה להיכנס להריון תקין אחרי 2 הפלות???"- ותשובתי- ברור שכן!!! אני מכירה גם מהפורום וגם מחוצה לו נשים שילדו תינוקות בריאים לאחר 2 הפלות.
כפי שאני כותבת תמיד, אכתוב גם לך- למרות כל הצער והכאב העצום שאובדני הריון מביאים עימם, שתי הפלות ברצף נחשבות למשהו נורמאטיבי בעולם הילודה. העובדה הזו יכולה לקומם אותנו, ולהעציב אותנו ולהכעיס אותנו, אבל היא נכונה עובדתית וסטטיסטית.

2. הפלה עם ציטוטק דורשת פעמים רבות סבלנות וזמן. את צריכה להיות במעקבים כדי לוודא התרוקנות מוחלטת של הרחם. מקווה שתהליך ההפלה יהיה קצר ולא ארוך.

3. כתבת שאת חוששת ומיואשת. ואפשר מאוד מאוד להבין אותך. ההחלטה האם להמשיך ולנסות, ובאיזו דרך היא שלך ושל בן זוגך. ולמען האמת- בסופו של דבר ההחלטה היא ביד האישה- כי היא ורק היא יכולה לדעת באמת מה הנסיונות הללו גוזלים ממנה, ויש בכוחה לומר "די" או "להמשיך". זו בחירה מורכבת, ומי כמוני יודעת זאת. אבל מדובר בבחירה, ולכן יש בזה גם הרבה כוח.

4. משפטים כמו "את רק צריכה להרגע וזה יסתדר לבד", "אולי זה לטובה", "יש לך 2 ילדים, תסתפקי בהם"- מוכר, מוכר ועוד פעם מוכר. אני באופן אישי יכולתי להתחרפן בתוך עצמי מהמשפטים הללו, אבל בד בבד גם ניסיתי להבין שאנשים רוצים בטובתי ואין להם ממש מה לומר (עברתי 6 הפלות ברצף), אז הם אומרים משהו...הכל מתוך כוונות טובות.

5. כתבת שהילדים שלך רגישים ומחבקים אותך ואומרים כמה הם אוהבים- נפלא לשמוע. אני רק מקווה שהם עושים זאת מבלי לדעת מה עבר ועובר עלייך. בני כמה הם? האם הם יודעים על ההריונות ועל הטיפולים?

6. זה שאת אסירת תודה על מה שיש לך, עוד לא אומר שאסור להתאבל על מה שאין לך. לצד האבל והעצב, צריך אכן לזכור ולהודות על מה שיש. לי בכל אופן, זה עזר בזמנו על-מנת להתמודד. אבל הכמיהה לעוד ילד היא חזקה וקשה ואכזרית. מי כמוני יודעת (אגב- אם את לא מכירה את הסיפור שלי- אז זכיתי. זכיתי בבת בריאה- כיום בת שנה וחצי).

שולחת חיבוקי נחמה וכוחות

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

ל12345

New member
מעודד

תודה לשירה וכל הבנות הנפלאות שלקחו את הזמן וכתבו לי. אין ספק שהפורום הזה עזר ועוזר לי לעבור את הימים הקשים האלה.
אתמול הייתי בביקורת והתוכן ההריוני כבר יצא כך שלא הייתי צריכה לקבל עוד מנה של ציטוטק יש עוד קצת שאריות שנאמר לי שיתפנו עד לקבלת המחזור הבא... לפחות זה מסתדר!
אני מבינה ש2 הפלות זה ייתכן סטיסטית ואני ממש מקווה שבהריון הבא הכל ילך כמו שצריך. אני רק מקווה שאגיע אליו מהר ולא אהיה בחרדות כל ההריון שמא משהו לא בסדר... מה עושים עם החשש הקבוע הזה?
לגבי הילדים שלי הם בני 8 ו6. הם כמובן לא היו מודעים לבריונות או לאובדנם, השלב היה מוקדם ולא רצינו לערב אותם שמא משהו ישתבש (כמו שאכן קרה) ויגרום להם לאכזבה כי הם כל הזמן מדברים על כמה שהם רוצים עוד תינוק.
הם כן חשים את בכאב והעצב וברגישותם הרבה גורמים לי לחוש נחמה. אני מוצאת את עצמי המון בימים אחרונים צופה בתמונות וסרטונים שלהם. מצד אחד, מנחם ומצד שני גורם לי לרצות עוד.
אני לא רואה את עצמי מוותרת על הרעיון של ילד שלישי. לא מסוגלת.
אבל כן מאוד חוששת מהפלה נוספת, מכאב לב נוסף. מקווה מאוד שאכנס להריון כמה שיותר מהר ושיעבור הפעם בשלום.
 

mayconet

New member
בהצלחה

&nbsp
חברה מאד טובה שלי נכנסה להריון רביעי! אחרי שתי הפלות
 
למעלה