אמא, למה אף פעם לא היה לך תינוק בבטן?

אמא, למה אף פעם לא היה לך תינוק בבטן?

יש המוני אמהות הריוניות בגן, אחת מהן ילדה בשבוע שעבר.
בחודשים האחרונים היו הרבה מקרים שבהם היא רצתה "להכנס" לבטן שלי ואני זורמת עם משחקי הדמיון שלה. אני "מכניסה" אותה לבטן, היא מבקשת שאודיע לה כשיגיע החודש שבו היא נולדה. היא כבר יודעת שכשהיא בבטן אז היא עובר ולא תינוק, ושידענו שהגיע הזמן שבו היא צריכה להיוולד בגלל שהיא בעטה בצורה מיוחדת (תכלס ירדו לי המים, אבל ההסבר עם הבעיטות נראה לי יותר מתאים לגילה). אם אני מחבקת אותה בזמן שהיא "בבטן" היא כועסת ואומרת שאני לא יכולה לחבק אותה, כי היא בבטן שלי.

והערב היא הפתיעה עם השאלה הזו. אח"כ היא ניסתה לשאול למה לא היה לי תינוק או תינוקת אחריה, אבל קצת הסתבכה עם ניסוח המחשבה. אז בסוף היא עברה לאיך תינוקות נוצרים, שאלה שכבר עלתה פעם או פעמיים ועליה עניתי שאבא ואמא מתחבקים חיבוק מיוחד (לפני כמה שבועות היא ביקשה להתחבק איתי את החיבוק המיוחד הזה
).
ולמרות שמבפנים בכיתי, מבחוץ השבתי לה בצורה עניינית וניתקתי את הרגש.
ועכשיו היא ישנה, ואני כבר לא בוכה מבפנים, וגם לא בכיתי מבחוץ. הצלחתי להעביר את הכאב בלי להתמסר לו, ורציתי לשתף כאן, כי כאן נמצאים מי שמלווים אותי במסע המטורף שלי.
 

דניאל5000

New member
הרסת אותי ...

יושבת קוראת ובוכה... הבת שלך נשמעת לי מדהימה וחכמה , קוראת את הסביבה ושואלת שאלות לעיניין... לא קל אבל כל הכבוד לך על כך שנהגת באיפוק וענית לה בצורה סבלנית וחכמה. חיבוק גדול וחזק וכולי תקווה שתעדכני אותנו בעתיד בבשורות טובות
 

שירהד1

Member
מנהל
מרגש מאוד...

זה גומר הקטעים האלו. גומר.
אני זוכרת משהו אחר, אבל שגמר אותי עם הבת שלי בזמנו- היא ביקשה שמיכת פעילות לבובה שלה, משהו כמו של תינוק אמיתי. היתה אז בכיתה א'. ואני הלכתי לארון, ושלפתי משם את אחת משמיכות הפעילות שהיתה לי, ובפנים בכיתי בטירוף. כי רציתי שהיא תשמש לתינוק/ת ולא לבובה...והייתי בטוחה אז שלא אזכה בעוד ילד. וזה גמר אותי. וכשנתתי את שמיכת הפעילות לבת שלי, עוד משהו מת בתוכי.

איזו עוצמה יש לך. איזה חוזק. אני כל פעם נפעמת מחדש. להכניס אותה בכאילו לבטן שלך, ולעשות כאילו היא עובר, לשתף פעולה במשחקי הדמיון שלה....אני מודה שלא הייתי עומדת בזה. מודה ומתוודה. היכולת שלך להתחשב בצרכים שלה מדהימה.

תגידי, אבל לא הבנתי- האם ענית לה לשאלה הקשה הזו של "למה אף פעם לא היה לך תינוק אחריי בבטן?", או שהשארת את זה פתוח? אפשר הרי להיחנק מהשאלות האלו.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
נדמה לי שהשארתי פתוח

מודה שמרוב הלם, אני לא זוכרת את כל הדיון לפרטי פרטים, וזה מצחיק כי זה היה דיון ממש קצר באמצע ארוחת הערב.
היא לא ממש הצליחה לשאול את למה לא היה לך תינוק אחרי.
לשאלה למה אף פעם לא היה לי תינוק בבטן, עניתי שהיא היתה בבטן שלי.
ולאיך תינוקות נוצרים, עניתי את התשובה הרגילה שאבא ואמא מתחבקים חיבוק מיוחד.
יכול להיות שהיא ניסתה לשאול עוד משהו ואז קטעתי אותה ואמרתי שנדבר על זה אחרי האוכל. לשמחתי אחרי האוכל היא עברה למשהו אחר, אבל מכיוון שהיא לא שוכחת דבר, אני בטוחה שהשיחה הזו תמשיך מתישהו (השבוע, בעוד חודש או בעוד חצי שנה).

ועכשיו אני חושבת שהכל התחיל מכך שהיא דיברה על משפחה של חברים שבה יש אבא ואמא וילד ותינוקת, ואז היא שאלה למה המשפחה שלנו קטנה ומשם זה התגלגל לענייני הבטן והתינוקות.

אני חייבת לציין שלמרות שהשאלות שלה מאתגרות אותי, אני שמחה שהיא רגישה לסביבה ושהיא כל הזמן צמאה לדעת עוד ועוד.
ואחרי השאלות שלה היום, אני יכולה להסיק שהיא מצליחה להבין (ולנסח!) כמויות, שזה ממש מופלא בעיניי.
 
מתחברת

גם אני כבר משחררת קצת מבגדי התינוקות ששמורים בארון למעלה...... וכל פעם הלב מתכווץ ומתכווץ.
במשחקי הבובות ישנם מספר בגדי תינוקות פיצ'קים, שמיכות, ומה לא.

אבל לא אבדה תקוותי בעניין הרחבת המשפחה
 
את נהדרת, מרעישה בשקט

את עונה לה ומכילה אותה בכל כך הרבה תבונה ורגישות. לא פלא שהיא עצמה גדלה להיות כל כך נבונה ורגישה.
 

אמאלוסי

New member


שולחת לך חיבוק. ילדים שלי כל הזמן חופרים לי שהם רוצים תינוק. (כי לאחרים יש). באיזשהו שלב אמרתי להם שלא יהיה, כי אני זקנה. קיוויתי שזה יפסיק את זרם השאלות. זה לאו דווקא עזר. כי לפעמים אני שומעת דיאלוגים ביניהם, שאחד מהם עונה לשני "אבל היא זקנה, היא כבר לא כולה להביא תינוק".
הנושא ממש לא מרפה מהם.
בשבוע שעבר בת שלי הודיעה לסבתא שלה (חמותי) שאנחנו מצפים לשתי בנות (לא פחות ולא יותר). הכי גרוע שחמותי מרב רגישות (כמו של ממותה בערך) התחילה לברך אותי. והיא יודעת שאני אחרי שלוש הפלות. כמובן,זה נגמר בבכי בשירותים.
בקיצור, מה שנראה לי שאת צריכה לעשות וזה חשוב במיוחד, כי יש לך בת, זה לא ליצור אצלה הרגשה שהולדת ילדים זה משהו קשה, על מנת שלא יהיו לא חרדות מילודה שלה (נשמע עקום. אני מקווה שהצלחתי להסביר למה התכוונתי).
נראה לי שאת עושה את זה ממש ממש טוב.
וכמובן, מאחלת שיקרה לכם נס.
 
מציף

אני בדרך כלל מוסיפה שכדי שיווצר תינוק אז חוץ מחיבוק מיוחד למבוגרים צריך שיקרה נס קטן, ולא כל נסיון להביא תינוק מצליח מיד. ואז כתוצאה היא ביקשה משאלות כאלו בהזדמנויות למיניהן וזה לא היה קל, אבל מצד שני אני שיתפתי גם אותה במידה מסוימת בכך שגם אני מאוד רוצה תינוק ומרגישה מאוכזבת ועצובה שזה לא קורה. וזאת הסיבה למה לא היה לנו תינוק אחריה (אחד שתדע עליו לפחות)
 

shira3121

New member
כל הזמן רציתי לחזור ולנסח תגובה שבאמת תועיל במשהו

אבל לא מצליחה אז רק שולחת לך חיבוקים
 
למעלה