צורת T קלה ברחם - ייעוץ

nightlee

New member
צורת T קלה ברחם - ייעוץ

היי לכולן,
עשיתי בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית אצל ד"ר חן גולדשמיט (שאגב, היה ממש מצוין, עדין וקשוב -ממליצה!). נאמר לי שיש לי צורה קלה מאוד של T ברחם. יתר הדברים כמו מחיצה או הדבקויות, נשללו. הוא לא ידע בוודאות האם שתי ההפלות שעברתי קשורות בזה או לא, מכיוון שהצורת T היא קלה. מצד אחד הוא אמר לי שהוא חושב שאני כן אוכל לשאת הריון תקין עד הסוף ומצד שני אמר שמאחר ושתי ההפלות שהיו לי הן רצופות וקרו עד שבוע 10, אז אולי כן ייתכן ויש קשר.
שורה תחתונה, נאמר לי לחכות לתוצאות בדיקת קרשיות, להתייעץ עם רופא הנשים שלי, ואז בעצם להחליט אם אני רוצה בניתוח שיפתור את צורת ה-T הקלה שאצלי.

השאלה שלי היא האם אתן מכירות רופא טוב מומחה בהפלות חוזרות שעובד עם מכבי? אני אשמח להמלצות כדי שאוכל ללכת אליו עם כל התוצאות כשיהיו לי, ולקבל ייעוץ טוב. ד"ר גולדשמיט מדהים אך איננו עובד עם מכבי (אלא אם כללית, יהיה שווה לעבור קופת חולים בשביל זה?). והביטוח הפרטי שלי לא מכסה טיפולי פוריות לצערי.
וכמובן אם מישהי מכירת את עניין צורת ה-T ברחם ,זה די חדש לי. הבנתי שאם יש צורת T מלאה אז חייבים ניתוח, אבל המקרה שלי קל. אולי מישהי עברה משהו דומה?

תודה לכולן על הקריאה ועל התגובות
 
לא מבינה בזה

וזו פעם ראשונה שאני שומעת על רחם בצורת T. האם יכול להיות שזה מה שנקרא רחם דו קרני?

לגבי בחירת הרופא, אני חושבת שאני הייתי שוקלת ברצינות מעבר קופה, כדי להיות מטופלת ע"י רופא מומחה שגם מתנהל בצורה נעימה, מכבדת ונוסכת תחושת בטחון.
 

nightlee

New member
לא זה לא רחם דו קרני

לא זה לא רחם דו קרני (שאלתי ספציפית את הרופא), זה רחם שמזכיר צורת T. הצורה היא לא צורה מלאה ומכאן חוסר הוודאות לגבי האם זה הגורם להפלה והאם לעבור ניתוח. בכל אופן אני בהחלט אשקול לעבור קופה במידה ואלך על ניתוח. תודה!!!
 

אמאלוסי

New member
מומחה נוסף

אני אף פעם לא נתקלתי במושג הזה. לגבי רופא שאפשר ללכת לדעה שניה - הייתי מתיעצת עם רב פירר. יש לו ידע רחב מאוד לגבי רופאים מומחים. לא כל כך קל להשיג אותו, אבל שווה מאמץ (בעיניי כמובן). כי בעצם יש פה התלבטות של ניתוח/לא ניתוח.
העתקתי איך ליצור איתו קשר מאתר של האגודה . (אני הייתי צריכה את העזרה שלו בנושא לא מיילדותי, הצלחתי להשיג אותו וקיבלתי מידע רלוונטי).
הדרך ליצירת קשר טלפוני עם הרב פירר:
בימים א,ב,ד,ה, בטלפון שמספרו 03-5777001 בשעה 11:00 בבוקר בדיוק נפתחת מערכת ממוחשבת רב קווית (לכרבע שעה) הקולטת את 50 הפונים הראשונים ולאחר שהם משאירים את פרטיהם ע"פ הוראת המערכת, הרב פירר חוזר אליהם באותו יום.
מכיוון שרבים הם הפונים למספר הנ"ל, המלצתנו היא להתקשר שוב ושוב (רצוי ממספר טלפונים בו זמנית) ניתוק וחיוג חוזר, עד ליצירת קשר.
לתשומת לב: על מנת לקבל את המענה המיטבי, יש לשלוח את סיכומי המחלה הרלוונטים בפקס.
מס' הפקס למשלוח חומר רפואי: 03-6161177. לתשומת לב, הרב פירר אינו עובר על הפקסים!!! רק לאחר קביעת שיחה באחת מהדרכים האמורות הוא עובר על הפקס תוך כדי שיחה עם הפונה.
 

nightlee

New member
תודה רבה. אני אתייעץ ואראה למי מפנים אותי... תודה על הפרטים

 
עונה מניסיון אישי ומרגיעה

גם אצלי בהיסטרוסקופיה עלה חשד על צורת הרחם, זה היה אחרי הפלה שלישית, עדין לא שיתפתי פה, רק קראתי (אצלי זה אחרי 3 ילדים בהריונות תקינים).
דובר על צורה קלה של אחת מהאופציות. (מחיצה קלה- שליש, רחם דו קרני וצורת T) אז הוסבר לי שבמידה שזו מחיצה או רחם דו קרני יש משמעות למקום שההריון משתרש ברחם. למשל ברחם עם מחיצה- אם השתרשות בחלק שהרחם תקין- ההריון יתפתח, ואם משתרש במחיצה ייפול מהר, אם בתחילת המחיצה שעדין יש כלי דם וממילא- אספקת לשליה- יפול יחסית מאוחר.
אם היה המצב הזה היה מסביר את ההריונות התקינים שלי ומנגד- הפלות בשבועות מגוונים (15 שהעובר בגודל 10, 7, 21 שהעובר בגודל 15) וגם שמפסיק דופק והעובר לא יוצא כ"כ הרבה שבועות כי יתכן ובשבועות האחרונים התפתח לאט יותר ומכאן הפער הגדול, ולא שהדופק הפסיק ו 5,6 שבועות הגוף לא הוציא את ההריון.

אותי שלחו לבדיקת אולטרסאונד תלת מימד דווקא קרוב לקבלת המחזור- שרירית הרחם תהיה מעובה, כדי לוודא מה מבין 3 האפשרויות הוא הממצא אצלי.

ברוך ד' גם אצלי עלה שהרחם בצורת T. ולי אמרו שזה אומר שאין קשר להפלות. כל הרחם הוא עם רירית תקינה שמאפשר השתרשות הריון (להבדיל ממחיצה שאינה חלק רחם עבה ותקין, עם אספקת דם), וזה פשוט צורה לא מושלמת כמו שכל האיברים שלנו יכולים להיות לא סימטריים, להבדיל משרטוטים בספרי הרפואה. עוד נאמר לי ע"י הרופא שפוגשים הרבה רחם תקין שצורתו אינה מושלמת.

הערה: גם היסטרו וגם צילום רחם עשיתי דרך הקופה. אולט' תלת מימד אצל רופא ולא טכנאית.

אגב, אנקדוטה:
סיפור מלפני 30 שנה
מישהי שאני מכירה מקרוב עברה הפלה מאוחרת. שלחו לבדיקות, לא יודעת בדיוק מה היה אז והיא לא סיפרה לי במדוייק, אבל היסטרוסקופיה או צילום רחם- מה שהיה לבדיקת צורת הרחם. הבודק אמר שלפי צורת הרחם המקרה מוסבר ולא יתכן שרחם כזה יסחוב עובר עד סוף ההריון.
רק מה? האישה ענתה לרופא/טכנאי שכבר יש לה מספר ילדים ואחרי אותו מקרה ילדה עוד הרבה ילדים.......
 

nightlee

New member
תודה רבה

תודה רבה על התגובה, זה קצת מעודד אותי, עד כמה שאפשר. אני מחכה עדיין לתוצאות בדיקת קרשיות דם ואז אתייעץ עם רופא הנשים שלי. אגב, התייעצת עם רופא מומחה מסוים כלשהו? אולי אוכל להעזר בו.
שמעתי על בדיקת התלת מימד, אבל לא שלחו אותי - זה משהו שאני יכולה וכדאי לי לבקש? זה מצריך הפניה או שזה לגמרי פרטי? ואצל מי עשית?

בעיקרון הבנתי מהרופא שעשה לי את ההיסטרו, שהוא לא חושב שזו הסיבה להפלות (אבל כאמור לא ידע לומר בטוח) ושאם הייתי באה בלי הפלות אז הוא בוודאי לא היה נוגע בשום דבר. הוא כן אמר שהוא חושב שאני יוכל לשאת הריון תקין עד הסוף.
אני פשוט ממש חוששת שכשאכנס שוב להריון, במידה ולא אעבור ניתוח, ואם חלילה תהיה שוב הפלה... אני לא רוצה לעבור את כל זה שוב :(
 
למעלה