הפסקת הריון גם לי זה קרה

  • פותח הנושא KEEP1
  • פורסם בתאריך

KEEP1

New member
הפסקת הריון גם לי זה קרה

לשתף או לא לשתף זה יעזור?!
זה בכלל עוזר?
לפני 3 שבועות, בשבוע 17 + , נאלצתי להפסיק את ההריון שלי, להיפרד מהתינוקת שלי, לא לפני שהגעתי לרופא מומחה כדי שיספר לי את מה שכבר נאמר לי בסקירה כמה ימים לפני - שיש מומים רבים כנראה גם תסמונת, אבל ככה החלטתי שלא אעשה שום פעולה גורלית מבלי ששמעתי עוד דעה מהרופא הכי טוב שיכולתי למצוא!
(נזכרת איך אני מדברת עם הפקידה בוכה ומתייפחת לה בטלפון..)
עברתי ועדה להפסקת הריון.נערך לי ניתוח בהרדמה כללית, עם הרחבה מוקדמת של צוואר הרחם עם הלמיניריות שזה סיוט מקדים חודרני כואב בפני עצמו.
זה היה הריון ראשון שלי, נקלטתי מהר, הרגשתי שאני מקבלת פיצוי על שנים קשות
( אמא חולה שנים, מוות שלה, שנתיים שהייתי באבלות ובחירה שלי בלהמשיך, לחיות ולבחור באור באופטימיות...). ואז זהו נגמר, נגנז לי החלום. לכאורה לא היה הכי אידיאלי להביא תינוקת עם החבר לשעבר (אך כך קרה..) הייתי מוכנה לקחת הכל בשתי יידים והתכוננתי לחיים של אם חד הורית, ושמחתי, הייתי בהודייה כל כך גדולה, לקום בבוקר עם תקווה וטעם לחיים לא חוויתי כזו הרגשה מיוחדת מעולם. כעת הריקנות שאני חווה לעומת המלאות, הכניסה ל"מועדון״ של הנשים שקרה להם מקרה כזה או אחר, שמתי לב שמסתודדים שאישה בהריון אחרת עוברת זאת אומרת : לא מדברות לידה, לא מספרות לה את אשר קרה, מרחיקות ממנה את זה! והקנאה שלי שאני רואה אישה בהריון ( חלילה וחס לא מאחלת לה רע, אני פשוט מקנאה, ומשתדלת לא לבהות ולא לבכות..) ומעבר לזמן ולריפוי שלי, אני גם יודעת שהריון נוסף עם הגבר שהיה לא בא בחשבון, ויודעת שקיימות עוד אופציות פשוט אני לא יודעת כעת, באמת שלא וזה גם חייבת להודות מגדיל לי את הכאב ...יש גם את רגשות האשם שמבלי אזהרה והתראה נכנסים לי מה״דלת האחורית״... אני שבורה וכואבת... והחלטתי לנסוע קצת, אז טסה קצת לא יודעת לכמה זמן... והתחלתי את השיתוף בשאלה האם לשתף או שלא? כי שמתי לב שאני משתפת או שנשים משתפות אותי זה לא מנחם אותי מהאובדן הפרטי שלי.. ועדיין מוצאת את עצמי נמשכת לפורום הזה, קוראת את נבכי נשמתן של נשים אחרות, כואבת עבורן כואבת עבורי, ואנחנו לא לבד, אנחנו רבות
( אולי זה ישמע תמים אבל באמת שלא ידעתי, לא ידעתי כמה זה נפוץ) לא מבינה את ההגיון-- וכנראה שהחלק הבריא שלי רוצה להתקדם ולהמשיך, והחלק הכואב? מה יהיה איתו? זה כמו אובדן של אדם אהוב? תמיד יהיה שם והמוח ילמד להתרגל ? גם נראה לי שמכרסם בי פחד חדש להיכנס להריון ושאולי זה יקרה לי שוב... אני מאוד מבינה שאין שליטה לא על הטוב ולא הרע - שאלו חדשות טובות מצד אחד כי הכל פתוח ומצד שני חדשות לא טובות כי יכול להיות שמשהו לא נעים יקרה לי שוב... זהו מצבי בימים אלה, אני מודה לכן על ההקשבה
 
חיבוק גדול

קוראת ומשתתפת ביגונך העצום, בהחלטה הבלתי נסבלת שנאלצת לקחת.
אני לא יודעת אם השיתוף עוזר
לי עזר לדעת שהמחשבות ההכי קשות הן לא רק שלי. שהן חלק "תקין" מהתהליך הזה. שאני לא מאבדת שפיות אלא שהקנאה המטורפת הזאת בכל מי שלא כתוב לו "איבדתי ילד" על המצח, והשאלות ההזויות האלו האם מגיע לי בכלל ליהנות מכוס קפה ולעשות אהההה בסוף עם חיוך... זה חלק מהאבל ואולי עם הזמן זה ישתנה וישתפר.
וממרחק ארבע שנים, זה הופך להיות קל יותר, לשאת את הכאב. הוא הופך לחלק ממך, אבל רק חלק, כזה שלא משתלט על הכל.
 
מאמארוני

כל כך עוצמתי ומדויק המשפט שכתבת "הקנאה המטורפת הזאת בכל מי שלא כתוב לו "איבדתי ילד" על המצח".
נורא שכתבת אותו בדם ובדמעות. מאחלת לך שהשלווה תתפוס את מירב זמנך.
 
יעזור מעט, keep1

שום דבר לא ישנה את המציאות ושום דבר לא ישיב את כל מי שאבדת ומה שאבדת בשנים האחרונות.
אבל השיתוף יכול להקל מעט על הנפש, יכול לתת לגיטימציה לתחושות הקשות שאת - באופן טבעי, הגיוני וברור לכולנו כאן - מרגישה.
הריקנות לעומת המלאות;
הקנאה. הקנאה (אפילו אני, שעברתי שתי הפלות בשבועות מוקדמים ועם שני ילדים בבית, הרגשתי אותה ובאופן מסוים עדין מרגישה כלפי נשים שילדו בשנה בה אני כבר לא אלד. אז ברור לחלוטין ומותר לך להרגיש ככה כלפי מי שלא 'רשום לה על המצח' כפי שניסחה בתבונה וברגישות מאמארוני).
הפחד מאבדן נוסף, בייחוד כשברקע שלך גם מחלת אמך ומותה, הזוגיות שהיתה ואיננה. ברור ומובן.
כל כך מצטערת שגם האבדן הזה נוסף עליך. האם את משוחחת עם חברה או אשת מקצוע? נשמע שמאוד מורכב להתמודד עם הכל, וכדי שתוכלי לשוב ולנסות - משתמע שאת מעונינת בכך, אבל חוששת באופן מובן - חושבת שכדאי לך לעבד את הפחד, כי כמובן ידרשו לנפש הרבה כוחות כדי לצאת למסע. מאחלת לך שברגע שתהיי מוכנה לצאת מחדש לדרך - שדרכך תהיה ללא מהמורות ותסתיים באושר גדול.
 
לא, בעצם תיקון - שיתוף כן עוזר

ולא בגלל הלגיטימציה לחשוב מחשבות קשות.
הוא עוזר כי בעצם לדבר על התינוקת שהיתה לך זאת הדרך היחידה לשמור אותה קיימת. כי כשיש אנשים נוספים שמתאבלים על הילדה שלך זה משמר את זכרונה.
אז אנחנו כאן כדי לזכור אותה איתך, אני די בטוחה שאני אומרת בשם כולן כרגע.
 

lilis10

New member
משתתפת בצערך! וכן - עוזר מאוד!

אני משוטטת כאן כבר חודשיים.. קוראת, כותבת.. נושמת.
כי כאן אפשר קצת לנשום חופשי בלי להחזיק את הבטן, לתת לה להשתפל, רפויה..
כמו בטן של מי שהיתה בהריון לפני שלושה חודשים.
אני מבינה היום שאחד הדברים הכי קשים בהתמודדות עם האובדן הזה הוא חוסר בהכרה. באובדן "רגיל" קיימים מנהגים שעוזרים לאחרים לתת הכרה לכאב העצום, לאבל. את האבל הזה, החברה לא מצליחה לתקשר בכלל.. זה הופך לדבר הזה
שלא מדברים עליו. כמו איזה אות קין.. כמו שכתבו כאן בדיוק רב.. כתוב על המצח..
עברת המון. ההחלטה האמיצה להיות אם חד הורית, האבל שלא יגמר אף פעם על אמא שלך, ההתמודדות עם שנים של מחלה של אדם יקר... לצערי מהבנה והזדהות, פשוט קחי את הזמן. אם את נוסעת זה טוב.. תאפשרי לעצמך רגע להתאפס. לטראומות חדשות יש נטייה להעלות טראומות מהעבר..
סיפור קצר- לפני כמה ימים, הבת שלי התפרצה בבכי בבית הספר. המורה שלה סיפרה שהיא בהריון ותגיע מורה מחליפה. התקשרו להגיד לי שהיא לקחה
את זה קשה.. ידעתי שהיא כניראה לא ממש תתגעגע אל המורה הזו אלא שזה משהו אחר.. כשהיא חזרה, שאלתי אותה מה קרה.. אחרי חפירה קלה, היא אמרה שהיא מרגישה שמישהו מת במשפחה שלנו ושהיא בן אדם רע שהיא לא יכולה לשמוח עבור הריון של אחרים.. אפילו בשבילה והיא ילדה בת 9 - היא איבדה אח. וגם היא מקנאה באחרים. אז לשאלתך.. זה אובדן של אדם אהוב וזה כואב, גם אם בחברה לא מכירים בזה ככזה.
מקווה שהדברים יסתדרו לך.. שתדעי קצת נחת אחרי תקופה כל כך קשה. תמשיכי
לכתוב כאן.. צריך לרוקן את הזבל מידי פעם..
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדן ההריון


נכון. את צודקת. אין נחמה. אין.
כל התחושות שתיארת, כל המחשבות שתיארת- הכל מאוד נורמאלי ומאוד אנושי ומאוד מובן. ואני מכירה את זה היטב בהיבט האישי.
לשתף אמנם לא נותן נחמה, אבל נותן לנו את התחושה שאנחנו לא לבד. שמישהו מבין אותנו, שמישהו רוצה להושיט לנו יד ולעזור, שלמישהו אכפת על אמת, שמישהו שעבר דבר דומה יכול לחלוק איתנו את התחושות הקשות שלנו.

גם עבורי הלמינריות היו סיוט מזעזע וטראומטי ביותר, ואחר כך צירים במשך 15 שעות. זוועה. ובשביל מה?- בשביל עובר דפוק עם טריזומיה 18.
ועוד היו בארסנל שלי מספר עוברים שהפסיק להם הדופק, ועוד שק ללא עובר, ועוד הריון כימי...

והחלק הבריא רוצה להתקדם ולהמשיך, וזה מעולה ונפלא. כי כך צריך. והחלק הכואב?- צריך התייחסות מיוחדת החלק הזה. אני תמיד ממליצה על תהליך טיפולי רגשי אצל אשת מקצוע שמתמחית באובדני הריון.

הנחמה היחידה האמיתית תהיה לך כאשר תאחזי בזרועותייך תינוק/ת בריא/ה משל עצמך. אז תרגישי שנפשך מצאה מזור. כך זה לפחות היה אצלי.
ברגע שמעיין נולדה, נפשי הפצועה התחילה להחלים.

אבל את העבר אי אפשר למחוק, ולכן אני עדיין כאן. כי אני כן מאמינה בשיתוף, ואני כן מאמינה בכוח ובעוצמה הנשית שפה.
עבורי הפורום הזה היה ממש קרש הצלה ברגעים הכי קשים ונוראיים שלי.

טוב שאנחנו חיות בזמנים מודרניים, בהם לנשים מותר לדבר, ומותר לדבר על הפלות ועל לידות שקטות. כי פעם, לא מאוד מזמן- הנושא היה בגדר טאבו.

רוצה לשתף אותנו לאיפה את טסה?
התמודדת בחייך עם דברים קשים, כפי שתיארת, ואני מאמינה שתוכלי גם הפעם להתמודד. אבל קל זה לא יהיה.
אנחנו פה לכל דבר ועניין, לתמוך, להקשיב, לבכות איתך, וגם לעזור לך להמשיך הלאה ולשמור על האופטימיות, על אף ולמרות הכל.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

KEEP1

New member
לאט לאט

בעודי קוראת את התגובות .. הרגשתי את העוצמה הנשית שנמצאת כאן שהתייחסת אליה במדויק,לספר לכן לקבוצת נשים שמבינה אותי, זה שונה מלשתף מי שלא מבין, וזה כל כך נכון שפה יש זיכרון לתינוקת שהייתה לי, כאן זה בסדר להתאבל, ואני מרגישה חיבור של הזדהות לנשים שאני לא מכירה את שמן, אבל יכולה משיתוף להצטער ולכאוב עבורן. אז בעייני למצוא פה ערבות הדדית וקהילת נשים תומכת ומבינה זה מרגש ולא מובן מאליו כלל!
וכן למי ששאלה אני נתמכת בקבוצת הריברסינג הנשית שלי לאורך שנים, ששם אנחנו גם נושמות את החיים ביחד, לשמחתי אף אחת שם לא עברה את מה שאני עברתי, כמו עוד המון דברים שעוברים עלינו דומים או שונים.. אז אותן אני משתפת כמה שאני יכולה.. והתמיכה פה ההבדל הגדול שזה מה שמאחד אותנו, ואולי זו הקלה עבורי לדעת שפה זה דומה למה שקרה לי-- ובנימה זו חייבת לשתף אתכן מה שהיה לי אתמול: אני עומדת בתור לקנות משחה לטחורים שהגיעו להם..ובקופה לידי בחורה שמחה ומאושרת ביקשה פרנטל להריון מהרוקחת, ואני עומדת לידה עייפה וכואב לי, כואב לי בלב מתאפקת לא לפרוץ בבכי - אוף גם אני רוצה לקנות פרנטל של אלטמן גם אני!!!! !והדמעות עוד רגע... ואני חושבת עליכן , על זה שיש פה עוד נשים כמוני, זה לא ישנה את גורלי או את גורלכן, אבל הנה מוצאת את עצמי מספרת ופורקת ..
ותשובה לשאלה שנשאלה אני נוסעת להודו, למקום בטוח ונעים לחברת ילדות שגרה שם .. אני חייבת לצאת מהסיטואציה של חיי ולספוג ולנוע למקום ולנוף אחר
ולכן נשים יקרות, לא מובנת בעייני שקיימת קבוצה כזו, אני מעריכה את קיומה ואת האומץ של כולנו לשתף
מקווה שאוכל לעזור לנשים אחרות מתוך עוצמה וחמלה ורצון להיות עבורן, כפי שאתן עושות היום עבורי
 

שירהד1

Member
מנהל
יקירתי, כתבת כל כך מרגש-

טוב שיש לך קבוצת תמיכה ביום-יום, וטוב שאת מודעת לתהליכים שעוברים עלייך.
הקושי שחווית בבית המרקחת הוא קושי שמוכר לי היטב משנות אובדני ההריון. "גם לי מגיע! גם לי מגיע להיות מאושרת ולזכות בהריון תקין"- זעקתי בליבי ובכיתי ללא קול בכל פעם שהייתי רואה מישהי בהריון או עם תינוק. ולפעמים הדמעות היו יורדות מעצמן בסיטואציות דומות לזו שאת תיארת.

מאחלת לך מסע מוצלח- להודו ולתוך עצמך, שתחזרי מחוזקת ויודעת מה השלב הבא במסע להבאת תינוק/ת ולהגעה לאושר.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה