אפשר לחלוק גם אובדן שקרה לי לפני שנתיים?

GonnaB40

New member
אפשר לחלוק גם אובדן שקרה לי לפני שנתיים?

היו לי 2 הריונות שנפלו. הריון מחוץ לרחם וההריון הזה שלא התפתח ונפל בשבוע 10 בהפלה יזומה.
בגלל שההריון מחוץ לרחם הגיע בתקופה שעוד הייתי בשוק מהלידה הראשונה, הייתה לי דווקא הקלה של ממש כשהוא נפל, למעט הטראומה שהייתה יכולה להגרם לבת שלי ולבעלי אם הייתי מתה (והייתי קרובה מאוד לזה).

לעומתו, התקופה שבה היה ההריון שנפל, הייתה תקופה גרועה מאוד בבית. בעלי לא עבד כמה שנים ורמת המתח והריחוק בינינו הייתה בלתי נסבלת. במידה מסוימת אפילו זרות.
ואז קרה ההריון הזה, בגלל חוסר זהירות שלי, ואולי גם כי ידעתי שאחרת לא יקרה הריון (היה לו חשש כלכלי, והוא רצה לדחות).
נכון. לא הייתי בסדר. והגוף שלי ידע את זה. הוא ידע שההריון לא רצוי לשנינו, ולכן גרם לעובר לא להתפתח.
בשבוע 6 הלכתי לראות דופק, ולא היה. אמרו לי לבוא בשבוע הבא. שבוע 7 הלכתי לראות דופק ולא היה. אמרו לי לבוא בעוד שבוע. בשבוע 8 הלכתי ולא היה. ובשבוע 9 כבר אמרו לי לקבוע תור לרופאת הנשים שלי. כל בדיקות הדופק בוצעו כשאני לבד, לראשונה בהריונות שלי, והוא שומר על הבנות בבית.
היא אמרה לי שהיא מתנצלת והפנתה אותי להפלה.
לא רציתי את בעלי בבית החולים. עד כדי כך היינו מרוחקים. והוא גם אמר לי שלא ננסה עכשיו עוד פעם בחנייה של בית החולים בתאריך שקבענו להתחיל לנסות.
ההפלות המוקדמות בתל השומר, מבוצעות במיון יולדות, בחדר הצמוד לחלון אליו מגיעות הנשים בחודש התשיעי עם הבטנים הענקיות להרשם ללידות.
ואני מגיעה עם בטן קטנה ועובר לא מפותח לחדר ליד.
מסבירים לי, והולכים לאולטרסאונד המגלה שתיקה נוראית.
היציאה בחזרה מן האולטרסאונד לחדר הרופא עוברת דרך חלון שחרור ילודים.
הכניסו לי את הציטוטק ושלחו אותי הביתה.
יומים אחר כך, משלא אירעה ההפלה, נאלצתי לעבור את אותו המסלול בין חלון הרישום ללידות שמעבר לקיר הכסאות, לחלון שחרור הילודים בדרך לעוד ציטוטק.
והכי נוראה הייתה הבדידות. לבד בחוויה כשמי שאיתי בבית נמצא שם וזר לי כל כך.
מאז שיפרנו את הזוגיות ואני הדחקתי ומדחיקה. אבל עדיין נושאת איתי את תמונת האולטרסאונד האחרון שלו. שק הריון שבו נמצא עובר כל כך קטנטן, דחוק לפינה, שאינו ממלא אותו.
ואף אחד לא מבין. לא ההורים שלי שכועסים למה לא סיפרתי להם עלזה, ולא בעלי שזוכר עוד את הזרות שלנו בתקופה זו, וטוען שאני לא עברתי את זה לבד, ושגם הוא בכה על זה.
עד כדי כך היינו זרים אז.
 

דניאל5000

New member
הפורום קיים בשביל כולן

לא חשוב מתי קרה האובדן - זה משהו שמלווה אותנו כל החיים ! אכן לא קל מה שעברת בשנתיים האחרונות וצר לי על האובדנים, עם זאת נשמע שאת היום במקום הרבה יותר טוב ובריא עם זוגיות חזקה ומשופרת . מנסיון אישי לא כולם מבינים מה היה , איך הרגשנו ומה אנחנו רוצות ??? ניראה לי שגם את הדחקת את האובדן וכעת את מתמודדת עם ההשלכות שלו עלייך ובכלל. ממה שכתבת מבינה שיש ילדים בבית ואני מקווה שמהם את שואבת כוחות ומרימה את עצמך למעלה ! מאחלת לך רק דברים טובים וזוגיות בריאה וטובה - דבר שדורש עבודה יומיומית.... בשורות טובות :)
 
לכאב ולאבדן אין תאריך תפוגה

ברור שההריון המבורך שאת כעת בראשיתו מציף הרבה קשיים ומתחים, בייחוד במקום בו הם קיימים. לפעמים אפילו מעורר טראומות שניסינו להדחיק.
אל תאשימי את עצמך אפילו לא בתת מודע במה שקרה אז. הרבה מאתנו אבדו תינוק רצוי, ובמקומות אחרים כאלה שלא רצו בהריון ובכל זאת הוא המשיך באופן תקין.
הסמיכות בין מיון היולדות למיון הנשים, ויותר מכך לשחרור הילדים - פשוט הזויה! לא הגיוני שאין הפרדה חלקית לפחות (למרות שאין הפרדה טוטאלית: ב'כרמל' התהליך מתבצע ליד חדר האולטרסאונד אליו מגיעות מטופלות 'כללית' בחודשי הריון מתקדמים).
בעיקר כואב שהכל מציף את המתח ביניכם. אני מקוה שאתם מטפלים בקשר ביניכם, כי הריון כשלעצמו הוא תקופה שיכולה להיות הורמונאלית, בעיקר כשברקע המתח של הפלות קודמות.
 

שירהד1

Member
מנהל
משתתפת בצערך על אובדני ההריון


ומאחלת לך בהצלחה בהריון הנוכחי ושתזכי לסיימו בידיים מלאות.

אין לך מה להאשים עצמך באף אחת מההפלות. כתבת דברים קשים ושאינם נכונים בעליל, ועלולים להיות מסוכנים נפשית לך ולמי שקוראת אותם. כתבת על ההריון שבו הפסיק דופק העובר, שהגוף שלך ידע שההריון לא רצוי לשניכם, ולכן גרם לעובר לא להתפתח. אנא ממך, חיים ומוות ביד הלשון- היזהרי מאמירות מסוכנות שכאלו.
אני חוויתי 7 הפלות, וההריונות היו כולם רצויים ומתוכננים. רוב המקרים של הפסקות הדופק בשליש הראשון נובעים מפגמים קשים כרומוזומאליים של העובר, ובטח ובטח שלא בגלל שהגוף גורם לעובר לא להתפתח בגלל מצב נפשי כזה או אחר או מריבה בין בני הזוג או חוסר רצון של אחד מהם או שניהם בהריון.

חשוב לי מאוד מאוד להבהיר נקודה זו.

אני מקווה שאת ובעלך נמצאים בתקופה טובה יותר, ושתשכילו לתמוך האחד בשנייה ושתצליחו להתגבר על משקעי העבר ולהיות חברי אמת האחד של השנייה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
היי לך

קראתי את ההודעה העצובה שלך, ומצאתי את עצמי מזדהה כל כך עם תחושות הזרות שאת מתארת עם בעלך. גם אנחנו עברנו תקופה קשה של ניכור והגענו כמעט לפרידה, דברים שנגררו אפילו מלפני הלידה השקטה. ואז בערב אחד של השלמה, ביום ההולדת שלי, הסכמנו לתת לזה צ'אנס אחרון, ומאותו לילה אחד נהיה הריון (עם הבחילות האלו, אני תמיד יודעת). וכשאמרתי לו את זה חשכו עיניו, והוא שתק. ושלחתי אותו לקנות פוסטינור. ולקחתי אותו. ורק אחרי חודש ארוך של בחילות ופחד ההריון נפל, עם דימום איום של שבוע שהעברתי בעבודה בעיקר. ומבחינתו מהרגע שלקחתי פוסטינור לא היה שם כלום.
אבל למה אני מספרת לך את זה? כי מאז הפוסטינור ההוא עברו שנתיים וחצי. כל רגע מהזמן הזה השקעתי בטיפול עצמי ועבודה על הזוגיות שלנו. הרבה דברים השתנו לטובה. ועם זאת, כל פעם שאני כועסת עליו, עולה לי הפוסטינור לראש. יוצא לי הפוסטינור מהפה, בכעס שכבר לא באמת מגיע לו. כי ההחלטה היתה שלי ורק שלי, ואם החלטתי כך למענו אז למה אני מגישה לו כל הזמן חשבוניות על זה?
ואהם, תיקון קטן לבעלך. שניכם עברתם את אובדן ההריון לבד. מנסיוני, לגברים יש בעיה עם חשיפת רגשות. ובדיוק כמו שאת היית מרוסקת אבל לא היית מוכנה להחשף בפניו כשאת חלשה ופגועה כדי לחלוק בצער, אז גם הוא סגר את הפגיעות שלו בפנייך. עמוק בפנים כנראה שזה כאב לו מאוד, ואז כמובן הוא התרחק עוד יותר. דפוק שככה זה עובד. ועצם זה שכרגע הוא מוכן בכלל לדבר איתך על מה הוא עבר בזמן אובדן ההריון, מעיד על כמה שאתם קרובים יותר עכשיו לעומת מה שהיה.
 
למעלה