הריון לאחר לידה שקטה - מה כדאי לבדוק לפני?

הריון לאחר לידה שקטה - מה כדאי לבדוק לפני?

כתבתי לפני מספר חודשים על הלידה השקטה שלי. ילדתי את בני בלידה שקטה בשבוע 39. לא נמצאו סיבות ודאיות למוות, רק השערה שזה בגלל שליה קטנה. ילדתי בארה״ב, ועכשיו, 3 חודשים אחרי הלידה, חזרתי לארץ, ואני תוהה אם יש איזושהן בדיקות שכדאי לי לעשות לפני שאני ובעלי מנסים שוב.
אני לא מחפשת עזרה נפשית, מה שיותר מעניין אותי זה לדעת אם יש דברים שכדאי לי לעשות או לבדוק מבחינה רפואית.
קצת פרטים עלי: אני בת 35, זה היה הריון ראשון, אין לי שום גורמי סיכון מיוחדים מלבד מחלת השימוטו שהתגלתה בבדיקת דם שעשו לי בבית החולים אחרי הלידה, כל הבדיקות שעשו לי ולעובר בזמן ההריון הראו תוצאות תקינות והתינוק עצמו נראה טוב (גם בעיני הרופאים).
האם כדאי שאעשה שוב בדיקת דם מקיפה לפני שאני מנסה שוב להכנס להריון? האם פגישה עם רופא מומחה להריון בסיכון יכולה לעזור במשהו? יש איזה רופא מומלץ באיזור הדרום? אני מוכנה גם לנסוע למרכז, אם יש מישהו ממש מומלץ.
אני פשוט מתלבטת אם לחכות לפגישה עם רופא/ה או פשוט להתחיל לנסות שוב. אני מתה להכנס שוב להריון וממש קשה לי לחכות עם זה.
 

לא1607

New member
קודם כל משתתפת בצערך

אני לא מאוד בקיאה בכל גורמי הסיכון.. אני כן יודעת שאחרי מקרים של לידה שקטה בודקים קרישיות יתר.. במיוחד אם ייתכן שהייתה בעיה בשלייה.. בעיות בשילייה יכולות להיגרם מבעיות קרישיות.. אצלי היתה ככל הנראה בעיה כלשהי בשליה אבל במקרה שלי במהלך ההיריון כבר ראו שיש בעיה בגלל שהיתה בעיה בזרימת הדם והעובר היה קטן. . ביצעתי בדיקות קרישיות ואכן התגלתה בעיה שניתנת לטיפול.. עם התוצאות ניגשתי לפרופסור קופרמינץ באופן פרטי.. הוא ראש מחלקת הריון בסיכון באיכילוב כך שמתמחה בהריונות בסיכון ובפרט יודעת שמתמחה בבעיות קרישיות... הוא איבחן את הבעיה אצלי ונתן לי מראש הוראות להתנהלות בהריון הבא.. הסביר שאצטרך מעקב צמוד יותר של הריון בסיכון .. ונתן כבר מרשם לקלקסן כדי שיהיה לי ואוכל להזריק ברגע שמגלה שאני בהריון...עוד לפני שאגיע לרופא... לכן לדעתי חשוב שלפני שתכנסי להריון תעשי בדיקות על מנת שתדעי להתנהל נכון ובזמן.. אני אמנם הייתי אצל פרופסור קופרמינץ רק פעם אחת ועדיין לא בהריון אז לא יודעת להמליץ מניסיון אישי שלי.. אבל כן יכולה להגיד שבפגישה האחת הזו הוא השרה ביטחון ונתן תחושה טובה וקיבלתי עליו אין סוף המלצות מכאלה שלדבריהן הציל להן את ההריון. . מאחלת לך הריון תקין שיסתיים בידיים מלאות..
 

שירהד1

Member
מנהל
מסכימה מאוד עם מה שכתבה קודמתי-

ההמלצות שלה הן המלצותיי. ממש אחד לאחד.
אני מאחלת לך מכל הלב שההריון הבא יסתיים בידיים מלאות ובשמחה ואושר עצומים.

ממני,
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
תודה

כנראה שהוא הכתובת. התייעצתי גם בטלפון עם מישהי שעברה אובדנים רבים והיא גם המליצה עליו. קצת חששתי ללכת אליו כי קיבלתי את הרושם שכל בעיה הוא מאבחן כקרישיות יתר וזה נשמע לי קצת כאילו יש לו תאוריה והוא פשוט הולך לפיה באופן גורף. אבל אם כ״כ הרבה נשים ממליצות עליו ואומרות שהוא הציל להן את ההריון, נראה ששווה לי לפחות להפגש איתו פעם אחת.
 

שירהד1

Member
מנהל
זה נכון מה שאת כותבת-

באמת יש לו תאוריה והוא די הולך אחריה באופן גורף, ולכן אני לרוב לא ממליצה עליו- לא במקרים של הפלות בשליש הראשון. כי כל מה שיש לו להציע זה קלקסן במינונים כאלו או אחרים....וזה די כמו לתת כוסות רוח למת...(אלא אם כן, כמובן, נמצאה בעייה אמיתית באחד מגורמי הקרישה).
אבל- במקרים כמו שלך- אני כן ממליצה לגשת אליו או למישהו אחר לצורך ייעוץ מעמיק. כי העובר אצלך היה תקין ואיבדת אותו בשבוע 39. הרבה פעמים אין הסבר לאובדן הנוראי הזה, אבל זה עוד לא אומר שלא צריך לנסות בכל זאת לראות ולבדוק לגבי ההריון הבא.

תעדכני אותנו מה קורה איתך.

שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה