הכרה בכאב

noname4321

New member
הכרה בכאב

אני לא יודעת למה זה כ"כ מעסיק אותי. למה חשוב לי שהם יכירו בכאב, יראו אותו, ידברו עליו.
הרי הוא שם בכל מקרה, הם לא יכולים למחות אותו בשתיקה.
אני שומעת את הפרסומים על החוק הזה. ורוצה שכולם ישמעו את זה. כאילו שאם הם ישמעו שחושבים לתת חופשת לידה אחרי, הם יבינו כמה זה כואב.
מה זה בכלל משנה???! אם הם יכירו זה יכאב פחות?
זה הכאב האישי שלי, למה זה חשוב מה אחרים חושבים?

לפני שקיבלנו את התוצאות של מי השפיר חשבתי שנמשיך את ההריון גם אם יתקבלו תוצאות לא טובות. אמא של בעלי לא היתה מסוגלת לשמוע שאנחנו בכלל מעלים זאת על דעתנו. ניסיתי להסביר לה שזאת התינוקת שלי, אני אוהבת אותה, אעשה כל מה שאני יכולה בשביל לשמור עליה. היא אמרה שאסור לי לחשוב ככה, שזאת בכלל עוד לא תינוקת ואני לא צריכה להתייחס אליה ככה, היא חשבה שאני רציונלית... זה יכאב חודש-חודשים, היא אמרה, ואח"כ תמשיכו הלאה.
זה משפט כ"כ נוראי.
הוא לא עוזב אותי.

גיליתי שאני מחלקת את האנשים סביבי לכאלה שהיו איתי שם ודיברו איתי על זה, ולכאלה שלא.... אני שונאת את זה. אני לא רוצה לעשות את זה.
יש חברים ששאלו, הקשיבו ופשוט היו שם, ויש כאלה שלא היו מסוגלים להעלות את הנושא, וגם אם אני העלתי לא היו מסוגלים לשאול או לשמוע. זה קשה לי. כאילו יוצר חומה בינינו. איזה מן חברות זאת אם לא הייתן איתי שם ברגעים הכי כואבים שלי? אני יודעת שאנשים פשוט לא יודעים מה להגיד. יש לי חברה מאד טובה שילדה שבוע אחרי. והיא לא היתה מסוגלת לשמוע או לשאול על זה... שלחתי לה את הכתבה הזאת,
[URL]http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4754730,00.html[/URL]
היא כתובה יפה, ונגעה בי.
ואז סופסוף דיברנו.
ביקשתי מבעלי שישלח את זה גם בקבוצה של המשפחה שלו. אולי זה יחדור. והם פשוט התעלמו. התגובה היחידה היתה של אח של בעלי שביקש שנשריין את התאריך של המסיבה של הברית של התינוק שלו (שנולד שלושה ימים לפני הפסקת ההריון שלנו). כמה אטומים אפשר להיות???
נמאס לי להבין, ולספק להם תירוצים. בא לי לצעוק.

כבר חזרתי לשגרה, ואני לא חושבת על זה כל הזמן, אבל נשאר עצב שמלווה אותי. בהתחלה חלמתי על הריון נוסף, שהוא יעלים הכל והאושר והזוהר יחזרו, ופתאום התחלתי לתהות אם זה יעבור. ואם זה לא משהו שימשיך למרות הריון נוסף. זה מפחיד אותי. אולי אני צריכה לנסות להתמודד עם זה בדרכים אחרות, כדי שהריון הבא יצטרך לקבל את המקום שלו בלי קשר למה שהיה, שהוא לא יבוא רק בתור פיצוי או תחליף.

עבר היום חודש, חודש קשה.
שמעתי כל היום את השיר הזה:
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=yTKsUSYy6So[/URL]
 

רונית 294

New member
את עדיין בשלב הכי קשה של האבל...

תהיה הקלה. הריון חדש ובוודאי ילד חדש עוזר. מאוד. אבל זה לא תחליף ולעולם לא יהיה.
 

דניאל5000

New member
חיבוק גדול

קודם כל ! עבר רק חודש וזה ממש לא מספיק זמן. התאוששת פיזית אך הנפש פצועה ומדממת . זו לא קלישאה אבל כל יום שעובר מעט מקל ... בראיה של חצי שנה אחורה - גרידה בשבוע 22 עקב מי שפיר שהתגלה מום, אני בן אדם אחר. תפרקי, תבכי , תשתפי- את מי שמסוגל להכיל את הכאב ומוכן לשמוע! זה עוזר. כתבת רבות על הסביבה-מנסיון לא כולם יודעים איך ״לאכול״ אובדן, מה לעשות או מה להגיד- הלוא זה לא מנחם היהעה בסדר... גם אני מתקלתי בתגובות הזויות או אי תגובות של אנשים והמשכתי הלאה ... יש את מי שידעו לתמוך עם חיבוק וסיר אוכל ויש את אלו שהתעלמו כי לא היה להם את הכלים. להתמודד. תזכרי שכשאת ובעלך מעכלים את מה שעבר עליכם העולם סביבכם ממשיך להתנהל ולך ממבט של אובדן וכאב זה מוזר...טיבעם של אנשים לצערי זה להתעסק בשמחות פחות בצרות ובעצב. תתמקדי בעצמך ותרגישי טוב וכולי תקווה שבעתיד תבשרי לנו בשורות טובות :)
 

lilis10

New member
את כל כך צודקת


זה לא בסדר! וממש לא בא לי לקבל את זה כמו שזה! ההתעלמות הזאת, כאילו לא קרה כלום. זה מדהים אותי כמה אטימות יכולה להיות לאנשים. כאילו אם לא מדברים אז זה לא קיים. לא מבינים שזה רק גורם לזה להיות נוכח יותר. לפעמים בא לי לצרוח את זה החוצה, שכווווולם יקשיבו. אבל לצערי גם כשניסיתי לדבר על זה ניסו בעיקר להשתיק אותי. המשפט "את לא חייבת לדבר דווקא על זה, את יכולה לדבר על דברים אחרים" אחרי שהטיחו בי שאני מרוחקת, עדיין מהדהד לי בראש. אף אחד לא מעוניין לשמוע. וזה מכעיס וזה פוגע וזה לא בסדר!
אחרי שלושה חודשים, אני כבר יודעת שהבנות פה צדקו, הזמן לא מרפא כלום אבל הוא כן מכהה. אני מרגישה שאני חיה בשני יקומים מקבילים באופן קבוע. יש את המציאות ויש את המציאות המקבילה שבה כל דבר מקבל אלף משמעויות אחרות. איזה ערב ראינו טלויזיה, לפני שהתחיל איזה משחק כדורגל, יצא לי לראות ילד עם שיתוק מוחין שעובר בין כל השחקנים והם נתנו לו צ'יפים וחיבוקים. הילד הזה היה על גג העולם, כל כך מאושר ומבסוט ומקסים ונוגע ללב, והלב שלי נקרע לאלף חתיכות, בשביל הילד הזה שלא הבאתי שהיה יכול גם להיות כל כך מאושר ובכיתי בשבילי והתרגשתי כל כך, בשביל הילד הזה על המסך. וחוץ מכן אף אחד כניראה לא יבין למה אני בוכה כל כך מהרגע הזה. למה הוא מרסק אותי. עולם מקביל.
ילד נוסף לא ימלא את החוסר, החור הזה כניראה ישאר שם לתמיד, אבל הוא יביא שמחה גדולה שתמלא את הלב בחזרה ברגעי חסד של אושר. כשאני מדברת על זה מתמלא באפי ריח כזה, של תינוק, שעוד יונק. ריח בגדים מכובסים. ריח נדיר של תמימות וטוהר ראשוני. אין שום דבר שמשתווה לזה.
הלוואי שתחזרי בידיים מלאות באושר
תהי חזקה..
 

noname4321

New member
בדיוק ככה אני מרגישה...

אוי אלוהים, "את יכולה לדבר על דברים אחרים"... איך יכלו להגיד לך דבר כזה??? לעולם לא אבין את זה...

עד עכשיו חשבתי שכשיש פגיעה מוחית וודאית לפחות מהבחינה של ההחלטה זה קל, אבל אני מבינה על מה את מדברת.. כל עובר הוא ילד שלנו והכאב תמיד יהיה שם... יש עכשיו פרסומת לתכשיטים של בנות עם פיגור אז ישר חשבתי עליך.... על המסך זה נראה כל כך ורוד, זוהר ומאושר, אבל במציאות לילדים האלה ולמשפחות שלהם יש כל כך הרבה כאב, תסכול ועצב....

תודה לך
הלוואי שתזכי גם את בקרוב מאד להריח את הריח הזה של התינוק שרק נולד... תינוק בריא ומתוק... שלך.
 

שירהד1

Member
מנהל
הכאב שלך נשמע מכל מילה ומילה, יקירתי-

אני חושבת שהמקרים של עוברים שנדבקו ב-CMV הם בין הטראגיים ביותר בהקשר של הפסקות ההריון, בגלל שזה לא וודאי במאה אחוז האם העובר נפגע ועד כמה. כנ" לגבי מקרים נוספים שאינם של מאה אחוז.
אני לא חושבת שמישהו יכול להתמודד עם האופציה הקטסטרופלית שמא חס ושלום וחס וחלילה התבצעה הפסקת הריון של עובר תקין. ולכן, במקרה כמו שלך, הסביבה עוד יותר לא מסוגלת להכיל את הכאב. זה פשוט יותר מדי כואב.

את הצעקה שלך את צריכה לצעוק- בכל מקום שמאפשר לך ומחבק אותך ומכיל אותך. את לא צריכה להבין כרגע אף אחד ואף קרוב משפחה ואף חברה. הם צריכים להבין אותך. ומי שלא מבין- אנא תעשי לעצמך טובה ענקית ותתרחקי ממנו, לפחות עד זמן שתהיי מסוגלת להתמודד טוב יותר ולהסביר עצמך.

הריון חדש, לכשיהיה, יהיה אחר מההריון הקודם, עם יותר חרדות ופחות נאיביות. הילד שייוולד לא יהיה תחליף, ולא פיצוי, אלא יעמוד בפני עצמו, ויביא שמחה ואושר עצומים. לצד הרגשות המופלאים הללו, יהיו קיימים בתוכך גם תחושות קשות מהפסקת ההריון הטראגית. זה לא משהו שעוזב, אבל זה משהו שלומדים לחיות איתו ולצידו.

ממליצה בחום להיות בתהליך טיפולי כבר מעכשיו. הנפש מאוד פגועה ופצועה, ויש צורך להתייחס לכך בכל הרצינות.

אנחנו פה לחבק, לתמוך ולהתאבל יחד איתך.
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
אני מכירה בכאב שלך

אנשים לא מבינים. הכי מפליא אותי זה שנשים אחרות, גם אמהות, לא מבינות. איך אתן לא מבינות? לא אהבתן את התינוק שברחמכן!?
אנשים חושבים על ילדים שעל עוד סעיף ברשימת הדברים שיש להשיג בחיים: דירה, אוטו, שני ילדים. זה לא ״דבר״, זה תינוק, בן אדם קטן. מבחינתי, יש לו נשמה, גם אם כל החיים שלו היו ברחם אימו. ילדים נוספים הם לא תחליף, הם אחים ואחיות לתינוק או לתינוקת שאיבדנו.
תמיד אוהב את התינוק המתוק שלי שאיבדתי, ומבחינתי, זה מובן מאליו שלא תזכרי את התינוקת שלך. היא היתה בתוכך, את הכרת אותה. היא לנצח תהיה התינוקת שלך.
 

fecskevi

New member
חיבוק ענק

כל כך מוכר לי... אני כמעט שנה אחרי האובדן ואפשר להגיד שחזרתי לשגרה. אבל הכאב לא חולף לגמרי - רק נהיה עמום יותר.
זוכרת את הרצון פשוט לצעוק ולזעוק, וזוכרת את הדברים שאנשים אמרו לי,את הציפייה מהם שאמשיך הלאה, את האיחולים לתינוק נוסף (ונכון, תינוק נוסף יכול לעזור אבל לא יחליף את התינוקת שהייתה), את החוסר יכולת של אנשים להכיל את הכאב, גם את החוסר הידיעה איך להגיב. השבוע אמרתי למישהי מהמשפחה שאחד הדברים שלמדתי, שעדיף להגיד שלא יודעים מה להגיד מאשר לשבת בצד ולשתוק (כי היו כאלה שפשוט לא ידעו מה להגיד והתעלמו - ואני פשוט התפוצצתי בפנים, היה בי כעס עצום).
הכי חשוב שיהיה לך מישהו שתוכלי להגיד לו/לה כל מה שבלב שלך,שיכול/ה להכיל את הכאב ויכיר באבל שלך.
 

noname4321

New member
תודה בנות


תודה על התגובות, השיתוף וההתיחסות.
זאת הקלה עצומה לכתוב ולקרוא כאן.
 
למעלה