אז... יש לי שאלה לכל אלו שעברו הפלות חוזרות... פתאום חשבתי -

אז... יש לי שאלה לכל אלו שעברו הפלות חוזרות... פתאום חשבתי -

האם השתמשתן בחייכן בגלולות למניעת הריון?? האם במשך הרבה שנים?? האם הפסקתן מתישהו? מאיזה סוג?
אני יודעת , זה מוזר .... השנייה נכנסתי לפייסבוק וראיתי שחברה שלי (שניסינו להיפגש כבר חצי שנה ולא הצלחנו) בהריון די מתקדם. שמחתי ואז נשבר לי הלב.
ואז התחלתי לחשוב על זה שראיתי כתבה על כל נושא התרופות ודיברו על זה שגלולות למניעת הריון זה משהו רע מאוד שמוכרים לנו , לפי מה שאמרו בכתבה - הגלולות בעצם עובדות על הגוף שהוא כאילו בהריון . אז הגוף מתבלבל ... ואז עוד אמרו שיש גלולות עם יותר הורמונים שהם פחות טובים לגוף לטווח ארוך.... והתחלתי לחשוב, אני תמיד לקחתי יסמין - אומרים שהיא אחת "הכבדות" ,התחלתי לקחת בגיל צעיר כי היו לי תופעות במחזור שגרמו לי לא לתפקד במשך 3 ימים , אז הרופא המליץ על גלולות. ועכשיו 18 שנים אחרי שהתחלתי .... אני מתחילה לחשוב , כל החברות שלא היו להן בעיות בכניסה להריון לקחו את הגלולות עם פחות חומרים או היו מונעות הריון בצורות טבעיות יותר (התקנים בלי הורמונים וכו)
האם יש קשר בין השניים? ואם כן - למה אף אחד לא מזהיר אותנו ?! :(
בדיוק אתמול סיימתי מחזור שני לאחר הפלה שנייה , לפי הרופא - עכשיו זה הזמן שניתן לחזור לנסות להיכנס להריון ועם הכניסה הוא ייתן לי נרות פרוגסטרון... בא לי לבכות רק מהמחשבה שזה לא יצליח.
עד מתי כולן יהיו בהריון ??? במשפחה הספיקו ללדת 4 חברים חדשים מאז שאני הייתי בהריון ראשון...
נמאס לי שלא מזמינים אותי לטיולים וסופ"שים משותפים כי אין לי ילדים ו"אני בטח לא בראש של להיות בייביסיטר"
אני פוחדת וחוששת לקראת הניסיון הבא... אוף.
מרגישה שכמות ההפלות שקורות היום - היא פשוט לא נורמלית. לא מבינה איך הרפואה לא רואה שיש פה מכת מדינה....
 
לא עם הפלות חוזרות, אבל עונה

לקחתי גלולות מרסילון במשך 11 שנים רצופות. אחרי שהפסקתי לקחת אותן, נקלטתי בחודש השלישי שבו ניסינו (באמצע היה חודש אחד שמנענו כדי שאוכל לבצע בדיקה שאסורה בהריון). ההריון הפסיק להתפתח בשבוע 8.
חיכינו וסת אחת ומיד נקלטתי שוב להריון שהסתיים בידיים מלאות.
אח"כ היו עוד שני הריונות שלצערי נאלצנו לסיים בשבועות מתקדמים יותר.

באופן אישי אני לא חושבת שהגלולות גורמות להפלות חוזרות או לקשיי היקלטות.
בעבר הרחוק הפלות בשבועות מוקדמים היו מסתיימות מעצמן, לפעמים גם בלי שיודעים שזו הפלה. מכיוון שכך קשה לבצע השוואה בין אחוז הפלות בעבר לבין אחוז ההפלות כיום.
משתנה נוסף הוא טיפולי פוריות שמגדילים את הסיכון להפלה.
 
עונה

אני השתמשתי שנה וחצי בסרז'ט- בהנקה, אחרי הלידה השלישית (עד אז לא השתמשתי בכדורים) ואח"כ 3 חודשים בכדורי מניעה אחרים, לא זוכרת את שמם.
אח"כ התחילו ההפלות......... 4 במספר.
אני יודעת שלא קשור ועדיין מלקה את עצמי. בין ההפלות שאני צריכה להימנע, מחכה לתשובות וכד'- לא מוכנה לשמוע על הכנסת הורמונים לגוף שלי......
 

רונית 294

New member
בדיוק אני וחברה דיברנו על זה היום!

חמשת החברות הכי טובות שלי לקחו גלולות וכולן פוליציסטיות. לכולן יש בעיה להיכנס להריון עקב שחלות פוליציסטיות. זה לא נראה לי סביר! היום יש יותר ויותר כאלה. אני ב"ה לא פוליציסטית ומעולם לא נמצאה אצלי בעיית פוריות אבל כן לקח לי לא מעט זמן להיכנס להריון וגם היה לי הריון כימי ואת הלידה השקטה בעקבות ירידת מים בשבוע 23. וב"ה 2 הריונות תקינים שהסתיימו בידיים מלאות (1 אחרי האובדן)... אני בטוחה שיש לגלולות קשר לזה (לקחתי גלולות יסמין 9 שנים). לכן החלטתי הפעם לא לחזור לגלולות לאחר הלידה.
 

אמאלוסי

New member
גלולות והפלות

הי !
אני גם לקחתי יסמין המון שנים,אבל אני לא חושבת שיש קשר בין גלולות להפלות חוזרות. הפלות חוזרות במחצית המקרים (ז"א כל הבלתי מוסברים) נגרמות בגלל חוסר מזל (לעניות דעתי, כמובן).
נהדר שחזרו לך המחזורים. בהתחלה הסתכלתי על כל מחזור כאל עוד שברון לב קטן, עד שהצלחתי איכשהו לשכנע את עצמי, שכל מחזור היא תקווה חדשה. אז מאוד מקווה בשבילך שעוד שבועיים יקרה נס.
 
אני חשבתי על זה במהלך הטיפולים

אולי לאיכות החיים והשפע יש השפעה על כל העסק הזה. אמצעי מניעה, תזונה (ולא רק איך אנחנו אוכלים, אלא גם מה שאנחנו אוכלים), זיהום אוויר, קרינה, מתחים שהחיים בעידן המודרני מספקים בלי הפוגה (שלא לדבר על מה שקורה אצלנו במזרח התיכון), מחסור בשעות שינה, עודף מיותר של רעש...וגם הגיל...

בצעירותנו, לימדו אותנו כל כך להיזהר מהריון בלתי רצוי, שנדמה לנו שזה משהו כל כך פשוט שקורה ככה בלי שום מאמץ.
במציאות, זה כנראה לא ככה, וצריך להתאמץ (ולרצות!!), ולפעמים צריך עזרה - ואיזה מזל יש לנו שהטכנולוגיה מתקדמת מספיק בשביל לעזור.
 

1פרפרית2

New member
רק הפלה אחת אבל עונה...

היי יקירה,
אני בת 33 עם 2 ילדים והפלה אחת (יותר מדי) לפני 3 חודשים. השתמשתי בגלולות מליאן כ -5 שנים (מגיל 18 עד 23), ברגע שהפסקתי בגיל 23, בניסיון הראשון (אחרי המחזור הראשון) נכנסתי להיון תקין- יש לי כיום ילדה בת 9.5. לאחר הלידה שלה התחלתי שוב עם אותן גלולות והשתמשתי בהן 4 שנים עד גיל 28. לאחר שהפסקתי נכנסתי להיריון בניסיון הרביעי. ויש לי ילד בן 4.5 אחרי הלידה של הבן שלי - לא לקחתי יותר גלולות ואמצעי מניעה- דיי נזהרנו. כשרצינו להיכנס להיריון שלישי- לקח לנו שנה וחצי של ניסיונות- ואז הפלה בשבוע 16 - פשוט צירים וירידת מים.
לעומת זאת- יש לי חברה טובה מאוד- שנים ללא אמצי מניעה, אחרי כל בירורים אפשריים- לא מצליחה להיכנס להיריון תקין (הייתה הפלה יזומה בעברה בגיל 18 בצבא, כיוון שבטעות נכנסה להיריון). ועם בעלה הנוכחי נכנסה להיריון לפני 3 שנים- שק היריון ללא עובר. היא עברה גרידה שלא צלחה, ורק חודשיים לאחר הגרידה הבינו שלא הוציאו הכל- ושוב עשו לה גרידה... ואחרי הגרידה החוזסרת היא התחילה הזרעות והפריות שלא מביאות תוצאות כלל.
ומצד האחר שלי יש את החברה השלישית שלי- זאת שילדה בסופ"ש האחרון בן (ילד שלישי)- היא נכנסת להיוריונות אפילו עם התקן (גם ההיריון האחרון שלה היה עם התקן)... בעברה יש הפלה לפני 10 שנים- עובר לא התפתח, ללא דופק. לאחר מכן לידה תקינה- ילדה בת 10. ילדה בת 4 - היריון טבעי. היריון נוסף עם התקן- עשתה הפלה - נלחצה מהיריון עם התקן. והפעם היריון עם התקן שצלח ויש לידה עם בן.
לכל אחת יש מקרים אינדיבידואלים, וכל אחת עם תפקודי גוף שונים- ללא ספק שזאת תופעה לא מוסברת.
מקווה בשבילך (וגם בשיבלי)- בשורות טובות והיריון תקין ומלא!!!!!!
 

שירהד1

Member
מנהל
סורי, לא השתכנעתי-

אני מבינה את הרציונאל הרפואי שבשאלה שלך. ואני עוד יותר מבינה שאת מנסה למצוא תשובה לשאלה האל מותית: "למה?!!!!".
אני גם בטוחה שיש על זה מחקרים- אם לא בעברית, אז באנגלית. מיליון אחוז שבדקו את ההשפעה על כניסה להריון ועל נושא ההפלות.

אצלי לקחתי 4 שנים גלולות (לא זוכרת איזה סוג). בחודש הראשון שהפסקתי לקחת, נכנסתי להריון (מכוון) עם ביתי הבכורה.
לאחר הלידה לא חזרתי לגלולות, בגלל נושא של מגרנות (גלולות מגבירות מגרנות אצל אילו שיש להן נטייה לכך- ועל כך יש מחקרים והוכחות רפואיות וקליניות, ואצלי זה הגביר את המגרנות באופן וודאי).
זהו. אחרי שנתיים- הפלה. אחר כך עוד הריון תקין וילד בסופו, ולאחר מכן- ה-6 הידועות לשמצה, ואחר כך מעיין:)

ההשערה שלי שהעלייה במספר ההפלות קשורה בכמה דברים:
1. גיל הנשים והגברים- מבחינת הטבע- הגיל הנכון ביותר ללדת הוא משהו 16-26 (יכולתי לכתוב גם 15-25), או לכל המאוחר- 20-30. זה גיל הפריון הטוב ביותר מבחינת הביולוגיה שלנו בני האדם.
אבל מה לעשות, שגיל הילודה עולה, אנחנו מתחתנות יותר מאוחר, מנסות להביא ילדים יותר מאוחר, ולכן- גם יש יותר הפלות.
אני בטוחה שאם כולן פה היו מתחתנות בגיל 17, עד גיל 30 היו לנו כבר איזה 4 ילדים. זה מה שקורה באוכלוסיות שונות בחברה פה בישראל ובעולם, אבל מן הסתם- יכול להיות בעייתי ביותר בהיבטים אחרים- אנושיים ואישיים.

2. העלייה בדיווח ובדיבור על הנושא- בדור של ההורים שלי ממש לא היה מקובל לדבר על הפלות ו/או על לידות שקטות. ממש הס מלהזכיר. זה היה מוקצה. לא דבר שמדברים עליו בכלל. היום הנושא יותר מדובר, כבר לא צריך לשמור הכל בסוד, ולכן- ייתכן שיש לך תחושה גם שיש יותר הפלות.

לגבי המשפט האחרון שלך- הרפואה לא צריכה לראות שיש פה מכת מדינה. זו לא אשמת הרפואה שנשים בוחרות (בצדק) לא ללדת בגיל 17...

אני מבינה את התסכול הרב שלך. האמיני לי.

אני מאחלת לך שהניסיון הבא יביא איתו את הנס הפרטי והנפלא שלך.
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה