רבים מאזרחי רוסיה רואים את ישראל כמעט טריטוריה רוסית

רבים מאזרחי רוסיה רואים את ישראל כמעט טריטוריה רוסית

מרעיון של שגריר רוסיה בישראל אנטוליי ויקטורוב לג'רוזלם פוסט:
ג"פ: כמה חשובה לדעתך קהילת דוברי רוסית בישראל לייצוב קשרים בין ישראל לרוסיה? האם הם משפיעים על האופן בו רואים הרוסים את ישראל?

אנטוליי ויקטורוב: וודאי הם משפיעים. לרבים ברוסיה ישראל מרגישה כמעט חלק מרוסיה - פסיכולוגית - והם לא חוששים לרכוש כרטיסים ולבוא לישראל.

לא ירחק יום ופוטין או יורשו יביע רצון להגן על דוברי הרוסית המקופחים כאן. ואין לי ספק שבארץ יימצאו רבים שישמחו להיות סוכני ההשפעה הרוסית.

RUSSIA-ISRAEL TIES: FROM THE VIEWPOINT OF RUSSIA’S EMBASSY IN TEL AVIV

אני אישית ממש לא מופתע מהטענה הזאת, הרי לדעת הרוסים רוסיה נגמרת איפה שנגמרת השפה הרוסית, וזה אומר שהיא משתרעת איפה שהשפה הזאת נשמעת.
 

Astroo

New member
אולי רק במקרה של מלחמה עם אירן/חיזבאללה

ולא במובן של השתלטות על ישראל, אלא עזרה לדוברי הרוסית בישראל להימלט מאזור הקרבות. אולי ידרשו מאירן לא לפגוע באזורים מאוכלסים על מנת לא לפגוע בדוברי רוסית.
 
אתה באמת מאמין שפוטין באמת מתכוון

בתמימות להגן על דוברי הרוסית? לא אכפת לתחת שלו מרווחתם של דוברי הרוסית, לא בראורגיה, לא במולדובה, לא באוקראינה ולא בישראל. מה שאכפת לו ממנו זה האינטרסים שלו, והוא מנצל את דוברי הרוסית כססוכני ההשפעה לקידום האינטרסים הרוסיים ברחבי העולם. אם יש באיזו מדינה מספר משמעותי של דוברי רוסית, יש לו עילה מצויינת להכניס את המדינה הזאת לתחום האינטרסים הרוסיים, אם כל המשתמע מכך. מדברים ברוסית? אנחנו באים אליכם! מה שמבדיל את ישראל מאוקראינה זה זה שהיא מסורתית נמצאת בתחום ההשפעה של ארה"ב, אבל ארה"ב כבר לא מלכה בלתי מעורערת כמו שהיא הייתה בשנות ה-90, ורקנה של רוסיה הולך ועולה.
 

Astroo

New member
ואתה מאמין שדוברי רוסית בארץ

איכשהו מעוניינים להפוך אותה לסניף של רוסיה, וגם אם כן, שיש להם מספיק השפעה לשם כך? הרי רוב דוברי הרוסית כאן בכלל עלו מאוקראינה, כולנו ביחד בסה"כ מהווים כ-12% מהאוכלוסיה. כמו כן, גם ילידי רוסיה פרופר נוטרים טינה למולדתם על כך שנחשבו שם לאזרחים סוג ב'.
 
רבים מאזרחי רוסויה רואים בישראל מדינה עוינת,

רוסופובית, גרורה של ארה"ב. והם עוד לא קראו את העיתונות העברית!


עבור רוב תושבי רוסיה, ישראל היא משהו רחוק, לא ממש מוכר, מתקדמת בתחום הרפואה והטכנולוגיה, אתר נופש אקזוטי (אבל מסוכן - עע אלכסיי בורקוב), מסוכסכת עם הערבים (לא ברור על מה בדיוק. רוב הרוסים גם אינם יודעים את ההבדל בין הערבים אזרחי ישראל לבין תושבי השטחים הכבושים), מפציצה מפעם לפעם גם את סוריה הנאבקת בדאע"ש.

באתרי האקטואליה הרוסיים, אזרחי רוסיה נתקלים לרוב בטוקבקיסטים ישראליים דוברי רוסית, שרובם המכריע הוא רוסופובי פרו-מערבי, עובדה שלא כל כך מעצימה את אהדת אזרחי רוסיה לישראל, ואף מזינה את האנטישמיות.
 
בנוגע לאזרחי רוסיה

הרציניים, שאינם ממהרים למחוא כפיים למישהו או להשתלח במישהו אחר בגלל דעה מגובשת מראש, אלא מנסים להתייחס עניינית לכל נושא לגופו (אני מניח, שבכל ארץ יש מיעוט כזה), הרי די קשה להם להבין את העמדה של יד ושם בנושא אתר ההנצחה למחנה המוות סוביבור על אדמת פולין.
במחנה ריכוז זה, שנועד כמו האחרים להשמדת יהודים, התחולל מרד בהנהגת הקצין הסובייטי היהודי השבוי אלכסנדר פצ'רסקי. המורדים הצליחו להתגבר על השומרים הנאצים ולברוח, וחלקם הצליחו לשרוד.
לפני מספר שנים הוחלט בפולין להקים אתר הנצחה במקום בו היה מחנה השמדה זה בהשתתפות מספר ארצות, אך כעבור זמן מה החליט הועד המארגן לבטל את הזמנת רוסיה להשתתף בתכנון האתר, ונציגי ייד ושם, שיצגו את ישראל, הצביעו בעד החלטה זו.
לחלק מאזרחי רוסיה החלטה זו של הועד המארגן בתמיכת יד ושם נראתה המממ... די משונה.
 

beatman

Member
נראה לי מנותק מהמציאות

אין סיבה הגיונית לפוטין או לנשיא רוסי אחרי לרצות להשתלט על חלקים מישראל, ולגבי תומכים מבפנים, יש אולי כמה אלפי ליצנים כאלה.
 
למעלה