הקול הרוסי לא בכיס של ליברמן: כך ייאבקו המפלגות על ליבם של

beatman

Member
הקול הרוסי לא בכיס של ליברמן: כך ייאבקו המפלגות על ליבם של

דוברי הרוסית.

בליכוד מתמקדים ברצון של רוב דוברי הרוסית לראות את נתניהו ראש ממשלה • בעבודה בונים על תוכנית כלכלית • ובישראל ביתנו? מלגלגים

הקול הרוסי צפוי להיות לשון המאזניים בבחירות הקרובות, ובמטות המפלגות מתכוונים להסתער על המגזר. בדקנו כיצד הם מתכוונים לעשות זאת בפועל.

ליכוד
בליכוד ערכו אולי את השינוי הכי משמעותי ביחס לקול הרוסי במערכת הבחירות הנוכחית, והחליטו להשקיע רבות במגזר. בליכוד הקימו מטה עולים, צירפו שמות מוכרים והקימו מטות שטח עם רכזים ופעילים בערים עם ריכוז עולים גבוה כגון אשדוד ונתניה.
המסר העיקרי ש"מדבר" אל הקול הרוסי הוא הרצון שלהם לראות את נתניהו כראש הממשלה, ועל כן חוזרים המסרים על כך שליברמן מציב דרישה לא מעשית בכך שהוא אומר שימליץ על נתניהו רק אם יתחייב לשבת בממשלה ללא חרדים ודתיים. בליכוד מבהירים כי ליברמן יגרום לכך שהליכוד יפסיד את השלטון לטובת גנץ ולפיד.

כחול לבן
בכחול לבן חוששים לאבד את הקול הרוסי לליכוד ולישראל ביתנו, אך למרות זאת במפלגה לא טורחים להשקיע בתקציב קמפיין למגזר הרוסי לעומת המפלגות המתחרות, או להטיל את עבודת הקמפיין הרוסי על יותר מחבר כנסת אחד. מי שאחראי לכל עבודת המיזם הרוסי של כחול לבן הוא ח"כ יואל רזבוזוב, הממוקם במקום ה־18, והוא חבר הכנסת היחיד בכחול לבן שמגיע מהמגזר הרוסי. בבחירות הקודמות נראה כי רזבוזוב, שהגיע מיש עתיד, הצליח לגייס 3 מנדטים מהמגזר.

ישראל ביתנו
גם בבחירות האלה, בישראל ביתנו בונים, כמובן, כמו תמיד, על הקול הרוסי - הבסיס של המפלגה. במפלגה מלגלגים על נתניהו שפתאום נזכר בקול הרוסי ובעולים החדשים.
לפחות על פי המצע שלהם, בישראל ביתנו מנסים לקדם חוקים למען העולים וטוענים כעת, כחודש לפני הבחירות, כי בין הדרישות שלהם לכניסה לממשלה תהיה מציאת פתרון לבעיות המפריעות לעולים בעיקר בנושא דת ומדינה. לכן בישראל ביתנו ידרשו לבטל את המועצות הדתיות ולתת אפשרות לכל רב עיר לבצע גיור. "אם הוא טוב בשביל להיות רב עיר, אז הוא טוב לנהל תהליך גיור", אומרים בישראל ביתנו.
נוסף על כך, בישראל ביתנו מבטיחים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים ופתיחת מרכולים בשבת. כל ההבטחות הללו חוזרות ביתר שאת רק כיוון שבבחירות האלה מדובר בקרב ראש בראש בין נתניהו לליברמן, ופרט להעלבות אישיות בין השניים, בישראל ביתנו מנסים לקרוץ לדור הצעיר של העולים, שרק כחמישית מהם הצביעו בבחירות האחרונות לישראל ביתנו.

העבודה-גשר
רשימת העבודה־גשר בראשות עמיר פרץ מעניקה דגש מיוחד לפריפריה ולמגוון מגזרים בחברה הישראלית, אך נראה כי המגזר הרוסי נדחק לשוליים בקמפיין.
העבודה־גשר הציבה את ולדימיר סברדלוב, נציג דוברי הרוסית, רק במקום ה־25 ברשימה, שהוא כמובן לא ריאלי. גרוע מכך, היו"ר פרץ אף לא זכר את שם משפחתו של הנציג שלו ברשימה וכינה אותו בראיון לתחנת הרדיו "כאן רקע" "ולדימיר מנתניה", דבר שהמחיש את המקום הזניח שהעבודה־גשר והעומד בראשה מייחסים לקול הרוסי.
בעבודה־גשר מתכוונים לנסות ולשפר כבר בימים הקרובים את נקודת התורפה הזו עם סרטונים של עמיר פרץ המופנים אל קהל דוברי הרוסית וראיון שלו בערוץ 9 וגם מפגש עם נציגי המגזר הרוסי, כדי להיכנס אל המגרש הרוסי בבחירות הקרובות.
מזכ"ל מפלגת העבודה, עו"ד ערן חרמוני, אמר כי "אנו מעריכים שנזכה לתמיכה משמעותית מציבור דוברי הרוסית, מכיוון שהתוכנית הכלכלית־חברתית שלנו נוגעת באופן משמעותי לחיים של הרבה ישראלים דוברי רוסית בנושאים כגון פנסיית מינימום של 6,000 שקלים, העלאת שכר המינימום ל־40 שקלים לשעה, תוכנית לבניית דיור רחבת היקף על ידי המדינה ומודל חדשני של דירה בליסינג".

המחנה הדמוקרטי
יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, שפועל בתחום החתונות האזרחיות (מחוץ לרבנות) יותר מעשור, הודיע כי יפעל להקמת רשות לנישואים אזרחיים, על מנת שכל זוג יוכל להינשא בישראל ונישואיו יוכרו על פי חוק. למפלגה פעילים ופעילות ישראלים דוברי רוסית ובנוסף היא משקיעה בפרסום בתקשורת הישראלית בשפה הרוסית, שולחת את בכיריה וחברי הרשימה להתראיין בתקשורת בשפה הרוסית ופונה עם המצע הנוגע לדת ולמדינה למצביעים.

ימינה
רשימת ימינה לא הקימה מטה למיליון דוברי הרוסית החיים בישראל, לא משקיעה בפרסום במדיה לציבור זה ולא מקיימת כנסים או אירועים פוליטיים למגזר.

------------------------------------------------------------------------------
בהכנת הידיעה השתתפו דניאל רוט־אבנרי, דן לביא, יהודה שלזינגר, אבי כהן, יורי ילון ואריאל כהנא
https://www.israelhayom.co.il/article/683431
 
למעלה