יוצאי רוסיה שגדלו בצל מנהיגים כמו פוטין לא רואים בנתניהו

beatman

Member
יוצאי רוסיה שגדלו בצל מנהיגים כמו פוטין לא רואים בנתניהו

מי שניתן לסמוך עליו.

ראש הממשלה מצוי בשפל חסר תקדים בקרב הציבור הרוסי ומישהו צריך לספר לו שהמאמצים הגדולים שהוא עושה בימים אלה כדי כדי להשיג תמיכתם - הם ברכה לבטלה
אפרים גנור 09:44 22/07/2019

כ־30 שנה חלפו מאז תחילת גלי העלייה הגדולים ממדינות חבר העמים, ומתברר שלקול הרוסי יש עדיין ערך סגולי חשוב במערכת הבחירות הישראלית. כך ניתן לפחות ללמוד מהמאמץ שמשקיע בימים אלה ראש הממשלה בנימין נתניהו בפנייה לקול זה. כמיליון וחצי העולים שהגיעו לכאן מברית המועצות לשעבר בתחילת שנות ה־90 ושנות האלפיים, הביאו איתם רוח פטריוטית ציונית, עם נטיות פוליטיות ימניות מובהקות, שתרמו תרומה גדולה לביסוס ממשלות הימין בראשות נתניהו ב־1996, בראשות אריק שרון ב־2001 ושוב נתניהו החל מ־2009.

הדור השני והשלישי של העלייה הזו שונים מ"דור המדבר", דהיינו המבוגרים שהגיעו לכאן עם פתיחת שערי מסך הברזל הסובייטי, רובם בוגרי מלחמת העולם השנייה, שחלקם כבר לא איתנו. צאצאיהם ברובם הגדול הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, והם מכהנים בשני צדי המתרס הפוליטיים, ממרצ ועד עוצמה יהודית.

לא מן הנמנע שראש הממשלה נתניהו מתקשה להשתחרר מהטראומה שעבר בגלל הקול הרוסי בבחירות לכנסת ה־15 ב־1999, כאשר התמודד מול אהוד ברק על ראשות הממשלה וספג תבוסה מוחצת: ציבור העולים העדיף את הרמטכ"ל ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר על נתניהו, שהעדיף אז את הקרבה לש"ס.

כמי שמכיר היטב את הציבור הרוסי, אני מעריך שבימים אלה נתניהו מצוי בשפל חסר תקדים בקרב ציבור זה, שיהיה קשה לשנותו לנוכח ההתנהלות של נתניהו מול חמאס בעזה, ובעקבות הקשר ההדוק של ראש הממשלה עם החרדים, שמאז ומתמיד מהווים סדין אדום עבור העולים. האחרונים מתקשים, כידוע, לשכוח לחרדים את קשיי הגיור המוערמים בפניהם והחיטוט ביהדותם. מעבר לכך, הציבור הגדול הזה, שגדל בצלם של מנהיגים כמו פוטין, לא רואה בנתניהו את המנהיג החזק שניתן לסמוך עליו. מנגד, נתניהו, שלא מחמיץ שום הזדמנות להאשים את אביגדור ליברמן בהכשלה של הקמת ממשלת ימין, לא מבין שזה פועל נגדו כמו בומרנג.

את מי יעדיפו ברגע האמת אותם עולים מבוגרים שמזוהים כ"קול הרוסי", ושבליכוד רואים בהם כיום קהל היעד? התשובה טמונה במה שאמר לי וטרן ישיש ערב מערכת הבחירות האחרונה: "בין נתניהו לליברמן, ברור שאני בוחר בליברמן. לפחות הוא מבין אותי כשאני מקלל אותו, ביבי רחוק מאיתנו כמו הירח". בניגוד למה שנדמה לנתניהו - שהקשר ההדוק שלו עם פוטין עושה רושם על הציבור הזה - אין כמו הציבור הזה כדי להבין שהשיחות והחיוכים בין פוטין לנתניהו הם עניין של אינטרסים נטו - של פוטין כמובן - שמחייך לנתניהו ומפנה במקביל את המבט לבית הלבן, לטראמפ.

במציאות הזו מישהו צריך לספר לנתניהו שהמאמצים הגדולים שהוא עושה בימים אלה כדי לגרום לקול הרוסי לתמוך בו הם ברכה לבטלה. זה מעט מדי, מאוחר מדי.

--------------------------------------------------------------------------------
https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-709175
 

beatman

Member
בהחלט

מה הקשר בין "מנהיגים כמו פוטין" (למי בכלל הכוונה ?) לבין ביבי ?
&nbsp
דווקא יש לא מעט מנדטים של יוצאי בריה"מ בליכוד.
 

Astroo

New member
מי גדל בצל מנהיגים כמו פוטין?

"רוסים" מבוגרים בני 50+, קהל היעד של ליברמן? הם גדלו בתקופת חרושצ'וב וברז'נייב שאין ביניהם לבין פוטין שום דבר משותף. פוטין הגיע לשלטון בסוף שנות ה-90, כשרוב העולים כבר היו כאן.
 

beatman

Member
ככה זה כשרואים בנו "הרוסים האלה, לנין, פוטין".

די צרות אופקים של הכותב.
 


 
למעלה