ליברמן תוקף מאמר מעיתון 'המודיע'

beatman

Member
ליברמן תוקף מאמר מעיתון 'המודיע'

קראתי היום בעיתון של ליצמן וחבריו, מאמר עם ניחוח ותחושה אנטישמית כלפי כל יוצאי ברית המועצות לשעבר. היתכן שאתם מכנים את עולי בריה"מ לשעבר "עופות מוזרים".
אינכם מתביישים? מדובר בציבור שלם שעובד, משלם מסים, משרת בצבא ועושה מילואים.
אגב, מדובר בכל אותם חובות של אזרח מן השורה שמנהיגי אגודת ישראל מעודדים את קהילתם לא למלא.
ועוד דבר קטן: אני עליתי ממולדובה לפני 40 שנה, אבל עבורכם כל יוצאי בריה"מ לשעבר הם אותו הדבר, לכן לא מפתיע שהתבלבלתם.
שבת שלום לכל אזרחי ישראל!
 

beatman

Member
המאמר




 

beatman

Member
אני חושב שהציבור שקרוב לליברמן או לגרפמן

במילא לא היה הולך לבתי ספר דתיים והוא מתבסס על אתאיסטים בעיקר.

האופציה הכי ריאלית להחזיר ציבור כזה בתשובה היא קודם כל בידוד מהאוכלוסיה החילונית הצברית במיוחד הקיבוצניקים והפוסט מודרנה שפושה היום כמעט בכל רבדי החברה החילונית בארץ.
במקביל חינוך דתי מהגיל הרך וסביבה תומכת שמבינה שמדובר באנשים שהיו מנותקים מהתורה ומאורח חים יהודי במשך עשורים ויש להיות סבלני כלפיהם תוך חיזוק זהותם היהודית.

אם למשל היתה תוכנית כזאת ממש בתחילת העליה הגדולה ב-1989, אולי איזה שליש עד חצי מהעולים היו לכל הפחות מסורתיים ומתרחקים מהתבוללות ואתאיזם.
 

TaL53

New member
פעם אחר פעם החרדים

מתגזענים על העולים (ואחרים) ואחרי כל זה אתה עדיין תומך בהם? זה סוג של מזוכיזם?
 

beatman

Member
מי בדיוק מתגזען ובמי אני תומך ?

לא נמאס לך להסיק מסקנות שגויות ?
 

TaL53

New member
המאמר של א. מרגלית

לא בדיוק "רוסופילי" (במובן של ההתייחסות לעולים) ולמרות זאת מילת ביקורת לא נשמעה ממך אלא להפך- שתי הודעות בהן אתה מסביר כיצד היה נכון יותר להפוך את העולים לדתיים יותר (שהרי זאת הבעיה מבחינתך ולא הגזענות של החרדים).
&nbsp
במאמר מוסגר, לדעתי אין שום צורך להפעיל מיסיונריות כלפי העולים (או כלפי אחרים) גם כי מי שרוצה לחזור בתשובה הדבר אינו מנעו ממנו מבחירתו החופשית וכן בשל העובדה שההדתה כיום לא מאפשרת לאדם הממוצע שלא להיחשף לתכנים דתיים.
 

beatman

Member
המאמר שלו בהחלט לא נחמד, אך גם לא גזעני

כנראה לא קראת את ההודעה שלי למטה, שם בהחלט מתחתי ביקורת על דבריו.

גזענות כלפי עולים מבריה"מ לשעבר בכללי זו בהחלט בעיה, והיא מגיעה לא רק מכיוון חרדים מסויימים, אלא בעיקר מגורמים אחרים שכאשר הזכירו למשל את המוצא שלהם בפורום זה אתה זעקת "גזענות".
חוץ מזה, גם לא חסר גזענות ואף אוטו-אנטישמיות מצד יוצאי בריה"מ מסויימים.
 

TaL53

New member
כן, קראתי את הביקורת שלך

על כך שהוא פספס בזעם ה"צודק" שלו את השמאל..
&nbsp
נו שוין.
 
ככל שרמת הדתיות של אדם עולה,

ככה גם עולה חשדנותו וסלידתו כלפי אנשים הבאים מרקע שונה משלו עצמו.
 

Astroo

New member
קראתי ולא מסכים

אתה מתאר את העולים מבריה"מ מנקודת מבט פטרנליסטית, כאילו הם תינוקות שהממסד יכול להפנות אותם לדרך זו או אחרת. כמו כן, אתה מסיק מהסיפור האישי שלך כאילו זה נכון לגבי כולם. מי שנטה לכיוון הדתי, הפך לדתי, ומי שלא, הפך לחילוני. אני מכיר גם חובשי כיפות סרוגות בקרב עולי שנות ה-90, וגם חסידי חב"ד.
 

beatman

Member
מר מרגלית חושב שהשכונה שלו זה "רוב הציבור בישראל"

לימוד תורה רציף ושמירת שבת היא נחלת חובשי הכיפות, שמירת ערך המשפחה היהודית אמנם עדיין די נפוצה בקרב רוב היהודים בארץ, אך זה הולך ומתכרסם.
&nbsp
מדוע הוא לא בא בטענות לאלה שנולדו כאן ובעלי דעות דומות, למשל ארגוני השמאל הקיצוני למיניהם ?!
 
אין שם אנטישמיות

אלא סתם מלל בלתי מחייב, כמו כל טור פובליציסטי מאת עיתונאי חרדי, עם רוחב אופקים כשל אוגר סיבירי והתקף גרפומניה בלתי נשלט. אהה, וכמובן הסתתרות מאחורי שם עט.
 

SupermanZW

Well-known member
לו היו בישראל רק רוסים מעטים היה מרגלית צודק

אבל הוא לא, כי יש בישראל בערך 1700000 רוסים, בערך 20% מהאוכלוסיה, לכן לא דומה העוף המוזר שמנסה להפוך את הים ליבשה ואת היבשה לים לאוכלוסיה הרוסית בישראל, שאם תחליט להתאחד תוכל להוות מפלגה ראשונה או שנייה בגודלה (אין להם סיבה לעשות זאת, אבל רק לצורך ההמחשה). בנוסף, חלק ניכר מהרוסים בישראל נמצאים בה כתוצאה ממרמה (כלפיהם, לא שלהם) ומהסכם שמיר-בוש והם רצו להגר מברה"מ/חבר המדינות בכל מקרה, כי רצו חיים טובים יותר, אבל בדרך שללו מהם את אפשרות הבחירה. שלא כמו העוף המוזר שכוחו לעומת הים או היבשה הוא אפסי, אוכלוסיה המהווה חמישית מאוכלוסיית מדינה כוחה משמעותי אם תדע לנצל אותו, אך היא לא ידעה, שרנסקי הכשיל את עצמו, ליברמן בנה על הזיכרון הקצר של בוחריו, שרנסקי כבר נשכח וגם ליברמן הולך כנראה להיעלם מהמפה הפוליטית, אבל הרוסים בישראל יכולים להשיג את המצב הרצוי להם בתנאי שישתפו פעולה עם אזרחים ישראלים אחרים שחיים בה ויש להם אותם אינטרסים בדיוק. דווקא הסקטוריאליות של שרנסקי וליברמן הייתה להם לרועץ, הגטו הרוסי מנע מהחילונים בישראל לשתף פעולה עם הרוסים. במקום לכרות בריתות מועילות עם בעלי אינטרסים משותפים הכשילו הרוסים את עצמם ולכן, כמו העוף המוזר בסיפור נכשלו, אבל זה לא היה חייב להיות כך.

המסקנה היחידה שיש להסיק (מהמציאות, לא מהמאמר) היא: על טעויות משלמים.
 

beatman

Member
1.7 מיליון רוסים ?

למי אתה מתכוון במילה 'רוסים' ?
&nbsp
אילו בריתות מועילות עם בעלי אינטרסים משותפים ?
כמו הבריתות של יוצאי בריה"מ שנלחמים בצביונה היהודי של המדינה עם ארגוני שמאל של הקרן בעלי אותה מטרה ?
 

SupermanZW

Well-known member
הימנים החילונים הם בני הברית הטבעיים של הרוסים

אבל עד היום הרוסים לא הבינו את זה. הנה, אפילו אתה לא הבנת.

ב"רוסים" התכוונתי למהגרים דוברי הרוסית שחיים בישראל. למי יש סבלנות לחלקם ל15 קבוצות (או יותר)?

בשום שלב לא התכוונתי ל"קרן לישראל חדשה" כבני ברית, גם לא לשמאלנים חילונים. מי שהספיקו לסבול מקומוניזם או יודעים מה עבר על הוריהם בגללו פיתחו (ובצדק) אלרגיה לקומוניזם ולסוציאליזם. שמאלנים אינם בני ברית טבעיים של הרוסים כלל אבל גם את החילונים הימנים הם פיספסו בענק וממשיכים לפספס, לא רוצים ללמוד מטעויות ולכן ממשיכים לסבול
 

beatman

Member
מה בדיוק לא הבנתי ?

לפי מה שהבנתי בתשובה שלך לגבי הימני-חילוני, אחוז האנשים האלה שאינם יוצאי בריה"מ לשעבר הוא מאוד קטן ומשקלם מנדטים ספורים לכל היותר.
אני אפילו מתקשה למצוא דוגמא לח"כים כאלה מלבד ליברמן ומפלגתו.
&nbsp
איך הגעת שבישראל יש 1.7 מיליון דוברי רוסית ?
&nbsp
דווקא יש שיתופי פעולה בין יוצאי בריה"מ שמאלנים לבין ארגוני הקרן, אותם 'רוסים' או שהם סוציאליסטים בעצמם ולא נרתעים מכך או שלא רואים קשר בין השמאל הקיצוני הישראלי לבין הקומוניזם הסובייטי ולעיתים הם צודקים, השמאל הקיצוני כיום הוא הרבה יותר פוסט מודרני מאשר קומוניסטי.
 

SupermanZW

Well-known member
בישראל יש יותר מ2 מיליון דוברי רוסית

אבל רק 1.7 מיליון מתוכם נולדו בברית המועצות או חבר המדינות.

שיתופי הפעולה בין יוצאי ברה"מ לקרן לישראל חדשה ולמפלגות השמאל הקיצוני קיימות (ותמיד היו כאלה) אבל הם בשוליים ורוב הרוסים בישראל סולדים מהם. גם את מק"י (זכרונה לקללה) הקימו רוסים קומוניסטים, הגרסה העדכנית של מק"י היא חד"ש.
 

beatman

Member
מהיכן המידע הזה ?

בישראל יש לא יותר ממיליון ילידי מדינות בריה"מ לשעבר.
&nbsp
הרוב סולד מהם, אבל זה שיתוף הפעולה היחיד בערך שקיים בין יוצאי בריה"מ לארגונים פוליטיים.
חוץ מליברמן לא מכיר שום מפלגה או תנועות שהם גם ימניים(גם בנקודה זו זה לא ימין מוצק) וגם חילונים לפי הגדרתך, כלומר רוצים למחוק את צביונה היהודי של המדינה.
 
למעלה