חווה גזענות כלפיי במקום העבודה

157cm

New member
חווה גזענות כלפיי במקום העבודה

אני רוצה לשתף אתכם בחוויה מזעזעת שאני חווה בחודשיים האחרונים. אני שוב סטודנטית, כנראה שיכולות להיות לי גם תקופות טובות. אני עובדת בעבודה מזדמנת מעניינת. יש לי אפשרות ללמוד דרכה על ניהול עסקים. אני אדם רגיש מאוד ומאוד לא יציב. העצבים שלי רופפים. יש אצלנו עובד, ממוצא מזרחי, שכל הזמן בלי שום קשר בא אליי באמירות הבאות: "תפסיקי להיות רוסייה" (הטיפש בכלל לא הבין שאני מחבל הקווקז, יותר נכון נראה לי שהוא בכלל לא יודע מי הם קווקזים), "תפסיקי להיות כמו פוטין", "זה לא רוסיה פה" (המטומטם אומר את זה כשרואה אותי עם ספר ביד. מה הקשר אתם שואלים? אין לי שמץ). הבעיה שעם נדנודי המצב רוח שלי, יש לי אגרסיות. ואני כבר מדמה בעיניי שאני מציתה אותו. מה אני כבר יכולה לעשות? להתלונן? יש לו 3 ילדים ואישה מובטלת בבית. אני לא אעשה כזה דבר, אבל אני עוד רגע מציתה אותו.
 

beatman

Member
זה לא משנה מה יש לו בבית, אין הצדקה לדיבור פוגעני

תפני אליו ותדרשי ממנו לחדול מכך!
אם לא יפסיק, תפני למנהלים.
 

TaL53

New member
לדעתי עלייך לפנות לטיפול

ללא קשר אם דבריו מעצבנים אותך (אכן מעצבן אבל צריך ללמוד לפתח עור של פיל ולהתעלם משטויות), הרי אם את חושבת ברצינות מלאה לפגוע בו (או במישהו אחר) הבעיה עמוקה יותר.
 

beatman

Member
אני מקווה שאת לא מתכוונת להצית במובן הפיזי הישיר


תפני למנהלים שמעליך, תתלונני להם.
 

157cm

New member
אני לא פגעתי בזבוב. הבהרה

אוקיי. אני לא אלימה כלפי איש אם אין טריגר חזק מדי. אני רוצה להתוודאות, היו לי 3 או 4 התקפי אלימות כלפי אחרים, בגיל 16 שפכתי כוס מים על פקידה גזענית בביטוח לאומי, אחרי שאמרה לאימי תחזרי לרוסיה. אגב, בגלל חלאות אנושיות כאלה התפתחה לי פסיכוזה ובגללה חודשיים שלמים נכנסתי להתקף פסיכוטי ודימיינתי איך אני מבתרת את גופה ושולחת לארצות עניות באפריקה, שיאכלו אותה. המקרה השני, קרה בגיל 4 כשתקפתי את אחי ונתתימלו ביס ביד כשיצאתי בשיניי עם נתח בשר קטנה. המקרה השלישי היה, לפני 7 שנים, כשהייתי בדיכאון קליני קשה ופרשתי מלימודים ואחי היה יהיר, אז תקפתי אותו עם סכין (לא באמת הייתי פוגעת בו רציתי רק לאיים. זה הכל בגלל אמוציות ואימפולסיביות יתר*, אבל הוא הרים כיסא וניצל. המקרה הרביעי, קרה ממש לא מזמן, לפני חודש, כשלקוח בתור בבית מרקחת עקף אותי בלי תור, כמובן זה אהבל מזרחי מצוי, כשעמדתי לתור יותר מחצי שעה. במקרה הזה התפרצתי עליו מילולית וקראתי איש קוף. זהו. אני רק אלימה כלפי עצמי.
 

SupermanZW

Well-known member
כן, להתלונן.

זה שאשתו מובטלת ויש לו 3 ילדים לא מקנה לו זכות להתגזען עלייך בעבודה.
 

Astroo

New member
תתלונני שהטריד אותך מינית

מייד יעיפו אותו מהעבודה.
 

Astroo

New member
אבל הוא כן מטריד אותך

את בחורה צעירה והוא גבר מבוגר שכל הזמן נטפל אלייך, למרות שהבעת חוסר רצון לדבר איתו. לכן מדובר בהטרדה מינית.
 

Astroo

New member
זו לא תלונת שווא

הוא אכן מטריד אותה. ברור כשמש שההטרדה היא על רקע היותה בחורה צעירה. סביר להניח שלא היה נטפל לגבר בן 60. לכן מדובר בהטרדה מינית.
 

TaL53

New member
הטרדה אולי כן

מינית בוודאי שלא. על מנת שהטרדה תהיה מינית צריך להיות אופי מיני להטרדה (מספיק גם בדיחות בעלות אופי מיני) וזה לא מתקיים במקרה הנ"ל.
 

Astroo

New member
"רוסיה" זו התייחסות מינית

הרי הוא לא אמר לה " תפסיקי להיות בן אדם ממוצא רוסי" אלא "תפסיקי להיות רוסיה". זו התייחסות מינית ואפשר לפרשה כהטרדה מינית.
 

TaL53

New member
זאת התייחסות גזענית

הרי הוא לא אמר " את רוסיה אז בטח את זורמת".
 
איך "רוסיה" זו התייחסות מינית?!

גזענית אכן כן (כל החרגה של אדם על בסיס המוצא היא גזענות), אבל מינית? היא הרי אישה (לא גבר), והיא ממ וצא רוסי, אז זה יהיה רק מוזר ביותר להגיד משהו כמו "תפסיקי להיות כזאת רוסי". "אדם ממוצא רוסי" זה מתאים לשיח אקדמי, לא לשפת רחוב. בהיותה בחורה צעירה סביר להניח שיש פה גם פן מיני, אבל בגדול זה בערך כמו שבקבוצת אנשים מסויימת בעבודה או לימודים יש חבורה, נגיד שלושה גברים, שהם נראים מהצד כמו "מפיה רוסית", תמיד יושבים בצד, בנפרד מהשאר ומדברים בינם רק ברוסית, שולפים ספרים ברוסית ואיכשהו בשיחה איתם נושא הרוסיוּת תמיד עולה לאוויר. אז מישהו מעיר להם "חלאס, תפסיקו להיות כאלה רוסים, תתערו כבר, אתם בישראל!".
 

157cm

New member
הוא בהחלט מטריד אותי

אבל לא מינית. הוא סתם זורק משפטים לא קשורים שמערבים גזענות. אבל יש משהו בזה כשאתה אומר שהוא מרשה זאת בגלל שאני אישה. לא נראה לי שהוא היה אומר זאת לבחור.
 
בטח רוצה להתחיל איתך

אבל פוחד שאם הוא ישטח את רצונו במפורש בטוח יחטוף עונש על הטרדה מינית, ולכן מוציא את תסכולו בגזענות.
 

beatman

Member
זו הצקה גזענית ולא מינית

הטרדה מינית היא כלפי המיניות של האדם, מילולית או פיזית.
 
למעלה