במקום בלחימה צה"ל מתעסק

beatman

Member
כמה קל לעוות

החייל שם נקניק במקרר שמוגדר "חלבי".
פקודות הכשרות נוגעות לכלל המרחב של הבסיס ואין דבר כזה "מקרר פרטי", כל ציוד צריך אישור רס"ר ואני זוכר שבשירות הסדיר היה לי מקרר בחדר והרס"פ הביא יום אחד מדבקה בשבילו ששם רשומים נהלים מרס"ר הגדוד שבין היתר נכתב שם להפעיל מקרר רק באישור הרס"ר, להקפיד על אחסון מוצרים בתוקף בלבד וכשרים בלבד.
הצבא לא מורכב רק מפקודות מטכ"ל, גם רס"ר וכל מפקד אחר יכול לקבוע פקודות.
&nbsp
מעניינת תגובת הצבא:
"בצה"ל אמרו בתגובה כי "בעקבות מעבר חייל אחד בלבד על הפקודות בבסיס, וזאת תוך ידיעתו את הפקודות ואי ביצוען, החייל הוענש ורותק לבסיס במהלך השבת". בצה"ל נהוג לטפל משמעתית בחיילים שמפרים את פקודות הכשרות, אך ההעדפה היא לנקוט בהסברה ובאזהרה ולהטיל עונש ממשי במקרים כאלו רק כברירה אחרונה. "
&nbsp
- נשמע כאילו החייל הוזהר ובחר להתעלם.
מה גם שהעונש די קליל.
 

TaL53

New member
איפה העיוות?

כתבתי על המשאבים המיותרים שצה'ל משקיע כדי לרדוף סנדוויצים, מקררים, שירת נשים ושאר הגחמות של הדת במקום להתרכז בענייני הצבא המקצועיים. בוודאי שזה בא על חשבון ההשקעה בכשירות המבצעית.
 

beatman

Member
בתיאור המקרה

"לרדוף אחרי נקניקיות בחפצים האישיים של החיילים" - אף אחד לא רדף אחר נקניקיה, אלא החייל נענש על הפרת פקודה.
&nbsp
איזה משאבים מושקעים בזה ?
היה מסדר, החייל נתפס, כנראה הוזהר ונשפט על הפרת פקודה.
איזה משאב הושקע פה על חשבון כשירות מבצעית
?
צה"ל הוא בעל צביון יהודי מרגע הקמתו והוא חשוב למרבית משרתיו (למרות הטענה השקרית של "הרוב החילוני", לא כל מי שאין לו כיפה על הראש הוא אתאיסט בעל אלרגיה לדת.), אתה מדבר לפעמים כאילו עלית לארץ אתמול או שחיית כל חייך בקיבוץ מנותק.
 

SupermanZW

Well-known member
יש גם בתים חרדיים עם מקרר אחד

ואפילו חרדים שמים בשר וחלב באותו מקרר, אין עם זה שום בעיה הלכתית.
 

TaL53

New member
בטח שכן

כמה משאבים נזרקים לפח כדי לרדוף אחרי איזה נקניק שמישהו שם במקרר (עוד לא ברור איפה היה המקרר ופורסם שזה היה בכלל בחדרו הפרטי של החייל) או אחרי סנדוויץ שהביא איזה חייל לפני שנתיים ואז שפטו אותו לריתוק ( ואחרי זה התקפלו אחרי שהבינו שעוד מעט יהדות ארה"ב תפרסם כתבה על כך והתרומות שצה"ל חי עליהם יפגעו).
&nbsp
לוקחים חיילים שכל מה שהם צריכים להתמקד בו זה ביצוע משימות וממאיסים עליהם את השירות עם תקנות אנכרוניסטיות (הרי אותו חייל לא שומר כשרות ולא אכפת לו מזה) ועוד גורמים לו לשנוא את המערכת בגלל עונשים לא מידתיים.
&nbsp
כמה משאבים מיותרים מושקעים כדי לגרום לחיילים להרגיש שהצבא לא משתין עליהם רק בגלל ענייני "דת" (שחצי מזה המצאות). ע"ע כל סיפורי הפגיעה בחיילות. הרי לכשירות הצבא זה בטח לא מועיל.
 

beatman

Member
איזה משאבים נזרקים לפח ?


לתפוס במסדר שגרתי או תוך כדי פעילות שגרתית חייל שעובר על הפקודות ולשפוט אותו זה משאב ?
אם כך, אז תתלונן שצה"ל מבזבז זמן על לשפוט חיילים ואכיפת משמעת ע"י רס"ר ומ"צ.
&nbsp
צביון יהודי אינו תקנה אנכרוניסטית, מי שרע לו כל כך הצביון היהודי בצה"ל, שלא ישרת, אני תומך בפטור משירות עבורו.
&nbsp
באמת כמה משאבים מושקעים ??
אני לא מכיר שום השקעת משאב בשביל לגרום בכוונה לאיזה חייל להרגיש שהצבא לא משתין עליו.
(סובייקטיבית, בערך כל חייל מרגיש את זה, כי ככה פועלת המערכת הצבאית).
 

TaL53

New member
למשל אותו חייל, במקום להיות בפעילות מבצעית

יהיה עכשיו בריתוק ויעשה עבודות רס"ר. לא בזבוז של כשירות הלוחם על שטויות? למשל- חיילים דתיים שקיבלו פקודה (מהרב כמובן) שלא להקשיב למדריכה כי היא אישה ולכן כשירותם המבצעית נפגעת. למשל חיוב חיילות להגיע להרצאות מיסיונריות במקום שיעשו את עבודתן.
 

beatman

Member
ריתוק ברוב המקרים זה מניעת יציאה הביתה

והעונש שלו הוא ריתוק לשבת בלבד, שום פעילות מבצעית ופעילות אימונים לא נחסכת ממנו.
&nbsp
מה ציפית שתגייס חרדים והם יהפכו לחילונים ?
יש להקצות להם מדריכים גברים וכך זה מתבצע.
&nbsp
"מיסיונריות"
 

TaL53

New member
ז"א שאתה צריך להביא

במיוחד אנשים ספציפיים, שלא בהכרח מעבירים את החומר כמו שצריך,וזאת רק בגלל גחמות לא מקצועיות (איפה כתוב שאסור לדתיים לשמוע אישה מסבירה? גם כשהם הולכים למכולת הם לא מדברים עם הקופאית?) בזבוז מיותר של משאבים.
&nbsp
כשמרתקים אז העונש הוא עבודות רס"ר והחייל לא משתתף בפעילות אחרת עם שאר החיילים.
&nbsp
מה לעשות, כאשר מכריחים חיילות או חיילים ללכת להרצאות דתיות שאין הם מעוניינים בהם ומאיימים בעונשים על מי שלא הולך.. קוראים לזה מיסיונריות.
 

beatman

Member
לא, צריך מדריכים גברים, מאוד פשוט.

"בזבוז מיותר של משאבים", אז למה לגייס אותם מלכתחילה ??
הכי אירוני שאותם אלה שכל כך רוצים לגייס אותם, לא סובלים אותם בצבא

&nbsp
אולי ביחידה שלך היו שולחים לעבודות רס"ר, אצלי זה היה נדיר.
&nbsp
בצבא מכריחים ללכת להרבה הרצאות, דבר פסול מבחינתי, כל מה שלא קשור לפעילות צבאית צריך להיות רשות.
 

TaL53

New member
לא דיברנו על האם לגייס חרדים או לא

זה עניין אחר ומבחינתי לא צריך לגייס בכלל חרדים אבל אז לשלול מהם את כל ההטבות שהם משנוררים מהמדינה. לעניינו- הבאתי לך דוגמאות כיצד ההדתה בצבא פוגעת בכשירותו.
 

TaL53

New member
לא טענתי אחרת

בכלל אני בעד צבא מקצועי ואז לא יהיו בעיות של שיקולים זרים ובזבוז תקציבי מיותר כמו שקורה היום.
&nbsp
אני גם שמח שקיבלת בשלוות נפש את הדוגמאות שהבאתי על הפגיעה בכשירותו של הצבא בגלל גחמות מיותרות של הדת.
 
הבעיה שצה"ל עדיין מתיימר

לא רק להיות הזרוע הצבאי של המדינה, אלא גם לבצע את תפקידו המסורתי עוד מראשית המדינה בכור היתוך מואץ שמכשיר אזרחים מרקעים שונים להיות ישראלים בעלי מחנה משותף רחב. זה עבר עד שנות ה-70, כאשר בעיקר שיכנעו את המשוכנעים, וליטשו וגיהצו פה ושם על שלדה מוכנה בעיקרה. זו גם אחת הסיבות שערבים לא משרתים בצה"ל, לפי הפתגם הרוסי הידוע "כמה שלא תאכיל זאב, פניו בכל זאת תמיד מועדות ליער". מאז שנות ה-90, כאשר נפרצו כל הסכרים והובאו לכאן בכמויות מסחריות אנשים שצביון יהודי הוא מהם והלאה, ויש להם אלרגיה לכל מה שמריח יהודי, כל ניסיון לכפות עליהם זהות יהודית יתקל בהתנגדות עזה. הלכה למעשה, ישראל חדלה להיות מדינה יהודית ועכשיו היא לכל היותר היא מדינה בה יהודים הוא אחד המגזרים בה. אמנם עדיין הרוב, אם כי לא מוחץ, וגם מגזר די פריבילגי, אבל בהיותו רק אחד מהמגזרים זה לא יחזיק מים הרבה זמן.
 

beatman

Member
צה"ל צריך להתרכז במשימתו בלבד

ולעשות זאת ע"פ הקווים המנחים שלו מאז הקמתו.
צריך להפסיק עם דחיפת אג'נדות פוליטיות ודתיות דוגמת "שיוויון","נאורות", הרצאות חובה של רבנים, פרוייקט "גיור" וכו'.
&nbsp
לדעתי ערבים לא משרתים בצה"ל מהסיבה העיקרית שאויבנו הם גם ערבים, והם לא רוצים להילחם באחיהם.
&nbsp
גם ללא מעט ילידי הארץ יש אלרגיה לכל מה שמריח יהדות, ובגלל הניתוק מהמסורת וואקום ללא תורה והיסטוריה יהודית שמתמלא באידיאולוגיה פוסט מודרנית, גודל הפלח הזה רק עולה ויעלה.
&nbsp
 

TaL53

New member
אלרגיה מכל מה שמריח יהדות

מעניין..
&nbsp
אם כך בוודאי יהדות מבחינתך משמעותה המצאות וקפיריזות שמטרתן לפגוע בנשים ובמי שלא שומר מצוות?
 

SupermanZW

Well-known member
מטבע הדברים כור היתוך מעורר התנגדות

אך כשמוסיפים לכך את העובדה שיש אוכלוסיה פריבילגית שפטורה משירות צבאי וכופה את דרכה על ציבור גדול שאינו מעוניין בכך אני מתפלא שעדיין לא התרחש "פיצוץ".

כבר עכשיו פחות מ50% מהמלש"בים מתגייסים (אם אינני טועה מדובר כיום על 48% בלבד) והשיעור יורד כל שנה וככל שנדחית המחאה החילונית מחמיר מצבם של החילונים, את הרוב הם כבר איבדו (פחות מ40% הם חילונים) כי לא כל מי שאינו חרדי הוא חילוני, אם ימשיכו להיאחז בתקוות שווא יהיה מאוחר מדי עבורם לשנות את המצב. כנראה הם אוהבים לסבול.
 

TaL53

New member
ראה דוגמא כאן

טירונית ממחנה 80 מספרת על חוויות הפסח שלה: רב חרדי אזרחי הוזמן לבסיס לעשות את החג בלוויית כל משפחתו. הוא הקפיד על כל ברכה בארוחות ואף נתן דרשה ארוכה על קדושת החג. בנות שביקשו לצאת מהדרשה לא קיבלה אישור לכך - לא בשל חילוניותן ולא בשל רצון לישון לקראת שמירה לילית. חוץ מזה כולן רעבו כל החג כי בגלל הכשרת המטבח הסכימו לתת להם רק מצות ותפוחי אדמה ותורנות המטבח היתה נוראית במיוחד כי מכונת שטיפת הכלים לא עובדת במהלך שבת וחג, אז משאירים את כל הכלים המלוכלכים עם האוכל שכבר נדבק עליהם עד צאת החג. וזה בבסיס שמתרכז בטירונות בנות - שכולן היו חילוניות, שהרי רוב הבנות הדתיות לא מתגייסות. ושוב נשאלת השאלה מדוע חיילים וחיילות חילוניים צריכים לשלם מחיר כה מוגזם בשל משובות הדתיים, גם כשאין כמעט דתיים, וכמובן במצב שבו אף אחד לא מצפה לפשרות מהצד הדתי. הסיבה היא פשוטה: הדתיים דורשים והחילונים שותקים ומתרפסים.
&nbsp
ז"א אפשר לזהות כאן שתי בעיות- מניעת אוכל מחיילים (בוודאי לא תורם לכשירותם המבצעית) ואי שמירה על היגיינה (בוודאי לא תורם לכשירות של הצבא אם בבסיס תתפתח הרעלת מזון המונית). זאת רק אחת הדוגמאות.
 
למעלה