גזענות כלפי ליברמן היא גזענות כלפי המנקה המבוגרת

beatman

Member
גזענות כלפי ליברמן היא גזענות כלפי המנקה המבוגרת

בקלחת הפוליטית המבעבעת אשר כולם בוחשים בה בשבועות האחרונים, הפכה הגזענות לתבלין מרכזי. ככל שאביגדור ליברמן כבש יותר כותרות - מאז החלטתו שלא להצטרף לממשלת נתניהו והכנסת פוזרה - כך שבה ועלתה אותה התייחסות מזלזלת וסטריאוטיפית למוצאו, מוצאנו.

השיא היה בכתבה "שונאים סיפור אהבה" ששודרה באולפן שישי (31 במאי). שורה של פרשנים בכירים ופוליטיקאים בדימוס זומנה לשפוך אור על היחסים המורכבים וארוכי השנים בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ ליברמן. הצופים דוברי הרוסית זיהו מיד את המנטרות המוכרות: "דוב רוסי" היה אחד הכינויים, אחר כינה את השר לשעבר "ז'לוב רוסי", וגם אזכור של עברו כעולה חדש "שומר ברים ממולדובה" לא נחסך מהצופים. האמירות דיברו בעד עצמן - ליברמן הוא לא מכאן, לא "משלנו".

אין לזה שם אחר. כאשר מוצאו של אדם, ארץ לידתו ותרבותו מהווים מטרה לדה-לגיטימציה להתנהלותו ואף לעצם נוכחותו במערכת זו או אחרת, אין זו אלא גזענות טהורה. אותה גזענות לה הורגלנו, יוצאי ברית המועצות לשעבר, בשלושת העשורים שחלפו מאז העלייה הגדולה של שנות ה-90.

עבורנו, ליברמן, כמו במקרים דומים רבים בעבר שבהם מוצאו ומבטאו היו מטרה ללעג, הוא לא יותר מטריגר. טריגר לפתיחת הבקבוק עם השד העדתי, בקבוק שאף פעם לא היה סגור חזק מדי. גם כשהדברים נעטפו בביטויי חנופה ומחמאות לכאורה כגון "אתם העלייה הכי טובה שהייתה לנו", "הנשים הרוסיות הכי יפות" וכו', היו אלה לא יותר מביטויים של גזענות בתחפושת.

והנה, מערכת הבחירות שנכפתה עלינו מזכירה לפתע שיש בישראל ציבור של כמיליון איש דוברי רוסית. ציבור בעל מאפיינים תרבותיים, חברתיים וגם אלקטורליים משלו, ולא משנה "כמה טוב הוא נקלט". לפתע, במפלגות המקומיות מבטיחים כי סכומי עתק יופנו לקמפיינים ל"קול הרוסי", שנדמה שכאילו התגלה מחדש. המחשבה שאפשר לרתום את הקול הזה, היא לכשעצמה תפיסה שטחית ואף גזענית של ציבור רחב ומגוון.

הישראלים דוברי הרוסית הגיעו מ-15 רפובליקות שונות, בתקופות ובנסיבות שונות. המשוואה היא פשוטה - אם יש לגיטימציה בשיח הציבורי ללעוג לפוליטיקאי בכיר על מבטאו ומוצאו משום שלא ביצע את המהלך הפוליטי שההגמוניה קיוותה לו, הרי שיש היתר דומה לנהוג כך כלפי עובדת הקבלן המבוגרת על כך שאינה "מנקה מספיק מהר". אם כך, מותר להתייחס בגזענות כלפי שומר בקניון שמבקש לפתוח תיק, אותו שומר שכבר מזמן אמור היה להיות בפנסיה אבל אין לו אחת כזו. יש לגיטימציה לגזענות כלפי ילדה שנולדה בישראל למשפחה דוברת רוסית ולמדה כבר בכיתה א' את צירוף המילים "רוסייה זונה". היא למדה את זה מפיהם של חבריה לכיתה.

וכן, ליברמן עבד כשומר. אתם יודעים מי עוד עבד כשומר? כולנו. עבדנו כשומרים, ניקינו רצפות, ניקינו את הבתים שלכם. חלקינו עדיין עושים זאת, והבדיחה השחוקה מהניינטיז "שם הוא היה פרופסור ופה מנקה רחובות" לא באמת מצחיקה אותנו. זו המציאות הכואבת של דור ההורים ודור הסבים והסבתות שלנו. זה הפצע הפתוח שלנו שלא מגליד. אנחנו אלה שגדלנו והתחנכנו בארץ, חלקנו גם נולד פה, ואנחנו לא ניתן להכתים את ההקרבה האדירה שעשו הדורות המבוגרים במשפחות שלנו כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן. לא נשתוק על הגזענות שעדיין חיה בקרב רבים. כי ברגע שאחד הוא "דוב רוסי", כולנו דובים רוסיים שחיבוקם עשוי לחסל את המדינה כפי שאתם מכירים אותה. וכן, אנחנו "משם", אבל אנחנו גם מכאן. ואנחנו נשנה את פני החברה הישראלית. אנחנו כבר משנים אותה, בכל תחום אפשרי. תתמודדו.


לנה רוסובסקי.
https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.7334338
 

SupermanZW

Well-known member
היא צודקת

אבל למרות זאת, יש גם טיעון לגיטימי וחזק מאוד נגד ליברמן, עבור כל מי שמסוגל לזכור מעבר ל48 שעות - ליברמן לא חיסל את הנייה כפי שהבטיח, הוא סתם נמר מנייר.
 

beatman

Member


 
מנטליות של מאן דהו במקרים רבים נגזרת ממוצאו

לדעתי, לכולנו ברור שעמיר פרץ הוא ערס מצוי ומתנהג בתור אחד שכזה. כנ"ל המאבטח בדימוס ליברמן שעלה ממודלובה, אותה מדינה שתושביה מככבים בפולקלור הרוסי בשל תכונות האופי המאוד מסוימות.

כמו כן, אם מישהו הקים מפלגה רוסית, העלה קמפיינים בכיכובם של זמרים מרוסיה ובמהלך השנים כללי מיתג את עצמו כרוסי חמור סבר עם מבטא רוסי כבד, אזי אין טעם לנסות ולראות בו פוליטיקאי כלל-ישראלי. ולראיה, יולי אדלשטיין מעולם לא נתפס כ"בריון רוסי".
 

beatman

Member
הוא אמנם יהודי אשכנזי, אך התנהגותו והפוזה שטיפח במהלך השנים

היא כשל בריון סובייטי טיפוסי.
לא יודע עד כמה תכונות מולדביות יש לו.
&nbsp
עמיר פרץ לא כל כך עצבני כיאה לערס מרוקאי טיפוסי

יואל אדלשטיין יהודי אשכנזי קלאסי.
 

Astroo

New member
אדלשטיין הוא ממוצא מעורב

אחד מסביו רוסי אתני. אביו כומר נוצרי. דווקא ליברמן הוא יהודי אשכנזי ב-100%
 

beatman

Member
הבנתי שאביו יהודי שהתנצר

בכל מקרה גיברתי על מנטליות ואדלשטיין קולע הרבה יותר למנטליות וסגנון של יהודי אשכנזי מאשר ליברמן.
 

Astroo

New member
אאל"ט אביו יהודי למחצה (לפי האב)

אדלשטיין יהודי לפי ההלכה כי אמו יהודיה.
 
ההבדל הוא שמותר לקרוא לליברמן

"דוב רוסי" ו"ז'לוב רוסי" בתכנית טלוויזיה, ואילו לאמיר פרץ, או לאריה דרעי למשל, אסור לקרוא "ערס" או "שלוכי" או בכל כינוי המתייחס למוצא, אפילו ברחוב, ועל אחת כמה וכמה בתקשורת.
 
תגובה מס' 48

ספקן
00:18 06.06.2019
בתקופת סטאלין היתה יוזמה להקים בסיביר רפובליקה ליהודים בלבד - הם כמובן יהיו יהודים מרחבי ברית המועצות, ידברו רוסית ויכירו את התרבות הרוסית אבל דתם תהיה יהודית. בישראל של שנות התשעים הגיעה עליה מברית המועצות לשעבר, והם קיבלו החלטה שאם סטאלין לא הצליח ביוזמת הרפובליקה היהודית ברוסיה, למה שלא נעשה אותה בישראל. כך נוצרה כאן מדינה בתוך מדינה, למרות שאין לה גבולות גאוגרפיים אלא גבולות של שפה, תרבות וחוג מכרים - יוצאי רוסיה גם מדור שני בארץ מעדיפים לדבר ברוסית ולהתחבר רק עם אנשים מסוגם, וכמובן הם מצביעים למפלגה שמנהיגיה במקור מברית המועצות (מולדובה או מוסקווה או כל מקום אחר). הסיסמה של ליברמן (אין אזרחות בלי נאמנות) צריכה לחול קודם כל עליהם, אלה שיבאו לארץ את רוסיה הקטנה.
---------------------------------------------------------------------------------------------

עם זאת, אני חייב לסייג שכעת מה שהוא אומר נכון רק באופן חלקי ביותר וכמובן גם לא מצדיק בשום צורה אף ביטוי גזענות.
 
הרוח הכללית שעולה מרוב התגובות:

אתם הרוסים אחלה, אבל אתם אשמים בעצמכם שעדיין מבחינים אותכם לקבוצה נפרדת ואף מתגזענים עליכם, כי אתם מצביעים ימין ובכללי בעלי דעות שמרניות וימניות. כרטיס הכניסה היחיד שלכם לתוך הישראליות הוא איצוץ בתום לב את תפישת העולם השמאלית ברוח בישראליות האשכנזית הוותיקה.
 

beatman

Member
אלה כמובן תגובות של שמאלנים

וזה שקר לגבי כרטיס הכניסה, להיות שמאלן פוסט מודרני בגרסה הישראלית לא מספיק.
הרי דור 1.5, רוסיות בלי חוש הומור לא קיבלו את כרטיס הכניסה למרות שהעתיקו את האידיאולוגיה אחת לאחת.
עבור חלק מהשמאל כרטיס הכניסה צריך לכלול איבוד קשר רגשי ותרבותי לאמא רוסיה, להפסיק להתלונן על בעיות שקשורות למוצא ולפנסיות וכו' וכמובן לדבר רק עברית ולקרוא לילדים בשמות שמקובלים בפוסט מודרנה השמאלנית העכשווית של ישראל (חלק מהשמות העבריים, שמות אנגליים או צרפתיים מסויימים, קריאה לבנות בשם זכרי).
ועבור חלק אחר גם זה לא יעזור, כי "לא נולדתם כאן" (אבל גם סבא שלו לא, רק שזה לא מעניין אותו).
 
בדיוק

אם יש לך רק חלק מהחבילה אתה נפסל, זה &&, לא ||. וחלק אחד מסוים פשוט בלתי אפשרי להשיג, כמו שאי אפשר לשנות את העבר (לא נולדתם פה).
 
אחת התת-תגובות:

<font>ח</font>
ה"ישראלים" הם אלה שחיים עשרות שנים בסחלה של הפרופוגנדה הקומוניסטית דוברת העברית, שמתבצרים במערכות התקשורת כמו היפני שלא ידע שהמלחמה נגמרה.
ה"רוסים" יודעים מה זה לחיות במדינה קומוניסטית דיקטטורית ולכן לא מתפתים למפלגות הסמול ולסיסמאות "צדק חברתי"
---------------------------------------------------------------------

בפסקה הראשונה הוא כאילו הוציא לי את המילים מהפה.
 
למעלה