האמת על בדיקות ה-DNA לעולים

beatman

Member
האמת על בדיקות ה-DNA לעולים

הרב הראשי דוד לאו: בדיקות DNA נעשות רק באופן וולונטרי וללא כפייה כדי לסייע באימות יהדות

העימות בסוגיית בדיקות ה-DNA לעולים מהארצות דוברות הרוסית מסרב לגווע • ישראל ביתנו בתגובה: "מצער לשמוע שנשיא בית הדין הגדול, שממרום תפקידו צריך לראות לפניו את קירוב הלבבות ואחדות העם, מודה אף הוא כי בישראל מתקיימת אפליה נגד קהילת העולים מבריה"מ לשעבר"
דני זקן 06/03/2019, 16:44

העימות בסוגיית בדיקות ה-DNA לעולים מהארצות דוברות הרוסית מסרב לגווע. זה החל בדרישתו של אריה דרעי, מנהיג ש"ס, לקבל גם את משרד הקליטה בממשלה הבאה, שכן משרד זה הפך "רוסי", והשפה במסדרונות היא רוסית. "לא מטפלים בעולים מארצות מוצא אחרות", טען דרעי. ח"כ אביגדור ליברמן הגיב בהאשמה כי רק עולי רוסיה עוברים בדיקות DNA להוכחת יהדותם. ח"כ יאיר לפיד הצטרף ודרש את התנצלות דרעי, אף שדרעי עצמו לא התייחס לבדיקות.

הפרשה נעוצה במדיניות פרטנית הנהוגה ברבנות הראשית. הרב הראשי דוד לאו התייחס לכך היום (ד') והבהיר כי הבדיקות לא נכפות אלא רק מסייעות למי שמבקש להוכיח את יהדותו, כלומר לטענתו הן וולונטריות.

לדבריו, במקרים בודדים קורה לא פעם שיש מי שטוען כי הוא יודע שהוא יהודי, אולם אין בידיו את המסמכים המאשרים את דבריו, או לחלופין מוצאים סתירה בדבריו. במקרה כזה עשוי בית הדין הרבני להציע לו לעבור בדיקה שתחזק את טענתו, אולם מעולם לא נכפה על אף אדם לעבור אותה.

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "מצער לשמוע שנשיא בית הדין הגדול, כבוד הרב דוד לאו, שממרום תפקידו צריך לראות לפניו את קירוב הלבבות ואחדות העם, מודה אף הוא כי בישראל מתקיימת אפליה נגד קהילת העולים מברית-המועצות לשעבר. מבחינת הממסד הרבני, הקהילה הגדולה הזו - שאין מחלוקת על תרומתה האדירה לחברה בישראל ולמדינת ישראל - היא בבחינת 'חשודה מראש' ביהדותה. אין ממש באמירתו של הרב לאו כי לא כופים בדיקות DNA. 'ההרשאה' כדבריו לבצע אותה היא תנאי משפיל ופוגעני, מכיוון שבפועל מי שלא מסכים 'מרצונו' לבצע אותה, מסרבים לרשום אותו כיהודי".

העימות הזה בין דרעי וליברמן מסייע פוליטית למפלגותיהם הנמצאות בקושי אלקטורלי לפי הסקרים, אך בשני הצדדים הכחישו כי מדובר בעימות יזום ומתוכנן.

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים, מסר: "הפניית יוצאי ברית-המועצות לבדיקת DNA להוכחת יהדותם היא חתירה תחת יסודותיה של מדינת ישראל. הפניית יוצאי ברית-המועצות לבדיקות DNA להוכחת יהדותם זו פגיעה ביהדות עצמה. אין לזה שום מקום במדינת ישראל - לא במשרד הפנים ולא בבתי הדין הרבנים. יש להצטער על כך שגופים רשמיים במדינת ישראל מסרבים להכיר בנס קיבוץ הגלויות, ומערימים קשיים על העולים שהגיעו לכאן כיהודים ומבקשים להיות חלק מהעם היהודי.

"מפניות רבות שמגיעות אל 'עתים' אנו רואים כיצד רף החשדנות בממסד הדתי ממשיך לעלות, ואזרחי ישראל נדרשים להביא ראיות והוכחות, שאיש לא היה אפילו חולם לבקש בעבר. עם ישראל שרד אלפי שנים בלי בדיקות DNA להוכחת דם 'כשר'. טוב היה אם שר הפנים אריה דרעי ובתי הדין הרבניים היו מבטלים לאלתר מדיניות זו ומתנצלים בפני אזרחי ישראל יוצאי ברית-המועצות".

-----------------------------------------------------------------------
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001277014
 

Astroo

New member
בתור מי ש מגדיר את עצמו יהודי מסורתי, זה לא מחליא אותך?

הרבנות עושה כל מאמץ כדי להמאיס את היהדות האורתודוקסית על הישראלים.
 

beatman

Member
למה מחליא ?

אם יהודי כלשהו מתקשה עם מסמכים, יש לו אפשרות נוספת (שלא מתבצעת בכפיה) לעזור בתהליך הבירור.

השאלה היא עד כמה אותם שונאי יהדות היו אוהבים את היהדות (בתנאי שהויו מכירים אותה) בלי הרבנות בישראל ?
הערכתי: הרוב המוחלט שונא את היהדות וחוקיה ולא את הרבנות, גם אם ההתנהלות של הרבה רבנים היא מושחתת ומעצבנת.


והערה לגבי ההגדרה שלי, אני מגדיר עצמי כיהודי מאמין השומר על חלק מהמצוות.
"מסורתי" זאת הגדרה חברתית רחבה ולא מדוייקת שאני מתקשה להתחבר אליה, בדיוק כמו "חילוני" ואף "דתי".
 

TaL53

New member
לא נראה לך מוזר

שהרבנות, שמתנגדת לכל דבר שרק מריח מדע ומודרנה שולח אנשים לבדיקות דנא?!
&nbsp
לא נראה לך מוזר שעולה שהוכיח, לפני עלייתו, את היותו יהודי בפני אנשים מקצועיים שיושבים בשגרירות צריך לכתת רגליו בגלל קפריזות של מומיות מאובקות שכף רגלן אפילו לא דרכה בחבמ?
&nbsp
טענתך לגבי "שנאה" רחוקה מהמציאות. רוב המוחלט של החילונים לא שונאים לא את הדת ולא את הדתיים אלא מתנגדים לכפייה, שחיתות ושנאה שמופצת בשם הדת וממאיסה את עצמה על אחרים.
 

beatman

Member
ממתי הרבנות מתנגדת למדע וקדמה ?

&nbsp
לא שמעתי מהרבנות הראשית ובעצם מאף רב אי הסכמה למהימנות בדיקות DNA.
&nbsp
בהחלט אני לא אוהב את ההפרדה בין משרד הפנים/רשות העליה והקליטה על גופיה לבין הרבנות.
הוכחת היהדות צריכה להיות אחידה ומסונכרנת בין כל הגופים.
&nbsp
אני נתקלתי בהרבה אתאיסטים ששנאו את הדת שלנו נטו ולא בגלל התנהגות רב זה או אחר.
אלא בגלל החוקים של הדת שלא מתאימים להשקפת עולמם.
אם כבר לפי ניסיוני האישי ברוב המקרים שונאים את הרב או את האדם הדתי בכללי, בגלל שהוא כביכול נתפס כמייצג של הדת אותה שונאים מלכתחילה.
ולא להפך.
 

TaL53

New member
הרי הדת באופן כללי לא מקבלת את המדע

https://he.wikipedia.org/wiki/דת_ומדע#היסטוריה_של_היחסים_בין_הדת_היהודית_והמדע
&nbsp
מכאן שדי מוזר שבדיקת DNA נתפסת כמהימנה אצל הרבנים.
&nbsp
לא צריכה להיות שום הפרדה, הרי עולה שהוכיח את יהדותו אצל הקונסול הרי שהוא יהודי ע"פ חוק השבות סעיף 4ב. מכאן שאין צורך לרבנות לבצע עוד בדיקות קנטרניות ומיותרות.
&nbsp
האתאיסט הממוצע לא שונא את הדת אלא לא מקבל אותה ובאותו הזמן מתנגד אקטיבית להדתה, הסתה והשנאה שמפיצים בשם הדת. הרי הסיבה שיותר ויותר חילונים מסרבים להתחתן ברבנות היא לא שנאה לדת אלא מכך שהרבנות המאיסה את עצמה עליהם ( וזה אף מוצהר באופן גלוי).
 

beatman

Member
זה לא נכון

יש סתירה בין בריאת העולם לתיארוך העולם ע"פ המדע.
זה לא אומר שיש קונפליקט בין הדת לחוקי הטבע (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה וכו') שעליהם נשנענת בין היתר הרפואה המודרנית.
&nbsp
לא יודע עד כמה ממוצע או לא, אני נתקלתי באתאיסטים שדי שנאו וזלזלו בחוקי הדת ובאנשים המקיימים אותם.
אתה מדבר על סוג שונה של אתאיסטים.
 

TaL53

New member
אני מדבר על הבעיה המרכזית של החילונים

אל מול הרבנות. הרוב המכריע של הביקורת כלפי הממסד היא לא שנאה לדת אלא התנגדות לאופן בו הרבנות ממאיסה את עצמה (ואת הדת) על הציבור החילוני.
&nbsp
לא הייתי אומר שאין סתירה בין הדת ובין הרפואה, כימיה, פיזיקה וביולוגיה. אחרת לא היו ויכוחים על אבולוציה, חיסונים, המפץ הגדול וכ'ו.
 

beatman

Member
אבולוציה ומפץ גדול זה נושא אחר

לגבי חיסונים, עיקר הבעיה היא בטיחותם של החיסונים, שגם אני מתנגד לחלק מהם.
ויש גם אנשים לא דתיים שמתנגדים לחיסונים, אפילו בצורה חריפה.
 
שטויות

הרבנות מבקשת להביא מסמכים לבירור יהדות. תגובת ה"יהודים הגאים ביהדותם": לא! לא ולא! אני יהודי בנשמה! אני לא חייב לכם כלום!
&nbsp
הרבנות, אחרי מחקר מקיף, מבקשת לירוק לתוך מבחנה ולקבל תוצאה. תגובת ה"יהודים הגאים ביהדותם": שומו שמיים! היטלר זה כאן! אני לא חייב לכם! אני יהודי יותר מכם.
&nbsp
נו שוין.
 

TaL53

New member
באמת?

לפי התמונה המצטיירת מדיונים בבתי דין אזוריים בערים רבות, כמו גם מפניות שהתקבלו לאחרונה בארגון "עתים" המטפל בסיוע והכוונה בשירותי הדת בישראל, עולה כי ב-20 מקרים לפחות בשנה החולפת נדרשו מבקשים להירשם לנישואים לעבור בדיקות DNA - ולעיתים נדרשו לכך גם בני משפחותיהם. העדויות מראות כי מדובר בהליך ארוך ומסורבל, ולעיתים משפיל.
באחד המקרים נאמר לצעירה שהגיעה לרבנות לפני חתונתה וביקשה להירשם כי עליה להביא בדיקת DNA של אמה ושל בת דודתה, לצורך שלילת חשש אימוץ של אמה בידי הוריה. אמנם לא היה חשש בדבר יהדותה של הסבתא, אך ברבנות בכל זאת התעקשו על בדיקה גנטית, בין היתר בגלל עיכוב ישן מאוד שחל בהוצאת תעודת הלידה של אם המבקשת. נאמר לה כי אם תסרב - בקשתה להירשם לנישואים תסורב.
&nbsp
מקרה נוסף שנידון הוביל לכך שמבקש להירשם לנישואים הוכנס לרשימת "מעוכבי נישואים" לאחר שחזר בו מהסכמתו לערוך בדיקה לבירור יהדותו, שנדרשה ממנו בשל סתירות לכאורה שהתגלו בתעודות בנוגע ליהדותה של סבתו.
&nbsp
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5476795,00.html
 

beatman

Member
הרב יעקב אריאל: ''אין לקבוע יהדות על פי DNA - ההיתר היחיד

להשתמש בהלכה ב- DNA הוא להתרת עגונות''

רבה של רמת גן קובע שההיתר היחיד להשתמש בהלכה ב- DNA הוא להתרת עגונות, "אפילו אליהו הנביא לא יגלה מי יהודי, משפחה שנטמעה נטמעה".
בני טוקר , ד' באדר ב תשע"ט 11/03/19 13:20

רבה של רמת גן לשעבר, הרב יעקב אריאל, אומר בראיון לערוץ 7 כי ברור יהדות באמצעות בדיקת DNA מנוגד לגישתה של ההלכה היהודית.
בתגובה לסערה סביב הדיווחים על עשרות מקרים של שימוש בבדיקות DNA לצורך הוכחת יהדות אומר הרב אריאל, "אני לא מכיר דבר כזה. לא שמעתי מעולם. איך אפשר לבדוק יהדות באמצעות בדיקת DNA כשיש גרים ויש כל מיני מצבים שבהם אי אפשר לבדוק? אין DNA יהודי. יש השערה כזאת שעדיין לא הוכחה בכלל, ולא משתמשים בה".
לדבריו בתי הדין משתמשים בבדיקות DNA רק לצורך היתר עגונות, "בתי הדין נמנעים משימוש בבדיקות DNA, וזאת בעיקר כדי למנוע בעיית ממזרות. שהרי ה- DNA יכול רק לשער זהות של ילד למי הוא שייך ואז תהיה שאלה ממזרות. אבל כיון ש- DNA הוא לא מאה אחוז אלא רק קרוב למאה אחוז אז משאירים את הספק הזה לצורך החלטות אחרות, כדי שלא יהיה חשש ממזר. משתמשים ב- DNA רק כדי לקבוע מוות של אדם שאשתו נשארה עגונה, וכן לקבוע חיוב אבלות למשפחה. מעבר לזה ביהדות לא משתמשים ב- DNA. ה- DNA חשוב למדע ולרפואה אבל בהלכה עד כמה שאני יודע לא משתמשים ב- DNA חוץ מהיתר עגונות".
הרב אריאל מדגיש כי גם אם בדיקות ה- DNA היו מוכיחות בוודאות אם עומד מולנו יהודי או לא, היה אסור להשתמש בכך, "ה- DNA זו לא הדרך ולא השיטה בקביעת ייחוס משפחה ביהדות. משפחה שנטמעה - נטמעה. אפילו אליהו הנביא לא יגלה ממזרים, לא יגלה מי יהודי ולא יגלה דברים שהוא לא צריך לגלות. הוא רק ייחס שבטים מי כהן מי לוי מי ישראל ומי מאיזה שבט אבל לא דברים אחרים. משפחה שנטמעה - נטמעה. זה דברים שאפילו אליהו הנביא שיודע הכי טוב והכי מדויק בעולם הוא לא יעשה כל דבר, ובטח שאי אפשר לעשות DNA".
לכן, קובע הרב אריאל, הדרך היחידה להתמודד עם עולים שהצהירו על יהדות במרמה היא באמצעות בתי המשפט, "לבית המשפט יש שיטות אחרות. אם מישהו רימה ושיקר - אז צריכים לדון אותו כשקרן, זה הכל. לא צריך DNA בשביל זה".

-------------------------------------------------------------
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/396153
 
למעלה